KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

انواع جدید زندگی

۱.  زمانی را بیاد می‌آورم که در تمام کتاب‌های علمی-تخیلی صحبت از گونه‌های دیگری از حیات بود که شکل تکاملشان مشابه زمین نبود، و در تمام آن سال‌ها متخصصان زیست‌شناسی این نظرات را تمسخر میکردند، آیا توی عصر جدید هم زیست‌شناسان به این ایده می‌خندند یا اوضاع عوض شده است؟

کشف اولین گونه حیات بر پایه‌ی آرسنیک، بجای گونه‌های متدوال برپایه‌ی فسفر در دریاچه‌ای توی آمریکا.


2. و کشف گونه‌ای دیگر از حیات مقاوم در قطب جنوب... حیات تا کجا پیش می‌رود؟


در ادامه‌ی مطلب خواهیم دید که امکان ملاقات با موجودات فضایی خیلی بیشتر از قبل خواهد شد. حیات از نوع زمین گونه خود فراتر خواهد رفت، همین جا و در همین کره‌ی خاکی.

1. عکس زیر اولین نقطه اتصال با دنیایی خارج از حیات شناخته شده‌ی زمینی است. باکتری‌هایی با دی ان ای اعجاب انگیز. کشف شده توی دریاچه ای به نامMono Lake ‏ ‏ ‏ در کالیفرنیای آمریکا.



تمام موجودات زنده روی زمین از ۶ ماده اصلی تشکیل شده اند: کربن، هیدورژن، نیتروژن، اکسیژن، فسفر و گوگرد. تمام موجودات این کره از کوچکترین باکتری گرفته تا انسان و یک نهنگ بزرگ در دریا از یک ساختار ژنتیکی یکسان استفاده می کنند و DNA همه یک ساختار بیولوژیکی دارد. ‏

اما این یکی از آرسنیک درست شده، چیزی که کاملا غیرممکن به نظر می آمده. ناسا نام اش را GFAJ‪-‬1 گذاشته و قادر است از آرسنیک که یک ماده سمی محسوب میشود برای ساخت DNA، RNA پروتئین و غشای سلولی استفاده کند. این کشف همانقدر که برای زیست شناسان فوق العاده است، برای ما هم بسیار با اهمیت محسوب میشود. چرا که درک ما را از حیات تغییر میدهد.


منبع: +


2. در عمق 180 متری فلات یخی  ضخیم Ross  میگو‌های بسیار کوچکی پیدا شدند که تنها 3 اینچ ارتفاع داشتند و در مقابل سرمای شدید آبهای قطب زنده مانده‌اند.

این مخلوق پیچیده در فاصله‌ای حدود 20 کیلومتر دورتر از آبهای آزاد کشف شده است و از همین رو برای دانشمندان بسیار جالب می‌باشد.

در واقع کشف موجودات دریایی در این صفحه دریایی کار چندان سختی نیست و به علت جریان‌های آبی مواد غذایی همواره به زیر پهنه‌های یخی وارد می‌شوند و همین امر به وجود داشتن حیات در دمایی حدود منفی یک تا منفی 1.8 درجه‌ی سانتیگراد کمک می‌کند ولی چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که تا حالا تنها تجمع‌های باکتریایی به صورت انبوه یا صفحه‌ای و یا صدف‌ها دیده شده است و تصور وجود حیات پیشرفته‌تر در آب‌های سرد و تاریک این ناحیه نمی‌رفته است.


منبع: +

نظرات 1 + ارسال نظر
شایان شهسواری شنبه 20 آذر 1389 ساعت 03:07

خب بنده خدا تو که عضو شدی! دیگه گلایه کردنت چی بود؟!
اولین پستت مبارک!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد