KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

۱۰ نکته که می توانیم از حیوانات خانگی مان بیاموزیم!




۱۰ نکته ی پندآموز که

بد نیست از حیوانات خانگی مان

برای زندگی یاد بگیریم . . .





۱. عشق ورزیدن بدون قید و شرط:


این نکته ایه که باید با همه وجود یاد بگیریم! ما می تونیم دیگران رو دوست داشته باشیم بدون اینکه در عوض این محبت، انتظار چیزی رو داشته باشیم. باور داشتن این نکته از نظر من یک هدیه ست!! کسی رو برای چیزی که هست دوست بدار نه برای چیزی که واسه عرضه کردن داره.



2. آنها وفادار هستند:


مهم نیست چی پیش بیاد، اونها همیشه در کنارتون می مونن! زمانی در زندگی مان بوده که همه چیز رو از دست دادیم و به همراهش دیدیم خیلی ها که خیال میکردیم دوستانمون هستن در بدترین شرایط تنهامون گذاشتن. اما حیوانات خانگی مان همیشه در هر شرایطی در کنارمون موندن!  وفاداری صفت خوبیه که یاد بگیریم داشته باشیم، آیا شما به دوستانتون وفادار هستید؟!



3. همیشه درخواست کمک میکنند:


حیوانات خانگی ما برای زندگی به ما تکیه میکنند. زمانی که تشنه یا گرسنه میشن مارو مطلع میکنن.

ما هم باید بدونیم چه زمانی درخواست کمک کنیم! ما همه مون نقاط ضعفی داریم، درخواست کمک کردن نشانه ی ضعیف بودن ما نیست!! مخصوصا وقتی بهش نیاز داریم! نمیگم برای زندگی به دیگران تکیه کنیم، ولی چیزی که مهمه اینه که اون شجاعت رو داشته باشیم که زمانی که به کمک نیاز داشتیم درخواستش کنیم! از اینکه با کسی درد و دل کنی و با کسی از مشکلاتت حرف بزنی نترس!



4. هرگز کینه به دل نمیگیرند:


گاهی پیش میاد که مجبور میشیم حیواناتمون رو بابت کار اشتباهشون تنبیه کنیم. با این حال، یه چیزی که میتونیم ازشون یاد بگیریم اینه که هرگز تلافی اون تنبیه رو بعدا سرمون در نمیارن!

ما گاهی که توسط کسی سرزنش میشیم، دلگیر و کینه ای میشیم. اینکه ببخشیم و همینطور اینکه از کسی تقاضای بخشش کنیم خیلی برای آرامش ذهن و اعصاب مهمه! 



5. می دونن چطور قدردان بودنشون رو نشون بدن:


سگ ما "عسل"، همیشه وقتی خوشحاله و مخصوصا زمانی که بهش جایزه ای میدیم دم اش رو هی تکون میده! گربه هامون زمانی که سرشون رو میخارونیم با صدای خرخر رضایتشون رو نشون میدن. اونها از اینکه رضایت و قدر دانیشون رو ابراز کنن نمی ترسن!

ما هم میتونیم اینو یاد بگیریم!! این خیلی خوبه که چند وقت یک بار به دیگران بگیم که از وجودشون و تاثیرشون روی زندگی ما راضی و قدردان هستیم، و یا به جای گفتن، با یک نشانه بهشون نشون بدیم! مثل یه بغل ساده یا یه ماچ گنده!



6. برای تنها گذروندن کمی از وقتشون ارزش قائلند:


گربه های ما خیلی دوست دارن باهم بازی کنن، ولی یه نکته ای که ازش خوشم میاد اینه که دوست دارن یه زمانی رو به تنها بودن با خودشون اختصاص بدن!

میدونم که بعضی ها از اینکه تنها باشن بدشون میاد، ولی به نظرم یه تعادلی هست که باید رعایت کرد! از تنهایی نباید ترسید، باید از این زمان برای یاد گرفتن نکاتی راجع به خودمون، فکر کردن به اعمالمون و آدمهای اطرافمون، برنامه های زندگی مون و پیش بردن کارهای عقب افتاده استفاده کنیم!



7. مراقبت میکنن:


وقتی گربه ی بزرگترمون زنده بود، برای بچه گربه هامون بخشنده ترین مادری بود که تا اون موقع دیده بودم! همیشه مراقب بود نیازهای بچه گربه ها قبل از نیازهای خودش مهیا باشه! حتی بعد از مرگش، سگمون "عسل" (که هنوز خیال میکنه گربه ست!) از بچه گربه ها مراقبت میکرد، با وجود اینکه نه بچه های خودش بودن و نه حتی از یک نژاد بودن! ما هم خوبه که یاد بگیریم برای دیگران دلسوزی کنیم و گاهی حتی نگهداری کنیم! با محبت کردن به دیگران هرگز چیزی ازمون کم نمیشه!



8. آنها خلاقیتشون خجالت نمی کشن:


خیلی از حیوانات هستن که میتونن کارهای نمایشی و غیر معمولی انجام بدن، مثل حرف زدن طوطی و اجراهای سگ های دوره دیده. اونها از این خلاقیتشون خجالت نمی کشن!

ما هم نباید هنر ها و استعداد هامون رو از دیگران دریغ کنیم! نباید زمانی که میتونیم مثلا یک کارمند مبتکر و قابل پیشرفت باشیم، با خجالت کشیدن و راضی شدن به همون درجه شغلی خودمون این موقعیت رو از خودمون دریغ کنیم!!



9. همونی هستن که هستن:


با اینکه سگمون خیال میکنه که یه گربست، ولی با این وجود همونی هست که هست! پارس میکنه، مثل یک سگ راه میره و هرگز سعی نمیکنه اون چیزی که نیست خودش رو نشون بده!

ما هم باید یاد بگیریم که راحت باشیم! تنها راه خوشحال بودن در زندگی اینه که خودمون رو بشناسیم، شخصیتمون رو پیدا کنیم، و خودمون رو اون آدمی که هستیم بپذیریم و دوست بداریم! هیچ کس ارزش این رو نداره که براش اون آدمی جلوه کنیم که نیستیم!



10. می تونن ساده زندگی کنن:


چیزی که نیاز دارن بهشون بده، خوشحال میشن! بهشون یه ذره بیشتر بده، براشون حکم جایزه داره!

ما همه میتونیم یاد بگیریم که از یه زندگی ساده لذت ببریم! بعضی ها توی زندگیشون خوشحال نیستن، چون نمی دونن به چی نیاز دارن و به چی واقعا نیاز ندارن! از چیزهایی که دارن و نیاز دارن قافلن و برای چیزهایی که ندارن و واقعا لازمشون نیست خودشون رو عذاب میدن.

نمیگم سعی نکنیم به اهدافمون برسیم، میگم بدون اونها میتونیم خوشحال باشیم و اگه بهشون رسیدیم، به عنوان جایزه ی تلاش هامون بهشون نگاه کنیم!!



متن از نوشته های: میستی بلاردو




نظرات 4 + ارسال نظر
محمدحسین باقری چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 00:37

اُهووم!!

رضا چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 18:24

دریک کلام بگو حیوون باشید دیگه... ای بابا

ای وای نه خب! :دی

علی چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 20:06

حیوان خونگی ما پلنگه جه طوری می شه ازش چیز یاد گرفت
اخه پلنگ وچه به عشق چه به وفاداری

البته سگای این دور وزمونه بی وفا هستن
تا وقتی بهشون غذا بدی عاشقن وقتی که غذا ندی هاری می گیرن
من خودم که دوست دارم از هر چیز چیز خوب یاد بگیرم طبیعت کوه جنگل زنبور مگس کرم مورچه ببر
رود در حال خروشان مرداب دلفین وال
یه بار مستند نشون می داد اسب ابی به خاطر اینکه قدرتش نشون بده بچه همنوعشو می کشه
واقعا هر جا رو که نگاه می کنم همش عبرت وپنده
باور کن هر چیزی یه چیزی یاد میده
من واقعا از طبیعت لذت می برم از نشستن تو خونه واین شهر شلوغ بدم میاد

پلنگ؟!! ایول!

طبیعت اطراف ما در عین حالی که نکات آموزنده داره، نکات عبرت آمیز هم داره! نظر قشنگی نوشتید، برای پست زیادی "خوب" من لازم بود!

من هم واقعا طبیعت رو به این شهر شلوغ ترجیح میدم!

ناصر فرامرزی-صنایع یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 15:09

خانم رویا خدا بخش لطفا حیوانات را با خودتان مقایسه کنید و بعد خودتان را با ما.
لطفا عفت کلام داشته باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد