KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

عیدتون مبارک

 

*******عیدتون مبارک*******

 

۱۳۸۷

 

البته پیشاپیش

 

 

*یا مقلب القلوب والابصار*

*یا مدبر الیل و النهار*

*یا محول الحول والاحوال*

*حوّل حالنا الی احسن الحال*

 

 

 

 

*موقع سال تحویل همدیگه رو دعا کنیم*

*اشاالله سال خوب و پر باری داشته باشید*

 

 

5.24.23.29.35.34.3=>6.22.16.12.17.33.14.36.2

هنگام برگزاری این کلاس کاری مهم داشتم و نتونستم منزل بمونم و کلاس رو سیو کنم!!! 

از یکی دو نفر هم خواستم نتونستند یا با مشکل برخوردند!!! 

سند توال کردم کسی جواب نداد !!!

یعنی کسی سیو نمی کنه؟ سایت محتوی هم ناقض گذاشته !!!

اگه تونستید گیر بیارید به من بدهید لازمش دارما (عجیبه نه؟) !!!

چند نکته برای جلوگیری از خواب آلودگی بعدازظهر

در طول روز زمانی می‌رسد که احساس می‌کنید توانایی ادامه فعالیت‌های خود را ندارید. نمی‌توانید به درستی فکر کنید، سرتان سنگین می‌شود و دائما به ساعت نگاه می‌کنید تا ببینید چه زمانی می‌توانید به خانه برگردید اما هنوز ساعت 2 بعدازظهر است. برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد که عبارتند از:
1- چیزی بنوشید
برای شروع می‌توانید از روزی یک لیوان قهوه، چای و نوشابه شروع کنید اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه کافئین نیز موجب می‌شود که اندکی عصبانی شوید. به علاوه در طول روز باید به میزان کافی آب بنوشید. این عمل از اشتهای کاذب به میان وعده‌های ناسالم جلوگیری کرده و حس خواب‌آلودگی را هم از میان می‌برد.
2- ناهار را حتما بخورید
گاهی آنقدر سرمان شلوغ می‌شود که نمی‌توانیم هیچ زمانی را به خوردن ناهار اختصاص دهیم در حالی که از مضرات آن بی‌خبریم و نمی‌دانیم این کار باعث ایجاد کسالت و خواب‌آلودگی می‌شود.
3- استراحت کوتاهی داشته باشید
بایستید و تمام عضلات خود را بکشید تا خستگی از بدنتان درآید. اگر نمی‌توانید دفتر کارتان را ترک کنید به عقب تکیه دهید و نفس عمیقی بکشید تا کاملا ریلکس شوید و میزان اکسیژن جذب شده‌تان را نیز افزایش دهید.
4- گرما را کاهش دهید
کار کردن در فضای سرد باعث می‌شود هوشیارتر بمانید. اگر اطراف شما گرم باشد احتمال دارد که به خواب فرو روید.
5- از نور بیشتری استفاده کنید
میزان نوری را که در طول روز در معرض آن قرار داشته‌اید، افزایش دهید. میز خود را جایی قرار دهید که بتوانید به راحتی به خارج از پنجره نگاه کنید.
6- شب‌ها زودتر بخوابید(قابل توجه دوستان شب زنده دار )
بی‌خوابی، مزمن مشکل دیگری است که برخی افراد با آن مواجهند.. مهمانی‌های شبانه نیز از عوامل دیگری هستند که می‌توانند شما را به سمت خستگی‌های زودرس عصرانه بکشانند. سعی کنید میزان خوابی را که بدن احتیاج دارد فراهم کنید تا در طول روز سرحال‌تر باشید.
7- میزان استرس خود را بسنجید
خستگی‌های گاه و بیگاه شاید به دلیل نارضایتی شغلی و مشکلات محیط خانوادگی بروز کند. این علائم می‌تواند نشانه افسردگی باشد. با خودتان صادق باشید و کارهایی انجام دهید که میزان استرس شما را کاهش دهند تا هر روز و همیشه احساس بهتری داشته باشید

دوچهره

تولد نوزاد دختری با دو چهره در ایالت اوتارپرادش هند باعث برگزاری مراسم یک‌هفته‌ای دعا و نیایش در این منطقه شده است. اهالی بودایی مذهب تولد این دختر دو چهره را به عنوان سمبل الهی و تولد دوباره خدای هند تلقی می‌کنند.

منبع: روزنامه وطن چاپ ترکیه

یازدهمین بهار اصلاحات...

 

این بهار که از راه برسد، برای اهل سیاست و کیاست یادآور روزهایی است که عصری نو در تاریخ سیاسی ایران متولد شد. این بهار که از راه برسد لحظه شمار تاریخ یک عدد دیگر بر شمارگان عمر اصلاحات می افزاید و کودک اصلاحات باید یازده شمع به یاد تولد جنبشی که در دوم خرداد 76 «جنبش اصلاح طلبی» نام گرفت بیفروزد. این بهار که از راه برسد یازده سال از آن روز که «سیدمحمد خاتمی» پا به کارزار انتخابات ریاست جمهوری گذاشت و نتیجه رقابتش در این میدان 20 میلیون رای به اصلاحات شد، خواهد گذشت. انگار همین دیروز بود که رئیس کتابخانه ملی ایران، وزیر مستعفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم به نهاد ریاست جمهوری گذاشت. انگار همین دیروز بود که او برای دومین بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و با چشمانی اشک آلود زمزمه کرد؛ «آمده ام با تکیه بر همان عهد پیشین» و گویا همین دیروز بود که با جمله «استاده‌ام چو شمع، نترسان ز آتشم» نامش را در فهرست کاندیداهای ریاست جمهوری ثبت کرد. حال بهار که از راه برسد، دومین روز از آخرین ماه آن یادآور همان روزها است؛ روز تولد «جنبش اصلاح طلبی».

 

bahar1.jpg

 

اما در شش ماهه‌ی گذشته روزهای بسیار زیبایی را با شما دوستان عزیز سپری نمودیم٬ تلخی‌ها و شیرینی‌های فراوانی را چشیدیم٬ امید به آنکه روزهایی زیباتر با افق‌هایی فروزان‌تر را در پیش رو داشته باشیم...

 

در آستانه‌ی بهاران جهانی انسانی‌تر و امن، برای ایران عزیز سرفرازی و فردایی بهتر، برای دولتمردان مسئولیت‌شناسی و درایت و مدارا، برای سیاسیون صداقت و راستی، برای بزرگان بلندنظری، انصاف و شکیبایی، برای روشنفکران درد جماعت داشتن و برای اندیشمندان واقع بینی، برای زیردستان حق خواهی و برای همگان و از جمله خودمان آزاده زیستن و آزاده ماندن–که کیمیای این دوران است- را آرزو می‌کنم...

۱۳۸۷

آقا سلام!

کاش می دانستم     این استقرت بک النوی  اما می دانم که عقربه های ساعت ۹ و۱۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه روز پنجشنبه اول فروردین ۱۳۸۷ هجری شمسی را نشان مدهند یکسال دیگر از غیبتان در محضرت گذشته است.

آقا ! دعا کن که امسال آخرین سالی باشد که در یکی از صفحات جمعه تاریخ زندگیمان تاریخ قیامت ثبت نشده است.

سال ۱۳۸۶ که به فرمایش مقام معظم رهبری سال اتحاد ملی وانسجام اسلامی نام گذاری شده بود با تمام خاطرات خود سالکان زمین را وداع می کند وسال ۱۳۸۷ با تمام امیدها وآرزوها گام به عرصه حیات خواهد گذاشت . تجدید حیات محیط پیرامون ما و تکاپو برای برگزاری این عید باستانی و زیبا به ما یاد اور بسیاری انفعالاتی است که باید انجام دهیم تا ما نیز با استقبال از این رویش طبیعت به پاکی و خلوصی برسیم که یاداور بهاری زیبا باشد.

ایا چیزی هست که باید از بخشش آن دریغ کرد؟

هرچه هست روزی به ناچار خود به خود خواهد شد پس بهتر اکنون که کسی را بدان نیاز هست ببخشی تا فرصت ازآن تو باشد وبر وارثان نماند ( جبران خلیل جبران)

               ای دگرگون کننده دلها و دیده ها

ای تدبیر کننده روزها وشبها

             وای برهم زننده حال و احوال

دگرگون ساز حال مارا به بهترین احوال

کجایند فرزندان ممفیس (memphis)خدای دریا؟

بدینوسیله از تمام دوستانی که در زمینه ورزشهای آبی توانایی و علاقه دارند خواهش میکنم که برای تشکیل تیم شنایی قدرتمند دست یاری دراز کرده و برای احقاق حقوق دانشجویان الکترونیکی شتاب کنند؛و اسامی خود را به بنده اعلام دارند.(در قسمت نظرات و یا از طریق آی دی بنده saied_godfather2 یا تماس با شماره ۰۹۱۲۵۶۰۷۰۰۲)

لازم به ذکر است جهت هماهنگی بیشتر شماره تماس و رشته تحصیلی خود را ذکر کنید                                                                             

                                                                             در پناه حضرت حق

                                                                                   ۸۶/۱۲/۲۸ 

فراخوان عضو گیری تیم والیبال پسران ( مهرداد ظهراب بیک )

فرا رسیدن سال نو بر تمامی ایرانیان مبارک !!!!!!

از دانشجویان پسر علاقه مند برای عضویت در تیم  والیبال دانشگاه خواجه نصیر ( الکترنیکی ) دعوت به عمل می آید . حتی عضویت دوستانی که تا به حال در این رشته فعالیت نکرده اند نیز بلامانع است . ضمناْ از عزیزانی که در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت کرده اند یا می کنند رسماْ دعوت می شود تا از ایشان و دانسته هایشان بهره مند شویم .فقط انگیزه کافی لازم است .

دانشجویان محترم برای عضویت مشخصات خود را به یکی از آدرس ها ارسال کنند:

 mehrdad.en@gmail.com  &  mehrdad_kntu2000@yahoo.com

مشخصات لازم :

نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن همراه ،‌رشته ورزشی ، رشته تحصیلی

 

 اخبار انجمن های ِ دانشجویان الکترونیکی

 

سال آینده چگونه خواهد بود؟

سال آینده چگونه خواهد بود؟

عباس عبدی: تحلیل آینده‌نگری کوتاه‌مدت در جامعه ایران بسیار سخت اگر نگوییم ناممکن است. علت آن نیز تا حدی روشن است، فقدان عقلانیت مرسوم در رفتارها و نیز شخصی بودن نسبی تصمیمات، مجموعاً موجب می‌شود که آینده کوتاه‌مدت در هاله‌ای از ابهام و تعلیق قرار گیرد. از این رو پیش‌بینی وضعیت کوتاه‌مدت چنین جامعه‌ای با ریسک و خطای فراوان همراه خواهد بود. با وجود این برای پیدا کردن میزان صحت پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی افراد بهترین راه بررسی تحلیل‌های یک سال گذشته آنان است. البته معمول است که تحلیلگران تحقق پیش‌بینی‌های خود را در عمل با چنان شروطی مقید می‌کنند که ارزش و اعتبار پیش‌بینی را از میان می‌برد و هر اتفاقی رخ دهد در ذیل پیش‌بینی‌های تحلیل قرار می‌گیرد. شاید نوشته حاضر نیز مستثنا از این قاعده نباشد، گرچه می‌کوشم از آن پرهیز کنم.
1ـ نکته‌ای که ابتدا باید گفت این است که تحولات ایران می‌تواند شدیداً متأثر از رویدادهای منفرد و پیش‌بینی نشده باشد. زیرا جامعه‌ای که به نحو مناسب نتواند خود را بروز دهد، تقاضاهای سرکوب و خنثی شده‌ای که خواهان این تغییرات بوده‌اند، در درون جامعه متراکم و بالقوه وجود دارند و آماده‌اند تا در فرصت مناسب خود را بروز دهند، و این فرصت نیز دیر یا زود به دست خواهد آمد، اما نکته بسیار مهم این است که حتی اگر ماهیت این تقاضاهای بالقوه شناخته شده باشد، باز هم نمی‌توان به دقت گفت که در صورت بروز فرصت چگونه عمل خواهند کرد، زیرا وضعیت این تقاضاها در شرایط عادی و مستقل از تقاضاهای دیگر به گونه‌ای است که می‌توان جهت‌گیری آن را شناخت، اما تأثیر آنها در شرایطی که با تأخیر ظهور مواجه می‌شوند، و نیز همراه سایر تقاضاها و فشارهای اجتماعی امکان بروز پیدا می‌کنند، می‌تواند، کاملاً متفاوت باشد. مثلاً مطالبات کوتاه‌مدت کارگران یا حتی دانشجویان در شرایط عادی قابل فهم است، حتی میزان پیگیری و تحقق این مطالبات را نیز می‌توان حدس زد، به شرطی که روال جامعه طبیعی باشد و مطالبات با مانعی جدی مواجه نشود، اما هنگامی که مطالبات نتواند ابراز شود و راهی برای خروج از درون و بیان آنها وجود نداشته باشد و تأمین این خواسته‌ها با تأخیر مواجه شود، در این صورت هنگامی که فرصتی پیش می‌آید و هر دو مطالبه دانشجو و کارگر (و موارد دیگر) به صورت انفجاری خود را نشان می‌دهند، و در این مرحله لزوماً خواهان خواسته‌های صنفی و محدود و پیش‌بینی شده قبلی نخواهند بود و حتی سمت و سوی رفتار و میزان قدرت آنان نیز در این مرحله امری غیر قابل پیش‌بینی است.
از این رو اولین مسأله موردنظر این یادداشت، تأکید بر نکته مذکور است، و این که هر لحظه به دلیل رخداد نامشخصی و حتی غیر مهمی، می‌تواند فرصت بروز برای عوامل بالقوه در جامعه شکل گیرد و در چنین حالتی نه تنها سمت و سوی عوامل مذکور را نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد، بلکه از آن مهم‌تر واکنش عوامل اجتماعی دیگر را هم در برابر آنها نمی‌توان به دقت پیش‌بینی کرد و چه بسا این واکنش کاملاً متفاوت با واکنشی باشد که در زمان بروز عادی این مطالبات و خواسته‌ها ابراز می‏شود.
سال آینده نیز مهم‌ترین مسأله در سطح جامعه که همه مردم آن را لمس کرده و با آن درگیر خواهند بود، تورم است. این مشکل به دلایل متعدد نه تنها تخفیف نمی‌یابد که تشدید هم خواهد شد، و این تشدید علی‌رغم آن است که همه اجزای حکومت خواهان کنترل آن هستند. چرا تورم تشدید خواهد شد؟
دلیل مهم آن سیاستی است که دولت جدید و با حمایت مجلس در مصرف درآمدهای نفتی اتخاذ کردند، این سیاست تا حدی مشابه اعتیاد به مواد مخدر است. کسانی که معتاد می‌شوند دلایل متفاوتی دارند. برخی برای لذت و آرامش و با اراده شخصی معتاد می‌شوند، اما هنگامی که معتاد شده و بهره‌مند از لذت اولیه شدند، ادامه اعتیاد دیگر نه برای کسب لذت که برای فرار از دردهای ناشی از ترک اعتیاد است. دردهایی که از نظر مصرف‌کننده و معتاد کاملاً نقد است. معتاد نگاهی کوتاه‌مدت دارد، حاضر نیست دردهای کوتاه‌مدت را به قیمت آسایش و رفاه میان و بلندمدت بخرد. اعتیاد حکومت به درآمدهای نفتی نیز همین طور است. قطع چنین اعتیادی اختیاری نخواهد بود، مگر آنکه قیمت نفت سقوط کند، که با توجه به واقعیت بازار نفت چنین احتمالی در کوتاه‌مدت یا وجود ندارد یا احتمال آن بسیار اندک است. و اگر قیمت نفت در همین حد بماند یا حتی بیشتر شود، سازوکار سیاسی در ساختار موجود فشار را بر افزایش مصرف غیر مولد این درآمدها متمرکز می‌کند. وقتی که فرد یا افرادی مشکلات و یا حتی بقای خود را در کوتاه‌مدت بررسی کنند، هیچگاه حاضر نمی‌شوند که تبعات ناشی از ترک اعتیاد در مصرف درآمدهای نفتی را بپذیرند، در نتیجه راه‌حل تزریق بیشتر این درآمدها برای به تأخیر انداختن بروز عوارض اقتصادی انتخاب اول خواهد بود.
مسأله مهمتر در ساختار سیاسی ایران این است که شکاف میان قدرت و مسئولیت در سطوح مختلف بازتولید می‌شود و به همین دلیل است که حداقل چهار نهاد آشکار دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت هر کدام قدرت خود را در بودجه سالانه اعمال می‌کنند، اما در عین حال هیچ کدام هم حاضر به پذیرش مسئولیت‌های ناشی از نائج آن نخواهند بود. این چند پارگی نه تنها برنامه‌ریزی را برای حل مشکل اقتصادی سخت و غیر ممکن می‌کند، بلکه اعتیاد به مصرف درآمدهای نفتی را نیز تشدید می‌کند، زیرا هیچ مرجعی برای پذیرش مسئولیت‌ها و عواقب کوتاه‌مدت ناشی از کاهش مصرف درآمدهای نفتی پیشقدم نخواهد شد، سهل است که هر یک دیگری را در این زمینه مسئول خطاب خواهد کرد و در چنین شرایطی راه‌حل مورد اجماع اتکای بیشتر به این درآمدهاست..
تورم در ایران یک ویژگی مهم دیگری هم دارد. قطع رابطه یک به یک رشد تورم و رشد نقدینگی به معنای آن است که عوامل دیگری موجب پنهان شدن بخشی از تورم شده‌اند، و این تورم پنهان در صورت بروز حادثه‌ای پیش‌بینی نشده ممکن است ظهور یافته و شیرازه بسیاری از امور را به کلی دچار از هم گسیختگی نماید.
در سطح سیاسی روند یک سال گذشته ادامه خواهد یافت. به نظر می‌رسد که این روند چند ویژگی دارد. ادامه حذف بخش دیگری از نیروهای درون ساختار، و نیز تشدید تعارضات درون نهادی و ناتوانی در ایجاد اجماعی نسبی از نیروهای باقیمانده. نتایج رویداد 24 اسفند هم تأثیری تعیین‌کننده بر این روند نخواهد داشت. این روند از یک سو توان اداره جامعه را از طریق راه‌های مدنی تحلیل می‌برد، و از سوی دیگر نابسامانی و ضعف را درون ساختار مدیریتی برای برنامه‌ریزی و برون‌رفت از بحران افزایش خواهد داد.
اگر در سال جاری حذف بخش دیگری از نیروهای درون ساختار نسبت به تشدید تعارضات درون ساختاریی از اهمیت بیشتری برخوردار بود، در سال آینده و با محقق شدن نسبی پروژه اول، بر اهمیت بحران دوم افزوده خواهد شد. تشدید این بحران چند دلیل خواهد داشت. اول اینکه ساختار موجود برای تأمین اعتبار چاره‌ای ندارد، مگر آنکه کارآمدی لازم را برای اداره امور از خود نشان دهد. اما واقعیت این است که تجربه سه سال گذشته خلاف این انتظار بوده و حتی کارآمدی محدود پیش از آن هم حفظ نشده است. گرچه در این سه سال فاقد درگیری‌های درونی ساختاری جدی بوده‌اند اما از این پس که تضادهای درون نهادی بروز می‌یابد (نمونه‌ای از آن در جریان بودجه سال 1387 مشاهده شد) شاخص کارآمدی اداره جامعه بیش از پیش منفی خواهد شد، و همین مسأله نیز تضادهای درون نهادی را دامن خواهد زد. و اگر حذف‌شدگان سیاست بخرج دهند و قدر تأمل کنند، می‌توانند شاهد تشدید این مسأله باشند.
دلیل دیگر تشدید این بحران، اتکای بیش از حد اداره کشور به درآمدهای نفتی است. این درآمدها ویژگی مخربی دارند بدین معنا که جناح‌های درون حکومت را به نحو عجیبی رانت‌جو و سهم‌خواه می‌کند، و این سهم‌خواهی خود منشأ اختلافات جدید خواهد شد. و با تشدید این وضع برخی از گروه‌های درون ساختار خواهند ‌کوشید، حساب خود را از دیگران جدا کرده و عَلَم مخالفت را خودشان بردارند تا از ترکش‌های بعدی در امان بمانند.
یکی دیگر از دلایل تشدید اختلافات درون نهادی در سال آینده شکاف فکری و نگرشی عمیقی است که میان اجزای حاکم وجود دارد.
برخی از آنها شدیداً نگران آینده و حتی کوتاه‌مدت جامعه و خود هستند، و برخی دیگر خود را قدرت اول جهان می‌دانند یا چنین معرفی می‌کنند. و این دو نگرش نمی‌تواند در یک بستر خواب آرامی داشته و خواب‌های خوش ببیند.

در سطح اجتماعی و فرهنگی، می‌توان گفت که روند سال‌های اخیر حداقل با همان سرعت (اگر نگوییم شدیدتر) ادامه خواهد یافت. افزایش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی، غیر کارکردی‌تر شدن اکثر نهادهای اجتماعی (مثل مذهب، آموزش، دولت و حتی خانواده) و کاهش نظارت‌های غیر رسمی بر رفتارهای اجتماعی بویژه جوانان، رشد فرآیند غیر دینی و حتی ضد دینی شدن جامعه و به یک معنا از هم گسیختگی اجتماعی بیشتر را شاهد خواهیم بود. فرهنگ و خلاقیت‌های فرهنگی بیش از گذشته تحت تأثیر سیاست‌های رسمی عقب‌نشینی خواهد کرد، و تصور نمی‌رود که عقب‌گردهای چند سال اخیر حتی به میزان اندکی جبران شود، سهل است که احتمالاً روند مذکور تشدید هم خواهد شد.
در سیاست خارجی هم، در بر همان پاشنه خواهد چرخید، به دلیل محدودیت‌ها از ورود به مسأله هسته‌ای پرهیز خواهد شد، اما روابط با جهان خارج در مرز آرامش و ناامنی خواهد بود، مرزی که عوارض منفی آن چون قطعنامه‌های شورای امنیت و گسترش آن و نیز محدودیت در روابط تجاری با جهان خارج، احتمالاً پایدارتر از وضعیتی است که به تقابل و درگیری وارد شویم.
اگر درآمدهای نفتی و قیمت بالای نفت نبود، تاکنون شاهد عوارض مستقیم این روابط با جهان خارج بودیم، اما از آنجا که تاکنون با تکیه بر این درآمدها چاله‌چوله‌های ناشی از این سیاست پر شده است، مردم و جامعه درکی عینی از این عوارض پیدا نکرده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که در سال آینده این عوارض بیش از امسال عینیت پیدا کند.

مصدق مردی برای تمامی فصول

دکتر سید محمد مصدق مردی از تبار محمد و دلاوری از نسل علی

درود همیشگی ایرانیان بر این وطن پرست واقعی تا ابد مستدام باد

 

 

گزارش تصویری: نادیده‌هایی از مصدق

نگاهی به اقتصاد ایران در سال ۸۶

نگاهی به اقتصاد ایران در سال ۸۶

علی مزروعی: دستیابی ایران به درآمد نفتی افسانه ای نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار در سال ۸۶ فرصت مغتنمی برای بهره مندی اقتصاد کشور از این درآمد در مسیر تحقق اهداف کیفی و کمی سند چشم انداز بیست ساله توسعه و اجرای برنامه چهارم توسعه بود اما پایداری مشکلات ساختاری اقتصاد ایران از قبیل نرخ تورم و بیکاری دو رقمی ، کمبود سرمایه گذاری ، شکاف طبقاتی و فقر ، وابستگی بیشتر بودجه دولت به درآمد نفت و اقتصاد دولتی حکایت از مصیبت باری این درآمد برای اقتصاد ایران در این سال دارد .

سومین سال اجرای برنامه چهارم توسعه در حالی سپری شد که مجلس هفتم و دولت نهم در پیمانی نانوشته کمترین توجه و پایبندی را به اجرای آن نشان دادند و به رغم هزینه نزدیک به چهار برابر منابع پیش بینی شده در این برنامه از تحقق اهداف کمی پیش بینی شده در سند قانونی برنامه برای سال ۸۶ ناکام ماندند و وضعیت اقتصادی آنچنان جریان یافت که در گزارش مرکزی که اداره اش بدست جناح حاکم است به عنوان « رکود تورمی » مفتخر شد !
اصولگرایان
حاکم که با تکیه بر شعارهای اقتصادی آبادگری و بهبود معیشت و بردن درآمد نفت به سر سفره های مردم و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض به سر کار آمدند و از قضای روزگار از سال ۸۴ افزایش قیمت هر بشکه نفت امکانی کم نظیر در مقایسه با همه سال ها و دولت های پس از انقلاب در اختیار آنها نهاد متاسفانه با رها کردن برنامه چهارم توسعه و بدون ارائه هر گونه برنامه و قطب نمای جدید با اتخاذ سیاست هایی نا همساز و متناقض و نگرشی توزیعی نسبت به درآمد نفت راهی را در پیش گرفتند که در گذر زمان اقتصاد ایران را از مسیر درست خارج کرد و ظهور آثار و نتایج اجرای این سیاست ها در سال ۸۴ به خوبی بر نادرستی این سیاست ها گواهی می دهد اما باز هم شاهد تصمیم ها و اقدامات نا همساز و متناقض در برخورد با این پیامدها توسط دولت نهم بودیم . از یکسو انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۸۶ تعجب همه نخبگان و کارشناسان درون و برون دولت را برانگیخت و انگشت حیرت بر لبان آنها نهاد که چگونه دولتی خود را از پشتوانه ۶۰ ساله برنامه ریزی در کشور محروم کرد و این در حالی بود که مهمترین ضعف دولت نهم نه از سوی مخالفان که حتی از سوی منتقدان همپیمانش نداشتن برنامه و قطب نما برشمرده می شود . از سوی دیگر تغییر رئیس بانک مرکزی با اتخاذ سیاست هایی از سوی این بانک با هدف کنترل نرخ تورم و سیل نقدینگی همراه شد که کمترین قرابت و همراهی را با سیاست های انبساطی مالی و پولی دولت نهم پس از روی کارآمدن در سال ۸۴ داشت و هرچند اجرای این سیاست ها مورد استقبال غالب اقتصاددانان قرار گرفت اما توجیه آن با دیگر تصمیم ها و اقدامات دولت همچنان در پرده ابهام مانده است و هنوز هم معلوم نیست جمع جبری این اقدامات چه حاصلی برای اقتصاد ایران ببار آورد .
نگاهی به ارقام برآوردی شاخص های کلان اقتصادی در سال ۸۶ بخوبی وضعیت « رکود تورمی » حاصله را به رغم در آمد نفتی افسانه ای به نمایش می گذارد : نرخ رشد نقدینگی ۴۰ درصدی ، تورم ۱۹ درصدی ، بیکاری ۱۲ درصدی ، سرمایه گذاری 7 درصدی ، واردات بیش از ۵۰ میلیارد دلار و از همه مهمتر نرخ رشد اقتصادی حدود ۶ درصدی ، و این در حالی است که بر پایه محاسبات برآمده از آمارگیری سالانه هزینه – درآمد خانوار های مرکز آمار ایران وضعیت توزیع درآمد و شکاف طبقاتی و فقر نسبت به گذشته برخلاف تمام شعارها و وعده های جناح حاکم بدتر شده و فشارهای اقتصادی بیشتری متوجه خانوارهای متوسط و محروم جامعه گشته است ، و به ویژه هزینه مسکن در سبد هزینه این خانوارها کمرشکن شده است . در این شرایط بدلیل سرعت تغییرات در تصمیمات دولت و درگیری ایران در پرونده هسته ای و سیاست خارجی فضای کسب و کار تیره گشته و فعالان اقتصادی را از سرمایه گذاری های درازمدت تولیدی باز داشته و سوداگری و سفته بازی در بخش های زود بازده اقتصادی را در جامعه رواج داده است و شواهد این امر را بخوبی می توان در بازار سرمایه کشور به ویژه بازار بورس مشاهده کرد . عدم ثبات اقتصاد کلان که از مهمترین وظائف هر دولتی برای رونق بخشی به اقتصاد کشور است بطور کلی از یاد رفته و تصمیمات خلق الساعه دولت امکان هر گونه برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی و حتی دولتی گرفته است و نوعی بلاتکلیفی را برهمه حوزه های اقتصادی کشور حاکم ساخته است که تداوم این روند می تواند بزرگترین بلیه و آفت برای اقتصاد ایران به رغم درآمد افسانه ای نفت باشد .


توزیع غیر هدفمند یارانه ها در سال 86 همچنان در سایه شعار عدالت محوری اصولگرایان گریبانگیر اقتصاد ایران بود و رقم آن به ویژه یارانه پنهان حامل های انرژی رو به افزایش نهاد و بر طبق گفته برخی مسئولان وزارت نفت بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار می شود ، هرچند که دولت با هدف کنترل مصرف به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین با کارت هوشمند در این سال روی آورد و در اجرای این طرح قرار بود فقط به میزان ۸/۳ میلیارد دلار به واردات بنزین و گازوئیل تخصیص یابد و مصرف بنزین مازاد بر سهمیه بندی با نرخ آزاد عرضه شود اما بدلیل عدم عرضه بنزین آزاد و تثبیت قیمت گازوئیل و افزایش مصرف آن در هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۸۷ در مجلس هفتم معلوم شد که دولت با تخطی از قانون بودجه و با استفاده از منابع داخلی وزارت نفت نزدیک به ۷ میلیارد دلار واردات بنزین و گازوئیل برای پاسخگویی به نیاز مصرف داخلی انجام داده است که قطعا اینگونه عمل فقط در سایه در آمد بالای نفت امکان پذیر بوده و در شرایط دیگر امکان عمل ندارد ، ضمن آنکه این منابع کمیاب کشور و ثروت بین نسلی را هزینه کردن هیچگونه توجیهی ندارد ، و بدلیل این نوع عملکرد دولت « حساب ذخیره ارزی » که به عنوان لنگرگاهی برای ثبات بخشی به اقتصاد کشور و حفاظت از ثروت بین نسلی نفت از ابتدای اجرای قانون برنامه سوم توسعه در سال ۷۹ تمهید و به عنوان ماده اول قانون برنامه چهارم تحکیم شده بود ، در دولت نهم از خاصیت افتاد و تقریبا در سال ۸۶ بلا موضوع شد .
بررسی عملکرد بودجه کل کشور و دولت در این سال فرصت دیگری را می طلبد اما بر خلاف هرآنچه در این سال برای خصوصی سازی و اجرای سیاست های ابلاغی مرتبط با اصل ۴۴ و کوچک کردن و کاهش مداخله دولت در اقتصاد گفته شد بر حجم و بدنه و مداخله دولت در اقتصاد ایران افزوده شد و اگر در گذشته می شد ویژگی این اقتصاد را در تمرکز گرا بودن توصیف کرد به لحاظ عملکردی مداخله دولت در امور اقتصادی آنچنان گسترش یافت که فقط عنوان « اقتصاد فرمایشی » می تواند توصیف گر فرامین صادره پی در پی از سوی دولت برای قیمت گذاری برخی کالاها و خدمات ، نرخ سود بانکی و...باشد . بطور خلاصه و با « نگاهی به اقتصاد ایران در سال ۸۶ » بروشنی می توان دریافت که اگر اقتصاد ایران گامی به عقب نرفته باشد حداکثر در جا زده و مشکلات ساختاری آن همچنان جان سخت باقی مانده است و جالب اینکه همانانی که باید پاسخگوی این وضعیت اسف بار باشند در شعارهای انتخاباتی خود برای مجلس هشتم ، همانند مجلس هفتم ، بر ایجاد اشتغال ، مبارزه با تورم و تامین رفاه مردم دست گذاشته اند و البته معلوم نکرده اند که چگونه با این عملکرد و بدون ارائه هرگونه برنامه ای و در همپیمانی با دولت بدون برنامه و متکی بر تصمیمات خلق الساعه می خواهند و می توانند در آینده به تحقق این شعارها بپردازند؟

فراخوان جهت تیم فوتسال

از تمامی دختران علاقه مند به این رشته دعوت به عضویت می شود. اگر علاقه مندید ولی حتی تا حالا گل کوچیک هم بازی نکرده اید این فرصت را از دست ندهید! اگر هم از آماتور تا حرفه ای بازی کرده اید مارا از وجود خودتان بی بهره نگذارید! منتظر نظراتتون هستم .

راین

 

ملودی های من  هنوز خود را پیدا نکرده اند و خواب اطلسی ها را در نت های قدیمی تکرار می کنند  وقتی که بیدار می شوند پرنده های خسته را صدا می زنند و اشک های آنان را پاک می کنند ازخواب های خود برایشان می گویند.

 حالا خواب پرستوها تکیه گاهی برای آنان می شود دیگر جایی برای خستگی پرندگان زخمی وجود ندارد آنها به دنبال مرحمی می گردند تا درد آنان را آرام کند امروز آسمان شهر هوای رودخانه ی  راین را دارد تا با آن به سراغ ستاره ی گم شده ی  خود برود و کمی هوای او را داشته باشد.

  شاید ستاره را صدا کند و با خود به لانه ی جادویی قصه بیاورد شاید هم مدتی پیش او زندگی کند سخت گیج شده ام  ولی حالا میدانم که چرا رازقی ها خانه ی تو را جست و جو می کنند فکر میکنم رمز شب تو را همسفر خود نکرده است .

خب مگر نگفتم کلید خانه را از دست باد پاییزی بگیر. نگران نباش ! خنده های تو نشان میدهد که نیمه ی گمشده ی ماه پیدا شده خب شاید امروز تولد نیلوفر آبی باشد لااقل لبخند  فراموش شده ات را فراموش  نکن !

 فکر کنم یادت رفته که به او گفته بودی  هدیه ای از زورق و آرزو را در چمدان غریبانه ی چشمان ماه گذاشته ای   تا دریا راهی نمانده شاید ۲۰مایل وشاید بیشتر هنوز نبض برگ ها آرام می زند میدانم مدتی ست که کلمه هایت  را گم کرده ای  ولی امروز عروس دریایی  صدای موج های آرام را با گوش خود شنیده است.


عدد هفت و هفت سین


عدد هفت و هفت سین


عدد هفت در فرهنگ ملل مختلف
عدد هفت در قدیم : مردم بابل عدد هفت را مقدس می شمردند ، طبقات آسمان و زمین و سیارات هفت بوده است ، ایام هفته هفت روز است.
هفت از نظر مذاهب: به عقیده هندیها در آئین برهما انسان هفت بار می میرد .
هفت در آئین مسیح : هفت معجزه ، از 33 معجزه را مسیح در انجیل ذکر کرده است ، در انجیل از هفت روح پلید صحبت شده است ، به نظر فرقه کاتولیک ، هفت نوع شادی و هفت غسل تعمید وجود دارد.
هفت در اسلام: آسمان هفت طبقه دارد . فرعون در خواب هفت گاو چاق و هفت گاو لاغر را دید که گفتند هفت سال خشکسالی و هفت سال فراوانی می شود. جهنم هفت طبقه دارد . گناهان اصلی هفت عدد است . پیش از اسلام در بین اعراب ، هفت بار طواف دور کعبه مرسوم بوده و در سنت اسلامی نیز چنین است . هفت نفر قاری قرآن معروف بودند ، هفت بار شستن اشیاء ناپاک و قرار گرفتن هفت عضو بدن هنگام نماز نیز مذکور است .
هفت در تصوف : هفت وادی سلوک در تصوف معروف است 1) طلب ، 2)عشق ، 3)معرفت ، 4) استغنا ، 5)توحید ، 6) حیرت ، 7)فنا ، مولوی می گوید:
هفت در تاریخ : همراهان داریوش با خود او هفت نفر بودند، در نقش رستم در بالای آرامگاه داریوش ، هفت نقش ملاحظه می شود . جنگهای هفت ساله در زمان لوئی 11 واقع شد. اژدهای هفت سر معروف است . هفت پسر گشتاسب به هفت راهزن تبدیل شدند و هفت خوان رستم و اسفندیار معروف است.
معابد هفت طبقه: در بابل و آشور هر معبدی هفت طبقه داشت و هر طبقه به نام یکی از سیارات و هفت رنگ بود (سرخ ، سیمین، سفید، سیاه، ارغوانی، آبی و سبز). حصار اکباتان هفت دیوار داشت و آرامگاه کورش هفت پله دارد.

درباره نوروز و هفت سین
"من پیروزم و نامم خجسته است و از نزد خدا مى آیم و خواهان نیک بختى هستم و با تندرستى و گوارایى وارد شده ام وسال نو را همراه آورده ام!"
"نوروز" بزرگترین جشن ملى ایرانیان سابقه اى هزاران ساله دارد. از گذشته هاى دور آریایى هاى ساکن در فلات ایران روز اول سال و آغاز بهار را به برگزارى مراسم ویژه همراه با سرور و شادمانى اختصاص مى دادند.برخى از پژوهشگران ، ریشه ی تاریخى این جشن را به "جمشید پیشدادى" نسبت مى دهند و نوروز را "نوروز جمشیدى" مى خوانند. این گروه معتقدند که جمشیدشاه پس از یک سلسله اصلاحات اجتماعى بر تخت زرین نشست و فاصله بین دماوند تا بابل را در یک روز پیمود و آن روز (روز هرمزد) از فروردین ماه بود. چون مردم این شگفتى از وى بدیدند جشن گرفتند و آن روز را "نوروز" خواندند.فردوسى شاعر بزرگ پارسى گوى نیز در شاهنامه پیدایش نوروز را به جمشیدشاه نسبت مى دهد
به جمشید برگوهر افشاندند - مر آن روز را روز نو خواندند
سر سال نو هرمز فرودین - بر آسوده از رنج روى زمین
بزرگان به شادى بیاراستند - مى و جام و رامشگران خواستند
چنین جشن فرخ از آن روزگار - به ما ماند از آن خسروان یادگار
اما دلیلی که "نوروز" را از دیگر جشن هاى ایران باستان جدا کرد و باعث ماندگارى آن تا امروز شد، "فلسفه وجودى نوروز" است : زایش و نوشدنى که همزمان با سال جدید در طبیعت هم دیده مى شود.
به گفته ی جامعه شناسان یکى از نمودهاى زندگى جمعى ، برگزارى جشن ها و آیین هاى گروهى است: گردهم آمدن هایى که به نیت نیایش و شکرگزارى و یا سرور و شادمانى شکل مى گیرند.برهمین اساس جشن ها و آیین هاى جامعه ایران را هم مى توان به سه گروه تقسیم بندى کرد:
جشن ها و مناسبت هاى دینى و مذهبى
جشن هاى ملى و قهرمانى
جشن هاى باستانى و اسطوره اى
گفتنی است که ایرانیان باستان در گذشته به شادى به عنوان عنصر نیرودهنده به روان انسان، توجه ویژه اى داشتند و براساس آیین زرتشتى چهار جشن بزرگ و ویژه تیرگان ، مهرگان ، سده و اسپندگان را همراه با شادى و سرور و نیایش برگزار مى کردند.هر چند سایر جشنها کم کم از یاد رفت، دراین بین نوروز بنا به اصل تازگى بخشیدن به طبیعت و روح انسان همچنان پایدار ماند. گرچه باتوجه به قانون تغییر پدیده هاى فرهنگى ، نوروز هم ناگزیر نسبت به گذشته با دگرگونى هایى همراه است.به هرحال در آیین هاى باستانى ایران براى هر جشن "خوانى " گسترده مى شد که داراى انواع خوراکى ها بود. خوان نوروزى "هفت سین " نام داشت و مى بایست از بقیه خوانها رنگین تر باشد. این سفره چندساعت مانده به زمان تحویل سال نو آماده بود و بر صفحه اى بلندتر از سطح زمین چیده مى شد.همچنین میزدپان (MAYZADPAN) به منظور پخش کردن خوراکى ها در کنار سفره گماشته مى شد و این خوان نوروزى برپایه ی شماره ی مقدس هفت بنا شده بود.
توران شهریارى، سخنران جامعه زرتشتى معتقد است : ''تقدس عدد هفت از آیین مهر یا میتراست و به سالهاى دور باز مى گردد. در این آیین هفت مرحله وجود داشت براى اینکه انسان به مقام عالى و آسمانى برسد. پس عدد هفت از پیش از زرتشت براى انسان گرامی بوده و در آیین هاى گوناگون به نمادهاى گوناگون دیده مى شود ، مانند هفت آسمان ، هفت دریا ، هفت گیاه و... " همچنین اسناد تاریخى از برپایى سفره هفت سین به یاد هفت امشاسپندان خبر مى دهند؛طبق این اسناد، هفت امشاسپندان مقدس عبارت بودند از:
اهورامزدا(به معنى سرور دانا)، و هومن (اندیشه نیک ) ، اردیبهشت (پاکى وراستى )، شهریور (شهریارى آرزو شده با کشور جاودانى )، سپندارمزد (عشق و پارسایى ) ، خرداد (رسایى و کمال ) و امرداد (نگهبان گیاهان).اما در بسیارى از منابع تاریخى آمده است که "هفت سین " نخست "هفت شین " بوده و بعدها به این نام تغییر یافته است .
شمع، شراب ، شیرینى ، شهد (عسل) ، شمشاد، شربت و شقایق یا شاخه نبات ، اجزاى تشکیل دهنده سفره هفت شین بودند. برخى دیگر به وجود "هفت چین " در ایران پیش از اسلام اعتقاد دارند.به گواه تاریخ در زمان هخامنشیان در نوروز به روى هفت ظرف چینى خوردنی و نوشیدنی مى گذاشتند که به آن هفت چین یا هفت چیدنى مى گفتند و در زمان ساسانیان هفت شین رسم مردم ایران شد و شهد و شراب و شاهد و شمع و شیر و شایه (میوه) و شمشاد نشانه های نوروز شدند.
پس از یورش تازی ها به ایران مردم برای نگهداری از فرهنگ خود هفت سین را جایگزین هفت شین نمودند و به همین دلیل، چون در اسلام "شراب" حرام اعلام شده بود، آنها، خواهر و همزاد شراب را که سرکه مى شد انتخاب کردند و اینگونه شین به سین تغییر پیداکرد.به هرروى خوراکى هاى ویژه ای بر سفره هفت سین مى نشینند که عبارتند از: سیب، سرکه، سمنو، سماق، سیر، سنجد و سبزى (سبزه)
خوراکى هایى که به نیت هاى گوناگون انتخاب شده اند:
سمنو: نماد زایش و بارورى گیاهان است و از جوانه هاى تازه رسیده گندم تهیه مى شود.
سیب : هم نماد بارورى است و زایش. درگذشته سیب را درخم هاى ویژه اى نگهدارى مى کردند و قبل از نوروز به همدیگر هدیه مى دادند. مى گویند که سیب با زایش هم نسبت دارد، بدین صورت که اغلب درویشى سیبى را از وسط نصف مى کرد و نیمى از آن را به زن و نیم دیگر را به شوهر مى داد و به این ترتیب مرد از عقیم بودن و زن از نازایى رها مى شد.
سنجد: نماد عشق و دلباختگى است و از مقدمات اصلى تولدو زایندگى. عده اى عقیده دارند که بوى برگ و شکوفه درخت سنجد محرک عشق است!
سبزه: نماد شادابى و سرسبزى و نشانگر زندگى بشر و پیوند او با طبیعت است. درگذشته سبزه ها را به تعداد هفت یا دوازده که شمار مقدس برج هاست در قاب هاى گرانبها سبز مى کردند. در دوران باستان درکاخ پادشاهان ۲۰ روز پیش ازنوروز دوازده ستون را از خشت خام برمى آوردند و بر هریک از آنها یکى از غلات را مى کاشتند و خوب روییدن هریک را به فال نیک مى گرفتند و برآن بودند که آن دانه درآن سال پربار خواهدبود. در روز ششم فروردین آنها را مى چیدند و به نشانه برکت و بارورى در تالارها پخش مى کردند.
سماق و سیر نماد چاشنى و محرک شادى در زندگى به شمار مى روند. اما غیر از این گیاهان و میوه هاى سفره نشین، خوان نوروزى اجزاى دیگرى هم داشته است:
دراین میان "تخم مرغ" نماد زایش و آفرینش است و نشانه اى از نطفه و نژاد. ''آینه" نماد روشنایى و راستی است و حتماً باید در بالاى سفره جاى بگیرد.
"آب و ماهى" نشانه برکت در زندگى هستند و ماهى به عنوان نشانه ی اسفندماه بر سفره گذاشته مى شود.
و " سکه" که نمادى از امشاسپند شهریور (نگهبان فلزات) است و به نیت برکت و درآمد زیاد انتخاب شده است.
سال نو مبارک

امکان نمایش مطلب به صورت ادامه دار در سیستم بلاگ اسکای فراهم شد!


امکان نمایش مطلب به صورت ادامه دار در سیستم بلاگ اسکای فراهم شد!


امکان نمایش مطلب به صورت ادامه دار در سیستم بلاگ اسکای فراهم شد. به موجب این تغییر کاربران می توانند برای سریعتر بارگذاری شدن وبلاگ شان متون بلند خود را به صورت ادامه دار وارد کنند.
برای این کار تنها کافیست در هنگام درج و یا ویرایش مطلبی از دکمه "درج ادامه مطلب" استفاده کرده و بعد از باز شدن ویرایشگر ادامه مطلب، بخش دوم مطلب خود را وارد کنند.
با استفاده از این امکان در هنگام نمایش صفحات وبلاگ شما تنها بخش اول یادداشت ها نمایش داده می شود و خواننده وبلاگ در صورت تمایل بر لینک ادامه مطلبی کلیک کرده تا مطلب را به صورت کامل مطالعه کند.
 

ادامه مطلب ...

بهترین بهار

 
دوباره داره عید می آید
اوایل زندگیم بهار برام خیلی جذاب بود ولی دیگه برام تکراری شده
آخه زمان زود می گذره بعد از بهار همیشه یه تابستانی و پاییزی می آید
آره 1000 سالی هست که یه لحظه یه بهاری آمد ولی از ترس تابستان های زمان خودش را پنهان کرد تا همیشه بهار بمونه ولی سال ها هست که همه منتظر هستند تا یه لحظه آن بیاد آخه می گن این بهار هیچ خزانی نداره
یعنی میشه این دفعه آن بهار اصلی بیاد؟
یعنی میشه دیگه پاییز نشه؟
یعنی میشه یکی بیاد که دیگه هر فصلی را برام بهار کنه؟
ای که گفتی با یک گل کی بهار آید     گل نرگس جهانی را گلستان می کند امشب

چیز اندک که با اشتیاق تداوم یابد ، بهتر از فراوانی است که رنج آو


چیز اندک که با اشتیاق تداوم یابد ، بهتر از فراوانی است که رنج آور باشد .


ادامه مطلب ...

آرزوی باغبان .......

 

                        

 

در زندگی برای اندوه همه بهانه ها مهیاست ...

 

نیازی به کندو کاو نیست ...

 

به دنبال بهانه ای برای شاد بودن باش ...

 

و از بهانه های کوچک شادی آفرین ...

 

به بهانه اصلی بازگرد ... به ...

 

او به مهربانی که نهال وجود ما را در گلدان طبیعت کاشت...

 

 تنها و تنها

 

 به این آرزو که چوب عریان وجود ما ...

 

ریشه شادی بزند ... و

 

 وقتی ریشه زد ...

 

از این گلدان کوچک وتنگ به باغ بزرگ شادی

 

 برده شود تا جاودان درخاک شادی کاشته شود .زندگی برای

 

 وسعت یافتن وجود ماست ...

 

باید در همه سختی ها ... ناملایمتها ...

 

نامرادی ها و ناکامی ها ... هسته وجود ما بارور شود ...

 

 آماده شود برای جهانی زنده از شادی که بی شک جاودان درآن

 

 شادمانه خواهیم بود.

 

(دکتر محمد حسن جعفری)

فراخوان برای عضوگیری تیم رزمی دانشجویان الکترونیکی ( پسر )


تیم رزمی دانشجویان الکترونیکی

انجمن ورزشی دانشجویان الکترونیکی


از دانشجویان ِ پسر علاقه مند به ورزش های رزمی خواهشمندم جهت عضویت در تیم رزمی دانشجویان الکترونیکی مشخصات زیر را به Seltoon@Gmail.com  ارسال نمایند :



۱-نام و نام خانوادگی

۲-شماره تلفن همراه

۳- رشته تحصیلی

4- رشته ورزشی (رزمی)


 

اخبار انجمن های ِ دانشجویان الکترونیکی

تحلیل تاج‌زاده از نتایج انتخابات مجلس هشتم

تحلیل رئیس ستاد انتخابات جبهه مشارکت از نتایج انتخابات مجلس هشتم و نتایج مهندسی اقتدارگرایان در انتخابات
تاج‌زاده: با هوشیاری و رأی شهروندان مجلس هشتم چند صدایی شد
 

نتایج اولیه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور نشان داد که بازی بزرگان به هم خورد و مجلس چند صدا شکل گرفته است، سید مصطفی تاج‌زاده رئیس ستاد انتخابات مجلس هشتم جبهه مشارکت ایران اسلامی در گفت‌گو با نوروز ضمن اعلام مطلب فوق به ارزیابی نتایج اولیه انتخابات مجلس هشتم پرداخت.

وی گفت: انتخابات مجلس هشتم از زاویه‌های گوناگونی قابل تأمل است و باید مورد ارزیابی همه جانبه قرار گیرد. با اینکه این انتخابات غیر رقابتی بود و ائتلاف اصلاح‌طلبان تنها توانست 102 نامزد برای 260 کرسی معرفی کند و با وجود غیر عادلانه بودن انتخابات و بسیج امکانات لشگری و کشوری به سود یک جناح یا حتی بهتر بگویم به سود یک فهرست اصولگرا ، انتخابات نتایج مورد نظر کانون قدرت را برآورده نکرد و مردم در مجموع با رأی آگاهانه خویش نه تنها اجازه ندادند مجلس تک‌صدا شود و در نتیجه سکوتی قبرستانی جامعه را فراگیرد، بلکه حمایت خود را از نامزدهای اصلاح طلب یا مستقل اعلام کردند و عملاً مجلس چند صدایی را شکل دادند.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی با اشاره به مهندسی انتخابات به منظور در اختیار قرار گرفتن اکثریت کرسی‌های مجلس هشتم توسط اصولگرایان قبل از برگزاری انتخابات 24 اسفند، یادآور شد که اولاً اصولگرایان به رغم داشتن اکثریت کرسی‌ها که با همه تمهیدات غیر قانونی کمتر از دو سوم مجلس شده است، دارای اختلافات زیادی هستند و به نظر من در سال آینده به ویژه در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، اختلافات آنان به اوج خود می‌رسد. از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان توانستند به رغم موانع بی‌شمار اقلیتی قدرتمندتر از اقلیت مجلس هفتم را، در مجلس هشتم البته با رأی مردم تشکیل دهند. وی افزود بیش از 60 نامزد مستقل که اکثراً متمایل به اصلاح‌طلبان هستند نیز در این انتخابات در مرحله اول به پیروزی رسیدند. جالب آنکه با همه حمایت‌هایی که کلیه ارکان نظام از یک فهرست انتخاباتی صورت دادند. نامزدهای آن حزب تنها در 60 کرسی در مرحله اول رأی آوردند (به استثنای تهران) بنابراین حزب غیر رسمی مورد تأیید ارکان نظام نه تنها قادر خواهند بود فراکسیون اقلیت که کمتر از نیمی از کرسی‌های مجلس را تشکیل دهد و این شکست بزرگی برای آن‌ها بود به نظر وی در مجموع ترکیب مجلس هشتم، وضعیتی بین مجلس پنجم و مجلس هفتم پیدا کرده است. تاج‌زاده تأکید کرد به این ترتیب هدف اولیه و اصلی اصلاح‌طلبان از شرکت در انتخابات محقق شد و مجلسی چند صدایی شکل گرفت که به دلیل غیر رقابتی بودن 160 کرسی از 290 کرسی، اکثریت کرسی‌ها در اختیار اصولگرایان از طیف‌های گوناگون قرار گرفته است. به همین دلیل مسئولیت معضلات ملی از جمله گرا‌نی، تورم، بیکاری، رشد بزه‌های اجتماعی و همچنین تداوم تحریم‌های بین‌المللی علیه ملت ایران در سال‌های آینده به عهده اصولگرایان است.

سرپرست وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به ترکیب آرای شهروندان در سراسر کشور گفت چنانچه نامزدهای مشهور اصلاح‌طلب رد صلاحیت نمی‌شدند و امکان رقابت برای 290 کرسی برای ما فراهم بود، اصلاح‌طلبان و نامزدهای مستقل با اتکال به خداوند و اتکای به مردم قادر بودند اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس هشتم را فتح کنند ولی رد‌صلاحیت‌های فله‌ای و غیر قانونی مانع حضور چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب به عنوان نامزد انتخابات شد و ما از رقابت در 160 کرسی محروم شدیم. به علاوه قوای لشکری و کشوری به سود یک فهرست بسیج شدند. با وجود این به دلیل هوشیاری مردم، بازی خطرناکی که یکدست کردن و مجلس و در نتیجه تحمیل تکصدایی به جامعه بود، با شکست مواجه شد و مردم ثابت کردند که اجازه نمی دهند هیچ فردی و مقامی حتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های حکومتی بتواند نظام تک حزبی یا تک صدایی در ایران حاکم یا اصلاح‌طلبان را حذف کند.

معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد این انتخابات از منظر دیگری نشان داد که زمینه برای بازگشت شکوهمند خاتمی کاملا آماده است. اگر چه ایشان بارها در جلسات خصوصی و بعضا عمومی اعلام کرده‌اند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم نخواهد شد، اما انتخابات مجلس هشتم این ظرفیت را دارد که همان نقش مجلس پنجم را ایفا کند. انتخابات اخیر به همه نشان داد که اکثریت قاطع این ملت خواهان تغییرند و درصد عظیمی از شهروندان خواهان بازگشت خاتمی به صحنه مدیریت کشور و نجات میهن از شرایط دشوار کنونی و بهبود وضعیت معیشتی و جلوگیری از خود سری نهادهای حکومتی هستند.

عضو شواری مرکزی مجاهدین انقلاب اسلامی با مقایسه میان دو انتخابات مجلس هشتم و ششم که هر دو انتخابات دو سال و نیم پس از انتخاب رؤسای جمهور برگزار شدند، گفت: میزان رضایت مردم از عملکرد 2.5 سال اول خاتمی و نارضایتی عمومی از عملکرد اصولگرایان پس از یکدست شدن حکومت را نتایج انتخابات مشخص کرد. در آن انتخابات به رغم وجود موانع متعدد اصلاح‌طلبان توانستند با آرای قاطع شهروندان در تهران وشهرستان‌ها به مجلس راه یابند واکثریت مقتدری را با رأی بالا تشکیل دهند. برای مثال نفر اول انتخابات تهران درمجلس ششم،آقای محمد رضا خاتمی حدود یک‌میلیون و هشتصد هزار رأی کسب کرد. اما امروز دو سال و نیم بعد از پیروزی آقای احمدی‌نژاد، اصولگرایان برای فرار از شکست بزرگ انتخاباتی چاره‌ای جز قلع و قمع چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب ندیدند, آنهم به بهانه‌های واهی از جمله تحصن نمایندگان شجاع مجلس ششم در اعتراض به ردصلاحیت گسترده و غیر قانونی داوطلبان در انتخابات مجلس هشتم توسط شورای نگهبان و ارسال نامه سرگشاده به مقام رهبری . در هر حال در انتخابات اخیر تنها 50 نامزد مشهور ائتلاف اصلاح‌طلبان در سراسر کشور تأیید صلاحیت شدند و بیش از 50 درصد آنها رأی لازم را برای ورود به مجلس کسب کردند.تاج‌زاده تأکید کرد ردصلاحیت فله‌ای و غیرقانونی و غیر رقابتی کردن انتخابات توسط هیأت‌های اجرایی منتخب دولت نهم و هیأت‌های نظارت شورای نگهبان مشارکت شهروندان را در شهرهای بزرگ به شدت کاهش داد و در برخی شهر‌ها مشارکت آنان را به زیر 30 درصد رساند. وی افزود: تصور نمی‌کنم در کشور نیز بیش از 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کرده باشند. با این وجود، نتایج انتخابات منجر به تشکیل مجلس یکدست موافق سیاست‌ها و عملکرد حکومت یکدست نشد.

رئیس ستاد انتخابات مجلس هشتم جبهه مشارکت ایران اسلامی افزود: نکته دیگر از منظر چشم‌انداز آتی کشور است. همه می‌دانند و این انتخابات ثابت کرد که اقلیت و اکثریت در مجلس هشتم با آن‌چه در جامعه وجود دارد، نسبتی معکوس دارد؛ یعنی اکثریت مجلس هشتم متکی به اقلیت 15 در صدی جامعه است و اقلیت اصلاح‌طلبان و مستقل‌‌ها در مجلس هشتم به اکثریت جامعه اتکا دارند. او ادامه داد از آن‌جا که با حکومت اصولگراها هیچ چشم انداز مثبتی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی دیده نمی‌شود و گرانی و تورم و بیکاری روز به روز بیشتر خواهد شد و فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم نیز که دارای انتخابات گسترده هستند، قادر به اتخاذ تصمیمات یا انجام اقدام هایی در جهت مهار مشکلات نیستند، باید گفت فراکسیون اقلیت مجلس هشتم علاوه بر اینکه متکی به اکثریت جامعه است، چشم‌اندازی رو به آینده نیز دارد و البته وظیفه تاریخی و مهمی بر دوش تک‌تک این عزیزان است تا صدای شهروندان بی‌پناه را در خانه ملت منعکس کنند و از حقوق فردی، محلی، قومی و ملی آن‌‌ها در مجلس هشتم قاطعانه حمایت کنند و اجازه ندهند اصولگراها تصمیمات غیر کارشناسانه و غیر علمی اتخاذ کنند یا دولتیان و مجلسیان با سخنان و رفتارهای ماجراجویانه کشور را در انزوا و تحریم بیشتر قرار دهند که دود آن بیش و پیش از همه به چشم مردم به‌ویژه محرومان فرو می‌رود.

سرپرست وزارت کشور در دوره اصلاحات یادآور شد که اصولگرایان بعد از افزایش بی‌سابقه قیمت نفت و یکدست شدن قدرت چنان مغرور شده بودند که اعلام می‌کردند نه تنها اصلاح‌طلبان جایی در حکومت و مجلس ندارند و نباید داشته باشند، بلکه مستحق محکومیت‌های سنگین هستند و اساساً زنده ماندن آنها نشانه رأفت اصولگرایان است. در حالی که نتایج همین انتخابات غیر رقابتی و غیر عادلانه نشان داد که شهروندان ایران زمین با چنین دیدگاهی موافق نیستند و جایگاه اصلاح‌طلبان را در کانون‌های تصمیم‌گیری و اداره این کشور می‌دانند و به رغم تمام انتقادهایی که به اصلاح‌طلبان دارند و در بسیاری از موارد نیز حق با آنها است و ما می‌توانستیم و می‌بایست از فرصت‌های به دست آمده در دوره 8 ساله اصلاحات بهتر و بیشتر به سود مردم استفاده می‌کردیم، با وجود این اکثر شهروندان در مقام مقایسه اصلاح‌طلبان با اصولگرایان به خصوص با مقایسه اوضاع و مدیریت کشور در هر دو دوره، به طور قاطع در یک انتخابات آزاد به اصلاح‌طلبان رأی می‌دهند. تاج‌زاده افزود به همین علت اصولگرایان در این انتخابات کوشیدند که اصلاح‌طلبان اساساً در میدان رقابت‌های انتخاباتی این دوره حاضر نشوند یعنی هم در جلسات خصوصی و هم عمومی اعلام کردند شما می‌دانید صلاحیتتان تأیید نخواهد شد، پس زحمت نکشید و ثبت‌نام نکنید. پس از ثبت نام نیز، به صورت فله‌ای آنان را ردصلاحیت کردند.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی سخنان خود را چنین به پایان رساند که اصلاح‌طلبان با تحلیل درست شرایط به این نتیجه رسیدند که بیشتر از گذشته ثبت‌نام کنند تا بتوانند با خط خطرناک استحاله نظام جمهوری اسلامی که در ذات خود به معنای پذیرش چند صدایی است، به دولت اسلامی که معنایی جز تک ‌صدا شدن در حکومت و ایجاد اختناق در جامعه ندارد، مقابله کنند. نتایج این انتخایات غیر رقابتی و غیر عادلانه معلوم کرد که اکثریت قاطع ملت ایران با تک صدایی مخالفند و بر این باورند که راه حفظ امنیت کشور، کسب منافع ملی، پیشرفت توسعه اقتصادی، علمی و فنی و همینطور دفاع از این مرز و بوم، تنها با حاکمیت چند صدایی و با حضور نمایندگان همه گرایش‌ها حتی نامزدهای گروه‌هایی که خود را ملتزم به قانون اساسی می‌دانند و اکنون از محذوفان به شمار می‌روند می‌دانند.

آخرین اخبار انتخابات

ناصری: مردم می‌پرسند چرا به درخواست قانونی اصلاح‌طلبان پاسخ نمی‌دهید؟

8848.jpg

نکته اول اینکه اصولگرایان در هر انتخابات از پیش مهندسی شده پیروز هستند. بدین‌معنا که در این دوره برای اولین‌بار عوامل اجرا و نظارت بطور یکدست از جریان رقیب ما بود و با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان عملاً حدود دوسوم میدان رقابت را از ما گرفتند در این خصوص لازم به ذکر است که این یک‌سوم با احتساب این نکته بود که نامزدهای شاخص و اصلی ما که رأی آوردنشان قطعی بود، قریب به 90 درصد رد صلاحیت شده بودند و در میدان یک‌سوم، ما عموماً با نامزدهای غیرشاخص که کمتر شناخته شده بودند وارد معرکه انتخابات شدیم. نکته دوم اینکه همیشه اصلاح‌طلبان پیروز رقابت نابرابرند٬ و این بدین معنا است که انتخابات مهندسی شده را که مبتنی بر عدم حضور اصلاح‌طلبان در مجلس بود را به هر قیمتی به هم زدیم.

به جز تهران که ما 102 کرسی داشتیم، 34 نامزد ما در انتخابات مرحله اول در شهرستان‌ها به مجلس راه پیدا کردند و 15 نفر به مرحله دوم راه یافتند که شرایط موجود حاکی از آن است که دوسوم راهیافته‌گان به مرحله‌ دوم پیروزی قطعی خواهند داشت. بنابراین ما در یک رقابت یک‌سومی قریب به 50 درصد کرسی‌ها را بدست آوردیم و این پیروزی بسیار بزرگی است. لازم به ذکر است که مردم ما بدانند در حوزه‌هایی که ما رقابت جدی داشتیم، از نامزدهای جبهه متحد اصولگرا فقط 35 نفر به مجلس راه یافتند و بقیه راه‌یافته‌گان جبهه متحد در حوزه‌هایی بودند که با ما رقابت نداشتند.

تعداد قابل توجهی از نامزدهای مخالف جریان دولت اعم از ائتلاف فراگیر اصولگرایان که وابسته به آقایان لاریجانی، قالیباف، رضایی هستند و یا بیشتر نامزدهای مستقل رأی آوردند و این نکته قابل توجهی است. قطعاً موضع دولت با توجه به عملکرد دو سال گذشته آن که بزرگترین مشخصه‌اش بی‌توجهی به خواسته و نظارت مجلس بود، ضعیف‌تر شده است و این یکی دیگر از جلوه‌های به هم خوردن آن بازی است.

مجلس هشتم، مجلسی خواهد بود که بطور جدی بر دولت نظارت بیشتری خواهد داشت٬ مجلس هشتم کاملاً متفاوت با مجلس هفتم است٬ 156 نفر از نمایندگان فعلی در مجلس هشتم نخواهند بود و تا کنون تنها 67 نفر از نمایندگان فعلی به مجلس هشتم راه پیدا کردند و بقیه نیز در مرحله دوم، رقابت خواهند داشت...


تحلیل رئیس ستاد انتخابات جبهه مشارکت از نتایج انتخابات مجلس هشتم و نتایج مهندسی اقتدارگرایان در انتخابات
تاج‌زاده: با هوشیاری و رأی شهروندان مجلس هشتم چند صدایی شد

نتایج اولیه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور نشان داد که بازی بزرگان به هم خورد و مجلس چند صدا شکل گرفته است، سید مصطفی تاج‌زاده رئیس ستاد انتخابات مجلس هشتم جبهه مشارکت ایران اسلامی در گفت‌گو با نوروز ضمن اعلام مطلب فوق به ارزیابی نتایج اولیه انتخابات مجلس هشتم پرداخت... (مشروح این خبر در نوشتاری دیگر تقدیم می‌گردد)


تحلیلی آماری از انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس

طبق آمار ارائه شده از سوی فرمانداریها جمعا حدود 1726221رای از مردم در سطح استان اخذ شده است ،که برخلاف گفته مسئولان استان تنها 56 درصد از مردم در انتخابات شرکت کرده اند. بیشترین آمار شرکت در انتخابات در حوزه انتخابیه لامرد و مهر با 107 درصد(یعنی7درصد بیشتر از واجدین شرایط رای دادن)وکمترین میزان شرکت در حوزه انتخابی شیراز با حدود 29درصد واجدین شرایط بوده است. لازم به توضیح است که در حوزه شیراز افراد شرکت کننده در انتخابات بیشتر از روستاها و بخش های تابعه بوده اند و میزان مشارکت مردم شیراز در انتخابات اخیر به مراتب پایین تر از این آمار نیز می باشد.

از 18کرسی نمایندگی استان فارس در مجلس شورای اسلامی نماینده برای نشستن بر روی 12 کرسی در مرحله اول انتخاب شدند که از این تعداد 5 نفردرلیست جبهه متحد اصولگرایان حضور داشتند و 7نفر دیگر یا کاندیدای مستقل بوده اند یا منتسب به اصلاح طلبان .

برای انتخاب 6 نماینده باقی مانده که به مرحله دوم راه یافته اند 12نفر معرفی گردیده است که از این تعداد 4 نفر در لیست جبهه متحد اصولگرایی حضور دارند و 8نفردیگر یا کاندیدای مستقل می باشند یا منتسب به اصلاح طلبان می باشند.

با توجه به آمار ارائه شده دراین انتخابات کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان تنها 30درصد از کرسی ها را بدست آورده اندو 70درصد باقی مانده به کاندیدهای مستقل و اصلاح طلب اختصاص یافته است...


تابناک : تناقض در آمار آرای اعلام شده توسط وزارت کشور

تابناک : در حالی که قرار است به زودی نتیجه نهایی آرای تهران اعلام شود، تناقض جدی در آمار و نسبت‌های اعلام‌شده در جدیدترین اطلاعیه وزارت کشور وجود دارد.

در اطلاعیه وزارت کشور، آرای غلامعلی حداد عادل به عنوان نفر اول 605.885 رأی یعنی 37.94 درصد کل آرای اعلام‌شده را به دست آورد و آرای مرتضی آقاتهرانی 414.480 رأی با 33.79 درصد کل آرا اعلام شده است.
این در حالی است که نسبت آرای این دو نفر 1.46 و نسبت درصدهای اعلام‌شده توسط وزارت کشور 1.11 است که تناقض جدی دارد.

 

گفتنی است، درصدهای اعلام‌شده متناقض توسط وزارت کشور تأثیر جدی بر تعداد کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم دارد، به گونه‌ای که اگر آرای اعلام شده حداد عادل ملاک قرار گیرد، تنها سه کاندیدای نخست تهران به دور دوم راه پیدا می‌کنند اما اگر آرای آقاتهرانی ملاک قرار گیرد، هجده نفر در دور اول به مجلس راه پیدا می‌کنند و در صورتی که نسبت آرای اعلام‌شده احمد توکلی مبنا باشد، چهارده نفر در دور اول به مجلس می‌روند.

لازم به ذکر است که اطلاعیه شماره 27 وزارت کشور که آخرین اطلاعیه اعلام نتایج این وزارتخانه است و روز گذشته صادر شده، تنها به تعداد 2880 صندوق اشاره شده و از اعلام تعداد آرای شمارش‌شده از این صندوق‌ها خودداری شده است.


مجمع روحانیون مبارز صیانت ارای مردم را خواستار شد

شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با حضور اکثریت اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین آقای خاتمی تشکیل گردید. در این جلسه ضمن بررسی نحوه برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به اخبار موثق در رابطه با برخی از نارسی‌ها و تخلف انتخاباتی بویژه در نحوه شمارش و جمع‌بندی آرای حوزه تهران بزرگ و تضییع حقوق کاندیداهای اصلاح‌طلب مخصوصاً برخی از چهره‌های شاخص که دارای رأی بالایی بودند، به شدت ابراز تأسف گردید و مصرانه از مسئولین امر رعایت قانون و جلوگیری از روند نگران‌کننده کنونی و رعایت اصل امانت و صیانت از آرای واقعی مردم را خواستار شدند. روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز 26/12/86


مجید انصاری: به شدت نسبت به روند شمارش، جمع‌بندی و اعلام نتایج مشکوک هستیم

نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران موجب شگفتی همگان گردیده است و گزارشات موثق و متعددی که از صندوق‌ها و وزارت کشور می‌رسد حاکی از آن است که چند تن از کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان در 10 نفر اول رأی‌آوردگان تهران هستند...


خلیل آبادی : اعلام نتایج در تهران با گزارشاتی که از نتایج صندوق‌ها و افکار عمومی داریم، همخوانی ندارد

در بعضی از مناطق به جهت اینکه عوامل اجرا و نظارت یکپارچه در اختیار اصولگرایان است، اقدامات خلاف قانون از آنها سر زده است. بعنوان مثال در شهرری که بنده از چندین صندوق بازدید کردم تبلیغات به نفع اصولگرایان وجود داشت و مراتب اعتراضمان را به فرمانداری اعلام کردیم و حتی یکی از اعضای ستاد ما با فرماندار تماس گرفت ولی اقدامات لازمه صورت نگرفت...


نامه خادم برای شمارش مجدد آرا

امیررضا خادم در نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار شمارش مجدد آرای خود شد...

چند خبر داغ برای انجمن فیلم و نمایش!!

 

۱.هدفمندتر شدن انجمن فیلم و نمایش!!

 

(جشنواره فیلم کوتاه تهران)

 

 

۲.<لباسی برای مهمانی>

در فرهنگسرای نیاوران!

 

(نمایشنامه خوانی! )

 

۳.پخش ۹ تله تئاتر تا ۱۶ فروردین

از شبکه چهار!!

 

(در ایام نوروز٫ ۹ تله تئاتر!!  !!)

 

 



 

 برای خواندن ادامه مطلب٫ روی عنوان پست کلیک کنید!!

 

 


لینک ثابت اخبار انجمن ها را به خاطر بسپارید :

 

 http://kntu.blogsky.com/?PostID=2692


 

ادامه مطلب ...

برای خودمون و دیگران دردسر ساز نباشیم!

سلام بر همه همکلاسی های گل!

دوستان اصلا قصد نصیحت و از این صحبت ها رو ندارم.فقط یه مسئله ای رو می خوام بگم که 

می دونم همتون بهتر از من می دونید فقط می خوام یادآوری شه!

فردا چهارشنبه سوریه، اما خدا می دونه که براثر بی احتیاطی و افراط یک عده چند جنین از بین

 می ره،چند نفر دچار قطع عضو میشن،عده ای که بیماری های قلبی و روانی دارند در وضعیت

خطرناکی قرار می گیرن و..............

پس بیایید این مراسم ها رو که فعلا به درستی و غلط بودنش کاری ندارم،طوری برگزار کنیم که به

 خودمون و دیگران آسیبی وارد نشه.

چرا که اگر یک نفر بر اثر صدا و....این مواد آتش زا دچار ناراحتی بشه حتما اگه این دنیا دستش

 بهمون نرسه اون دنیا در مقابلش مسئولیم، و حالا بیا و اون دنیا راضیش کن!!!!!!!

 

خاطره ها

                                                                     

بعضی حرفها... بعضی فکرا... بعضی خاطره ها....... خیلی از اینا یا مثل اینا به
یاد موندنی هستن....
بعضی حرفها رو بدون اینکه بفهمی سالها تو ذهنت نگه
میداری... بدون اینکه بفهمی تکرار میکنی...... شاید تا همیشه...

خاطره ها میگذرند...امروز یه خاطره ست برای فردا... فردا برای روز بعدش و ........
دیروز و امروز هم پر بود از همه ی حرفها و فکرها و خاطر ها که میتونند به یاد موندنی
بشن....
شایدم فردا... فردا صبح خیلی زودتر شروع میشه... لااقل برای
من...
هنوز هوا روشنه......باید فردا خوب باشه... باید فردای فردا هم خوب باشه... باید همه ی فرداها با همه پسوند ها و پیشوندهاشون خوب باشن!........
دیگه همه روزا باید خوب باشن... همه روزا باید پر ازحرفها و فکرها و خاطره هایی باشن که به یاد موندنی میشن....
حتی شده
یک حرف... یک کلمه... یه خاطره کوچیک....... همه ی چیزای بد نباید خاطره بشن......
میشن... اما فراموششون میکنیم!....
اینم یه نوعشه... یه نوع خوب... تا دیروز
خاطره های خوب فراموش میشدن... از امروز ورق بر میگرده.......
اونم چه ورقی....
یه ورق بزرگ مقوایی سفید که پشتش هرچقدر نقاشی جور وا جور بکشی بازم اینقدر جا داری
که همه ی وقتت رو با مدادرنگیهات سرگرم باشی...
شایدم با قلمو های
نقاشیت..........
شایدم با............ با خیلی چیزا میشه نقاشی کشید... با خیلی
چیزا میشه رنگای قشنگ کشید... اما مهم اینه که دیگه رنگ سیاه رو واسه غم
نذاریم!...

                   

چهار شنبه سوری مبارک باد

فرا رسیدن چهارشنبه سوری این عید باستانی را تبریک و تهنیت عرض می نمایم

برید حال کنید

س س س س س س س

هفت سین به معنای هفت قلم شیئی که نام آن‌ها با حرف «س» (سین) آغاز می‌شود، یکی از اجزای اصلی آیین‌های

سال نو است که پیشینه‌ی ایرانیان آن را برگزار می‌کنند. این اقلام سنتاً در سفره‌ی هفت سین چیده و به نمایش گذاشته

می‌شوند. این سفره‌ای است که هر خانواده‌ای بر روی زمین (یا بر روی میز) در اتاقی که معمولاً به میهمانان گرامی

اختصاص داده شده می‌گسترد و این اقلام بر روی آن قرار داده می‌شود: در بالای سفره (در دورترین فاصله از در)

آینه‌ای گذاشته می‌شود، که در دو طرف آن شمع‌دان‌هایی دارای شمع نهاده شده (سنتاً مطابق با شمار فرزندان خانواده)، در

پایین آن نسخه‌ای از قرآن (از شاهنامه یا دیوان حافظ نیز استفاده می‌شود)، تُنگی که معمولاً حاوی یک ماهی لایی (

بسیاری از خانواده‌ها یک کوزه آب باران را که قبلاً جمع آوری شده و/ یا کاسه آبی که حاوی برگ سبز انار، نارنج، یا

شمشاد است نیز می‌افزایند)، ظرف‌های حاوی شیر، گلاب، عسل، شکر، و (1، 3، 5 یا 7 عدد) تخم مرغ رنگ‌آمیزی

شده گذاشته می‌شود. مرکز سفره عموماً با گل‌دانی از انواع گل‌ها، معمولاً سنبل و شاخه‌های بیدمشک فروگرفته می‌شود.

کنار آن، سبزه و دست‌کم شش قلم دیگر که با حرف سین آغاز می‌شوند (تشریح شده در زیر)، ظرفی حاوی میوه (سنتاً

سیب، پرتقال، انار، و به)، چند نوع نان (اغلب شیرین)، ماست و پنیر تازه، شیرینی‌های گوناگون، آجیل (مخلوط خشک و

بو داده شده‌ی تخم‌های نخودچی، خربزه، گندم برشته، برنجک، و فندق و گردو، که همگی با کشمش آمیخته ‌شده‌اند) قرار

داده می‌شود.
اقلام سین‌دار سنتاً عبارت‌اند از: 1. سبزه، یعنی، گندمی (یا

 جو، گاهی نیز عدس) که به بلندی چند اینچ درون قطعه پارچه‌ی سفیدِ نازکِ پیچانده شده به گرداگرد کوزه‌ای گلی روییده

است (امروزه سبزه در یک ظرف سفالین کم‌گود رویانده می‌شود)؛ 2. سپند (اسفند)، تخم سداب کوهی که اغلب در یک

بخورسوز گذاشته می‌شود و درست پس از آغاز سال سوزانده می‌شود؛ 3. سیب، پیش‌تر یاد شد؛ 4. سکه، چند عدد

سکه‌ی نو؛ 5. سیر (سابقاً همراه با ریشه‌هایی که برای شباهت دادن به شرابه‌های رنگین، قرمز رنگ می‌شدند)؛ 6.

سرکه؛ 7. یک کاسه سمنو (شیرازی‌ها و کردها سمنی می‌گویند). این فقره‌ی آخر بدین شیوه تهیه می‌شود: مقدار مناسبی

گندم برای سه روز در آب (ترجیحاً آب بارانی که برای این منظور فراهم شده) خیسانده می‌شود و سپس بر روی یک

سینی فلزی پهن گردیده و با پارچه‌ای سفید پوشانده می‌شود. هنگامی که گندم اندکی رویید، بر روی تخته‌ای سنگی یا چوبی

خُرد و بعد درون هاون کوبیده می‌شود و شیرابه‌ی آن با آب داغ، روغن و آرد مخلوط گردیده و همه‌ی آن به وسیله‌ی زنان

(هیچ مرد بالغی مجاز با مشارکت در این فرایند نیست) به آهستگی پخته می‌شود (اغلب یک شب کامل صرف آن

می‌گردد)؛ نتیجه‌ی کار یک خمیر غلیظ، شیرین و به رنگی مایل به قرمز است، که بخشی از آن برای سفره‌ی نوروز کنار

گذاشته می‌شود و باقی آمده‌ی آن در میان همسایگان پخش می‌شود، که آنان نیز ظرف حاوی سمنو را همراه با یک یا چند

عدد تخم مرغ رنگ شده یا برگی سبز باز می‌گردانند.
ذکر چند ملاحظه در این جا لازم است. نخست، برخلاف نام خود، سفره‌ی هفت سین دربردارنده‌ی اجزای اصلی بسیاری

است که با حرف سین آغاز نمی‌شوند. دوم، اقلام گزیده شده‌ی سین‌دار همیشه شماری بیش از هفت دارند و کمابیش

همواره سنجد و سماق و سوهان (شیرینی) هم افزوده می‌شود. بسیاری از خانواده‌های حتا اقلام سین‌دار بیش‌تری نیز

اضافه می‌کنند، مانند سبزی، سیاه‌دانه، سنگک، سپستان، و سرمه. سوم، سفره‌ی هفت سین مختص جشن نوروز نیست. در

بسیاری جاها مرسوم است که سفره‌ی مشابهی در آیین‌های عروسی چیده شود و در برخی نواحی نیز در شب چله چنین

سفره‌ای مهیا می‌گردد؛ در منطقه‌ی کاشان این سفره در جشن اِسبندی در 25 بهمن، که برابر با اول اسفند در تقویم رسمی

است، چیده می‌شود. چهارم، برخی از مردمان سهیم در میراث فرهنگی و سنت‌های ایرانی (مانند افغان‌ها، تاجیک‌ها،

ارمنیان) این اقلام را آماده نمی‌کنند. حتا جالب توجه‌تر این حقیقت است که چیدن آن‌ها در میان کردها یا زرتشتیان، که

هر دو حافظان پرحرارت آن دسته از سنت‌های ایرانی‌اند که چیزهای هفت‌گانه نقشی مرکزی را د

ر آن‌ها ایفا می‌کند، مرسوم نیست. با وجود این، موبد نیک‌نام یادآوری می‌کند که «امروزه در بسیاری از خانواده‌های

زرتشتی، به ویژه آنان که در شهرها زندگی می‌کنند، هفت سین برای سفره نوروز تهیه می‌شود». این موضوع به آشکارا

روی‌کرد جدیدی است که از تماس فزاینده‌ی زرتشتیان با دیگر ایرانیان متأثر گردیده است. جالب آن که کردها برای جشن

«کوسه گلدی» کیک سمنی می‌پزند. پنجم، هرچند می‌دانیم که ساسانیان با رویاندن هفت نوع تخم بر روی هفت ستون به

پیشواز نوروز می‌رفتند و بر سر سفره‌ی نوروز خود سینی‌هایی حاوی هفت شاخه گیاه (گندم، جو، نخود، برنج، و غیره)،

و نیز یک گِرده نان درست شده از هفت گونه غله می‌گذاشتند، اما به سبب ناهماهنگی‌های یاد شده در زیر شماره‌های یک و

دو، نمی‌توان آن‌ها را با هفت سین مقایسه نمود و متشابه دانست.
پیشینه و تاریخچه‌ی سنت چیدن سفره‌ی هفت سین مبهم و نامعلوم است. برخی چنین اندیشیده‌اند که اقلام اصلی با «ش»

(شین) آغاز می‌شده‌اند، و بدین جهت به بیتی آشکارا متعلق به تاریخی جدید استشهاد کرده‌اند که ادعا می‌کند «در زمان

ساسانیانْ ایرانیان بر سر سفره‌ی نوروز شهد و شیر و شراب و شکر ناب؛ شمع و شمشاد و شایه قرار می‌داده‌اند».

ساختگی بودن این تعبیر، که به نام‌هایی عربی استشهاد می‌کند و از اجزایی اصلی و ضروری مانند سیر، سمنو و سپند

چشم‌پوشی می‌کند، بدیهی است. دیدگاه‌های مبنی بر این را که اصطلاح هفت سین تحریف هفت سینی یا هفت میم (اقلام

آغاز شونده با حرف میم، مانند ماست، میوه، میگو، مویز و غیره)، یا هفت چین (= هفت [چیز] چیده شده) است، جداً

نمی‌توان پذیرفت. واقعیت آن است که همه‌ی نشانه‌ها و اشاره‌ها دلالت بر آن دارند که [چیدن] هفت سین، چنان که آن را

می‌شناسیم، رسمی کهن نیست. قدیمی‌ترین اشاره‌ی موجود به رسم چیدن هفت سین، ارجاعی غیرقابل اطمینان و منفرد

بدان در یک دست‌نوشته‌ی کهن فارسی منسوب به دوران صفوی است. و گرنه، سیاحان و مورخان سده‌ی 19 در

گزارش‌های عینی خود از آیین‌های نوروز، به ندرت از این رسم یاد کرده‌اند. تنها Heinrich Brugsch، که در

1860 در تهران بود و جشن نوروز را با برخی جزییات آن شرح داده است، ادعا می‌کند که ایرانیان با کاشتن گل‌هایی

با نام‌های آغاز شونده با حرف «س» در باغ‌های‌شان به پیشواز جشن ملی‌شان می‌روند. اشاراتی نیز وجود دارد به یک

سینی پر شده با هفت نوع میوه، اما نه به هفت سین، که بدین ترتیب به نظر می‌رسد در سده‌ی اخیر به سبب تبلیغ و

معرفی آن در رسانه‌ها، مرسوم و متداول شده است.
در هر حال، اگر سفره‌ی نوروز را به صورت یک کل در نظر بگیریم و به حرف سین توجهی نکنیم، اقلام اصلی آن به

خوبی این تعبیر را آن‌ها بازتاب‌های اوضاع دوران شبانی و یک‌جانشینی ایرانیان باستان و باورهای آنان، به ویژه در

مورد امشاسپندان هستند، به دست می‌دهند:
تدارک این سفره در شب نوروز و گستردگی این باور که روان مردگان فرود می‌آیند و شریک سفره می‌شوند، به آشکارا آن

را با جشن روان‌ها (فروردینگان) مرتبط می‌سازد. تخم مرغ‌ها، مردم (از Martiya* tauxman ”تخم میرا“؛

در شهرک خور تخم‌مرغ‌ها در زیر نیمکت آماده شده برای عروس، به امید بچه‌دار شدن او، ‌گذاشته می‌شود) را

نمادپردازی می‌کند و به آفریدگار اشاره دارد؛ شیر، گاو و وهومنه/ بهمن را نمایندگی می‌کند؛ شمع‌ها، آتش پاک و اشه

وهیشته/ اردی‌بهشت را؛ سکه‌ها، ثروت و خشثره‌ویرییه/ شهریور را؛ سنبل هم هئوروتات/ خرداد و هم امرتات/ (ا)

مرداد را نمادپردازی می‌کند، چنان که آب و سبزه و سبزی نیز چنین می‌کنند. بیدمشک، آرمیتی/ سپندارمد را نمایندگی

می‌کند، چنان که سپند/ اسفند نیز، که بخشی از نام آن را نگاه داشته، چنین می‌کند. به طور جالب‌تری، ممکن است به

نیروی درمان‌بخش آرمیتی به واسطه‌ی سیر اشاره شده باشد، که چنان نزد ایرانیان به عنوان یک دارو و وسیله‌ی دور

کردن چشم بد و نیروهای اهریمنی ارزشمند بود که پارس‌ها یکی از ماه‌های‌شان را ثایگرچی Thaigarchi (= ماه

سیر) نامیده بودند. اناهید با آب (باران) فراهم شده به ویژه برای این مناسبت نمایندگی می‌شود. سمنو، که برای سفره

کاملاً ضروری است و چنان مقویِ نیرومند قوای جنسی دانسته می‌شود که برخی آن را «نیروی رییس خانواده»

می‌خوانند، می‌بایست به اناهید منسوب باشد، چرا که سمنو را فقط زنان تهیه می‌کنند (حتا در میان کردها، که هفت سین

نمی‌چینند)، و در هنگام به هم زدن مخلوط در حال پخت آرزو می‌کنند که شوهرانی خوب و فرزندانی نیک بیابند. به

علاوه، ظرف سمنو با پیش‌کش شدن به نام ورجاوند «فاطمه‌ی زهرای معصوم» آماده می‌شود (زهرا = زهره نیز نام

سیاره‌ی ونوس/ اناهید است). ماهی کره Kara، که در دریای اسطوره‌ای Vourukasha زندگی می‌کند و

موجودات زیان‌بار را دفع می‌کند، با ماهی درون تُنگ نمایندگی می‌شود. این تجزیه و تحلیل را، که بیش‌تر از این نیز

می‌توان ادامه داد، نشان می‌دهد که اشیاء اصلی سفره‌ی نوروز بسیار باستانی و پرمعنا هستند، حال آن که انگاره‌ی

(idea) هفت سین، جدید و نتیجه‌ی تفنن عامیانه‌ای است که بر مبنای ذوق و سلیقه درون یک آیین پسندیده بسط و

گسترش یافته است.

عید همگی مبارک با آرزوی سالی خوب برای همه

 

۳۳۳۳ : اخبار شورای هماهنگی ِ انجمن های ِ دانشجویان الکترونیکی


آخرین اخبار  ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی در پست ِ 3333


 

 

اخبار  شورای هماهنگی ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی : 

 

۴ اردیبهشت - اساسنامه شورای هماهنگی انجمن های دانشجویان الکترونیکی - حمید توکلی

 

۴ اردیبهشت - بهبود ِ کیفیت ۳۳۳۳ - حمید توکلی

 

۳ اردیبهشت - نتایج اولین جلسه شورای هماهنگی انجمن ها! - رویا خدابخش

 

۳ اردیبهشت - ویرایش ِ اساسنامه ی پیشنهادی برای شورای هماهنگی - حمید توکلی

 

 ۳۱ فروردین - اولین جلسه ی شورای هماهنگی  - حمید توکلی

 

۲۰ فروردین - نقدی بر اساسنامه‌ی پیشنهادی شورای هماهنگی;  - پویا صفری

 

۱۹ فروردین - اساسنامه ی پیشنهادی برای شورای هماهنگی  - حمید توکلی

 

۱۷ فروردین - شورای هماهنگی ِ انجمن ها تشکیل شد! - حمید توکلی

 


آخرین اخبار  ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی در پست ِ 3333
 

ادامه مطلب ...

۳۳۳۳ : اخبار انجمن های ورزشی دانشجویان الکترونیکی


آخرین اخبار  ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی در پست ِ 3333


 

 

 اخبار انجمن ورزشی دانشجویان الکترونیکی :

 ۶ اردیبهشت - تمرین شنای آقایان (second episod) - سعید اسماعیلی فرد

 

ا اردیبهشت - عکس های اردو - مهدی دزفولی

 

 ۱ اردیبهشت - شروع کار فرزندان ممفیس - سعید اسماعیلی فرد

 

۱ اردیبهشت - پایان مهلت ثبت نام تیم بسکتبال آقایون - علی رستمی

 

۱ اردیبهشت - برنامه ی کوهنوردی به نظرت چطور بود ؟ - حمید توکلی

 

۱ اردیبهشت - فوتسال بانوان - پگاه شعبانی

 

۱ اردیبهشت - شرح حالی از اردویی که گذشت - منصور کیایی

 

۱ اردیبهشت - شرح جلسه انجمن ورزش - ۳۱/۰۱/۸۷ - وحید احمد پور

 


 

۳۱ فروردین - فراخوان برای عضوگیری تیمهای بدمینتون و جودو برای آقایان - حسن نوروزی

 

۳۱ فروردین - دومین جلسه تمرین تیم فوتبال آقایان - صادق عباسی

 

۳۱ فروردین - شروع تمرینات تیم بسکتبال بانوان - ریحانه هاشم پور

 

۳۱ فروردین - معرفی اعضا و شروع تمرینات تیم بسکتبال - علی رستمی

 

۲۹ فروردین - علاقمندان به رشته ی ورزشی بدمینتون(بانوان) - یاسمن حمیدی

 

۲۹ فروردین - از صفر شروع کردیم ، به یک رسیده ایم و به بیست امیدواریم! - حمید توکلی

 

۲۹ فروردین - تشریح تمرین امروز تیم فوتبال آقایان - صادق عباسی

 

۲۸ فروردین - اطلاعیه شماره ۶ انجمن ورزشی - وحید احمد پور

 

۲۸ فروردین - اطلاعیه جدید گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۲۸ فروردین - اولین جلسه تمرین فوتبال آقایان - صادق عباسی

 

 27 فروردین - باز توضیحاتی اندر باب اردوی کوهنوردی آزاد - مهدی دزفولی

 

۲۷ فروردین - جهاد با برگزاری برنامه کوهنوردی به صورت مختلط به شدت مخالف است! - حمید توکلی

 

۲۷ فروردین - محل شروع حرکت ِ برنامه ی کوهنوردی تغییر یافت! - حمید توکلی

 

۲۷ فروردین - شروع برنامه های تیم فوتبال آقایان - صادق عباسی

 

۲۶ فروردین - بشتابید...... - فائزه نعیم

 

۲۵ فروردین - نکته ای برای اردوی روز جمعه ( کوهنوردی) - مهدی دزفولی

 

۲۵ فروردین - برای شرکت در برنامه کوهنوردی حتما باید بدانید که... - حمید توکلی

 

۲۵ فروردین - اطلاعیه شماره ۵ انجمن ورزشی - وحید احمد پور

 

۲۴ فروردین - فراخوان تیم بسکتبال آقایان . ‌Basketball Team For Men - علی رستمی

 

۲۴ فروردین - اطلاعیه شماره ۴ انجمن ورزشی - وحید احد پور

 

۲۴ فروردین - سومین جلسه انجمن ورزش(۲۴/۱/۸۷) - وحید احمد پور

 

۲۴ فروردین - امروز در دانشکده علوم چه گذشت؟ - مهدی دزفولی

 

 ۲۴ فروردین - توضیح جلسه ی امروز کوهنوردی(مهم)(شماره ۲)  - مهدی دزفولی

 

۲۳ فروردین - آخرین اطلاعیه جهت ثبت نام تیم والیبال پسران - مهرداد ظهراب بیک

 

 ۲۳ فروردین - یادآوری برخی جزئیات ِ اولین برنامه ی گروه ِ کوهنوردیِ  - حمید توکلی

 

۲۲ فروردین - فراخوان تیم شنای آقایان - سعید اسماعیلی فرد

 

۲۰ فروردین - فراخوان عضو گیری تیم بسکتبال بانوان - ریحانه هاشم پور

 

۱۹ فروردین - اصلاحیه تیم فوتبال آقایان - صادق عباسی

 

۱۸ فروردین - فراخوان عضو گیری  تیم رزمی بانوان - الهه حسین پور

 

۱۸ فروردین - اطلاعیه شماره ۳ انجمن ورزشی ـ جلسه عمومی انجمن - حسن نوروزی

 

۱۸ فروردین - توصیه های مهم انجمن کوهنوردی  - مهدی دزفولی

 

۱۸ فروردین - شرح جلسه ی بررسی اردوی شماره انجمن کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۱۸ فروردین - اطلاعیه شماره 8 گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۱۸ فروردین - اطلاعیه شماره 7 گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۱۷ فروردین - تیم شنای بانوان - کیانا احمدی

 

۱۶ فروردین - تیم فوتبال آقایان - صادق عباسی

 

۱۱ فروردین - اطلاعیه شماره ۲ انجمن ورزشی - حسن نوروزی

 


 

۲۹ اسفند - کجایند فرزندان ممفیس(خداوند آب)-فراخوان تیم شنا- سعید اسماعیلی فرد

 

۲۸ اسفند - فراخوان عضو گیری تیم والیبال - مهرداد ظهراب بیک

 

۲۸ اسفند - جلسه ی پیگیری کارهای اردوی شماره ۱ گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

 ۲۸ اسفند - فراخوان جهت تیم فوتسال - پگاه شعبانی

 

۲۸ اسفند - فراخوان برای عضوگیری تیم رزمی دانشجویان الکترونیکی ( پسر ) - منصور کیایی

 

 ۲۶ اسفند - انجمن ورزشی-اتومبیل رانی - محمد حسین رونیاسی

 

۲۶ اسفند - انجمن ورزشی اطلاعیه شماره ۱ - فائزه غلامی

 

۲۶ اسفند - انجمن ورزشی-والیبال - فائزه نعیم

 

۲۶ اسفند - تیم فوتبال پسران دانشجویان الکترونیکی - صادق عباسی

 

۲۶ اسفند - انحمن ورزشی - گروه دو و میدانی - علیرضا کلانتری

 

۲۶ اسفند - انجمن ورزشی : اسکتینگ - کیارش مظفری

 

۲۱ اسفند - تقدیر و تشکر ـ اطلاعیه دومین جلسه انجمن ورزشی - حسن نوروزی

 

۲۱ اسفند - برگزاری اولین جلسه ی انجمن ادبی و انجمن ورزشی، نتایج انتخابات! - حمید توکلی

 

۱۸ اسفند - یک سوال در باره ی اردو ی گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۱۴ اسفند - اولین نشست صمیمی انجمن ورزشی دانشجویان مجازی - حسن نوروزی

 

۷ اسفند - تقدیر و تشکر - حسن نوروزی

 

۴ اسفند - اطلاعیه شماره ۳ گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۲ اسفند - فراخوان برای تشکیل انجمن ورزشی دانشجویان مجازی۲ - حسن نوروزی

 

۲ اسفند - فراخوان برای انجمن ورزشی دانشجویان مجازی۱ - حسن نوروزی

 


 

۲۳ بهمن اطلاعیه ی شماره ی ۲ گروه کوهنوردی - مهدی دزفولی

 

۱۶ بهمن - اطلاعیه گروه کوهنرودی( اردوی ۱) - مهدی دزفولی

 


 

۷ دی - تشکیل انجمن کوهنوردی دانشجویان الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیر!  - مهدی دزفولی

 


آخرین اخبار  ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی در پست ِ 3333

۳۳۳۳ : اخبار انجمن های علمی دانشجویان الکترونیکی


آخرین اخبار  ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی در پست ِ 3333


 

 

اخبار انجمن های علمی دانشجویان الکترونیکی :

 

۴ اردیبهشت - اسامی کاندیداها برای شورای مرکزی انجمن علمی - حمید توکلی

 

۲ اردیبهشت - آخرین فراخوان انجمن نجوم برای گشت رصدی - سهیل ایوزخانی

 

۱ اردیبهشت - تشکیل انجمن علمی-درسی - نازنین فراهانی

 


 

۳۱ فروردین - اطلاعیه اول انجمن برنامه نویسی, شبکه و امنیت شبکه - الیار عاصمی زاده

 

۳۰ فروردین - فراخوان انجمن نجوم - سهیل ایوزخانی

 

۲۸ فروردین - اولین جلسه شورای مرکزی انجمن برنامه نویسی و شبکه - الیار عاصمی زاده

 

۲۵ فروردین - اطلاعیه انجمن برنامه نویسی - الیار عاصمی زاده

 

۲۵ فروردین - نتایج انتخابات ِ انجمن برنامه نویسی و شبکه ... - حمید توکلی

 

۲۰ فروردین - اولین جلسه انجمن برنامه نویسی و انجمن شبکه - الیار عاصمی زاده

 

۱۹ فروردین - اولین جلسه انجمن برنامه نویسی - الیار عاصمی زاده

 


 

۱ اسفند - گزارش اولین جلسه انجمن نجوم و نتایج انتخابات ! - حمید توکلی

 


 

۳۰ بهمن - اولین جلسه انجمن شبکه برگزار شد - علی رستمی

 

۲۶ بهمن - اولین گردهمایی انجمن نجوم! - رویا خدابخش

 


 

۱۵ دی - @ انجمن شبکه و امنیت شبکه دانشجویان  دانشگاه خواجه نصیر! - علی رستمی

 

۹ دی - دعوتنامه انجمن برنامه نویسی - علیرضا کلانتری

 

۴ دی - چه کسانی به تشکیل گروه رباتیک دانشجویان الکترونیکی علاقه مندند؟ - نوید حسنی

 

۱ دی - دانشجویان الکترونیکی ِ علاقه مند به نجوم چه کسانی هستند ؟ - المیرا الله بخشی

 


آخرین اخبار  ِ انجمن های دانشجویان الکترونیکی در پست ِ 3333

دو جعبه

دو جعبه

 

 در دستانم دو جعبه دارم که خدا به من داده است. او گفت:غصه هایت را درون جعبه سیاه بگذار و شادی هایت را درون جعبه طلایی.به حرف خدا گوش کردم.شادی ها و غصه هایم را درون جعبه ها گذاشتم. جعبه طلایی روز به روز سنگین تر می شد و جعبه سیاه روز به روز سبک تر.

 

 

 

 

از روی کنجکاوی جعبه سیاه را باز کردم تا علت را دریابم.دیدم که ته جعبه سوراخ است و غصه هایم از آن بیرون می ریزد.سوراخ جعبه را به خدا نشان دادم و گفتم:در شگفتم که غصه های من کجا هستند؟خدا با لبخندی دلنشین گفت:ای بنده من!همه آنها نزد من٬ اینجا هستند.

پرسیدم پروردگارا!چرا این جعبه ها را به من دادی؟چرا ته جعبه سیاه سوراخ بود ؟گفت:ای بنده من!جعبه طلایی را به تو دادم تا نعمت های خود را بشماری و جعبه سیاه را برای اینکه غم هایت را دور بریزی...

 

 

 

ماهنامه تخصصی جهانگردی و هتلداری گردشگر

 

 

 امروز دوشنبه 27/12/86، شماره 5 از ماهنامه بین المللی جهانگردی و هتلداری گردشگر به روی گیشه رفت.

اگه به صنعت هتلداری و جهانگردی کشور اهمیت میدین خوبه که یه نگاهی به مطالب این ماهنامه بندازید!

میدونید ما میتونیم از این صنعت به اندازه  پول نفتمون درآمد داشته باشیم. شایدم خیلی بیشتر!!!

به هر حال خوبه اگه ببینیدش.

 

نه سبزی و نه خرمی

 

نوشت بهار، قلمش ایستاد.

نه سبزی به چشمش می‌آمد و نه خرمی.

نوشت نوروز، نشد.

اصلا چه فرقی داشت امروزش با دیروز.

نوشت سال نو، غمش گرفت.

حال و روز که نو نباشد، سال و ماه چه تفاوتی می‌کنند.

دیوان حافظش را باز کرد.

ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش

بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش.

 

 بلند شد، خیره ماند و رفت. 

بیرون، سپیده دمان، تمام مردم یک شهر

آرزوهایشان را بر سر تنگ بلور، قسمت می‌کردند.

انگار نه انگار که اینجا، مردی در آستانه‌ی یک حیرت عظیم

بی حرف و آرزو، به میهمانی عید خاک می‌رود.

 

نگو کفر است!!!

نمی خواهم خدایم بیکران باشد

نمی خواهم عظیم و قادر و رحمان

نمی خواهم که باشد این چنین آخر

خدا را لمس باید کرد.
 

 

نگو کفر است

خدا را می توان در باوری جا داد

که در احساس و ایمان غوطه ور باشد

خدا را می توان بوئید

و این احساس شیرینی است
 

 

نگو کفر است

که کفر این است

که ما از بیکران مهربانیها

برای خود

خدایی لامکان و بی نشان سازیم

خدا را در زمین و آسمان جستن

ندارد سودی ای آدم

تو باید عاشقش باشی

و باید گوش بسپاری

به بانگ هستی و عالم

که در هر خانه ای آخر خدائی هست
 

 

نگو کفر است

اگر من کافرم، باشد

نمی خواهم  خدایا زاهدی چون دیگران باشم

نمی خواهم خدایم را

به قدیسی بدل سازم

که ترسی باشد از او در دل و جانم
 

 

نگو کفر است

که سوگند یاد کردم من

به خاک و آب و آتش بارها ای دوست

خدا زیباترین معشوق انسانهاست

خدا را نیست همزادی

که او یکتاترین

عاشق ترین
 

 معبود انسانهاست.

 

حق مسلم این کودکان چیست؟

سال جدید با مروری به شعار هایمان و شعار های دیگران

میبینیم که هم دم از حق مسلم میزنند

حق مسلم ما انرژی هسته ای

حق مسلم امریکاییان رهبری دنیا

حق مسلم اروپا استثمار

حق مسلم عرب پول بیشتر از نفت

حق مسلم این کودکان چیست؟

تکه ای نان ذره ای امنیت

در سر سفره سال نو برایشان دعا کنیم

 

 

سالروزآغاز امامت حضرت مهدی (عج)

 

 

                   یا صاحب الزمان ادرکنی

 

ای غایب از نظر به خدا می سپارمت

                                                 جانم بسوختی و به دل دوستدارمت

محراب ابروان بنما تا سحرگهی

                                                 دست دعا برآرم و در گردن آرمت

صد جوی آب بسته ام از دیده بر کنار

                                                 بر بوی تخم مهر که در دل بکارمت

می گریم و مرادم از این سیل اشکبار

                                                 تخم محبت است که در دل بکارمت

 

سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) بر همه ی عاشقان حضرتش

مبارک باد.

نوروزتان پیروز.......

سلام!!

یه سلام به گرمیه آفتاب بهاری به واقعی ترین دوستان مجازی!

یه سلام به بلندای آسمان ایران زمین به قلب های بزرگ شما!Dove

  می خوام  سال نو رو به تمام شما همکلاسی های گل تر از گلم تبریک   بگم .........

ان شاءالله  سالی پر از شادی و موفقیت  سالی پر از شادکامی و تندرستی در پیش داشته باشین!

  آرزو می کنم مثل گل های کوچولو موچولوی بهاری

     همیشه باطراوت وشاداب باشین. Flower                                                 

 مثل سرو سربلند.Carve A Tree

مثل بید مجنون همیشه عاشق.   Love Letter       

ومثل دماوند همیشه پایدار!!  Wink 

آرزو می کنم سال به سال  سال هاتون بهتر از قبل باشه!

خلاصه از اون ته ته قلبم آرزو می کنم به هرچی آرزو دارین برسین!

اینم یه عکس که خودم به مناسبت عید درستش کردم!!!

 تقدیم به همه ی شما !!

http://hmnasrabadi.persiangig.ir/image/tabrik%20tabrik.JPG

 امضا: خاک زیر پای هرکی عاشق و مجنونه !





مبارک باشه

فرا رسیدن چهار شنبه سوری و عید نوروز روز عید باستانی ایرانیان را به همه دانجشویان تبریک عرض می نمایم

سالی پر برکت و خوب را برای همه دانشجویان و خانواده آنان از خداوند آرزو می کنم

اولین کنفرانس دانشجویان الکترونیکی در سال ۸۷

 

 

به نام خدا

پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز رو به همه ی همکلاسی ها تبریک میگم!

اگر موافق باشید ، بعد از تحویل سال نو در یک کنفرانس (مجازی) دور هم جمع بشیم!

ساعت تحویل سال نو : 09:18:19

ساعت تشکیل کنفرانس چه زمانی باشه ؟

 


با توجه به نتیجه ی نظر سنجی فوق ، یک فروردین ، ساعت ۲۲ این کنفرانس برگزار خواهد شد!


همکلاسی ما در غم خود شریک بدان...

همکلاسی ما در غم خود شریک بدان...

 

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک       

چند روزی قفسی از بدنم ساخته‌اند...

درگذشت ناگهانی دائی بزرگوار سرکار خانم زهرا فتاحیان٬ دانشجوی محترم مهندسی فناوری اطلاعات را حضور محترم ایشان و خانواده‌ی محترمشان تسلیت گفته٬ و برایشان صبر و شکیبایی در سوگ آن عزیز از دست رفته آرزو می‌نماییم...

انجمن ورزشی اطلاعیه شماره ۱

به نام خدا

 

دومین جلسه انجمن ورزشی

 

 

 

 

 

دومین جلسه انجمن ورزشی در محل جهاد دانشگاهی دانشکده ی علوم برگزار شد.در این جلسه بسیار دوستانه و صمیمی تمامی اعضا با یکدیگر صحبت کردند و تمام مشکلات پیش رو به بحث گذاشته شد که تصمیم بر آن شد که مسئولین هر رشته تا بیستم فروردین اعضا تیم خود را مشخص کنند.همچنین دوستان تازه عضو شده که در جلسه اول حضور نداشتند هم خود را معرفی و رشته مورد علاقه اشان را بیان نمودند.

 

با تشکر از تمام دوستانی که در این جلسه حضور داشتند.

 

 

انجمن ورزشی دانشجویان الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی

 

 

 

انجمن ورزشی-والیبال

به نام خدا

 

***از دوستان علاقه مند به ورزش والیبال دعوت می شود***

 

 

 

 

 

اگر علاقه مند به این رشته ورزشی هستید در قسمت نظرات آمادگی خود را اعلام فرمایید.

 

 

با تشکر

 

 

تیم فوتبال پسران دانشجویان الکترونیکی

از علاقه‌مندان به شرکت در تیم فوتبال پسران دانشجویان الکترونیکی دعوت می‌شود برای ثبت نام

مشخصات زیر را به آدرس الکترونیکی keizal_021@yahoo.com ارسال نمایند.

۱-نام و نام خانوادگی

۲-شماره دانشجویی 

۳- شماره تلفن همراه

( دوستان عزیز به هیچ وجه لازم نیست که فوتبالیست باشید تا ثبت نام کنید، فقط کافیه که به بازی کردن علاقه داشته باشید، حتی اگه تا حالا پای مبارکتون به توپ نخورده باشه، شما بیاین جلو باقیش با من) 

kEIZAL

 

 

انحمن ورزشی - گروه دو و میدانی

طبق صحبت های انجام شده در جلسه روز یکشنبه ۲۶ اسفند در دانشکده علوم پیرو انجمن ورزشی نتیجه حاصل شد که گروه ورزشی دو و میدانی فعالیت های خود را شروع کرده و اعضا مشخص گردند.

بر این اساس افرادی که قصد عضویت در گروه دو و میدانی را دارند در انتهای این پست اسم خود را در بخش نظرات بنویسند.

برای اطلاعات بیشتر آقایان با آقای علی کلانتری و خانومها با خانوم یاسمن حمیدی تماس حاصل فرمایند.

انجمن ورزشی : اسکتینگ

Hosted image
با سلام و تبریک عید نوروز بر همه یه دوستان

_________________________________
همان طور که در جریان هستید ... دیگه میدونی همه حرفه تکراری نمیزنم :دی ...

دوستانی که قصد عضویت در این گروه ورزشی رو دارند ، لطف کنند همینجا بگن
برای مسابقات میخوایمشون و در رده سرعت و نمایشی
فعلا اینجوره ....
ممنون میشیم
کیارش.

ارزیابی و تحلیل جبهه مشارکت از انتخابات ۲۴ اسفند

اطلاعیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در مورد نتایج انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی:
همت و حضور مردم
بازی طراحی شده را بر هم زد

جبهه مشارکت ایران اسلامی بعنوان بزرگترین حزب اصلاح طلب کشور در اطلاعیه ای به ارزیابی انتخابات 24 اسفند هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

نتایج اعلام شده حاکی از آن است که در 102 کرسی رقابتی 35 نفر از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مرحله اول توسط مردم انتخاب شده‌اندو 15 نفر از آنان نیز به مرحله دوم راه یافته‌اند که عموماً با دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب یا منفرد رقابت خواهند کرد
ده نفر دیگر از منتخبان این 102 کرسی نمایندگی از نیروهای اصلاح‌طلبی هستند که بنا بر پاره‌ای ملاحظات در فهرست اعلام شده از سوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان جای نگرفتند

در 7 کرسی از 102 کرسی رقابتی نامزدهای منفرد و منتقد دولت نهم حائز اکثریت شده‌اند و سهم طرفداران دولت نهم از این 102 کرسی 35 نماینده است

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا
با پایان یافتن برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی
نتایج اعلام شده را می توان نشانه روشنی از آن دانست که علیرغم تمام تمهیدات و زمینه‌سازی‌های غیرقانونی و ناعادلانه که از سوی مجریان و ناظران انتخابات فراهم شده بود و در عین طراحی نقشه برای تشکیل مجلسی یکدست و تک‌صدایی، بازی جریان حاکم در انتخابات با همت و حضور شهروندان آگاه و نیروهای اصلاح‌طلب بر هم خورد و به گواهی آمار و نتایج نه فقط در 102 کرسی رقابتی در شهرستان‌ها نامزدهای جناح حامی دولت نهم در اقلیت قرار گرفته‌اند، بلکه در یکصد و شصت کرسی از پیش‌تعیین شده مجلس نیز توفیق طراحان نقشه انتخابات کامل نبوده و با رأی آوردن نامزدهای منفرد و منتقد دولت در این حوزه‌ها آن بازی از پیش طراحی شده نیز بر هم خورده است.

نتایج اعلام شده حاکی از آن است که در 102 کرسی رقابتی 35 نفر از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مرحله اول توسط مردم انتخاب شده‌اندو 15 نفر از آنان نیز به مرحله دوم راه یافته‌اند که عموماً با دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب یا منفرد رقابت خواهند کرد. ده نفر دیگر از منتخبان این 102 کرسی نمایندگی از نیروهای اصلاح‌طلبی هستند که بنا بر پاره‌ای ملاحظات در فهرست اعلام شده از سوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان جای نگرفتند. در 7 کرسی از 102 کرسی رقابتی نامزدهای منفرد و منتقد دولت نهم حائز اکثریت شده‌اند و سهم طرفداران دولت نهم از این 102 کرسی 35 نماینده است.

این نتایج نشان‌دهنده آن است که چنانچه انتخابات آزاد و عادلانه برگزار می‌شد و با ردصلاحیت فله‌ای نامزدهای با نفوذ جریان اصلاحات را در حوزه‌های مختلف انتخاباتی قلع و قمع نمی نمودند تا در همه 290 کرسی انتخابات امکان رقابتی آزاد و عادلانه فراهم می‌شد با توجه به تعمیم این 102 کرسی به کل کشور می توان مدعی بود که فضای مجلس هشتم را اکثریت قاطع اصلاح‌طلبان با حداقل 60 درصد کرسی‌هاینمایندگی در اختیار خود می داشتند.

به هر روی تا همین جای کار و علیرغم همه طراحی‌ها برای حذف اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم، فراکسیونی قدرتمندتر و پرشمارتر از فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم تشکیل شده است.

اما در مورد انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، فضای تبلیغات پیش از ازنتخابات و اقبال مردمی به فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و همچنین فضای عمومی حاکم بر شعب اخذ رأی در روز انتخابات نشان از اقبال قابل توجه و چشمگیر به فهرست اصلاح‌طلبان داشت.

علیرغم تخلف آشکار هیأت‌های اجرایی و نظارت در حذف دو سوم ناظران انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب و ممانعت از حضور انان در فرایند اخذ و شمارش آراء، گزارش‌های 1200 ناظر باقی مانده از شعب اخذ رأی و صندوق‌های شمارش شده حاکی از آن است که نتایج اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات تفاوت آشکاری با واقیعیت‌های صندوق های رأی دارد و ترکیب و ترتیب منتخبان تهران غیر از نتایج اعلام شده می‌باشد.

یکدستی مجریان و ناظران انتخاباتی در این دوره، حذف ناظران نامزدهای اصلاح‌طلب، تخلفات گسترده جناح دولتی در ایام تبلیغات و حتی روز رأی‌گیری نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد سلامت انتخابات به وجود آورده بود که نوع و نحوه اعلام نتایج مؤید و مقوم این نگرانی‌هاست.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با تأکید بر این نگرانی‌ و دغدغه‌ها اعلام می‌دارد، ستاد انتخابات کشور باید هر چه سریعتر نتایج تک تک صندوق‌های اخذ رأی در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را به طور روشن و به تفکیک در اختیار افکار عمومی بویژه نامزدهای انتخابات قرار دهد تا امکان مقایسه نتایج اعلام شده با آراء ریخته شده در صندوق ها فراهم آید.

این خواست قانونی همه کسانی است که دغدغه سلامت انتخابات را دارند، خواسته‌ای که در انتخابات سومین دوره شورای اسلامی تهران مؤکدا از وزارت کشور مطالبه شد و متأسفانه به آن وقعی ننهادند و تا هم آکنون تردیدها را در مورد نتایج آن انتخابات با خود به یدک می‌کشندبر این جمله امام راحل (ره)‌تأکید می‌کنیم که «میزان رأی ملت است» و همگان باید بدان تمکین کنند و آنان که می خواهند «میزان رأی دولت» باشد و این خواست را با اعمال سلیقه و نفوذ به صورت‌های مختلف دنبال می‌کنند در تقابل آشکار با آرمان‌های امام و بنیان‌های جمهوری اسلامی هستند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی
۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۶

آخرین اخبار انتخابات

اصلاح‌طلبان در یک نبرد نابرابر پیروز شدند

8848.jpg

 تاکنون، 34 کاندیداهای فهرست اصلاح‌طلبان در مرحله اول، وارد مجلس شده‌اند و 15 نفر نیز در مرحله دوم 100 درصد به مجلس راه پیدا خواهند کرد زیرا در برخی مناطق کشور اصلاح‌طلبان به مرحله دوم راه یافته‌اند و با یکدیگر در مرحله رقابت خواهند کرد.حدود 70 درصد کرسی‌ها از قبل تعیین شده، با توجه به امکانات محدود، فرصت کم و اتفاقات معنادار، اصلاح‌طلبان پیروزی قابل توجهی به دست آوردند...


 "محمدقیوم دهقانی کریم‌زایی" یکی از کاندیدهای اختصاصی شاخه جوانان جبهه مشارکت با شعارهای اصلاح طلبانه و حمایت قاطعانه جوانان ایرانشهری با کسب ۱۰۳هزار و ‪ ۸۷۴ رای به عنوان نماینده مرم ایرانشهر به مجلس راه یافت. پس از دهقان "گل محمد بامری"نماینده فعلی مجلس و کاندیدای اصولگرایان با کسب ۴۰هزار و ‪ ۴۹۷رای و با تفاوت فاحش 63 هزار رایی قرار گرفت...

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران بزرگ گفت: طبق گزارشاتی که تا این لحظه به ما رسیده است 17 نفر از کاندیداهای اصلاح‌طلب از رقیب پیشی گرفته و شانس پیروزی در انتخابات را دارند...


مجید انصاری نفر اول شهر تهران

مجید انصاری عضو ارشد فهرست نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان تا کنون بیشترین آرا در شهر تهران را کسب کرده است...


با رای غیر قابل انتظار اصلاح طلبان در انتخابات تهران و به هم خوردن یکی از سناریوهای ازپیش تعیین شده مهندسان انتخابات که همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا حتی از راههای غیر قانونی پیش از برگزاری انتخابات، اصولگرایان حامی دولت را به هر طریق ممکن در انتخابات برنده اعلام کنند سناریوی دوم در دستور کار اصولگرایان حامی دولت قرار گرفت...

درحالی که نتایج انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران هنوزدچار ابهام است و کشمکش کاندیداهای اصلاح طلب با وزارت کشور برای شمارش صحیح آرای منتخبان ادامه دارد. خبرهای رسیده حاکی ازآن است که درکلان شهرها نیز تلاش زیادی برای عدم راهیابی نامزدهای اصلاح طلب در دور اول به مجلس صورت گرفته و با اقدامات انجام شده نامزهای اصلاح طلبان دربرخی شهرهای بزرگ از جمله شیراز و مشهد نتوانستند در دور اول راهی مجلس شوند. براساس گزارشهای دریافتی حسین آفریده نماینده شیروان درمجلس هفتم و کاندیدای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از مشهدو سید احمد رضا دستیغب کاندیداهای اصلاح طلبان درشیراز از جمله کاندیداهایی هستند که مشمول این رویه شده واز دستیابی به مجلس در دور اول محروم شده اند...

جناب آقای پورمحمدی
وزیر محترم کشور

با سلام؛
از آنجا که اعلام نتایج مقدماتی انتخابات حوزه تهران، اسلامشهر و شهرری از طرف صدا و سیما با گزارشات دریافتی این ستاد از شمارش آرای صندوق‌های مناطق مختلف همخوانی ندارد و باعث دغدغه نامزدهای این ستاد شده، لذا برای رفع هرگونه شبهه خواهشمند است دستور فرمایید به تدریج اطلاعات مربوط به تمامی صندوق‌هایی که شمارش آنها پایان یافته به همراه گزارش تجمیع صندوق‌ها جهت اطلاع در اختیار این ستاد قرار گیرد. پیشاپیش سپاسگزار است.
سیدعبدالواحد موسوی لاری
رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان
کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان با ارسال نامه‌ای به مصطفی پورمحمدی وزیر کشور درخواست نمودند تا با توجه به ناهمخوانی آرای اعلام شده, صورتجلسه کلی صندوق‌های آرا به همراه گزارش تجمیع صندوق‌ها در اختیار آنان قرار گیرد...
چطور ممکن است که در حوزه‌های رقابتی در سطح کشور برای ما 55 درصد و به ادعای وزیر کشور 30 درصد سهم اصلاح‌طلبان باشد ولی در تهران این سهمیه صفر باشد٬ گزارشات دریافت شده از سطح تهران حاکی از آن است که حتی در حوزه‌های شرق و جنوب تهران که بطور عرفی رأی اصولگرایان بیشتر است، پنج نفر از کاندیدای اصلاح‌طلب صاحب رأی بوده‌اند و در حوزه‌های غرب، مرکزی و شمال تهران غلبه کامل با اصلاح‌طلبان بوده است٬ امیدواریم وزارت کشور اطلاعات کافی را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم به صحت شمارش آرای صندوق‌ها اطمینان حاصل کنیم...

محمد جمشیدی گوهری، نامزد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران گفت: با توجه به اطلاعات قبل و بعد از انتخابات روز جمعه، انتظار ما این بود که حداقل 50 درصد از لیست اصلاح‌طلبان در مرحله اول وارد مجلس شوند...

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی گفت: ‌متأسفانه در انتخابات مجلس هشتم در شهر تهران نشانه‌ها و علایمی وجود دارد که مغایر با سخن حضرت امام(ره) مبنی بر میزان بودن رأی ملت است و بالاتر از سخن امام راحل، کلام خدا درباره بازگرداندن امانت به اهلش است که نادیده گرفته شده است...
خط‌کش نه تنها در نظامات اجتماعی اقتدارگرایان در سال‌های اخیر کاربرد زیادی برای تفکیک جنسیتی و طرح امنیت اجتماعی، پیدا کرده بلکه در مسایل سیاسی و خصوصا انتخابات اخیر هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی هم کاربرد ویژه یافته است. به این مرز خطی‌کشی شده توجه کنید: تاکنون که دو روز از برگزاری انتخابات گذشته است. آخرین آمار اعلام شده (یک میلیون و 18 هزار رأی) حاکی از آن است که 30 نفر اول آرا متعلق به ائتلاف اصولگرایان و از سی و یکمین نفر، آرا متعلق به اصلاح‌طلبان می‌باشد و این یعنی اینکه: - شهر تهران که 30 نماینده می‌خواهد، اتفاقا همه 30 نفر اول از اصولگرایان هستند. - نفر اول اصلاح‌طلبان به طور اتفاقی از سی و یکمین نفر لیست شروع شده است. - نفر اول اصلاح‌طلبان بلافاصله پس از آخرین نفر اصولگرایان آغاز می‌شود. - این وقایع نشان می‌دهد که خط‌کش اقتدارگرایان خط‌کش 30 سانتی است که در آن جایی برای امتداد صفحه وجود ندارد زیرا آنان اعتقادی به سایر صفحات در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور ندارد.

سایت رسمی ا ئتلاف خبر داد: پردازش غیر واقعی آرا در وزارت کشور 

گزارشهایی که جمعه از اکثر صندوق ها به ما می رسید از حضور چشمگیر مردم با کارت ائتلاف اصلاح طلبان، یاران خاتمی حکایت داشت.  از صندوقهای رایی که شمارش می شود نیز کسب اطلاع گردید که در اکثر مناطق تهران نفرات اصلاح طلب (یاران خاتمی ) از اول تا 15 هستند. و در بعضی از مناطق اصولگرایان هستند.ولی برایند آرا 15 الی 16 نفر از اصلاح طلبان در 30 نفر هستند، با توجه به اینکه طبق صحبتهای وزیر کشور با استفاده از سیستم رایانه ای امکان دسترسی به نتیجه انتخابات کمتر از 5 ساعت طول می کشد. و هم اکنون وزارت کشور آرا کامل را در اختیار دارد و اعلام پیروزی 71% اصولگرایان و 29 % اصلاح طلبان نوعی پردازش غیر واقعی آرا است، همچنین بر خلاف خبرهای موثق و دقیقی که از صندوقهای مختلف می رسد آقایان انصاری ، جهانگیری، دعائی، صدر، جلودارزاده و محجوب جزو نفرات اول تا بیستم هستند، طبیعی است که با توجه به اینکه در تهران لیستها رای می اورند، داخل کردن رای سایر اصلاح طلبان به نوعی مهندسی خاص در اعلام نتیجه آرا است...


شکست معنا دار اصولگرایان

یک منبع آگاه در فرمانداری تهران اعلام کرد : اصلاح طلبان موفق به کسب رای قابل توجهی از شهروندان تهرانی شده اند، وی ترکیب آرای تهران را نشانه شکست معنا دار اصولگرایان عنوان کرد...


از شمارش 336 هزار رأی از حدود 500 صندوق رأی در حوزه انتخابیه اصفهان تاکنون حضور حسن کامران، نیره اخوان بیطرف و حمیدرضا فولادگر در مجلس هشتم قطعی به نظر می‌رسد و در رتبه‌های 4 تا 7 رقابت بین رهبر، شهرزاد، پرورش و اصلانی وجود دارد...


تاجزاده : اصولگریان در 15 درصد حوزه ها پیروز شده اند

اینکه وزیر کشور پیروزی 70 درصدی اصولگرایان را اعلام می‌کند، 55 درصد کرسی‌های از پیش تعیین شده را نیز باید  از این میزان کم کرد . بنابراین اصولگرایان در 15 درصد حوزه‌ها به پیروزی دست یافته‌اند آن هم در حوزه‌هایی که مشهورترین رقبای آنها رد صلاحیت شده‌اند...


موسوی لاری : سرنوشت انتخابات تهران حرف و حدیث دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت بهارستان ایران، نحوه شمارش آراء را مهمترین مسئله‌ای که امروز باید مورد توجه قرار گیرد عنوان و اظهار داشت:‌ طبق گزارشاتی که از سراسر کشور می‌رسد ما با شرایط متفاوتی روبرو هستیم و مهمترین مسئله‌ای هم که امروز برای ما حائز اهمیت است یکدست بودن جریان نظارت و اجرا و راه ندادن نمایندگان کاندیداها سر صندوق‌های رأی و بی‌اطلاعی مطلق از سرنوشت انتخابات است...


رحیمی: نمایندگی بدون توکیل، غصب کرسی مجلس است

علیرضا رحیمی کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران با اشاره اینکه ورود به مجلس در صورت کسب آرای دستکاری شده، از نظر اخلاقی و شرعی حرام و وکالت بدون توکیل محسوب می‌شود،‌ گفت: ‌در صورت عدم رعایت امانتداری در شمارش آرا، ‌نشستن بر کرسی مجلس غصب آن است...


نگرانی از پردازش غیرواقعی آرا مردم تهران

اخبار موجود در ستاد اصلاح‌طلبان تهران حاکی از این است که مجید انصاری، اسحاق جهانگیری، سیدمحمود دعایی، محمد صدر، سهیلا جلودارزاده و علیرضا محجوب، جزو نفرات اول تا دهم منتخبان مردم تهران را تشکیل می‌دهند. به گزارش ستاد خبری ائتلاف اصلاح‌طلبان یک منبع موثق با اعلام این مطلب،‌ گفت: گزارش‌هایی که تا پایان لحظه رأی‌گیری می‌رسید، از حضور چشمگیر شهروندانی که کارت یاران خاتمی را در دست داشتند،‌ خبر می‌دهند...


وزیر کشور: نتایج را تا 48 ساعت دیگر اعلام می‌‌کنیم

وزیر کشور گفت: ‌٦٠ درصد از واجدان شرایط در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌اند. مصطفی پورمحمدی عصر شنبه طی سخنانی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار کرد: آمار به دست آمده از منتخبان، نشان می‌دهد از میان نتایج اعلام‌شده تا کنون بیش از ‌٧١ درصد دارای گرایش اصولگرایی و حمایت از مواضع جاری بوده‌اند - با احتساب افرادی که در دوره اول راه یافته‌اند و افرادی که به دور دوم وارد شده‌اند-، ‌٢٩ درصد باقی‌مانده نیز به دیگر گرایش‌ها مربوطند که البته یک یا دو درصد این ترکیب جابه‌جا می‌شود، اما مبنای ‌٧٠ درصد مبنای قابل اتکایی از جهت گرایش منتخبان و طبعا گرایش جامعه ما برای انتخاب نمایندگان خودشان در مجلس شورای اسلامی خواهد بود...


وزیر کشور در نقش سخنگوی اصولگرایان ظاهر شد

مصطفی پورمحمدی وزیرکشور عصر امروز خبر از پیروزی 70 درصدی اصولگرایان داد که تا امروز چنین موضع‌گیری جانبدارانه‌ای از سوی وزرای کشور سابقه نداشته است.

عبدالله ناصری این سخنان وزیر کشور را دلیلی برای اثبات نگرانی‌هایی دانست که از سوی اصلاح‌طلبان مطرح و همواره به جانبداری و دخالت دست‌اندرکاران انتخابات به نفع یک جریان خاص اعتراض می‌شد.

وی افزود: البته این احتمال وجود دارد که وزیر کشور از سوی مقام‌های مافوقش برای اعلام موضع جانبدارانه به نفع اصولگرایان تحت فشار باشد اما در هر صورت چنین رفتار بدعت‌آمیزی تأییدکننده نگرانی‌های اصلاح‌طلبان درباره تلاش سازماندهی شده در عالی‌ترین سطوح برای مهندس انتخابات و حذف اصلاح‌طلبان است...

تأخیر معنادار وزارت کشور به چه معناست؟

تأخیر وزارت کشور در اعلام نهایی نتایج تهران باعث ایجاد سوال در اذهان عمومی شده است. به گزارش ستاد خبری ائتلاف اصلاح‌طلبان، وزارت کشور با هزینه‌ای بالغ بر 18 میلیارد تومان سیستم رایانه‌ای شمارش آراء را به منظور تسریع در شمارش آرا و جلوگیری از بروز اشتباه در شمارش دستی خریداری و منتشر کرده بود و از این رو نتایج نهایی شهر تهران در چند ساعت اول قابل شمارش، احصاء و آمارگیری بوده است. براساس این گزارش به‌رغم فراهم بودن شرایط برای اعلام نتایج صندوق‌های آرای شهر تهران، سکوت وزارت کشور در این خصوص، موجب تعجب همگانی شده است. امری که به شائبه‌ها دامن زده و موجب رواج بی‌اعتمادی و سلب اطمینان از رأی‌دهندگان خواهد شد...


تجمع نامزدهای اصلاح طلبان در ستاد انتخابات کشور

خبر فوری : در پی تعلل وزارت کشور در اعلام نتایج شمارش آرا در تهران و شایعه دخل و تصرف در انتخابات به نفع یک جریان سیاسی خاص نامزدهای ائتلاف اصلا طلبان در تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور خواهان اظلاع از نتایج واقعی شمارش آرا شدند.


جلوگیری از ورود دو کاندیدای ائتلاف اصلاح‌طلبان به وزارت کشور

نمونه‌ای از اوراق واصل شده از صندوق آراء!

دو تن از کاندیداهای فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان موفق به بازدید از وزارت کشور نشدند...


وزارت کشور: آمار منتشر شده از صدا و سیما صحت ندارد

به گزارش ستاد خبری ائتلاف اصلاح‌طلبان مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور در پی اعتراض جمعی از خبرنگاران رسانه‌ها که هم اکنون در ستاد انتخابات مستقر هستند و در واکنش به انتشار فهرست اولیه منتخبان شهر تهران که از لحظاتی پیش در اختیار صدا و سیما قرار گرفته بود گفت: این آمار صحت ندارد.
براساس این گزارش مسئولان ستاد انتخابات در اقدامی عجیب و غیرمعمول نخستین آمار آرا شمارش شده شهر تهران را به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار صدا و سیما قرار داده و به سایر خبرنگاران رسانه‌ها اعلام کردند تا از طریق صدا و سیما از نتایج مطلع شوند.
گفتنی است این اقدام مسئولان ستاد انتخابات با اعتراض خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات همراه شد و در واکنش به این اعتراضات مسئولان روابط عمومی وزارت کشور این آمار را غیررسمی خواندند.

نامجو : با خریدن سی‌دی‌های بی‌مجوز من و صدایم را کشتید


محسن نامجو در نقد ترنج: با خریدن سی‌دی‌های بی‌مجوز من و صدایم را کشتید


آلبوم «ترنج» محسن نامجو شامگاه گذشته در تالار ناصری خانه‌ی هنرمندان ایران نقد شد، تا سیزدهمین «نقد نغمه» برگزار شود.


 

 در این مراسم،‌ محمدرضا فیاضی - آهنگساز و نوازنده - در ابتدا از محسن نامجو و تمام هنرمندان گفت و آن‌ها را همانند مثلث دانست که همه‌ی رأس‌های آن با هم در ارتباط هستند.


او بر نقش و تأثیرگذاری نامجو اشاره و تأکید کرد: نامجو توانست نوع نگاه به موسیقی سنتی را تغییر دهد.

در ادامه، سیدمحمد ساعد - آهنگساز و نوازنده- در حالی سخن می‌گفت که حاضران با دست زدن و ایجاد سر و صدا مانع از صحبت کردن او می‌شدند و خواستار شنیدن حرف‌های نامجو بودند؛ اما ساعد گفت: کار نامجو دارای جنبه‌های مختلفی بود. اول، جنبه‌ی آفریننده‌ی اثر و بخش دیگر، سلیقه‌ی مردم بود. آشنایی بیش‌تر با موسیقی، قضاوت درست‌تر نسبت به درجه‌ی تعالی آن را باعث می‌شود و همیشه اختلاف نظرهایی از نظر علمی به وجود می‌آیند.

ساعد در ادامه از فرم در رشته‌ی آهنگسازی یاد کرد و گفت: این عنصر درباره‌ی شکل، محتوای قطعه‌ها، خط و سیر آن‌ها و... صحبت می‌کند و منظور از آن، انرژی کم‌تر برای اعمال کار بیش‌تر و مؤثرتر است.

 

سپس محسن نامجو به روی صحنه آمد و به تکثیر غیررسمی سی‌دی‌هایش به‌جز آلبوم «ترنج» اشاره و تصریح کرد: خیل عظیمی که کارهای مرا گوش کردند، می‌دانند کارهای اجراشده در سی‌دی «گیس» و «دماوند»، که اسم آن‌ها را هم شما انتخاب کردید، به صورت سولو و تک‌نوازی اجرا شده‌اند.

او خطاب به حاضران گفت: شما با خرید این آثار که مجوز نداشتند، مرا کشتید که به همراه آن، صدای من هم کشته شد. اما بعد از سفری که پیش آمد، توانستم نیمه‌ی پر لیوان را هم ببینم و باور کنم که کشته شدن صدایم خیلی هم بد نبود.

 

نامجو افزود:‌ سال‌های سال در ایران ساز زدم و به خاطرعوامل متعدد، هیچ‌کدام از کارهایم را کامل انجام ندادم؛ اما از پس همه‌ی این نواقص، کارهایی هم تولید شدند.

وی اذعان کرد‌: من قصد معروف شدن نداشتم؛ زیرا فکر نمی‌کردم این کارها تا این اندازه جا باز کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

او در ادامه گفت: سال‌های سال به دنبال شعری گشتم که شعر کلاسیک نباشد و این طرز خواندن اشعار حافظ و سعدی کار جدیدی بود، که سال‌ها بر روی آن کار کردم، که هم آگاهانه بود و هم ناآگاهانه.

 

این خواننده در ادامه افزود: آلبوم «ترنج» حق نوازنده‌های خود را به جا نیاورده است؛ زیرا همه‌جا تنها نام من برده شد و این باعث شد حق سایر کسانی که مرا یاری کردند، پایمال شود و این کاملا ناآگاهانه بود.

نامجو با بیان این‌که هر کس که اعلام کند می‌خواهد کار نوی انجام دهد، امکان ندارد که این کار را انجام داده باشد، گفت:‌ هنگامی که برای این اشعار، نعره می‌زدم، نعره‌های من آگاهانه نبودند؛ بلکه از دردهایی بودند که در سینه داشتم و به دانش من مربوط نمی‌شد.

او همچنین بیان کرد: همیشه از موسیقی ایرانی به عنوان موسیقی محدود نام می‌بردند که اساتید در آن نوآوری می‌کردند و مانند جسد مرده‌ای بود که مبادا در این سطح فراموش شود. اما من اعتقاد داشتم به جای این‌که با تکان دادن، آن را بیدار کنیم، باید به آن لگد بزنیم تا بیدار شود.

 

او در عین حال گفت: پس از این حرف‌ها، نقدها و شمشیرهایی بر سر من فرود خواهند آمد؛ اما همه‌اش را قبول می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که انسانی محافظه‌کار است، گفت: من فقط جایی که می‌خواهم موسیقی بنوازم و کار کنم، به هیچ عنوان محافظه‌کار نخواهم بود.

نامجو همچنین در پاسخ به پرسش ابوالحسن مختاباد درباره‌ی این‌که چرا شعرهای جدی حافظ و سعدی و... را به شوخی می‌گیرد و آن‌ها را از فضای جدی خارج می‌کند، گفت: در این‌باره نکته‌ها وجود دارد. این کار فقط به عنوان تجربه و آزمایش انجام شد و من هم هیچ ادعایی از پشت معنای آن ندارم و کاری که کردم، شامل معیارهای شناختن شعر و شناختن گام است، که با هم تلفیق شده‌اند. در ضمن، این تجربه‌ی من بود که درباره‌ی اشعار آن‌ها انجام شد و این شاعران متعلق به همه هستند و اگر کسی مدعی این است که صاحب حافظ و سعدی است، مشتاقم با او بحث کنم تا مشخص شود چه کسی آن‌ها را بهتر می‌شناسد.

 

او همچنین در پاسخ پیرنیا - آهنگساز کارهای ایرج بسطامی - که این کار اصلا کار جدیدی نبود و سازهای آن کوک نشده بودند و حتا فالش صدا در آن وجود داشت، گفت: این قطعات قطعاتی بودند که به عنوان یک اتود ضبط شده بودند و هنوز 80 قطعه‌ی دیگر هستند که در برخی از آن‌ها سه‌تار عمدا از کودک خارج است و تفاوت در نت و استفاده‌ی نوع دیگری از کوک‌ها باعث به وجود آمدن فالش شده است، که همه‌ی این‌ها عمدا انجام گرفته است، تا کار جدیدی باشد.

 

نامجو همچنین با ابراز نارضایتی از ناشر کارهایش، اذعان کرد: او متعهد شده بود برای این کارها از وزارت ارشاد مجوز بگیرد؛ اما این کار را نکرد و شخصا این کار را انجام دادم. همچنین خلاف دیگر این بود که او بدون اجازه از وزارت ارشاد با حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی وارد مذاکره شده بود و با آن‌ها قرارداد امضا کرد. وقتی به ایران بازگشتم، تفاسیر بدی درباره‌ی من به وجود آمده بود که خوشبختانه حل شدند؛ اما هنوز هم که هنوز است، هیچ منفعت مالی در این زمینه ندارم.

به گزارش ایسنا، محمد سریر - رییس خانه‌ی موسیقی - هم در این مراسم اظهار کرد: هدف هنر، ارتباط با مخاطب است و چیزی نیست که بتوان آن را تفکیک کرد؛ بلکه خداوند آن را در درون و جان انسان قرار داده است و این همه فنون فقط برای این است که اثر بیش‌تری در دل شنوندگان بگذارد.  

وی افزود: جوانی که بتواند نوآوری کند، اولین قدم در پیشرفت است و پیشرفت دنیا فقط به خاطر تردید بوده است و به نظر من، باید بگذاریم جوانان خلاقیت کنند.

سریر با ابراز خوشحالی از این‌که جوانان به نوآوری اهمیت می‌دهند، گفت: همین حضور چشمگیر نشان می‌دهد این نوآوری‌ها مثبت بوده‌اند و کارهای آگاهانه‌ای که انجام می‌شوند، طبعا می‌تواند ادامه‌دار باشد.

او در پایان گفت: اگر شعر مولانا، حافظ و یا سعدی با شعرها و ترکیبات دیگری که جوانان بپسندند، تلفیق شوند، قدم فرهنگی خوب و مثبتی خواهد بود.

 

در ادامه‌ی این مراسم، سیدعباس سجادی - مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران - هنر امروز را با دوره‌ی مشروطه مقایسه کرد و گفت: در این مقایسه به نوعی خلاء در جامعه می‌رسیم که افرادی چون نامجو در آن رشد می‌کنند.

او گفت: هم‌اکنون نزدیک به سه دهه است که از موسیقی فاخر نام می‌بریم؛ ولی تعریفی از آن نداریم و وقتی همه‌چیز را سلب کنیم و ایجاد نکنیم، در جامعه خلاء به وجود می‌آید.

سجادی با اظهار گله از این‌که خیلی از استادان موسیقی سنتی در نقدها حاضر نمی‌شوند، ادامه داد: اگر هم حضور پیدا کنند، صحبت نمی‌کنند. چرا باید این‌گونه باشد، تا در خلأیی که آن‌ها به وجود می‌آورند، افرادی مانند نامجو در خلوت خودشان سلب شوند؟

او در پایان متذکر شد: نقد باید جزو فرهنگ ما باشد و باید آن را مطرح کرد، تا با استفاده از آن بتوانیم به جاهای خوب برسیم.

فقط یاران خاتمی

دیروز در وسط میدان هفت تیر دختر جوان می‌گفت "به یاران خاتمی رای بدین، ائتلاف ملی اصلاح طلبان" در یک آن زیر لب گفتم "یاران خاتمی..." اما هر چه تلاش کردم نتوانستم دستم را بالا بیاورم تا برگه را بگیرم، من رد شدم و او همچنان می‌گفت "یاران خاتمی".
هنوز نمی‌دانم قرار است رای بدهم یا نه. فکر نمی‌کنم! اما اگر رای می‌دادم انتخابم یاران خاتمی بودند.

راستی از کی تاحالا مثلا این جناب علیرضا محجوب از یاران خاتمی و اصلاح طلب شده؟ الان باد به اون سمت در حرکته؟

شما به کی رای دادین؟ اصلا رای دادین؟ نکنه نرفتین رای بدین!!! 

http://www.baharestan8.com/

 

 

آخرین اخبار انتخابات

براساس نتایج اولیه:
اصلاح طلبان نیمی از کرسی‌های انتخابات تهران را از آن خود کردند
*

23236.jpg

براساس آخرین نتایج شمارش آرا در تهران قریب، 20 نفر از نامزدها در مرحله اول به مجلس راه می‌یابند و تکلیف باقی کرسی‌ها در مرحله دوم انتخابات روشن خواهد شد که در آن مرحله نیز رقابت اصلی میان نامزدهای ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و جبهه متحد اصولگرایان است...  


شایعه مهندسی انتخابات در تهران

برخی شایعات درباره ایجاد تغییر در ترکیب نامزدهای اصلاح‌طلب در تهران که حائز اکثریت آرا شده‌اند، نگرانی‌هایی را میان نامزدها و هوادارانشان پدید آورده است. به گزارش بهارستان ایران، در حالی که گفته می‌شد در مرحله اول انتخاب 20 نفر از نامزدها در تهران به مجلس راه یافته‌اند که قریب نیمی از آنان نامزدهای فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان هستند. برخی شایعات مبنی بر مهندسی انتخابات و قرار دادن نام برخی افراد به جای نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان نگرانی‌های جدی را در میان محافل اصلاح‌طلب دامن زده است...


آخرین وضعیت اصلاح طلبان در حوزه های رقابتی

از 102 کرسی قابل رقابت برای اصلاح طلبان در شهرهای مختلف 34 کرسی به طور قطعی در مرحله نخست انتخابات به اصلاح طلبان اختصاص یافته است.به گزارش بهارستان ایران همچنین 15 نامزد مورد حمایت ائتلاف اصلاح طلبان به مرحله دوم انتخابات راه یافته اند که با توجه به ترکیب نامزدهای راه یافته به مرحله دوم در این حوزه ها پیروزی این افراد از هم اکنون قطعی است.


صدرنشینی چهره‌های شاخص

برخی گزارش‌ها از نتایج شمارش آرا در تهران حکایت از پیشتازی محمد صدر، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری از فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان دارد...


موقعیت مطلوب یاران خاتمی در رقابت نابرابر

در تهران نیز به رغم پاره ای تخلفات حامیان دولت ، فهرست انتخاباتی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان (یاران خاتمی) با اقبال گسترده مردم مواجه شده است.


پیشتازی اصلاح‌طلبان در حوزه‌های قابل رقابت

در حالی که زمان رأی‌گیری به پایان رسید، اخبار غیررسمی حاکی از پیشتازی و موفقیت چشمگیر اصلاح‌طلبان در حوزه‌هایی است که در آنها نامزد انتخاباتی داشته‌اند...


 تلاش برای ابطال آرای یاران خاتمی در تهران

 بنا بر اخبار واصله به سایت امروز و پس از آشکار شدن توفیق نسبی لیست یاران خاتمی در انتخابات تهران از گوشه کنار زمزمه هایی درباره هماهنگی شورای نگهبان وهیات اجرایی برای ابطال برخی از صندوق هاییکه در آن اصلاح طلبان به اکثریت آرا دست یافته به گوش می رسد.
در همین زمینه وبنابه گزارش سایت امروز به نقل از کمیته صیانت از آرای ائتلاف اصلاح طلبان خبر می سد که شورای نگهبان به دلایل واهی تصمیم به ابطال صندوق های شماره2164و2165 مسجد سیدالشهدا واقع در سه راه نازی آباد را گرفته است.
شایان ذکر است لیست حامیان خاتمی بخش عمده ای از سی نفر نخست این دو صندوق را تشکیل می دهند.


 پیروزی یاران خاتمی در استان کرمان

اصلاح طلبان استان کرمان در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب 5 کرسی به پیروزی دست پیدا کردند...


پیشتازی نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان استان قزوین

با نزدیک شدن به مراحل پایانی شمارش آرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گزارش می رسد که آیت الله تاکندی نامزد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات مجلس خبرگان استان قزوین با فاصله زیاد نسبت به سایر رقبا به پیشتازی خودادامه می دهد...


پیروزی قاطع نامزد یاران خاتمی در مریوان

اقبال محمدی نامزد یاران خاتمی در حوزه انتخابی مریوان وسروآباد به پیروزی قاطع در این شهر دست یافته است...


پیروزی قاطع در خمین

مقیمی تنها نامزد تایید صلاحیت شده ائتلاف اصلاح طلبان در استان مرکزی با کسب 30 هزار رای از حوزه انتخابیه خمین راهی مجلس شد.رقیب اصولگرای او 6 هزار رای به دست آورد...


صفدر حسینی : برتری اصلاح طلبان در حوزه های قابل رقابت

سید صفدر حسینی رییس کمیته امور استان های ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در گفت و گو با خبرنگار بهارستان ایران تاکید کرد : طبق آخرین اخبار رسیده از حوزه های انتخاباتی استان ها تا کنون در حوزه هایی که امکان رقابت برای اصلاح طلبان وجود دارد برتری با کاندیداهای اصلاح طلب بوده است . اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد...


اعتراف محافظه کاران به پیروزی اصلاح طلبان

در حالی برخی از رسانه های اقتدارگرا همچون خبرگزاری فارس فضاسازی علیه اصلاح طلبان را برای ناکام نشان دادن آنها در انتخابات مجلس هشتم را آغاز کرده اند دو رسانه محافظه کار به وضعیت مناسب کاندیداهای اصلاح طلب اعتراف کرده اند...


 فارس هم اعتراف کرد؛ پیروزی اکثریت کاندیداهای اصلاح طلب در حوزه های رقابتی

در حالی که اصلاح طلبان به دلیل ردصلاحیت های گسترده تنها در بیش ازیک سوم حوزه های رقابتی ( در حدود 35 درصد) موفق به معرفی نامزد شدند، خبرگزاری فارس شب گذشته اعلام کرد « اصولگرایان با کسب 70 درصد کرسیها مجلس به پیروزی دست‌ یافتند»....بدین ترتیب وبا استناد به آمار خبرگزاری فارس می توان این گونه نتیجه گرفت که کاندیداهای اصلاح طلب توانسته اند در اکثریت قریب به اتفاق حوزه هایی که به آنها امکان رقابت داده شده بود به پیروزی دست پیدا کنند...


خبرگزاری جمهوری اسلامی نقشه اقتداگرایان را بر ملا کرد

رسانه های وابسته به جریان اصولگرا و در راس آنها خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی(ایرنا) از انتشار خبر «توفیق 50 درصدی یاران خاتمی در حوزه های رقابتی» بر آشفته شده اند...


خانجانی: اعلام زودرس پیروزی اصولگرایان، بلوف سیاسی است

معاون اطلاع‌رسانی ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران در واکنش به برخی اخبار منتشر شده درباره اعلام زودرس پیروزی اصولگرایان و رضایتمندی اصلاح‌طلبان از فرآیند برگزاری انتخابات، گفت: اینکه فرض کنیم انتخابات سالم برگزار شده است آرمان و آرزوی همه فعالان سیاسی کشور است ولی متأسفانه با سوابقی که از رفتارهای غیرقانونی مجریان و ناظران انتخابات در افکار عمومی باقی مانده است این ادعا تا پایان شمارش آرا و اعلام نتایج و اطلاع نامزدها از ریز آرا خویش ممکن نیست...


نام شکوری از لیست انتخابات فرمانداری حذف شده بود

نام یکی از کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران،‌ در فهرست انتخاباتی فرمانداری تهران تا شب گذشته نبود...


اعتراض به وزیر کشور درباره نحوه اعلام نتایج انتخابات

سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان به تصمیم وزارت کشور مبنی بر خودداری از اعلام تدریجی نتایج شمارش آرا در تهران اعتراض کرد. مصطفی پور محمدی ، وزیر کشور اعلام کرده بود که ستاد انتخابات تصمیم دارد نتایج انتخابات تهران را پس پایان شمارش آرا اعلام کند...


مقاومت فرمانداری قزوین در اعلام نتایج قطعی انتخابات

در پی عدم توفیق نامزد اصولگرایان در شهر قزوین و راهیابی دو چهره اصلاح طلب در مرحله اول از این حوزه به مجلس فرمانداری قزوین صبح امروز با بستن درب فرمانداری به روی مراجعین از هرگونه انتشار اطلاعات در خصوص انتخابات خودداری می‌کند و این مسئله نگرانی‌های جدی را در قزوین دامن زده است...


اعتراض موسوی لاری به شورای نگهبان و وزارت کشور

حجت اسلام والمسلمین موسوی لاری رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در نامه ای خطاب به دبیر شورای نگهبان و وزیر کشور نسبت به تنگناهای ایجاد شده و مانع تراشی بر سر حضور ناظران ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در شعب اخذ رای اعتراض کرد...


 در اقدامی بی سابقه توسط ستاد انتخابات کشور صورت گرفت؛اخراج تمامی خبرنگاران بجز رسانه‌های همسو با دولت از وزارت کشور

پس از پایان رای گیری ماموران وزارت کشور در ابتدا تمامی خبرنگاران را از ساختمان وزارت کشور بیرون کرده‌اند و به آنها گفته اند که بروید و صبح باز گردید...سپس بعد از لحظاتی خبرنگار خبرگزاری وابسته به جریان حاکم از جمله خبرنگاران خبرگزاری فارس و صداوسیما را دوباره به ساختمان وزارت کشور راه داده اند و سایر خبرنگاران همچنان پشت درب های وزارت کشور مانده اند...


به 2510 ناظر ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مجوز ندادند

هیات نظارت شورای نگهبان به 2510 تن از ناظران ستاد ائتلاف اصلاح طلبان مجوز حضور در پای صندوق های اخذ رای نداد. بر اساس توافق صورت گرفته ، ستاد ائتلاف می توانست برای تهران 3904 ناظر انتخاباتی به هیات نظارت معرفی کند که 3600 نفر معرفی شدند. از این تعداد 300 نفر مورد قبول هیات نظارت قرار نگرفتند ، و برای 1090 نفر نیز کارت صادر شد که آنهم مربوط به شعبی ست که مورد انتخاب ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نبوده است.


اخراج ناظران اصلاح طلبان هنگام شمارش آرا

ناظران شورای نگهبان در شعب رای گیری با آغاز شمارش آرا در تهران ناظران معرفی شده از سوی اصلاح طلبان را وادار به خروج از شعبه ها کردند...


حاجی: اخراج ناظران اصلاح‌طلب گامی در جهت مهندسی انتخابات بود

مرتضی حاجی گفت: صیانت از آرای مردم و جلوگیری از تخلف در شمارش آرا، به وجدان هیأت اجرایی و برگزارکنندگان انتخابات بستگی دارد و میزان تعهد و امانت‌داری آنها در صیانت از آرا تعیین‌کننده سرنوشت مجلس خواهد بود...


افزایش تخلف انتخاباتی و اعمال محدودیت برای ناظران نامزدهای اصلاح طلب

به گزارش کمیته صیانت از آراء ستاد ائتلاف اصلاح طلبان ، در پی اعتراض نمایندگان کاندیداهای اصلاح طلب به تبلیغ لیست اصولگرایان در برخی از شعب اخذ رای در شهر تهران از جمله حوزه های رای گیری در حسینه ارشاد و مرقد امام (ره)، اعضای اجرایی و نظارتی شعب مذکور، ضمن بی توجهی به تخلفات حادث شده، به اعمال محدودیت بیشتر برای ناظران ستاد ائتلاف در این شعب پرداخته اند...


سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اعلام کرد :
فضا سازی برای دخل و تصرف در آرا

سخنگوی ستاد اتئلاف اصلاح طلبان فضا سازی برخی رسانه های اصولگرا را مقدمه دخل و تصرف در آرای مردم است...


تخلف در گیشا

در مسجد جعفری گیشا فهرست نامزهای جبهه متحد اصولگرایان به طور آشکار میان رای دهندگان پخش می شود و گروهی نیز برای حداد عادل تبلیغ می کنند...


تخلف انتخاباتی در شرق تهران

به گزارش خبرنگار ستاد خبری ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران به نقل از چند شاهد عینی در شعب اخذ رأی مسجدالنبی(ص) واقع در میدان نبوت و دبستان پسرانه شهید هاشمی‌نژاد در فلکه اول تهرانپارس و تعدادی از شعب اخذ رأی در نارمک، خیابان فرجام به‌رغم پخش و توزیع گسترده تراکت‌های جبهه اصولگرایان و اعتراض تعدادی از رأی‌دهندگان مسأله مورد توجه هیأت‌های اجرایی قرار نگرفته و حتی تعدادی از معترضین هم از شعب اخذ رأی اخراج شدند...


مبلغ: می‌خواهند برای مخدوش کردن آرا زمینه‌سازی کنند

مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه رأی‌گیری کاملا محرمانه است، گفت: تا قبل از شمارش آرا نمی‌توان پیش‌بینی و رایزنی کاملی در مورد نتیجه انتخابات داشت...


کاندیداهای اصلاح طلب کرمان و تبریز هیچ نماینده ای برای نظارت بر آرا ندارند

هیات های نظارت از صدور کارت برای نمایندگان نامزدهای اصلاح طلب برای نظارت بر انتخابات در مرکز دو استان سرباز زدند. به گزارش کمیته صیانت از آراء ستاد ائتلاف اصلاح طلبان، هیات های نظارت در شهرهای مشهد و تبریز برای هیچ یک از نمایندگان نامزدهای اصلاح طلب به بهانه دیر تحویل دادن مدارک، کارت صادر نکرده اند...


اخراج نماینده میز نظارت احزاب بر انتخابات از استانداری قزوین

 یکی از نمایندگان احزاب حاضر در میز نظارت بر انتخابات خانه احزاب کشور از استانداری قزوین اخراج شد...


درگیری های هدف دار

از سطح شهر تهران خبر می رسد که عوامل نزدیک به اصولگرایان در برخی شعب اخذ رای که می دانند اصلاح طلبان حائز اکثریت مطلق آرا می شوندبا ایجاد درگیری قصد دارند شرایطی ایجاد کنند که منجر به ابطال آرای این صندوق ها شود...


 حمله گروههای ناشناس به ستاد انتخاباتی نامزد اصلاح طلبان در نایین

در شهر نایین ازظهر امروز برخی از اعضای گرو های ضد اصلاحات با دریافت خبر احتمال پیروزی یاران خاتمی به خیابان آمده با تخریب اموال عمومی فضای شهر را متشنج کرده اند...


استاندار سابق تهران :اصولگرایان با یاری مسئولان و داوران به میدان آمدند

علی اکبر رحمانی استاندار تهران در دوره اصلاحات گفت: انتظار ما سلامت کامل از مجریان و ناظرین نیست بلکه ما اعتقاد داریم به ایده‌ال‌ها فکر نکنیم و از مجریان و ناظران متقاضی سلامت نسبی انتخابات باشیم...


هدایت آرا توسط هواداران دولت نهم

برخی از هواداران دولت نهم با تهیه و نصب پلاکاردهایی در محدوده شعب اخذ رای در برخی از مناطق تهران، سعی در ترغیب و تشویق مردم به رای دادن به کاندیداهای مورد حمایت دولت دارند...


 رای اجباری در مسجد جامع اقدسیه

سرباز های پادگان های شمال شرق تهران مجبور به رای دادن به فهرست اصولگرایان شدند...


هر نفر 3 رای !

هر نفر 3 رای ! با همراهی و چشم پوشی فرمانداری پارس آباد اردبیل کسانی که در روستای اولتان و اسلام آباد این حوزه انتخابیه رای دادند بعضا با پاک کردن مهر شناسنامه برای بار دوم و سوم نیز رای دادند...


اعتراض ائتلاف فراگیر اصولگرایان به تخلفات گسترده جبهه متحد اصولگرایان‌ !

جمعی از نامزدهای ائتلاف فراگیر اصولگرایان در حوزه تهران در نامه ای خطاب به شورای نگهبان نسبت به تخلفات انتخاباتی متعدد جبهه متحد اعتراض و هشدار دادند...


*توضیح: این اخبار بصورت مداوم تکمیل خواهند شد...