KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رضا رشید پور و گشت ارشاد

رضا رشید پور در وبلاگش درباره حجاب در یکی از کشورهای غیر اسلامی نوشته است: ساعت هشت صبح به دانشگاه رسیدم . چند دختر خانم جوان مقابل در ورودی دانشکده جمع شده بودند . آرام از کنارشان ...


عبور کردم . صحنه ی جالبی توجهم را جلب کرد . آن دختران جوان با زحمت فراوان در حال پاک کردن آرایش غلیظ صورتشان بودند . هیچ نشانه ای از دلخوری و هیاهو هم وجود نداشت .
کنجکاوی ایرانی ام (!) گل کرد و تلاش کردم تا از اصل قضیه سر در بیاورم . یه طرف میز انتظامات رفتم و خیلی صریح پرسیدم که چه مشکلی به وجود آمده ؟ پاسخ ایشان یرایم بسیار جالب بود .

آن مرد گفت که براساس تصمیم شورای فرهنگی دانشگاه آرایش غلیظ برای دختران از ابتدای سال تحصیلی جدید ممنوع است و متخلفان نمی توانند وارد دانشکده شوند ! جالب آنکه بر اساس قوانین این دانشگاه پوشیدن شلوار تنگ و دامن کوتاه و همچنین تی شرت آستین کوتاه هم برای دانشجویان ممنوع است .

به حرفهای مامور انتظامات اکتفا نکردم و با چند نفر از دانشجوها هم راجع به این موضوع حرف زدم . حتی یک نفر از آنها هم گلایه ای از این محدودیت ها نداشت و اصولا سوالی که من پرسیده بودم برایشان عجیب و نا معقول بود . صدالبته مدیران آن دانشگاه تمام وظایفشان …. تاکید می کنم که تمام وظایفشان …. را با نکته سنجی و ظرافت انجام داده بودند . مثلا در مورد کیفیت آموزش و خدمات هم به همان اندازه سخت گیر هستند و یا شاید هم بیشتر .

حالا در کشور ما آنقدر ایراد و مشکل مدیریتی وجود دارد که مردم حتی در برابر ساده ترین قوانین که در بسیاری از کشورهای دیگر هم رعایت می شود واکنش نشان می دهند .

به عبارت دیگر رفتارانفعالی مردم در برابر بسیاری از قوانین اجتماعی و … را باید بر اساس انباشت گلایه مندی از سایر جوزه ها تفسیر کرد و نه مخالفت محض با ذات آن مقررات . حداقل به اعتقاد من بسیاری از مردم این گونه اند .

نظرات 1 + ارسال نظر
مظفری دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 15:09 http://شیداب دات نت

شما چه قدر بی کارید وبلاگ ایشونو می خونید و من چه قدر بی کارم گاهی نوشته های شما رو !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد