KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شهلا جاهد فردا اعدام می شود.

شهلا جاهد فردا اعدام می شود. 

    

و سرانجام آخرین روز زندگی کسی رسید که مادری را از حیات و فرزندانی را از نعمت مادر محروم کرد. 

از وقتی یادمه پروندش جریان داشته. از وقتی در دوران راهنمایی بودم. 

  

الان دیگه نه اثری از آن فوتبالیست مشهور هست، نه بچه های شاداب گذشته و از فردا هم دیگر شهلا جاهدی وجود نخواهد داشت. 

دلم می گیره از این دنیای بی رحم. کاش این زن مثل شعر و شاعری کردنهایش در دادگاه روح لطیفی می داشت. کاش کمی فکر می کرد ... کاش ... 

--------------------------------------------- 

پی نوشت : صبح امروز بعد از ۸ سال اعدام شد. 

پی نوشت : همیشه فکر می کردم اعدام حق رو به حقدار می رسونه ولی اینجا ...

نظرات 17 + ارسال نظر
مرجان غیاثی سه‌شنبه 9 آذر 1389 ساعت 18:26

تیتر این خبر معروف بود به شهلا!منم اگه اون موقع هیچ خبری رو نمیخوندم این رو میخوندم.اما حقیقتش الان در مورد موضوع هم یادم هست هم یادم نیست !

آره. مال سال ۸۱ هست. منم هم یادم بود هم نه ولی با جستجو تو گوگل پیدا کردم اطلاعاتی رو.
زنده باشیییییییید.

حوریه جعفری - کامپیوتر سه‌شنبه 9 آذر 1389 ساعت 20:22

وحشتناک ترین اشتباهی که یه آدم میتونه انجام بده قتله! اشتباهی فراموش نشدنی هست! ...

واقعاْ وحشتناکه. امروز شنیدم که حکم اجرا شد.

محمدحسین باقری چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 00:23

نباید به یک قاتل رحم و مروت داشت

زندگی دیگران رو سیاه کرده

البته ناصر محمدخانی اون موقع مربی پرسپولیس دستیار علی پروین بود

ممنون از نظرت.
آقای هاشمی جوابی داده به نظرت.

سید حسین هاشمی چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 01:44

شاید هنگامی که این کامنت رو می خونی، یک انسان دیگر به خاطر حسی که شاید حسادت، اتفاق، یک تصمیم لحظه ای اشتباه،یا هر چیز دیگه که اسمش رو می ذاری ، قربانی شده باشه...

نمی تونم خودم رو جای نزدیکان یک عزیز از دست داده بگذارم
اما بی شک قصاص تلخ ترین حقی ست که خدا به بنده اش داده

شاید چیز زیادی از پرونده ی شهلا جاهد ندونم. در واقع دانسته هام مربوط به سه چهار مقاله که دوران نوجوانی گذری خواندم بر می گرده ولی
چیزی که می دونم اینه که انتقام با گرفتن جان، آبی بر آتش نخواهد بود

خواندن مطلب رضا رشیدپور خالی از لطف نیست دوست من
پایدار باشی
http://rashidpour.com/?p=347

تا حدود زیادی باهات موافقم. واقعاْ حقی تلخ هست که به آدم داده می شه. من کار شهلا رو تایید نمی کنم ولی ...

سید حسین هاشمی چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 03:12

جناب باقری
هر موجودی لایق برخورد با رحم هست
خدا همواره سفارش بر رحم و گذشتت از حق قصاص می کنه

در سوره ی مائده باید باشه اگر اشتباه نکنم که در مورد قصاص نفس می گه:
از حق خود در گذرید و من این گذشت رو کفاره ی گناهانتون قرار می دم

و می گه:
جزاى هر بدى بدی ئى است همانند آن. پس کسى که عفو کند و آشتى ورزد مزدش با خداست

قصاص حق خانواده ی آسیب دیده هست
ولی بهترین کار سپردن این حق به خداست

بازهم موافقم آقا حسین عزیز.

موفق باشی.

رشید چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 04:03

امیر جان من و شما خیلی کوچیکتر از اونیم که بخوایم راجب یک انسان قضاوت کنیم و تعیین کنیم در جایگاه پیامبر هست یا نیست....... اونی که میتونه راجب انسان ها قضاوت کنه و بگه در چه حد است فقط خداست.........

شما از کجا انقـــــــــــــدر مطمئنی که همین شهلایی که راجبش اینجور حرف میزنی بهتر از خود تو نباشه و جایگاهش نزد خدا بالاتر؟؟؟؟ میتونی صد در صد بگی؟؟؟ نه نمیتونی.......

پس لطفا این کارارو بزار به عهده ی خدا....
از مدیریت خواهشمندم برای عدالت بین عموم کاربران و نظراتشون و ازادی بیان این کامنتم رو تایید کنند, نچکر...


همون طور که رهبر انقلاب توی صحبت هاشون فرمودن ملاک قضاوت درباره ی افراد زمان حالشونه نه گذشته ، من خواهش می کنم اگر کسی در این وبلاگ هست که خدای نکرده از کسی کینه ای کودورتی چیزی داره همین الان بریزتش دور . اصلا بیایین راجع بهش حرف نزنیم راجه به موضوعی که باعث شده . من خواهش می کنم دوستان بیاین همه با هم دوست باشیم. وقتی همدیگه رو می بینید و حرف می زنید فکر کنید همه چی خوبه.


امیر جان خیلی دوستت داریم.آفرین به آقای سیدحسین هاشمی حرفش حقه دمش گرم

انتقادات و حرفهاتو خودتو دوست دارم آقا رشید عزیز. شما لطف داری.
من به شخصه از کسی کینه ای ندارم. هدف طنز اصلاح و بیان بعضی نواقص هست که در هر زمانی وجود داره. دیگران هم نظراتی می دن که تا زمانی که به کسی توهین نشه حق دارن بگن.
من درباره کسی قضاوت نکردم و اتفاقاْ با ترحم از شهلا جاهد حرف زدم که چرا باید این کارو می کرد.
موفق باشی.
(راستی نظرات نیازی به تایید ندارن تو این وبلاگ. مستقیم درج می شه.)

اعظم عمران چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 04:26

جناب سید حسین هاشمی

از اینکه به نوشته آقای رشیدپور لینک دادید ممنونم و نوشته ایشان را و نیز بسیاری از کامنت های خوانندگان آن را خواندم.

در اینکه گذشت و به تعبیر بسیار زیبای شما سپردن قصاص به خداوند گر چه بسیار سخت ولی عظیم تر و زیباتر است تردیدی ندارم ولی ای کاش جناب رشیدپور به نحوی مطلب نمی نوشت که دیگران را برای مخالفت با حکم صریح الهی جسور کند.

واقعا متاسف شدم با خواندن کامنت هایی که عجیب بوی غفلت می داد. در آن میان بود گاهی آرزو برای اینکه هرگز حکمی به اسم اعدام وجود نداشته باشد چون ما از آن متنفریم!!!!!!!!!!!!
! آیا غیر از این است که این حکم صریح الهی است و خدا به راه و چاه سعادت ما آگاه تر است؟! چه قدر بوی خود بزرگ بینی می داد بعضی از حرف ها...

با یک نوشته می خواهیم از دیگران تقاضا کنیم که با گذشت از شهلا جاهد، یک انسان را به خداوند هدیه دهند ولی خودمان بستری فراهم می کنیم که دیگران در آن بستر جسورانه به حکم الهی بد و بیراه بگویند!!! آیا اگر کمی غیر احساسی تر و اندکی منطقی تر عمل می شد و همه چیز ذیل کامنت های یک نوشته ی کذایی زیر سوال نمی رفت، هدیه ی شایسته تری به خدا نبود؟!!!!!

واقعا متاثر و متاسف شدم

درست است. حق با شماست. چه بسا قاتل ها و جنایتکارانی که با این حکم جلو کارهایشان گرفته می شود. ولی قبول دارید شهلا جاهد هشت سال حبس کشید ؟ هشت سال در بیم و امید بود در حالی که می توانستند همان اول تکلیفش را روشن کنند ؟ این ستم نیست یک نفر در عرض یک دقیقه بمیرد و بعدی هشت سال جان بکند ؟
من با حکم مخالف نیستم.

اعظم عمران چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 04:34

جناب رشید، درباره قضاوت کردن درباره انسان ها با شما خیلی موافقم.
در اسلام کسی که مجرم شناخته می شود لازم است قصاص شود بدون اینکه کسی بخواهد درباره جایگاه اخروی یا خوب و بد بودن او یا اصلا چه جور بودن او اظهار نظر کند.

و لکم فی القصاص حیاة یا اولی الالباب
و در قصاص برای شما زندگانی است ای صاحبان خرد

چه قدر دلم گرفت از بعضی از حرف هایی که بعضی ها زده بودند آنجا. احساساتی شدن هم حدی دارد واقعا!!!

ببخشید حواسم نبود این را در ادامه حرف هایم برای آقای سید حسین نوشتم!!!

ممنون

جوادین ع چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 10:00 http://javadain.blogspot.com

یادم می آید چندسال پیش رفتم سرمزارآیت الله شهیددستغیب . کنارقبرایشان مزاری شیشه ای است که مزاررفیق ویارچندین ساله آیت الله شهیددستغیب ، یعنی عارف بزرگ آیت الله حاج شیخ حسنعلی نجابت شیرازی است . دیدم قرآنی نفیس وبسیارزیبا درقطع پالتویی روی آن مزارشیشه ای است . بازش کردم نوشته بود : " ثوابش برای شهیده " لاله سحرخیزان " که درنهایت مظلومیت ازاوجان گرفتند . شروع به قرآن خواندن باآن کردم تاثوابی به آن مرحومه برسد . وهروقت می رفتم زیارت دنبال آن قرآن می گشتم.تاثحفه ای برای زنی جوان بفرستم که دستش ازدنیاکوتاه شده وجبری به آن دنیاکوچانده شده ---- اتفاقاآنروزهاتازه لاله کشته شده وبه خاک اش سپرده بودند ---- هنوزیادم است آن نوشته ی روی صفحه اول قرآن بسیارزیبابود . خوش خط وازآن چندکلمه یه عالمه سوزمی بارید انگرخودنوشته گریه می کرد .----- ای مردم ! ! :::::::::::::::::::::::کتاب خدامی فرماید::::::::::::::وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ========== و براى شما در قصاص، حیات و زندگى است، اى صاحبان خِرد! شاید شما تقوا پیشه کنید.

ممنون از نظرتون.
موفق باشید

جوادین ع چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 11:15 http://javadain.blogspot.com

البته قرآن ناطق ، علی ع هم میفرمایند :: لذتی که درعفواست درانتقام نیست

ش-شیمی چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 14:41

جواب ظلم را نباید با ظلم داد

کسی که اول از همه همسر اقای محمدخانی رو کشت شوهرش بود کسی که اول از همه بودن و نبودنشو یکی کرد شوهرش بود.(ببخشید که کلمه شوهر رو بهش نسبت میدم) .ظلم اولو اون کرد که احساس دو تا زن رو به بازی گرفت که یکیشون هم مادر بچه هاش بود
پدر رو از بچه هاش گرفت باعث بی مادر شدنشون هم شد
البته فراموشم نکنیم که جهل بزرگیه که جواب ظلم رو با ظلم بدیم.

حواسمون باشه که مسله رو حل کنیم یا حداقل در جایگاه خودمون حل مسله رو بدونیم و راضی به پاک شدن صورت مسله نباشیم .

کاملاْ موافقم. کسی که مجازات نشد ولی یکی از عوامل اصلی بود موند. امروز واقعاْ حالم گرفته بود.

رفیق چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 15:53

همه چیز در جای خودش
خداوند هم عفو را به ما یاد داده وهم قصاص
باید با توجه به شرایط تصمیم گرفت

مانند مولاای مان علی ع که بسیار عفو کردند ولی در جنگ ها کافرین را از سر را برداشتن حتی خوارج که خود را مسلمان می دانستن را از لب شمشیر گذراند

او بود که می فرمود اگر من از دنیا نرفتم که خود می دانم با ابن ملجم چه کنم ولی اگر به پیشگاه خداوند رفتم .......
وجزئیات کامل تر که تاریخ نقل می کند
ولعن خدا بر ابن ملجم مرادی ودیگر قاتلان ائمه

بستگی به ان طرف دارد وجرمی که مرتکب شده
وایا ظرفیت عفو دارد یا نه


به هر حال خانواده مقتول احساس کردند که قصاص بهتر از عفو است این حقی ایست قانون برای ان تعیین کرده

وانها نیز وقت ۸ ساله داشتن که فکر کنند


این رو هم بدون که برخی اوقات قصاص از عفو واجب تر است واگر قصاص نکنی مرتکب گناه می شوی

خداوند همه ما را قرین رحمت کند و ما را بیامرزد وما را به خاطر گناهانمان رسوا نکند

خیلی دوست داشتم نکته نظر حاج اقا دهنوی رو بدونم

متشکرم رفیق

محمدحسین باقری چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 16:09

منظور از من رحم و مروت نبخشیدن طرف نبود و اینکه حتما باید یک قاتل اعدام بشه

خواهش میکنم متن پست و متن نظر من رو بخونید بعدا منبر تشریف ببرید

ممنون.

3pehr چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 17:08

حالم از اع دام بهم م یخوره
اح مقا نه ترین کار در جهان سوم

هیچ وقت اینقدر از اع دام حالم بهم نخورده. قبلش فکر می کردم همه اعدام ها حق رو به حقدار می رسونه ولی این ...

نفیسه چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 17:22

( بقره ۱۷۹) وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ

عطوفت و دلسوزی بعضی وقتا به جای اینکه ادمو به خدا برسونه از خدا دور می کنه...ادم بعضیا رو می بینه از روی عطوفت و البته غفلت منکر حکم خدا می شن
از ته دل برای شهلا جاهد ارزوی امرزش می کنم...برای همه

بهمن پاکروان چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 18:29 http://BahmanPakravan.ir

الان که پی نوشتت رو خوندم خیلی ناراحت شدم!
"پی نوشت : صبح امروز بعد از ۸ سال اعدام شد."
کاش این کار رو نکرده بود!

عجیبه هیچ کس از مردنش شاد نشد.
منم خیلی ناراحت شدم.
مرسی

پرویزی IT پنج‌شنبه 11 آذر 1389 ساعت 00:45 http://sedayerasa.ir

امروز شهلا جاهد اعدام شد و فردا نیز شهلا جاهد های دیگری اعدام می شوند همانطور که هزاران شهلا جاهد تا کنون اعدام شده اند . امروز ما چه داریم ؟ جامعه ای خالی از بزه ؟ خالی از جنایت ؟ خالی از توحش ؟

نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد