KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

همتای بیگانه!

http://www.aftab.ir/news/2010/oct/09/images/81b19d0241a73be3ebe2eaca7f75102d.jpg


اخترشناسان می گویند سیاره سنگی شبه زمینی که به تازگی کشف شده از ظرفیت وجود حیات هوشمند برخوردار است

و این فرصت مناسبی برای زمینیان است تا برخی از برنامه های تلویزیونی متعلق به دو دهه پیش خود را برای همتاهای بیگانه خود ارسال کنند. در صورتی که حیاتی در این سیاره که در فاصله ۲۰ سال نوری از زمین قرار گرفته وجود داشته باشد احتمالا اکنون ساکنان این سیاره در حال تماشای برنامه های تلویزیونی و شنیدن برنامه های رادیویی هستند که ۲۰ سال پیش بر روی زمین تولید شده اند.

سیاره گیلیس ۵۸۱g اولین جهان شبه زمینی در منطقه قابل سکونت از جهان است، منطقه ای که حرارت سیاره ها امکان شکل گیری آب مایع را بر روی سطح سیاره به وجود خواهد آورد و کاشفان این سیاره اطمینان دارند می توان بر روی آن گونه ای از حیات را کشف کرد.

به گفته استیون ووگ اخترشناس و فیزیک اخترشناس دانشگاه کالیفرنیا با در نظر گرفتن میل طبیعی حیات برای فراگیر بودن و نمو کردن در هرجایی می توان ۱۰۰ درصد اطمینان داشت که بر روی این سیاره حیات وجود دارد. وی می گوید تقریبا در این باره هیچ تردیدی ندارد.

از آنجایی که سیگنالهای رادیو و تلویزیون با سرعتی برابر سرعت نور حرکت می کنند، سیگنالهایی که انسانها ۲۰ سال پیش منتشر کرده اند، اکنون به سیاره جدید خواهد رسید در حالی که تا کنون هیچ سیگنالی از این سیاره به زمین نرسیده است.

"ست شوستاک" از پروژه بزرگ SETI (جستجوی هوش فرازمینی) که در آن از بشقابهای بزرگ ماهواره ای برای تحت نظر گرفتن آسمانها استفاده می شود تا هر نوع مخابره از سوی حیاتهای بیگانه را ردیابی کند، می گوید تیمش هنوز موفق نشده اند سیگنال یا پیامی را از سیاره گیلیس ۵۸۱g دریافت کند.

به گفته تیم SETI با وجود اینکه موجودات ساکن این سیاره در حال دریافت بسیاری از برنامه های تلویزیونی دو دهه پیش زمین هستند، احتمالا به دلیل حساس نبودن کافی گیرنده هایشان توانایی دریافت کردن مقداری از سیگنالها را ندارند.

به همین دلیل سیگنالها مختل شده و در فضا گم می شوند. از این رو برای درک هر نوع پیامی که شاید موجودات بیگانه برای زمینیان مخابره کنند باید ابزارهای عظیمتر ساخته شوند تا بتوان به جستجوی این نوسانات سیگنالی پرداخت.


منبع: آفتاب

نظرات 2 + ارسال نظر
سمانه پنج‌شنبه 22 مهر 1389 ساعت 17:52

چه جالببببببببببببببب!!!
پس عقلشون هم بیست سال از ما عقب تره که خودشون tv و رادیو اختراع نمیکنن!!
کاشکی میتونستم برم اونجا ببینم وقتی ۱سالم بوده برنامه کودک چی میدیدم!!!

سجاد جمعه 23 مهر 1389 ساعت 14:15

به به چه جالب! میگم حالا که دوستانمون در کالیفرنیا زحمت کشیدن شدید به خودشون فشار شبانه روزی آوردن! احمدی نژاد رو بدیم بفرستن اونجا تا شایستگی خودش رو بعنوان دریافت کننده ی جایزه ی نوبل به جهانیان نشون بده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد