KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

فردای بعد از هدفمندی یارانه ها ...

فردای بعد از اعلام هدفمندی یارانه ها ، استان لرستان ، شهرستان کوهدشت ...
نظرات 8 + ارسال نظر
3pehr جمعه 3 دی 1389 ساعت 16:10 http://blog.kntoosi.in/

من فکر میکنم این اتفاق برگرفته از هیجان مردم است.
هدفمند سازی یک سیاست اقتصادی از جانب دولت بوده و ما مردم عادی که در این زمینه کارشناس نیستیم، بهتره است بجای اقدامات هیجانی که نتیجه ای جز افزایش تفرقه نخواهد داشت، سعی در ایجاد همکاری های متقابل با بازرسان و سیاست گذاران این مجموعه را داشته باشیم.

به طور یقین هدفمندی یارانه ها بسیار کاری مفید و برآمده از نگاهی کارشناسانه است، هرچند که اگر به اقتصاد جهانی نگاهی بیاندازیم ایران در آخرین رنکینگ اقتصادی که بانک جهانی آنرا منتشر کرده است دارای جایگاه 22 دنیاست .نکته ای که باید آنرا در نظر داشت اینست که هیچ یک از 21 کشوری که در اقتصاد جهانی از کشورمان بالاتر هستند اقتصاد یارانه ای ندارند و بالاترین رنکینگ برای اقتصاد کشورهای مبتنی بر یارانه برای ایران است !
بنده تصور می کنم اصلاح نظام حقوق و دستمزد در کشورمان می توانست بسیار مفیدتر از ساماندهی به یارانه ها باشد ، هرچند که این پیشرفت هم خالی از لطف نخواهد بود.
سپهرجان ممنون از نظراتت
موفق باشی

سید حسین هاشمی جمعه 3 دی 1389 ساعت 16:33

گویا شایعه شده بود مبلغ واریزی پس گرفته خواهد شد

علت هر چه که باشد، نگاه به معضلی اجتماعی-اقتصادی با عینک سرگرمی و طنز، پسندیده نیست.
پایدار باشید

نکته جالبی که که در این عکسها نهفته است و مدنظر بنده نیز بوده ، عجله زائدالوصف مردم برای خرج کردن مبلغ یارانه واریز شده بود ، به طوری که بنده شاهد بودم درست روز بعد از اعلام واریز یارانه ها بسیاری از همکاران و آشنایان را دیدم که بار سفر را بستند و با هزینه ای که از یارانه ها دریافت کرده بودند به مسافرت می رفتند ، انگار که فردایی نیست و خرجی مهمتر از مسافرت یا تفریح وجود ندارد !
از نظر بنده در هدفمندی یارانه ها معظلی وجود ندارد ، اما معظل اصلی عدم مدیریت هزینه ها توسط خانواده ها است که میتواند در بلند مدت مخصوصا برای خانواده های کم درآمد مشکل ساز شود.
با تشکر از نظرات مفید و سودمندتان
موفق و موید باشید

لایک فور مستر هاشمی، علیرضا قهرمانی، سپهر

لایک فور یو توو

کیناز جمعه 3 دی 1389 ساعت 19:20

شاید همیشه این طوریه


پس امیدوارم همیشه اینقدر شلوغ باشه ، یعنی همیشه تو حسابشون پول باشه که برای گرفتنش توی صف باشن
ممنون از نظرتون
موفق باشید

رفیق جمعه 3 دی 1389 ساعت 23:26

به دو دلیل این اتفاق افتاده
۱- خودپرداز در این شهر کم است
۲- خودپرداز های دیگه خراب است یا پول توشون نیست
در روز هدفمندی یارانه ها تعداد بسیار کمی پول را برداشت کردند این سخنی یکی از مجریان طرح بود
ولی صف نان در روز قبل بسیار شلوغ بود

اینکه تعداد خودپردازهای( یا در حقیقت بانکهای) یک شهرستان تا این حد کم هست که موجب ایجاد زحمت برای ساکنان شده واقعا غم انگیزه. من فکر می کنم مشکلات کلان اینچنینی باید با استانداری مطرح بشه و در صورت رسیدگی از طرف استانداری حل بشه.
اینکه پول کمی برداشت شده حقیقتا زیاد مطمئن نیستم . تا جایی که بنده مشاهده کردم حداقل در بین نزدیکان بنده بسیاری از افراد در این چند روزه درصد قابل توجهی از یارانه رو خرج کردند. لااقل ای کاش خرج مسائل مهم میشد...
ممنون از نظراتتون . بسیار مفید بود
موفق باشید

e شنبه 4 دی 1389 ساعت 09:55

بزرگترین اشتباهشون اینه که پول دارن می دن دست مردم . این که فایده نداره که . اون وقت چشممون همش به دست دولته .دولت اگه یکم پول کمتر بریزه یا قیمت ها یکم افزایش پیدا کنه (منظورم قیمت اب و برق و...)اکثرا میمونیم چی کار کنیم .
باید حقوق ها درست بشه .این درسته نه اون طرحی که داره اجرا میشه

دقیقا حق با شماست
اصلاح شدن حقوق و دستمزد به نظر من کار عاقلانه تری می بود.
اما این نکته رو هم نباید فراموش کرد که اگر یارانه ها مستقیما حذف میشدند توجیه مردم برای اینکه حقوق ها اصلاح شده و مابقی آن صرف کمک به بخش تولید و کشاورزی شده است و مبالغ یارانه بصورت نهان در بودجه نظام حقوق و دستمزد صرف شده ، بسیار کار مشکلی بود ، و میتوانست موجب نارضایتی عمومی شود ( به ویژه در قشر روستایی که اکثرا کشاورزان و دامداران را تشکیل میدهند )

عباس احمدی شنبه 4 دی 1389 ساعت 10:57

بزرگترین اشتباهشون اینه که پول دارن می دن دست مردم
گفتند
50درصد را به مردم میدن
30درصد را به بخش تولید
20درصد هم دست دولت

حقیقتا بعید میدانم در هیچ کشوری مبلغ یارانه مستقیما به حساب افراد واریز شود ، مگر اینکه به میزان حقوق آنها اضافه شده باشد.
نگرانی اصلی بنده از این است که بعد از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد آیا تضمینی وجود دارد که ۵۰ درصد یارانه ای که در دست دولت آینده خواهد افتاد( مبلغ یارانه بخش تولید و دولت در دست دولت است )خدای نکرده باعث فساد در دستگاههای دولتی و سو ء استفاده از بیت المال نشود. چون همانطور که مطلع هستید یکی از ویژگیهای آقای احمدی نژاد مبارزه با فساد اداری بوده ، اما تضمینی وجود ندارد که دولتهای آینده نیز با فساد در دستگاههای دولتی با این قاطعیت مبارزه کنند.

انتخابات شنبه 4 دی 1389 ساعت 12:18

یادش بخیر کروبی جون می گفت ماهی ۵۰ می دم یارانه ها هم کم نمی شه

بنده شخصا به آقای کروبی خیلی علاقه دارم.
اما قبول کنید که هیچ منطقی در پشت برنامه های ایشان نبوده ، بنده قبل از انتخابات تمامی برنامه ها و مصاحبه های ایشان را مطالعه کردم اما هروقت از ایشان کلمه " چگونه " پرسیده میشد جواب قاطعی برای توجیه برنامه های خود نداشتند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد