KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پیام امام خمینی (س) به مناسبت رفراندم جمهوری اسلامی ایران

امام خمینی(س) درروزچهارم فروردین ماه سال 1358 درشهرقم به مناسبت رفراندم جمهوری اسلامی وحضورفعال درانتخابات پیامی خطاب به ملت ایران ارسال کردند.متن کامل این پیام به شرح زیراست:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

خدمت عموم ملت مبارز و شجاع ایران- ایّدهم اللَّه تعالى‏

در این موقع بسیار حساس که سرنوشت کشور و اسلام عزیز تعیین مى‏گردد، هموطنان عزیز با شورى بیشتر از گذشته در رفراندم شرکت نمایند. امروز اهمال در شرکت در رفراندم و سردى و سستى در این امر حیاتى، موجب هدر رفتن خون شهیدان و به تباهى کشیدن کشور و اسلام عزیز است. دوستان آگاه من! روز رفراندم موقع نتیجه گرفتن از زحمات چندین ساله است.

آنچه لازم است تذکر دهم شرکت زنان مبارز و شجاع سراسر ایران در رفراندم است. زنانى که در کنار مردان بلکه جلوتر از آنان در پیروزى انقلاب اسلامى نقش اساسى داشته‏اند، توجه داشته باشند که با شرکت فعالانه خود، پیروزى ملت ایران را هر چه بیشتر تضمین کنند. شرکت در این امر براى مرد و زن از وظایف ملى و اسلامى است.

شما همه آزادانه به هر چه مى‏خواهید رأى بدهید. من خودم به «جمهورى اسلامى» رأى مى‏دهم و تقاضاى برادرانه از شما دارم که به من در این امر اسلامى کمک کنید. و لازم است جوانان غیور از توطئه و خیانت در آراى مردم جلوگیرى کنند و از صندوق هاى آرا با امانت حفاظت کنند. از خداوند تعالى پیروزى اسلام و صیانت کشور اسلامى را خواستارم. و السلام علیکم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

صحیفه امام، ج‏6، ص: 408

نظرات 2 + ارسال نظر
اخراجی دوشنبه 15 فروردین 1390 ساعت 18:03

آقا جمع کن این بساط رو آخه اون موقع مردم ایران هیچ نظام دیگه ای غیر از سلطنت و جمهوری اسلامی رو میشناختن؟ آخه اینا چیه شما هی ازش حرف میزنین! دم مردم گرم اون موقع فقط مخالفت خودشون رو با سلطنت اعلام کردن! که الحمدالله تاج رفت یه چیز دیگه جاش اومد! خدایی تنها فرقی که این نظام و اون نظام باهم دارن اینه که مردم کچل تر شدن از بس حرص خوردن و گروه جاویدان اسمش شده سپاه و یه کمی فضا برای حرف زدن باز تره که اونم داره کم کم مثل قبل میشه!

الانم کسی غیر از سلطنت و جمهوری اسلامی و دموکراسی شکست خورده قبلی چیزی رو مگه میشناسه؟ اومانیسم رو که منظورت نیست :))

فرزانه یکشنبه 15 خرداد 1390 ساعت 19:07

سلام
احوال شما خیلی ذوق زده شدم در مورد نصراباد
مطلب پیدا کردم من هم مادر وپدرم اهل انجا هستن ولی انجا زندگی نمیکنیم
من هم نصراباد روخیلی دوست دارم
عاشقشم

سلام علیکم
از آشنایی تون خیلی خوشحال شدم
nasrabadi.blogsky.com
اینجا وبلاگ منه و یه فرم برای ارتباط بیشتر سمت راست وبلاگ قرار دادم
خوشحال میشم برای همکاری سایت نصرآباد اعلام آمادگی کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد