KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خانه ویکی لیکس کجاست؟

تا به حال فکر کردید ویکی لیکس (Wikileaks) اطلاعات محرمانه خودش را کجا نگه میداره؟!

در ادامه مطلب می بینید که :

محل نگه داری سرور های این سایت یا سازمان جنجالی هم منحصر به فرد است


ویکی لیکس ( Wikileaks ) سایتی است که بدون شک اسم آن را بسیار زیاد شنیده اید، انتشار اسناد محرمانه سازمان های اطلاعاتی آمریکا ، حملات بسیار گسترده DDOS ، تحریم و توقیف حساب های آن از سوی paypal، ویزا کارت و مستر کارت برای قطع حمایت های مردمی و در نهایت بازداشت جولیان آسانژ، بنیان گذار آن و جریانات دادگاه او در انگلیس ، در هفته های اخیر سر تیتر خبرگزاری های مهم جهان را به خود اختصاص داده است. اما در این مقاله می خواهیم از زاویه دیگری به فعالیت های ویکی لیکس بپردازیم، اینکه این اطلاعات مهم که چنین کشمکشی را در دنیا به راه انداخته است در کجا نگه داری می شود؟

 

datacenter_pionen_24

سرور های ویکی لیکس در محلی به نام پایونن ( Pionen ) ، در شهر استکهلم میزبانی می شوند. در واقع پایونن یک پایگاه نظامی بوده است که در زمان جنگ سرد در دهه 70 میلادی برای محافظت از حملات هسته ای تاسیس شده بود که به کمک شرکت Bahnhof تبدیل به یکی از جالبترین دیتاسنتر ها در سراسر جهان شده و میزبانی اطلاعات جنجالی ویکی لیکس در این پایگاه نظامی توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

 

این دیتاسنتر در مکانی به مساحت 1110 متر مربع تاسیس شده است، و تا 30 متر صخره و سنگ های گرانیتی  در بالای آن قرار دارد. در سال 2007 تا 2008 به طور کامل بازسازی شده و طراحی آن به گونه ای بوده است که در برابر اصابت بمب هیدورژنی مقاوم خواهد بود. نیروی برق پشتیبان ( Backup power ) به کمک دو موتور Maybach تامین می شود که در واقع برای استفاده در  زیردریایی های آلمانی طراحی شده اند و توانایی تولید 1.5Megawatt برق را دارا می باشند. کوه های پایونن موقعیت بسیار خوبی را از لحاظ شبکه اینترنت در اختیار دارند و 3 خط فیبر نوری این مرکز را با Backbone بسیار قدرتمند مجهز ساخته اند. همچنین در این مرکز داده 15 نفر به عنوان نیروی فنی مشغول فعالیت هستند.


نکته جالب توجه این است که bahnhof در سایت خود در صفحه ای اختصاصی، اخبار جنجالی که از این دیتا سنتر در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است را جمع آوری کرده و در نهایت در مورد ویکی لیکس اینطور اظهار نظر می کند که " ویکی لیکس هم مانند سایر کاربران از خدمات ما استفاده می کند و ما دخالتی در محتوای داخل سرور ها نداریم و فقط در صورتیکه فاکتور سرورها پرداخت نشود و یا دادگاه عالی سوئد رای به خاموش شدن سرور ها دهد، اقدام به این امر می کنیم." البته در جای دیگری هم اشاره کرده است که سرور های ویکی لیکس کاملا مجزا از سایر کاربران قرار داده شده است تا فشار حملات ddo تاثیری بر روی کیفیت خدمات نگذارد.












دوستان نظر یادتون نره ممنون :-)


منبع:http://parspack.com/the-news/245-wikileaks-data-center

نظرات 4 + ارسال نظر

فوق العاده بود!!!!

ممنون دوست عزیز

قایل شما رو نداره
ممنون که مطالعه فرمودید
موفق باشید

نادر هکر پنج‌شنبه 9 دی 1389 ساعت 23:48

امیر چیکار به جای سرور اینا داری جا کم داشتن بردن زیر زمین خوب

اینم یک نظریه
ولی من اعتقاد دارم اینا بازیه
مثل یک فیلم هالیوودی آدم دوست داره ناخود آگاه اونو قبول کنه

مظفری جمعه 10 دی 1389 ساعت 09:05 http://شیداب دات نت

نظر .

برادر ممنون که نظر فرمودید!!!

نسترن بابادی جمعه 1 دی 1391 ساعت 13:46

سلام ببخشید که مزاحم شما شدم می خواستم بدانم اگر شما آقای امیر ادیب هاشمی فرزند فرج الله هستید باید بگویم که اینجانب کارت تصدیق رانندگی شما را پیدا کرده ام اگر این مطلب را دیدید یا خواندید می توانید با تلفن 09124184163 با من تماس بگیرید و کارت خود را دریافت بکنید با تشکر بابادی از تهران شهرک اکباتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد