KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ارزیابی و تحلیل جبهه مشارکت از انتخابات ۲۴ اسفند

اطلاعیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در مورد نتایج انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی:
همت و حضور مردم
بازی طراحی شده را بر هم زد

جبهه مشارکت ایران اسلامی بعنوان بزرگترین حزب اصلاح طلب کشور در اطلاعیه ای به ارزیابی انتخابات 24 اسفند هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

نتایج اعلام شده حاکی از آن است که در 102 کرسی رقابتی 35 نفر از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مرحله اول توسط مردم انتخاب شده‌اندو 15 نفر از آنان نیز به مرحله دوم راه یافته‌اند که عموماً با دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب یا منفرد رقابت خواهند کرد
ده نفر دیگر از منتخبان این 102 کرسی نمایندگی از نیروهای اصلاح‌طلبی هستند که بنا بر پاره‌ای ملاحظات در فهرست اعلام شده از سوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان جای نگرفتند

در 7 کرسی از 102 کرسی رقابتی نامزدهای منفرد و منتقد دولت نهم حائز اکثریت شده‌اند و سهم طرفداران دولت نهم از این 102 کرسی 35 نماینده است

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به نام خدا
با پایان یافتن برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی
نتایج اعلام شده را می توان نشانه روشنی از آن دانست که علیرغم تمام تمهیدات و زمینه‌سازی‌های غیرقانونی و ناعادلانه که از سوی مجریان و ناظران انتخابات فراهم شده بود و در عین طراحی نقشه برای تشکیل مجلسی یکدست و تک‌صدایی، بازی جریان حاکم در انتخابات با همت و حضور شهروندان آگاه و نیروهای اصلاح‌طلب بر هم خورد و به گواهی آمار و نتایج نه فقط در 102 کرسی رقابتی در شهرستان‌ها نامزدهای جناح حامی دولت نهم در اقلیت قرار گرفته‌اند، بلکه در یکصد و شصت کرسی از پیش‌تعیین شده مجلس نیز توفیق طراحان نقشه انتخابات کامل نبوده و با رأی آوردن نامزدهای منفرد و منتقد دولت در این حوزه‌ها آن بازی از پیش طراحی شده نیز بر هم خورده است.

نتایج اعلام شده حاکی از آن است که در 102 کرسی رقابتی 35 نفر از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان در مرحله اول توسط مردم انتخاب شده‌اندو 15 نفر از آنان نیز به مرحله دوم راه یافته‌اند که عموماً با دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب یا منفرد رقابت خواهند کرد. ده نفر دیگر از منتخبان این 102 کرسی نمایندگی از نیروهای اصلاح‌طلبی هستند که بنا بر پاره‌ای ملاحظات در فهرست اعلام شده از سوی ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان جای نگرفتند. در 7 کرسی از 102 کرسی رقابتی نامزدهای منفرد و منتقد دولت نهم حائز اکثریت شده‌اند و سهم طرفداران دولت نهم از این 102 کرسی 35 نماینده است.

این نتایج نشان‌دهنده آن است که چنانچه انتخابات آزاد و عادلانه برگزار می‌شد و با ردصلاحیت فله‌ای نامزدهای با نفوذ جریان اصلاحات را در حوزه‌های مختلف انتخاباتی قلع و قمع نمی نمودند تا در همه 290 کرسی انتخابات امکان رقابتی آزاد و عادلانه فراهم می‌شد با توجه به تعمیم این 102 کرسی به کل کشور می توان مدعی بود که فضای مجلس هشتم را اکثریت قاطع اصلاح‌طلبان با حداقل 60 درصد کرسی‌هاینمایندگی در اختیار خود می داشتند.

به هر روی تا همین جای کار و علیرغم همه طراحی‌ها برای حذف اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم، فراکسیونی قدرتمندتر و پرشمارتر از فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس هفتم تشکیل شده است.

اما در مورد انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، فضای تبلیغات پیش از ازنتخابات و اقبال مردمی به فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان و همچنین فضای عمومی حاکم بر شعب اخذ رأی در روز انتخابات نشان از اقبال قابل توجه و چشمگیر به فهرست اصلاح‌طلبان داشت.

علیرغم تخلف آشکار هیأت‌های اجرایی و نظارت در حذف دو سوم ناظران انتخاباتی نامزدهای اصلاح‌طلب و ممانعت از حضور انان در فرایند اخذ و شمارش آراء، گزارش‌های 1200 ناظر باقی مانده از شعب اخذ رأی و صندوق‌های شمارش شده حاکی از آن است که نتایج اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات تفاوت آشکاری با واقیعیت‌های صندوق های رأی دارد و ترکیب و ترتیب منتخبان تهران غیر از نتایج اعلام شده می‌باشد.

یکدستی مجریان و ناظران انتخاباتی در این دوره، حذف ناظران نامزدهای اصلاح‌طلب، تخلفات گسترده جناح دولتی در ایام تبلیغات و حتی روز رأی‌گیری نگرانی‌های گسترده‌ای را در مورد سلامت انتخابات به وجود آورده بود که نوع و نحوه اعلام نتایج مؤید و مقوم این نگرانی‌هاست.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با تأکید بر این نگرانی‌ و دغدغه‌ها اعلام می‌دارد، ستاد انتخابات کشور باید هر چه سریعتر نتایج تک تک صندوق‌های اخذ رأی در تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را به طور روشن و به تفکیک در اختیار افکار عمومی بویژه نامزدهای انتخابات قرار دهد تا امکان مقایسه نتایج اعلام شده با آراء ریخته شده در صندوق ها فراهم آید.

این خواست قانونی همه کسانی است که دغدغه سلامت انتخابات را دارند، خواسته‌ای که در انتخابات سومین دوره شورای اسلامی تهران مؤکدا از وزارت کشور مطالبه شد و متأسفانه به آن وقعی ننهادند و تا هم آکنون تردیدها را در مورد نتایج آن انتخابات با خود به یدک می‌کشندبر این جمله امام راحل (ره)‌تأکید می‌کنیم که «میزان رأی ملت است» و همگان باید بدان تمکین کنند و آنان که می خواهند «میزان رأی دولت» باشد و این خواست را با اعمال سلیقه و نفوذ به صورت‌های مختلف دنبال می‌کنند در تقابل آشکار با آرمان‌های امام و بنیان‌های جمهوری اسلامی هستند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی
۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۶

نظرات 2 + ارسال نظر
, , یکشنبه 26 اسفند 1386 ساعت 17:37

مورچه چیه که کله پاچش باشه!

دن کیشت, , یکشنبه 26 اسفند 1386 ساعت 19:06

بهترین توصیف از پویای مهربان همان دن کیشت است با این تفاوت که خدمه ای هم ندارد و شمشیر چوبین در دست ندارد.

با درودی دگر بار بر تو دوست عزیز...

این مهربانی از شماست که ساطعه می‌گردد٬ و به من نیز نسبت می‌دهید٬ از لطف شما سپاس گزارم

برایتان آرزوی بهترین‌ها را دارم...
تا درودی دگر بار بدرود...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد