KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

Mac OS X Lion آمد! امکاناتی مشابه iOS و ...(معرفی)

استیو جابز در کنفرانس Back to the Mac ، سیستم عامل Mac OS X 10 رو معرفی کرده است
Mac os x Lion

Apple امکانات زیادی از iOS را که خیلی خوب درiPod touch و iPhone و iPad کار می کند ، روی دسکتاپ OS X قرار داده.


Mac App Store:


فروشگاه اپل بطور مطلق در iOS بزرگ شده است و بدون شک یکی از بزرگترین دلایل برای موفقیت iDevice ها هم همین است و حالا این فروشگاه برای Mac می آید!



این فروشگاه بهترین مکان بری پیدا کردن اپلیکیشنهای جدید است که بصورت یک کلیک برای دانلود کردن و نصب خودکار خواهد بود. اپلیکیشنها بصورت خودکار آپدیت خواهند شد. که به نسبت 70 اپلیکیشن رایگان به 30 اپلیکیشن خریدنی تقسیم میشه.

هر اپلیکیشنی که شما نصب کنید ، مجوز کار کردن و استفاده بر روی دیگر Macهای شما رو خواهد گرفت. و بطور کامل شبیه فروشگاه اپل در iOS هست . 


LaunchPad:

تمام اپلیکیشنهایی که شما از فروشگاه اپل نصب می کنید ، از LunchPad قابل دسترس خواهد بود که خیلی شبیه سیستم Springboard بر روی iDeviceهاست. همچنین امکان پشتیبانی از Folder رو هم داره.

  


Mission Control:

این امکان ( Mission Control ) تمام Expose, Dashboard, Dock, Spaces و چیدمان تمام صفحه اپلیکیشن ها رو در یک جا جمع میکند. با معرفی یک حرکات مشخص ، شما zoom out خواهید کرد و صفحه شما اپلیکیشنها و پنجره های باز و داک و ... رو نشان خواهد داد.

درست مثل iOS


Multitouch Gestures هم توسعه بیشتری پیدا کرده . این امکان مشابه کلیک کردن بر روی صفحه TouchSmart PC شرکت HP نیست ، بلکه با استفاده از کلیک بر روی touchpad قابل دسترس خواهد بود. اطلاعات بیشتر در مورد این امکان بعدا گفته خواهد شد.


Full-screen apps:


برنامه های تمام صفحه

اپل قول برنامه های تمام صفحه رو داده ، این میتونه جالب باشه چون شما به سرعت در استفاده از برنامه ها در مک هم مانند آیفون وآیپد از تمام فضای صفحه میتونید استفاده کنید ، شما میتونید سریعا بین خود برنامه ها یا پنجره برنامه ها حرکت و flick کنید والبته همچنان هم با حالت استاندارد استفاده از دسکتاپ مک هم دسترسی خواهید داشت !


AutoSave:


ذخیره خودکار

خب این گزینه در صدر ویژگی های Mac OSX Lion در کنفرانس Keynote اپل نبود ولی قطعا میتونه ویژگی جالبی باشه و خوبیش اینه که شما پروژه های نیمه تمامتون رو از دست نمیدید و همه چیز رو ذخیره دارید !

در واقع با این ویژگی جدید وقتی برنامه ای رو باز میکنید دقیقا از همون جایی اجرا میشود که قبلا بستینش !

و حالا این سوال پیش میاد که آیا این ویژگی باعث افزایش فضای مصرفی هارد درایو مک ها نخواهد شد ؟!


در نسخه جدید سیستم عامل مک تمام نرم افزار ها می توانند به صورت تمام صفحه (Full Screen) اجرا شوند.

این ورژن مک می تواند ارتباط بهتر و قوی تری با Trackpad و Magic mouse های لپ تاپ های اپل داشته باشد، کمپانی اپل بررسی های زیادی بر روی پیاده سازی مولتی تاچ روی لپ تاپ ها انجام داده و به این نتیجه رسیده که پیاده سازی مولتی تاچ و صفحه لمسی روی نمایشگرهای لپ تاپ ها فایده ندارد و کاربران هنگام کار با آن راحت نیستند. به عقیده ی استیو جابز باید مولتی تاچ را از طریق ترک پد ها ، موس چند لمسی اپل پیاده سازی کرد. در نسخه جدید سیستم عامل اپل قابلیت های مولتی تاچ مختلفی اضافه شده که با داشتن یک مک بوک ، موس اپل یا ترک پد این شرکت می توانید از آنها استفاده کنید.
احتمال داره که اپل امکان ساپورت TimeMachine رو هم به AutoSave اضافه کنه تا بتونید پروژه هاتون رو به صورت یکپارچه در سرویس های آنلاین و آفلاین ذخیره کنید
نکته دیگه ای که میتونیم برای جوابش صبر کنیم اینه که ایا امکان استفاده از ویژگی AutoSave که در پروژه هایی که با کم ساخته شدند و حالا روی PC یا iOS دارن اجرا میشن هم وجود داره ؟

AutoSave + ZFS:

ذخیره خودکار با تکنولوژی ZFS همراه خواهد شد؟
خب ترکیب دو سیستم ZFS و AutoSave این امکان رو به Apple بده که با استفاده از حداقل فضا بیشترین امنیت رو در ذخیره اتوماتیک اطلاعات ایجاد کنه ، در ایفون و سایر دستگاههای با سیستم عامل iOS از تکنولوزی HFS+ برای auto-saving استفاده کرده

Lightweight OS:

سیستم عامل سبک و سریع
حذف المان های جاوا در سیتسم عامل مک این نوید رو میده که در آینده این سیستم عامل سریعتر و سبکتر خواهد شد و دقیقا راهی رو که Snow Leopard دنبال کرد اینبار در نسخه Lion از مک هم خواهیم دید

استاندارد OpenCL:
در سسیتم عامل شیر ! اپل هم ادامه سیاست OpenCL رو خواهیم دید مکه برمبنای برنامه نویسی به زبان C و با استاندارد های آزاد هست که اجازه میده هر برنامه ای بنوته از وسعت میلیونها عملیات کامپیوتری استفاده کنه (که قبلا فقط اپلیکیشن های گرافیکی امکانش رو داشتند )

اطلاعات کامل در ادامه مطلب…


Dashboard یک برنامه در Mac OS X می باشد که با آن می شود برنامه های کوچک را به عنوان گجت روی صفحه استفاده کرد مثل آب و هوا ، ساهت ، ماشین حساب و… اپل گفته بود که در آینده داشبورد با یک لایه iOS لمسی می شود و iOS در iMac Touch با Mac OS X ادغام می شود که قرار است در Mac os X جدید شاهد این تغییرات باشیم.

در نسخه ی Mac OS X 10.7 شاید Finder تب بندی شود و یا امکاناتی مثل تگ کردن فایل ها به صورت خودکار و یا دسته بندی فایل و دیگر خصوصیات پیشرفته مدیریت فایل ها به Finder اضافه شود.

Dock همان نوار پایین سیستم عامل مک می باشد که یکی از خصوصیات خوب و دوست داشتنی  Mac OS X به شمار می آید اما می تواند پیشرفته تر و بهتر شود. ممکن است مدیریت پنجره ها و نمایش آنها بهتر شود.

رابط گرافیکی کاربر خیلی پیشرفته تر از نسخه ی Mac os X snow leo pard می شود و در نسخه ی  Lion می توانیم شاهد گرافیک زیبا تر و حرفه ای تری باشیم.

نکته قابل توجه پشتیبانی از NTFS در Mac OS جدید می باشد. پشتیبانی از این فرمت برای Mac OS x بسیار حیاتی و کاربر پسند می باشد .

قرار است در Mac OS X جدید نرم افزار های iOS apps هم اجرا شود ، بیش از ۲۵۰ هزار برنامهiosمی توانند روی Mac OS اجرا شوند و برنامه هایی که روی آیفون یا آی پد اجرا می شوند روی مک شما هم اجرا خواهند شد ، واقعا خبر خوبی می تواند برای کاربران اپل باشد و البته گام ارزشمندی در جهت نزدیک کردن iOS و Mac OS به یکدیگر است.

قرار است اپل فروشگاهی برای نرم افزار های مک بر پا کند. فروشگاهی شبیه App Store که برای نرم افزارهای آیفون و آیپد وجود دارد. این فروشگاه که Mac App Store نام دارد تا ۹۰ روز دیگر در اختیار کاربران قرار می گیرد.

پس از معرفی سیستم عامل جدید ، اپل نرم افزار های جدید خود را هم معرفی کرد! ارائه ی نسخه ی جدید سری نرم افزار های iLife 11:

اپل تنها سعی کرده تا با بهینه کردن قابلیت های سری قبلی ، اقدام به ارائه نسخه جدید این نرم افزار ها نماید.

نرم افزار Face time که با این برنامه کاربران سیستم عامل مک می توانند همانند کاربران iPod touch 4 و iPhone 4 تماس های ویدئویی داشته باشند. در نرم افزار های iMovie و iPhoto هم تم های زیباتری اضافه شده است نسخه ی جدید iLife از امروز با قیمت ۴۹ دلار به بازار عرضه شده است. و کاربران جدید مک می توانند این نسخه را بصورت رایگان دریافت کنند. کاربرانی هم که می خواهند روی مک از نرم افزار Face Time استفاده کنند می توانند نسخه ی بتای این نرم افزار را تهیه و نصب کنند و با کاربران آی فون ۴ و آی پاد تاچ نسل چهار ارتباط ویدوئی بر قرار کنند.

http://www.apple.com/macosx/lion


نظرات 1 + ارسال نظر
3pehr یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 12:43 http://blog.kntoosi.in/

آقا قربون دستت این عکسرو همچین یخورده کوترش میکنی این اسکرول بره
پیشاپیش ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد