KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اینجا ایلام است گرد و غبار شدید !

اینجا ایلام است گرد و غبار شدید

 

    

صبح که بیدار شدم چشمتون روز بد نبینه. منظره ای دیدم که مسلمان نبینه کافر نشنوه (شایدم برعکس!) همه جا فقط و فقط رنگ قرمز بود. اول فکر کردم چشمهام رو یادم رفته باز کنم ! ولی نه ... چشمهام بازه.

از پنجره بیرون را نگاه می کنم ، وحشتناکه . نکنه روز محشر که می گن همینه ؟ ولی نه. صدای صور اسرافیل رو من که نشنیدم. تازه زمین هم نلرزیده.

 

ولی خوب که غور و تأمل کردم دیدم عجب خاکی افتاده تو سر ما ! همه جا خاک باریده و همه ی مردم رو خاک تو سر کرده.

 

تازه امروز بود که فهمیدم آدمایی که خون جلوی چشاشون رو می گیره دنیا رو چطور می بینند. ماشین های داخل خیابان آدم را به یاد زمان جنگ و ماشین های خاک گرفته اش می اندازه.

 

تلویزیون استانی را روشن می کنم تا اخبار و اطلاعیه ها را بخوانم ولی با کمال تعجب دیدم برنامه ی شمیم در حال اجراست و برنامه امروز درباره چند همسری در اسلام صحبت می کنه. مجری شاد و خندان بی خیال آلودگی هوا با مهمانان برنامه صحبت می کنه و گل می شنوه.

 

وارد داروخانه شدم که ماسک بخرم گفت نداریم. فکر کنم ماسک را هم با نسخه می دهند. ایشالا هروقت آسم گرفتیم می ریم دکتر و دکتر هم ماسک تجویز می کنه.

 

قبلاً ها یکی از مسئولان استان فرموده بودند که گرد و غبار هوا دارای خواص مفید است.

 

از این مسئول دلسوز خیلی تشکر می کنیم و دعوت می کنیم حالا که این موهبت عظیم آمده وقت را غنیمت بشمارد و بدون ماسک به میان گرد و غبار برود و از خواص آن استفاده کند.

 

گرد و غبار شدید دارای خواص خیلی زیاد است :

 

1- بالاخره دیار فراموش شده ایلام و خوزستان که هشت سال زیر توپ بود باری دگر یادشان زنده می شود.

 

2- خاصیت دیگر گرد و غبار هوا ، تعطیلی مدارس و رها شدن دانش آموزان نگون بخت از شر بختک هولناک و دیو وحشتناک امتحان است.

 

3- گرد و غبار و در نتیجه سرخ شدن آسمان ، هر انسان فکور و متأملی را به یاد قیامت و روز محشر می اندازد و فرصتی خوب است تا همه توبه کنند. کاسب قول می دهد جنس گران نفروشد ، قصاب قول می دهد حق حیات گراز ها را نقض نکند ، کارمند قول می دهد در کنار امر مهم چرت زدن و چای خوردن ارباب رجوعی هم راه بیندازد ، شیرفروش عهد می کند کمی هم شیر قاطی آب هایش بکند و ...

 

4- گرد و غبار دارای خواص درمانی بسیار است. این موهبت عظیم که از بیابان های عربستان و عراق تقدیم ایران می شود قادر است افراد را به سرفه بیندازد. سرفه هم خود دارای فواید بسیاری است از جمله پاک کنندگی گلو و خارج کردن لوزه ها از دهان.

 بیمار های ریوی دیگر مجبور نیستند هزینه های سنگین درمان را پرداخت کنند و با همین ذرات معلق خاک که بالاتر از حد استاندارد است ، به راحتی درمان می شوند .

نظرات 9 + ارسال نظر
ش-شیمی چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 20:26

خنده دار بود
البته خنده ای تلخ

تلخ ...

مرسی

الان پشت کامپیوترم ماسک زدم!!! باور چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 21:35

اینجا تهران است، مناطق جنوب شهر . هوا افتضاح!!!

باورنکردنیه. تا اونجام رسیده

همون بالایی چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 21:37

چرا بقیه اسمم چاپ نشد؟ (فک کنم چون طولانی بود )
(به هر حال گفتم : باورتون میشه؟!!!)

ما که دیگه آبدیده شدیم. من بدون ماسک می رم بیرون تا بدنم مقاوم بشه

حمیدی چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 21:43

خب گردو خاکه دیگه...نکنه اینم زیر سر حکومته؟؟؟
چیکار میتونن بکنن خب؟از یجایه دیگه میاد
امید دادن حداقل کاره ممکنه دیگه.می خوای امید هم نداشته باشیم؟
ماسک هم که اگه بیش از 2 ساعت رو دهن باشه ضررش بیشتر از منفعتشه.هرکی بخواد دوساعت دوساعت بخره خب تموم میشه تو داروخونه دیگه؟
ولی خوشبحالتون.لاقل گردو خاک حسابیو میخورین!تو تهران که به اون شدت نمیشه که آسمون قرمز شه فقط بازم برج میلاد ناپدید میشه.
خیلی عصبی برخورد نکن با قضیه.از نعمت سرخی هوا لذت ببر که ما ازش محرومیم.بخند به زندگی تا اونم بهت بخنده

نه حمیدی جان. زیر سر مسئولا چرا ؟
همه چیز زیر سر ماست. ماییم که اطلاع رسانیمون ضعیفه ، ماییم که نمی یایم ماسک رایگان توزیع کنیم ! ماییم که سرمایه گذاری ای نمی کنیم برای مالچ پاشی یا راهکاری برای مهارش. خلاصه ماییم.
این ماسک رو از داروخونه ساعت هفت صبح خواستم نداشت !
اتفاقاً کلی شاد و خوشحال شدم . با این گرد و غبار بعد مدتها چشمه طنز من جوشید ! البته چشمه که چه عرض کنم جوی آب .
غبار کلی هم شاعرانست. باور کن عصبی نیستم.

موفق باشی.

کیارش مظفری چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 23:49 http://شیداب دات نت

سلام؛
من اروز رفته بودم شوش تو قمست اوراق فورشی ها دنبال یک قطعه می گشتم حق با اون دوست ای بود که پشت سیستم ماسک زده .. واقعا خیلی هوا خراب بود اونجا !

برای پsت شما من گزینه سه رو خیلی خوشم آمد :D

سلام آقا کیارش گل.
گفتی رفتی شوش یه لحظه فکر کردم رفتی شوش استان خوزستان ! اونجا آخه مرکز گرد و غباره
مرسییی

کیارش مظفری چهارشنبه 24 فروردین 1390 ساعت 23:52 http://شیداب دات نت

در ضمن ؛
برای اینکه اینقدر از روزگار گله و شکایت نکنی نوید میدهیم که غم عشق خواهد آمد و غم های دیگر را جملگی ببرد ( فیه ما فیه ) از جمله غم بی کفایتی مسئ,لان ;)

ما از اول با غم زاده شدیم با غم هم زندگی می کنیم

سینا عظیمی پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 13:50

به چطوری امیر جون؟
کلی دلم برات تنگ شده.خب الان بهترین بهانه اس که بکوبی بیای تهرانا دوستاتو ببینی
حساس نشو.خاکی باش
خیلی بچه ها دلشون برایه تو تنگ شده.منم یکی از بچه ها!بوودو بیا

سلام سینا جان. منم دلم برات تنگ شده. حتماً میام. مگه می شه نیام و ببینم که غریبانه رفتی از دانشگاه و کوچ کردی به دانشگاه شریف ؟!!!

مرسی

مرجان غیاثی پنج‌شنبه 25 فروردین 1390 ساعت 15:13

ما هم از این فاصله هشتصد و چند کیلومتری بی بهره از ویتامین خ نبودیم که خیلی هم بودیم.تازه باد داشت ما رو میبرد هوا !
=========
چند همسری و گرد و خاک خیلی بهم میان اتفاقا"
.چند همسری گرد و خاک بلند میکنه دیگه.نمیدونستین؟
=========

خدا نکنه.داروخونه باز بود اونوقت؟
=========
ای ول. میگم چی خوشمزه ست.آخه یه بار در یزد، طوفان شن رو هم دیدم هم لمس کردم هم خوردم!
=========
1-حق میدم
2-ببخشید شما بفرمایین دانش آموزان کی تعطیل نیستند؟
3-جالب بود.واقعا" جالب بود.
4-جدی اینقدر سرفه شدید میشه لوزه که سهله معده ی آدم هم میخواد بیاد بیرون.

این نیز بگذرد.یاد برنامه ی "بچه ها مواظب باشید"افتادم!

مواظب خودتون باشید

آخ آخ این ویتامین خ چه ها می کنه.
انصافاً استعداد طنزتون محشررره. داشتم فکر می کردم رابطه بین چند همسری و گرد و خاک چیه تا تو طنز بنویسم اصلاً این مورد به ذهنم نرسیده بود که چند همسری گرد و خاک به هوا بلند می کنه !
آره داروخونه شبانه روزی بود !

مزه گرد و خاک رو از بس خوردم دیگه قادر به تشخیصش نیستم !
ترسیدم بنویسم روده هم بالا میاریم گفتم نکنه بچه ها با خوندنش واقعاً دل و روده شونو بالا بیارن !
مرسییی از نظرتون.
شما نیز مواظب خودتون باشید

bbm چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 17:40

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد