KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حقوق سیاسی اجتماعی زنان، پیش و پس از انقلاب اسلامی

 حقوق سیاسى اجتماعى زنان، پیش و پس از انقلاب اسلامى (قسمت اول)

حقوق سیاسى اجتماعى زنان، پیش و پس از انقلاب اسلامى (قسمت دوم)

حقوق سیاسی اجتماعی زنان، پیش و پس از انقلاب اسلامی (قسمت سوم)   

بیشتر

نظرات 3 + ارسال نظر
عباس احمدی یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 12:52

در ایام حکومت محمدرضا پهلوى، تأثیر زنان مختلف بر تصمیم‏گیرى‏هاى شاه چنان رو به فزونى رفت که دوران سلطنت او را مى‏توان دربار زنانه نامید!

به واقع در حالى که عموم زنان از حق مشارکت محروم گردیدند، زنان وابسته به دربار به صورت نامشروع در سیاست مداخله مى‏کردند و در بسیارى از کارهاى رژیم، اثرگذار بودند.

قدرت اشرف پهلوى به حدى بود که محمدرضا قدرت عرض‏اندام در برابر او را نداشت،

در نتیجه به سرعت علاوه بر تصدى سازمان‏ها و مؤسسات به ظاهر خیریه و اجتماعى، افراد گوناگونى را پیرامون خود جمع کرد و برخى از آنان را به مناصب حساس گماشت. از جمله آنان اسدا... عَلَم بود که بعدها در زمره محرمان محمدرضا قرار گرفت.

عباس احمدی یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 12:58

مطبوعات نه تنها آینه جامعه اسلامى نبودند، بلکه برنامه‏هاى رژیم استبدادى و فرهنگ غربى را ترویج مى‏نمودند.


جالب این‌که در این اوضاع و احوال هیچ گونه نشریه‏اى که ویژه زنان باشد و از ارزش‏هاى دینى و هویت بومى حمایت کند، چاپ نمى‏گردید اما در مقابل تعداد قابل توجهى از نشریات ویژه بانوان منتشر مى‏شدند که به هیچ وجه با هنجارها و عادات ملى و مذهبى انطباق نداشتند.

این گونه مطبوعات در خدمت حاکمان وقت بودند و بر برهنگى، بى‏حجابى، مدگرایى و مشغول کردن زنان به امور بیهوده، سطحى و مصرف‏زدگى تأکید مى‏کردند، به همین دلیل زنان نه تنها مجالى براى حضور در عرصه مطبوعات و طرح اندیشه‏ها و افکار خود به دست نیاوردند، بلکه رژیم به طور مداوم از آنان براى تبلیغات مبتذل و مخدوش نمودن هویت اصیل بانوان استفاده مى‏نمود.

majid tavakoli چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 00:04

به همین دلیل زنان نه تنها مجالى براى حضور در عرصه مطبوعات و طرح اندیشه‏ها و افکار خود به دست نیاوردند
mashalah hamaknoon matbooat inqadr azadane be kare khod edame midahand ke zanan berahati andishehaye khod ra dar matbooat bayan mikonanad.vali andishehashoon bayad shabihe andishehaye hoseyne shariat madari bashe.

migam shomaha khejalat nemikeshid aghalan age dari bahs mikoni mitooni sharayete matbooat ro ham aknoon niz morede naqd gharar bedi.albate age rooznameie ta oon zaman ke bekhay in karo bekoni hanooz moonde bashe

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد