KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رویا IT آرزوی فارغ التحصیلی میکند ...

 

 

 

  یکی بود، یکی نبود، 

سالها پیش توی یه جزیره ی دور افتاده 

یه رویا IT بود که به امید تحصیلات و در نهایت فارغ التحصیلی  

به knTNT رفته بود ...

 

 

 

 

 

   

بگذریم از مصیبت هایی که کشید،  

استاد هایی که پیدا نمی شدن ... 

 

  

 


 

 

 امتحان هایی که صرفا برای افتادن دانشجو طراحی میشدن ... 

 

 

 

 

و استادهایی که عملا اعتراف میکردن که بهشون گفته شده دانشجوهارو اینقدر به ناحق بندازن تا یونی خلوت تر بشه ... 

 

 

 

از ترم تابستونی و کاراموزی هم که خبری نبود بماند ...

خلاصه چند ترم با همه ی سختی هاش و شهریه هایی که پرداختشون آسون نبود، گذشت ... تا اینکه چند قدم مونده به فارغ التحصیلی یهویی ... 

 

   

 

این همه بدهکاری شهریه از کجا؟! اوه بله، شهریه واحدهای عملی رو که قبلا قرار بود سه برابر کنن و نکردن، الان به عنوان بدهی پیشین اعمال کردن!


سر جلسه ی امتحان بدون حق انتخاب یا امکان دفاعی ازش تعهد گرفتن که یا شهریه رو تمام و کمال پرداخت میکنی، ویا امتحان بی امتحان! و ترم دیگه هم ثبت نام نمی شی!


حتی برای رفتن به کمسیون پزشکی هم میگن اول شهریه ات رو بده تا بذاریم نامه ت بره!


آخه کجای دنیا بعد از فروش، قیمت توافقی رو برمیگردونن به قیمتی که قصد داشتن و از خریدار بقیه پول رو می خوان؟کسایی که این پول رو نداده بودن و فوق دیپلم شون رو گرفتن و رفتن چی؟ این بدهی رو پرداخت کردن؟! اگه من شکایت دارم، به کجا باید شکایتمو ببرم؟ 

 

دوستای رویا IT بهش گفتن که شماره دانشجویی و اسم فامیلش رو با مقدار بدهی شهریه اش رو به فلان آدرس ایمیل، همینی که بچه ها سند تو آل میکنن: 

 

"دوستان یک مرجع قانونی رو برای پیگیری کار پیدا کردند که میتونه کمک کنه تا شهریه های اضافی پرداخت نکنیم، لطفا اسم و شماره دانشجویی و بدهی تون رو ارسال کنید به این ایمیل eteraz.kntu@gmail.com

 

رویا IT اول ترسید، گفت اگه اسمم بیافته دست یونی چی؟  

 

 

 

ولی بعد فکر کرد خب امضا که نمیزنم! فوقش میگم کسی به اسم من ایمیل زده! :دی 

 

 

 

البته دوستای رویا IT بهش گفتن اصلا نیازی به این نقشه کشیا نیست! صاحب ایمیل از خود ماست، هم به جای مطمئنی شکایت میبره، هم همونقدر مراقب اسم های ماست که مراقب اسم خودش بخواد باشه!  

 

 

 

دوستان، به نظر شما رویا IT باید چیکار کنه؟ می تونید با اسم مستعار نظر بدید، ولی حتما نظر بدید! حتی شما دوست عزیز!!  

 

 

نظرات 28 + ارسال نظر
نیلوفر کبیری پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 12:47

چشم رویا ایتی

!

nae پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 12:59

من دانشجوی مجازی نیستم! فقط می تونم دعا کنم مشکلات دانشجوهای مجازی حل بشه

چه نقاشی های خوشگلی

مرسی!
و بازم مرسی!! !

یه دانشجوی شاکی و مظلوم پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 13:55

اینها واقعا فکر کردند اینا سرگردنه است؟
دقیقا عین اون تصویری که کشیدید میان بالا سر آدم، اونم وسط امتحان!! میگن تعهد رو امضا کن پول زور ممیخوایم ازت بگیری، تا اخر امتحانا میدی

این سند توال برای من نیومده بود، الان ایمیل میزنم، با یه شکایت نامه طولانی !!!!!!

نتیجه رو چطوری بهمون میگن؟

امیدوارم نتیجه ی خوبی بده!
متاسفانه نمی دونم چطوری میگن، از همون ایمیل بپرسید به نظرم!

یاسمن حمیدی پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 14:10

وااااای خدای من! یاد اون روزایی افتادم که میرفتیم میگفتیم با دکتر عقیق کار داریم، بعد میگفتن نیستش، بعد دکتر جلومون راست راست راه میرفت :دی

آخ آخ آره! :دی

محمدحسین باقری پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 14:11

مراقب باشید گشت ارشاد نگیرتتون

به نظر من بعد از گرفتن این پول زور واحدهای تئوری رو هم گرون میکنند ولی اگه ....

کارتونه کاریش ندارن گشتیا!

امیدوارم این مساله حل بشه! چون اگه نشه ظاهرا هر دم ازین باغ ...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 14:24

تو این مملکت دقیقا کدوم قانون داره اجاره میشه ؟

به خدا چندین ساله که سواله واسم!

رضا خیاط پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 17:04

عالی بود :دی
به راستی که قبول شدن تو رشته ی مورد علاقه ت حق مسلمت بود :دی
امیدوارم حل بشه مشکل شهریه ها وگرنه بعد 4 سال دیگه حال و حوصله سر و کله زذن با اینا رو ندارم
دمم رو میذارم رو کولم و میرم

مرســــــی!! :دی
امیدوارم حل بشه وگرنه خیلی ها همین تصمیم رو دارن!

علیرضا قهرمانی پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 20:43

نمیدونم سایرین چقدر در جریان این موضوع هستند . ولی یکی از دوستان که چند ماه پیش از دانشگاه فارغ التحصیل شده میگفت وقتی برای گرفتن مدرکش مراجعه کرده بهش گفتند که شما 210 تومن بدهکاری ( ! ) و شهریه واحد پروژه از 60 تومن نبوده و به 270 تومن تغییر کرده !!!
این اتفاق در جهان بی نظیر هست که فارغ التحصیل به دانشگاه بدهکار باشه !

هان! پنج‌شنبه 2 تیر 1390 ساعت 22:19

مگه شما انصراف نداده بودین از این دانشگاه بیخود؟ (این همه ملت بهتون تبریک گفته بودن بخاطر ورود به دانشگاه علم و فرهنگ !!!)

این فقط یه داستانه! ماجرای من نیست! :دی

حمید توکلی جمعه 3 تیر 1390 ساعت 11:18

روایتی هست با این مفهوم که هر زمان ملتی آماده بشن برای پذیرش ظلم، خداوند حاکمی بسیار ستمگر رو بر آنها مسلط میکنه!

در مقابل اینگونه حرکات از سوی دانشگاه، اقدام حقوقی کمترین کار است!

به امید اینکه این کمترین کار با همدلی ِ بسیار صورت گیرد!

پیروز و پایدار باشید!

آرین جعفری جمعه 3 تیر 1390 ساعت 15:13

خییلی قشنگ بود و جالب : خیلی وقت بود از این پستا تو همکلاسی نداشتیم که به این جالبی و با سلیقه ای باشه.
مرسی که همه مسائل رو با این هنر قشنگ بیان کردی

m.it جمعه 3 تیر 1390 ساعت 15:14

salam , go for it !!! har kaari ki azamoon bar miaad , baa in ke moshkele maali ham nadaram, nabaiad beheshoon bediiim , albate in ro ham baiad begam ke hamash ziire sare raiiise daneshgahe motazaheremooone. khodaa azash nagzare

مرجان جمعه 3 تیر 1390 ساعت 20:15

از این دانشگاه همه چی هزار ماشالله، بزنم به تخته، برمیاد.یه بار دیدی به من انصرافی هم الان زنگ زدن و پول زور خواستن!!!

محمدرضا زر جمعه 3 تیر 1390 ساعت 21:13

من ترم 2 هستم رشته فناوری اطلاعات.من چون خودم یزدم قراره واحد های عملی را یزد بردارم ولی می خوام به خاطر این بی قانونی کله مسولین دانشگاه را ... . و خواهر مادرشون را ***
اینها عوض اینکه وضعیت اموزش مجازی ها را بهتر کنند .پدرسوخته ها مدام شهریه را افزایش می دهند.
من اگه قرار باشه شهریه واحد های غیر عملی را هم اضافه کنن انصراف می دم.
گور بابای تک تکشون مگه نوبرش را اوردن پدر سوخته ه ه ها!!!!!!!!!!!!

هان! جمعه 3 تیر 1390 ساعت 21:54

اگه شما میخواید انصراف بدبد همین الان این کارو بکنید که از فردا جلوترید (من که توی این چند ترم چیزی از این دانشگاه ندیدم جز بدبختی و اتلاف وقت و هزینه کردن از همه چیم !!!

vermina شنبه 4 تیر 1390 ساعت 11:44

tu axe dovvom ostad aghigh kodumeshune? :D

ن.خ it شنبه 4 تیر 1390 ساعت 14:26

باید یه فکر اساسی کرد
در هر کشوری دانشجوها دولت تعیین می کنند انقلاب می کنند و ...
همه جا دانشجو ها رو به عنوان کسانی میشناسن که زیر بار حرف زور و بی قانونی نمی رن حتی اگه به قیمت جونشون باشه
اونوقت ما از فرستادن یه ایمیل یا نوشتن یه اعتراض تو سایت یونی می ترسیم!!!
واقعا از چی می ترسیم ؟!!!
اگر واقعا زیر بار این حرف زور بریم اون وقت میشه گفت لایق ما همین مسولین هستند و هر بلایی سرمون بیارن مستحقش هستیم

m.com شنبه 4 تیر 1390 ساعت 16:09

تو رو خدا این دفعه دیگه کوتاه نیاین
ما خدا رو داریم

yeki.IT شنبه 4 تیر 1390 ساعت 21:26

خیلی قشتگ بوود . ایشا.. درست میشه اگه بعضیا نرن پول بدن

سلام یکشنبه 5 تیر 1390 ساعت 12:59

دوستان یه فکری دارم
علاوه بر زدن ایمیل
برید سایت صرفا جهت اطلاع وپست بزنید شاید فرجی بشه وصدا سیما بیاد دانشگاه
اون وقت ابرویی از مسئولین مجازی ببریم
که حالشو ببرن

گ یکشنبه 5 تیر 1390 ساعت 15:09

خیلی باحال بود.انقدر خندیدم به کاریکاتورات ...
هی ... چه قدر ما بدبختیم :ی

ناشناس یکشنبه 5 تیر 1390 ساعت 19:41

سلام دوستان من هم دانشگاهیتون نیستم ولی یه خواهش بزرگ دارم اونم اینکه نمونه ی کارت دانشجوییتون رو لازم دارم یعنی در واقع کارت رو بی مشخصات می خوام اگه میتونید برام به ایمیلم بفرستید.خواهش می کنم پای آبرو در میونه .من خودم دانشجو هستم اما بنا به دلایلی لازمش دارم منتظرم sadaf_daria2000@yahoo.com.
.

هوا فضا دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 18:51

اینجا ایرانه، یعنی شهری که همه چی درهمه

رویا ای تی چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 00:06

من که دنبال انصراف و انتقال واحدهای به دانشگاه جدید هستم

ولی شما ها برید پیگیر بشید وقتتون هم تو وزارت علوم تلف نکنید

شکایت اول به سازمان بازرسی نتیچه نگرفتید شکایت به دیوان عدالت اداری 100 درصد هم موفق میشید

نیازی به امضا هم نیست یکنفر هم میتونه شکایت کنه و حکم برای همه اجرا میشه

محمدحسین باقری چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 02:50

مبارکه اینکه دنبال انصراف هستید

R.Y چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 11:14

عقیق کله شد

دوست سه‌شنبه 14 تیر 1390 ساعت 03:09

با سلام.

امروز روز زبان عقل است. روز معرفت و احساس انسان‌هاست. روز قلم است. این روز بهانه‌ای است برای یادآوری منزلت و قداست و حرمت قلم. چیزی که نه تنها در باور تاریخی و باستانی ما ریشه دارد، بلکه در دوران اسلامی شدن ایران نیز جایگاه آن حفظ شد و قداستی یافت که درکلام خداوند به آن قسم یاد شد: «ن والقلم و ما یسطرون». حال این روز با روز ولادت امام حسین مقارن شده، پس چه حماسه‌ها که به تحریر درنیاید!

به نظر شما داستان نویس نابغه و دانشجوی هنرهای تجسمی (گرافیک) :

آیا می‌توان صفت اهل قلم را به طور مشترک هم برای مولفان عزیز به کار برد و هم برای یک نویسنده، شاعر یا فیلسوفی که لحظه‌های خلوت و بی‌بدیل و تنهایی یک انسان با آثار آنها شکل می‌گیرد و منجر به تولید فکر و احساس می‌شود.

اگر لغت‌نامه‌هایی همچون دهخدا را ورق بزنیم روبه‌روی واژه «علم» نوشته است: «دانستن و یقین» و اگر واژه «فکر» را جستجو کنیم به چنین کلماتی برمی‌خوریم: «اندیشه، تدبیر و تامل، ایجاد تغییر و تبدیل در جهان درونی و بیرونی»؛ همچنین «احساس» هم به معنای «درک کردن و دریافتن» آمده است.

به عبارتی تولید فکر، اندیشه و حس همواره از ویژگی‌های علوم انسانی بوده است و نه علوم تجربی و شاید از همین روست که به طور معمول آخرین دستاوردهای علوم تجربی بهترین روش‌ها و دانسته‌های بشر محسوب می‌شوند، اما در علوم انسانی لزوما آخرین مکاتب و جریانات فکری و اندیشه‌ای بهترین آنها نیست.

عنوان اهل قلم تنها برازنده کسانی است که اثرشان به تولید فکر و حس در جامعه بینجامد یا عنوان دانشمند (یا چیزی شبیه آن) به مراتب برای کسانی که آثار ارجمندشان به تولید علم می‌انجامد زیبنده‌تر می‌نماید.

ضرب المثلی چینی می گوید یک تصویر خوب به هزاران کلمه می ارزد ،

اما آنچه که باعث شد تا این سوال در آستانه روز قلم در ذهنم به صورت جدی شکل بگیرد این است که امروز شاهد هستیم، عنوان «اهل قلم» و «صاحب قلم» به آسانی و برای افراد و اشخاص مختلف و متعددی مثل شما در تمام حوزه‌ها حتی حوزه‌هایی که هیچ ارتباطی نه به تولید علم دارند و نه به تولید فکر! به کار گرفته می‌شود آن هم قلمی که سوگند خداوند به آن گویاترین شاهد بر قداست و شرافت آن است.

با اظافه کردن این نکته که بنده 26 ساله هستم و عاشق فرهنگ و ادبیات ایران زمین و شاعر و داستان نویس و فیلمساز و دارای مدرک کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک از تهران به مقصد کل جهان . یک بار سر کلاس ادبیات انگلیسی بودم استادم ازم پرسید به غیر از شکسپیر چه کسی نمایشنامه ی هملت را نوشته است و من یاد شما افتادم.
هوس کردم ادامه نظرم را ماستمالی کنم که بیشتر به شرح و تفسیر طرح فوق‌الذکر برسم.

محمد رودسرابی دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 08:50

خیلی باحال بود
کلا" سبک دلنشینی تو نقاشیهاتون دارد
دقیقا" منو پرت می کنید به همون زمونی که دلم هنوز کودکانه بود
موفق باشید
(راستی من نمی دونم این جور موقع ها برای صحبت کردن با اشخاصی مثل شما باید ضمیر جمع ببندم یا همون مفرد استفاده کنم؟

مرسی!!
هر دو مدلیش پیدا میشه، هرجور راحت ترید! :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد