KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اندر حکایات آلودگی طهران

اندر حکایات آلودگی طهران  

   

   

 راهکارهای به کار برده شده

      

آلودگی هوا که شروع شد یکی دو روز تعطیل کردند. مردم کاردار به انضمام بیکارها همه سوار بر خودروهایشان به سفرهای درون شهری پرداختند. از آزادی تا ولیعصر تا تجریش ، تجریش تا دربند ، درکه ، بام تهران و ...

  

این شد که یکی از مسئولان گفت : اگر مشکل آلودگی اگزوز ماشینها می بود که تا الان حل شده بود. به نظرم مشکل از بازدم مردم هست که که مدام دی اسکید و منو کربنات به هوا می فرستد. مردم لطف کنند یا برای دهانشان فیلتر نصب کنند یا اگر نمی توانند یک دقیقه ، فقط یک دقیقه ناقابل نفس نکشند تا آلودگی برطرف شود!

   

در همین بین یک آگاه گفت : آلودگی ؟ ما اصلاً آلودگی نداریم. هوا از این تمیزتر هم مگر هست ؟ 

وی پس از این اظهار نظر با شنیدن فریاد "بیشین بینیم بابا" فهمید که آلودگی خیلی تابلو شده و مردم همه فهمیده اند !

 

= = = = = = = = = = = = = = = = = 

 

پیشنهاد بعدی : تعدادی هواپیمای سمپاش نفری یک بطری آب معدنی بردارند بروند هوا آبپاشی کنند. شایان ذکر است که چون بطری داخل هواپیما جا نمی شد خلبانان مجبور شدند بطری ها را روی پاهایشان بگذارند. حتی یکی از این خلبانان آنقدر احساس مسئولیت کرد  که بعد از اتمام بطری آب معدنی شروع کرد به تف کردن !

سرانجام این عملیات با سقوط یکی از خلبانان و کشته شدن 100 نفر (یکی خود خلبان و 99 نفر در اثر شدت خنده) به پایان رسید.

  

= = = = = = = = = = = = = = = = =

   

در جلسه فوق العاده یکی از آگاهان گفت : اگر قرار بود آلودگی با آب از بین برود تا حالا رفته بود. ما تا این لحظه 20 هواپیمای سمپاش فرستادیم هوا که جمعاً 17 لیتر و 280 سی سی و 23 قطره آب ریخته شده ولی افاقه ای نکرده است. نظر من این است حالا که آلودگی برطرف شدنی نیست 1000 دستگاه خاور مدل دهه 40 داخل خیابان ها رها کنیم که کلک باقیمانده ی مردم را هم ....

  

هنوز حرف این آگاه تمام نشده بود که مینی بوس فیاتی قام قام کنان عبور کرد و کلک این آگاه را برای همیشه کند !

نظرات 6 + ارسال نظر
علی صنایع پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 11:32

تقریببا حدود ۱۰ ۱۲ سال پیش دیدیم تهران حسابی شلوغ شده وهوا کم کم داره الوده می شه
مسئولین اومدن وطرح ترافیک گذاشتن
از هوا ی الوده کاسته شد وترافیک شهر روان تر شد

تا امروز کم کم طرح رو افزایش دادن

ولی تولید ونمره کردن ماشین ها افزایش یافت اونم چه ماشین هایی
می خاستیم ورود ماشین های نو ومدرن به تهران رو کم کنیم ولی واقعا نمی شد از سود کلان خودرو سازی گذشت
همزمان شروع کردیم به اتوبان سازی وروان کردن ترافیک با کار عمرانی
اتوبان های بسیار خوب وبزرگی ساختیم ولی بازم ترافیک والودگی وماشین که نشان می داد اصلا اتوبان گنجایش این همه ماشین رو نداره
توجه کنید که شهرستانهای تهران هم با ماشین میان تو تهران یعنی ماشین ها فقط مال خود تهران نیستن خیلی هاشون از شهرستان های اطراف میان

اومدیم بنزین رو سهمیه کنیم که شاید ملت کمتر با ماشین بیرون بیان باز هم افاقه نکرد
سهمیه رو تا جایی که تونستن کم کردن ولی باز هم تهران الودست
گفتیم جمعیت زیاده یه عده برن شهرستانها کار ولی غافل از اینکه خانواده های تهرانی خودشون بچه دارن واون بچه ها یه روز بزرگ می شن اونا هستن که جای خانواده هایی که رفتن رو می گیرن با این وجود استقبال بسیار کمی شد

نه نه فراموش نکردم کارخانه های اطراف تهران هم هستن از هر طرف شهرک صنعتی داریم وروزانه هزاران نفر به این شهرک ها می رن ومیان

نه نه فراموش نکردم مترو اتوبوس های تند رو


به نظر من ما هر کاری کردیم الا اون کاری که باید می کردیم اونم کیفیت موتور ماشین ها وسوختشون تنها کاری که نکردیم این بود
حتی با معاینه فنی هم نتونستیم کیفیت ماشین ها رو بالا ببریم
تا تونستیم پراید تولید کردیم



حرف اخر این کار یعنی الودگی هوا دست دو گروهه
یکی مردم ویکی تولید کننده ها

خیلی تحلیل قشنگ و عالی ای بود. مرسی. کاش اینها رو تو یه پست هم می نوشتی.
البته سهمیه بندی بنزین ترافیک رو بیشتر کرد. کسی قدر بنزین ۱۰۰ تومانی رو نمی دونه. کسی که وانت داره اضافه بنزینشو می ده بقیه !

خدا آخر و عاقبت آلودگی رو بخیر کنه.
مرسی مهندس
موفق باشی

مرجان غیاثی پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 13:56

مینی بوس فیاتی قام قام کنان
هرچی ماشین فسیل تر باشه بهتره.تعطیلات هم بیشتر میشه.

یه فیلتر مخصوص باید اختراع بشه که در بدو تولد هر نوزاد جلوی راههای هوایی رو بشه گرفت باهاش پس!

==


اگه روزای تعطیل زیادتر بشه همه از تهران خارج میشن و میرن شهرستانها .اونوقت باید یه فکریم به حال آلودگی هوای شهرستانها نمود!!
==

باید دنبال راه حل اساسی گشت.
اینجا همیشه میان ابرو رو درست کنن میزنن چشا رو کور میکنن!

ممنون از متنتون

هرچه دود ماشین و قام قامش بیشتر بشه بیشتر کیف داره ! والا مردم تهران که اصلاْ نمی رن شهرستان تازه شهرستانیها هم از تهران نمی رن. همه می ترسن اگه از تهران برن در برگشت دروازه های شهر به روشون بسته بشه !
دقیقاً چشم کور می کنن.
مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

محمدحسین باقری پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 15:52

خداکنه آلودگی زودتر از بین بره آدم میره بیرون احساس میکنه داره سیگار میکشه

آره والا خیلی سخته.
مرسی

آقا ایندفعه تعطیلتون کردن پاشین بیاین شیراز، هوا صــــــــــــــاف ، عالی! توپ! دم دمای ظهر که میشه گرمت میشه!

کلا امروز بحث همین بود، دوستان میگفتن کاش بگن شیراز به علت غیر آلوده بودن هوا تعطیل است

نخیرم بیاید ایلام که اصلاْ اصلاْ آلودگی نداره !
شیراز رو خیلی دوست دارم. مردمش هم خیلی گلند. به اونجا سر زدم. مرسیی

حوریه جعفری - کامپیوتر پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 21:57

اول از همه از همه مسئولین محترم درخواست می کنم که لطفا از خلبانانی که بیش از اندازه احساس مسئولیت می کنند استفاده نکنند یا اگر به علت کمبود خلبان (بخاطر سقوط ها و اینا) مجبور به بکارگیری آنها شدند قبلش تست سلامتی و نداشتن بیماری های واگیر دار بگیرن ازشون! خواهشا! !

این هوای آلوده رو میبینم یاد یک مخترع ایرانی می افتم که یه فیلتری ساخته بود که به اگزوز ماشین ها میزدند و اون فیلتر آلاینده ها رو به اکسیژن و گازهای غیر سمی تبدیل می کرد!!

بنظرم بهترین راه این هست که بودجه وسایل حمل و نقل عمومی (مخصوصا مترو) رو بیشتر کنند! خب البته در طولانی مدت جواب میده ولی بنظرم حداقل جواب میده! !

خطرناکه این خلبانها ! ولی خب بعضی ها زیادی احساس مسئولیت می کنند .
مرسی
موفق باشید

حمید توکلی پنج‌شنبه 18 آذر 1389 ساعت 22:11

ایول!
-------------------
من دوچرخه دوست دارم!

منم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد