KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

عقل جمعی، انتخابی متناسب بین کمیت و کیفیت

سلام علیکم


در پاسخ (هم اندیشی ( احتمالا شماره 1 ) ) از آقای عرفان پرویزی. چند خطی کیبرد می فرماسیم...

به رای گذاشتن یک موضوع یعنی عقل جمعی یک جامعه با توجه به تناسب کیفیت انتخاب شونده و کمیت رای دهنده، فردی را برای منسبی انتخاب کند.


با توجه به این تعریف صورت سوال شما کاملا بی معنی می شود چرا که فردی که ظاهرا توسط کمیت انتخاب می شود، کیفیت نسبی را در کمیت انتخاب کننده هایش بدست آورده که در این صورت هم کمیت و هم کیفیت لحاظ شده و انتخابات امری معقول است به این علت.


..........

این قسمت از متن هم بی ربط به پاسخ نیست به همین علت همین جا می نویسم.


در مورد متن حمید عزیز و تشبیه کردن دو جامعه قرون وسطی و مردم ایران به یکدیگر و نتیجه ی حاصله ابراز نا خرسندی می کنم چرا که هر کدام از یک یک مردم ایران هرچقدر از نظر سواد هم کم یا بالا باشند در مقام خود تفکر و تعقل دارند و بی علت کسی را انتخاب نمی کنند، پس چه خوبه به این عقل جمعی احترام بذاریم و انتخاب شون رو بهترین انتخاب بدونیم و با مقایسه مردمی که هیچ وسیله ارتباطی و نه چگونگی برقراری ارتباط را بلد نبودند با مردم آگاهی که در عصر ارتباطات هستند ارزش رای و منتخب آنها و از همه مهم تر عقل و شعور اجتماعی آنها را زیر سوال نبریم.

انتخابات کمیت و کیفیت را در کنار هم و با تناسب مورد نیاز جامعه تعیین می کند پس معتبر است.

نظرات 14 + ارسال نظر
حسین محمدی نصرآبادی جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 19:24 http://nasrabad.com

به زبان ساده کیفیت ارائه شده توسط متنخب با کمیت رای دهنده به آن تناسبی معقول دارد که سبب انتخاب او می شود.

حمید توکلی جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 19:29

حسین جان!
گویا از زمانی که به خدمت رفته ای حزب اللهی تر شده ای و فکر کرده ای رزمنده ای فداکار شده ای!
ریش هایت را کوتاه کن!
موفق باشی!

چطور به این نتیجه رسیدی حمید جان؟ این نظر برای خودت است؟

نظر تقلبی است و کاملا از لهن مشخص بود که برای حمید نیست.

..............

برای خوشنودی شمایی که برای سخن خودتون ( با درج اسم ) اهمیتی قائل نیستید عرض کنمک توی این مدت خدمت ریش هایم از همیشه کوتاه تر بود اما صادقانه خدمت کردم و می کنم تا عمر کنم.

حمید توکلی جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 19:45

حسین جان!
همانطور که میدانی نظر فوق از بنده نیست و قطعا می شناسی طرز سخن گفتنم را!
ظاهرا آن دوست عزیزمان، علاوه بر بنده تو را نیز به خوبی می شناسد و از ایجاد تفرقه استقبال می کند!
پیروز و پایدار باشی!

بله همون اولی که خوندم معلوم بود لهن شما نیست :دی لهن ش هم اتفاقا آشناستُ نه؟‌
تفرقه ؟ به این سادگی؟ خیاله
پیروز و سربلند باشی!

حمید توکلی جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 19:49

حسین عزیز!
بنده جامعه قرون وسطی و مردم ایران را با هم مقایسه نکرده ام و در متنم نامی از ایران نیست، چون سوالی که مطرح شده است در مورد ایران نیست!
پیروز و پایدار باشی!

دوباره خوندم
شاید درست بگی منظورت ایرانی ها نبوده ُ عبارت ؛یاقت بیش از این را ندارند ؛‌ و حرف اضافه ؛ این ؛ اینگونه نظرم رو جلب کرد.

حمید توکلی جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 20:12

راستی حسین جان، دیدم وبلاگت را...

دامنه ی فوق العاده ای را ثبت نموده ای!

تمام مطلاب وبلاگت دو بار تکرار شده اند، به ویرایش قالب برو
Ctrl + F
را بگیر و </html> را سرچ نما!
به اولین </html> که رسیدی، هر کدی که بعد از آن وجود دارد را حذف کن!

البته مشکل کد قالبت فقط همین نیست، بلکه قسمت head هم دوبار تکرار شده است، ظاهرا در حال ویرایش قالب بوده ای، آن را در جایی مثل notepad ویرایش کرده ای و وقتی میخواستی آن را در ویرایش قالب کپی کنی، حذف کدهای قبلی را یادت رفته است!

دوباره Ctrl+F را بزن!
و DOCTYPE را سرچ کن!
به DOCTYPE دوم که رسیدی، هر کدی که قبل از آن هست را حذف کن!

پیروز و پایدار باشی!

لطف داری، دامنه متعلق به وطنم هست و انشاءالله در آینده دامنه ام یا فارسی خواهد بود یا یک نصرآبادی دات کام

بله میدونم اما خودت میدونی که اصلا وقت ویرایشش نداشتم اینجوری مونده، ممنون از راهنمایی درستش می کنم انشاءالله

حامد جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 21:02

"چرا که فردی که ظاهرا توسط کمیت انتخاب می شود، کیفیت نسبی را در کمیت انتخاب کننده هایش بدست آورده که در این صورت هم کمیت و هم کیفیت لحاظ شده و انتخابات امری معقول است به این علت."

من هم با آقای نصر آبادی موافقم .

بهت زده جمعه 8 بهمن 1389 ساعت 22:21

http://www.iranamerica.com/forum/showthread.php?t=2661

مطلب جالبی بود. تشکر

مهدیه مقدم شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 00:10

من فکر می کنم اگر بخواهیم ریزتر به این مسئله بنگریم. مثلاً یک روستایی که کمتر به رسانه های مختلف دسترسی دارد و بیشتر کار روزمره اش را بر روی زمین مثلاً کار می کند، و ممکن است از خیلی چیزها خبر نداشته باشد و حتی ذهنش درگیر خیلی مسائل نشده باشد برای او شاید معیار انتخاب یک فرد حتی یک لبخند ساده یا پخش مقداری پول از جانب او و یا خیلی چیزهای شاید بی اهمیت دیگه باشه. البته می تواند برعکس این قضیه نیز باشد. و همین طور این که یک بی سواد سطح علم و دانشش و تجزیه و تحلیل مسائل بزرگتر و مهمتر رو کمتر و با دید ساده تری بهش نگاه می کنه تا یک با سواد و .....

نون برنجی شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 00:33

به نظر بنده کیفیت رای به دکترمهندس بودن نیست
این روبه خاطر این می گم که اخیرا برخی این اعتقادرو داشتن

به ظاهر اگر کیفیت را می شد اندازه گرفت بی شک مناسب تر بود از کمیت ولی چون کمیت قابل اجراست ان را در انتخابات اجرا می کننند
هر چقدر فرد رای درست تری بدهد رای ان کیفیت بهتری دارد یعنی هر چقدر فرد منتخب از بقیه کاندیدا به خدا نزدیک تر باشد اصلح تر است وبه همین ترتیب رای رای دهنده کیفی تر است

دوستان عزیز کیفیت رای بهتر از کمیت ان است
مثلا اگر هزار نفر انسان مصلح به تمام معنا طرف یکی رو بگیرن وعده بسیاری طرف دیگر انتخاب کنند ان هزار نفر درست تر انتخاب کردند
مثال واضع این عمل به نظر بنده حادثه عاشوراست
پس کیفیت مهم تر از کمیت است ولی چون کیفیت رای یک شخص رو نمی شه اندازه گرفت رجوع می شود به کمیت

حامد شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 03:04

ببین آقا/خانم "نون برنجی"

"هر چقدر فرد رای درست تری بدهد .. "
"به نظر بنده کیفیت رای به .."

این کار درستی نیست که بخوای از نحوه سخن یک نفر استفاده کنی و اونو خراب کنی .

واقعا برای کسی که این کار رو میکنه متاسفم .

اگر من میخواستم این کار های کثیف رو انجام بدم و با نام دیگری صحبت کنم اینقدر ذهنم میکشید که اینقدر تابلو صحبت نکنم . که کپی صحبت های خودم نباشه .



حامد شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 03:19

از همتون خدا حافظی میکنم . چون این کار بسیار کثیفی بود .

حسین محمدی نصرآبادی شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 08:16 http://nasrabad.com

خانم مهدیه مقدم این مسئله ای که ذکر کردید الان اصلا صادق نیست چراکه یک درصد رای دهندگان کشور هم هم اکنون اینگونه نیستند و علت این نظر شما عدم شناخت کافی از کشوره و میزان پیشرفت اونه

آیا می دونید که ماهواره ها و تلویزیون ها در 10 سال گذشته چه رشدی عجیبی در روستاها داشتند؟ یعنی اون موقه ای که من یادمه توی تهران کسی بی بی سی رو اینقدر مهم نمیدید توی روستاهای چند صد نفری یا چند ده نفری یز من ماهواره دیده بودم

آیا می دونید توی روستاهای خیلی کم جمعیت الان همون جوونایی که میگید میرن سر زمین از اینترنت استقاده می کنند؟ نمونه اش نصرآباد خود ما

و بزرگ تر هاشون بدون استثنا همه اخبارها رو دنبال می کنند؟

فکر نمی کنم دیگه توی عصری که اینترنت و تلویزیون و موبایل در دسترس همه است استدلال قدیمی روستایی ها کمتر می دونند ذره ای درست و موثر باشه

تازه روستاها دانشجوهای موفق بیشتری نسبت به تهران دارند که این خود گواه آگاهی لازم رو برای انتخاب شون داره

از موقه ای که صحبت از اعتبار رای شده، واقعا تاسف می خورم چرا ابرشهر نشینان احساس برتری می کنند نسبت به شهرستان و روستاها، اگر برعکس نباشه، خودش هم صادق نیست، فقط نوعی استحماره متاسفانه که بعضی دچارش شدند.

یه بار دیگه هم بمنظور یاداوری عرض کنم که در انتخابات به علتی که در پست م مطرح کردم ارزش رای یک بی سواد با یک فرد فوق لیسانس یا حتی دانشمند یکی است. چون انسانیت و حقوق بشر و اجتماعی به درجه ربطی نداره. غیر از اینه؟

حسین محمدی نصرآبادی شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 08:17

اقا حامد علت ناراحت شدن تون رو متوجه نشدم.

امیدوارم کسی در بحث بی احترامی نداشته باشه به دیگران.

نون برنجی شنبه 9 بهمن 1389 ساعت 09:50

من نظر خودمو گفتم و ممکنه نظر بنده مثل شما باشه ولی مطمئن باشید قبل از نوشتن نظر نظر های بالایی رو نخوندم والان که گفتید کامل نظرات رو خوند
واینکه من نفهمیدم شما از کجای صحبت های من براشفتید
خب ممکنه دو نظر شبیه هم باشه یا کاملا مخالف هم این که دلیل نمی شه

من که نفهمیدم شما واسه چی ناراحت شدید شایدم حق با شما باشه به هرحال هر حق با شما بود مراعفو کنید وهمچنین من نیز شما را عفو می کنم
خداحافظ دوست عزیزم حامد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد