KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

جوامع جوان٬ برای دشمن هدف است

خداى تعالى به شعیب پیامبر وحى فرمود: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم کرد: چهل هزار نفر بدکار و شصت هزار نفر از نیکانشان را. شعیب عرض کرد: پروردگارا! بدکاران سزاوارند اما نیکان چرا؟ خداى عزوجل به او وحى فرمود که: آنان با گنهکاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نیامدند. (امام محمد باقر علیه السلام


جوانان در محیط خودشان، امربه معروف و نهی از منکر کنند. چرا این واجب- امر به معروف و امر به کارهای خوب- در جامعه ی اسلامی هنوز اقامه نشده است؟ نگویید به من چه؛ او هم نمی تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نکنید. بعضی ها خیال می کنند تا منکری دیده شد، باید با مُشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحی داریم که از مُشت کارگر تر است. آن چیست؟ زبان از مشت خیلی کارگرتر و نافذتر و مؤثرتر است؛ مُشت کاری نمی کند.... حرف بزنید، بگویید، یک کلمه بیشتر هم نمی خواهد؛ لازم نیست یک سخنرانی بکنید.
کسی را که می بیند خلافی را مرتکب می شود- دروغ، غیبت، تهمت،کینه توزی نسبت به برادر مؤمن، بی اعتنایی به محرمات دین، بی اعتنایی به مقدّسات، اهانت به پذیرفته های ایمانی مردم، پوشش نامناسب، حرکت زشت- یک کلمه ی آسان بیشتر نمی خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است. لازم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید. امر به معروف و نهی از منکر را اقامه کنید؛ نگذارید در جوامع جوان- چه در مدرسه ها و چه در دانشگاهها- کار به فساد بکشد. این مراکز برای دشمن هدف است. 

برگزیده بیانات مقام معظم رهبری، حدیث ولایت ج8، ص 199

نظرات 1 + ارسال نظر
امین جمعه 20 آبان 1390 ساعت 23:06 http://eksir.blogfa.com

یکی از دلایلی که این حرفها رو پشت گوش میندازیم بنیه ی اعتقادی ضعیف خودمون هست...شاعر خوب میگه:
ذات نایافته از هستی بخش
کی تواند که شود هستی بخش

از اون روزی میترسم که دیگه دیر شده باشه....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد