KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

وپی ( webP ) چیست و چرا اهمیت دارد؟ | تراوشات ذهنی فعال

www.activemind.ir
30 سپتامبر ، یعنی شش روز پیش گوگل قالب ( فُرمَت ) جدیدی از تصاویر به نام WebP رو معرفی کرد. اینطوری نوشته میشه: WebP اما اینطوری خونده میشه: weppy . به دلیله یه سری معضلاتی که وجود داره، گوگل اقداماتی رو در جهت رفعشون داره انجام میده. حجم عظیم داده‌ها که بیشتر از نوع تصویر هستند ، در دیتاسنترهای سای...
نظرات 5 + ارسال نظر
حامد چهارشنبه 14 مهر 1389 ساعت 11:21

مرسی خیلی جالب بود، فکر میکردم دیگه چیزی جای جی پی جی رو از لحاظ کاهش حجم نمیگیره

من حتی به ادامه این روند خوشبینم!

ص.ه پنج‌شنبه 15 مهر 1389 ساعت 08:56

مرسی . خیلی مفید بود. فقط یک سوال این بحث چقدر وقته مطرح و ایجاد شده. جالب بود که در موردش سرچ که کردم توی ویکیپدیا هم بود. آقای رشیدی از این تروشات در این وبلاگ بیشتر انجا م بدهید. من به شخصه خیلی استفاده میکنم. ممنونم .انشا الله امید داریم در آینده ای نزدیک search engineایرانی هم راهندازی بشه. لایکم واسه همه ایرانی ها.
راستی تا یادم نرفته سوغاتی ما از آمریکا فراموش نشه

سلام.
ممنونم که وقت گذاشتید خوندید و نظرتون رو هم بیان کردید. چشم حتما. باز هم از این نوع متون رو منتشر خواهم کرد.

در خصوص انتشار هم باید بگم که انتشار رسمی و اولیه این فرمت دقیقا 30 سپتامبر 2010 بوده. یک اکتبر هم در خبرگذاری هایی ازش بحث به میون آمده. من هم که با شش روز تأخیر خدمت دوستان معرفیش کردم.

درسته توی ویکیپدیا هم درموردش نوشته. ویکی انگلیسی و خیلی زبانهای دیگه فوق العاده اکتیو هستن نه مثل فارسی !

در خصوص سرچ انجین داخلی هم من خیلی دوست دارم ما همه نوع سیستمی در کشور داشته باشیم. اما از مدیر گوگل این جمله رو براتون میگم: "دنیا نیاز به کپی نداره"

ما واقعا باید به دنبال نبوغ و ایده های نو باشیم تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

گوگل خیلی عظیمه! خیلی خیلی!



در مورد سوغاتی هم چشم. البته صداش رو درنیاریدا

ص.ه جمعه 16 مهر 1389 ساعت 09:47

ولی محمد جان می دونید که ما تو بعضی از مباحث علمی تحریم شدیم. یعنی دسترسی ما به بعضی از سایت های علمی و بعضا وبسایت های معرف تکنولوژی های نو و روز و همچنین علوم مختلف قطع شده. میدونی که سرچ انجین گوگل به طور صادقانه کا ر نمیکنه و برای کشورهایی نظیر ایران ، کره و غیره کاملا مسیرهای تعیین شده برای سرچ ما ایجاد کردند که به هیچ عنوان نمیشه از این مسیرها مشخص شده خارج شد. بنابراین این نتنها کپی محسوب نمیشه بلکه دریچه ایست برای ورود به دنیای علوم پیشرفته

ص.ه جمعه 16 مهر 1389 ساعت 09:49

آخرشو یادم رفت بگم. خیلی مخلصیم

درسته یه جورائی حق با شماست. متأسفانه یه موضوعی که من خودم شخصا تجربش کردم اینه که توی ایران ، علی‌رغم وجود نخبه ها و متخصصای خوش فکر، با ایده های بسیار نو که حتی میتونه مسیر جدیدی در جهان باز کنه ، اصلا تحویل گرفته نمیشن!

یک سری بروکراسی اداری میذارن جلو آدم ، میگن باید از این مسیر وارد بشی!

خیلی از دوستانه من در ایران سختی های بسیار زیادی رو متحمل میشدن! حتی توی شرکت هایی کار میکردن که مثلا ماهیانه بهشون 300 تومن هم نمیدادن!

پیشنهادهایی بهشون شد از آمریکا و اروپا که وقتی رفتن اونور ، شاهد تأثیرشون درپروژه های عظیمشون بودیم!

به نظر شما کدوم ایرانیه که وقتی داخل کشورش با عذت و افتخار باهاش رفتار میکنن و براش ارزش قائل میشن ، دلش میخواد بره اونور و به آمریکائی ها خدمت کنه؟!

من همیشه تأسف میخورم!

همین وب! اگر الان بری یه طرح بدی اسمش مثلا میثاق ، ولایت ، مهدویت .... باشه و محوریت دین داشته باشه همچین تحویلت میگیرن که نگو! در حالی که اگر پروژت با همون زیرساخت، اما محوریتش فرق داشته باشه با دین و دیانت و ... ، اصلا ..... چی بگم والا!

بگذریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد