KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پیامبر(ص) اینگونه بود... شما چطور؟

 راستی هم عجب برادری بود. یک برادر با کارهای عجیب و غریب؛ مثل دوست های خجالتی. از آن ها که صداشان درنمی آید. داشت می رفت مسجد. تو کوچه یک یهودی جلویش را گرفت. گفت:«من از تو طلبکارم، همین الان باید طلبم را بدهی.» رسول الله(ص) گفت:... 

« اول این که از من طلبکار نیستی و همین طوری داری این را می گویی؛ دوم هم این که من پول همراهم نیست،  بگذار رد شوم.» یهودی گفت:«یک قدم هم نمی گذارم جلو بروی.» رسول الله(ص) گفت:« درست نگاهم کن؛ تو از من طلبکار نیستی.» ولی یهودی همین طور یکی به دو کرد و بعد با حضرتش گلاویز شد. کوچه خلوت بود کسی رد نمی شد که بیاید کمک. مردم دیدند پیامبر برای نماز نرسید، آمدند پی اش. دیدند یهودی ردای پیغمبر را لوله کرده،دور گردن حضرت پیچانده و طور می کشد که پوست گردن او قرمز شده ،  تا آمدند کاری کنند از دور بهشان اشاره کرد که نیایید؛  گفت: «من خودم می دانم با رفیقم چه بکنم.» رفیقش؟ منظورش همین رفیقی بود که با ردا او را می کشاند. چشمشان افتاد در چشم هم. یهودی گفت: به تو ایمان آوردم، با این بزرگواری، تو بی تردید٬ پیغمبری... .

نظرات 4 + ارسال نظر
سینا عظیمی جمعه 13 اسفند 1389 ساعت 00:13

سلام
پیامبر و انبیا انسانهایه معصوم هستند.
نمیشه اینطوری قیاس کرد که آخه.
میشه؟! نمیشه که.(البته بنظر من)

((لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجو الله و الیوم الاخر و ذکر الله کثیرا)) احزاب آیه ۲۱

محمدحسین باقری جمعه 13 اسفند 1389 ساعت 00:40

خیلی ممنون از مطلب مفیدتون

در روز قیامت ، میزان حضرت علی است و هرکسی اعمالش با حضرت علی سنجیده میشود.(پس میشه مقایسه کرد)

سینا عظیمی جمعه 13 اسفند 1389 ساعت 02:42

البته شما را به رسول خدا ( چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست ، برای آن کس که به ( ثواب ) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند ..
این آیه کلام حق است و بحثی نیست.
ولی
«وَ ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدّینِ مِنْ حَرَجٍ» " حج 78 ".
و در دین کاری سخت بر شما ننهاده است.
بـه عـبـارت دیگر، خداوند، همه افراد را به تکلیفی در حدّ توانشان موظف نموده و برکسی که توان بیشتری داشته، تکلیف بیشتری قرار داده است.
به نظر من در آیه احزاب آیه ۲۱ فرموده شده که پیامبر خدا الگویه بسیار خوبی برای بشریت میباشد.وظیفه ی ما هم حرکت به سمت الگو برای تکامل و رسیدن به کمال است و در آیه حج 78هم فرموده شده است که هر کسی در حد توانش مورد تکلیف قرار میگیرد.منظور من هم از نظری که دادم همین مطلب بود.ما الگویه بسیار خوبی داریم و حتما باید به آن سمت حرکت کنیم ولی اینکه خودمان را با اسوه و الگو در مقام قیاس قرار دهیم نتیجه از پیش معلوم است و هیچ کسی نمیتواند خود را درمقام قیاس با معصومین قرار دهد(بنظر من باز)

بله حق باشماست... قیاس نمیشه کرد... منظورم از عبارت (( پیامبر این گونه بود... شما چطور؟)) اینه که ببینیم رفتارهامون چقدر نزدیک به رسول الله هست...
تشکر از نظر به جا تون...

دانشجوی شیمی سه‌شنبه 17 اسفند 1389 ساعت 11:52 http://melikeme.blogfa.com/

دلم گرفته از این دنیایی که واسه خودمون ساختیم.داریم بهانه میاریم و هزار تا دلیل میتراشیم که ما مجبور نیستیم دیگران را ببخشیم...پیامبر الگو و سر لوحه است.اگه شجاعت بخشیدن و بزرگواری رو نداریم بهتره خودمون رو مقایسه نکنیم چون بدجوری شرمنده میشیم.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد