KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

قرآن عمله یا ورقه؟

یه روز یه عده اومدن قرآن کردن سر نیزه ها و گفتن ما مسلمونیم!

من اون روز باور کردم و گول خوردم و قرآن ناطق رو گذاشتم کنار اما امروز باور دارم که مسلمونی به قرآن سر نیزه کردن نیست!


یه روز دیگه یکی اومد قرآن به آتیش کشید، منم محکومش کردم و میکنم، اما کیه که پیدا بشه منو محکوم کنه!


تو دنیایی که جاهل ِ به قرآن به صرف سوزوندن کتاب آسمانی ای که از دید خودش، چند برگ خرافات منحرف کنندست، به مرگ محکوم میشه، منی که جاهل به قرآن نیستم و از دیدم قرآن کتاب آسمانیه و هزار بار با عملم سوزوندمشو و بهش خندیدم، به چی باید محکوم بشم!؟


اگه چهار تا آدم مثل ِ مالک ِ علی پیدا میشدن، بهشون حق میدادم که سر اون کشیش رو گوش تا گوش ببرن، اما من چیکاره ی قرآنم که صدام دربیاد؟


تو دوره ای که مدرسان و شیفتگان ِ قرآن، حافظان و مریدان ِ قرآن، واسه تحقق خواسته هاشون، توهمات ذهنشون رو به قرآن ربط میدن، تو روزگاری که قرآن شده ابزار تجارت آقایون و وسیله ی مشروعیت بخشی به حکومت های غیرقرآنی، چی شده که همه گیر دادن به یه کشیش که فقط عمل ِ مریدان ِ قرآن رو آینه وار به تصویر کشیده؟


قرآن عمله یا ورقه؟  اگه ورقه که ورق سوزندنی هست و آخرش میسوزه، مثل لیوان که هرکاریش کنیم، آخر یه روزی میشکنه! اما اگه عمله، بهتره اونایی که خودشون رو قرآن ِ ناطق زمونه میدونن، به جای خروشیدن واسه چهار تا مدعی ِ کفر، به وضع اسف بار منافقین ِ قرآن به دست ِ مملکت خودشون برسن!

نظرات 10 + ارسال نظر
حسین محمدی نصرآبادی پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 15:04

عجیبه این تظاهر به میانه روی و فرافکنی ها در مقابل هتک حرمت کتاب خداوند تبارک و تعالی
به نظرم این تظاهر به میانه روی ها از نفاقی که آن را منسوب به حکومتی که غیرقرانی خواندیدش، کردید، بدتر از وضع آنهاست
چراکه آنها به دنیال پیاده کردن قران هستند و گاهی اشتباهات شخصی میکنند که بعضی آن را به نام دین و حکومت میزنند، اما این ظاهرا میانه روی ها اهمیت خود قران را نشانه رفته است

قران یکی است و آن قران است، ورقه خواندن حرف خداوند توهین به متن و هدف قرآن است، اگر اینگونه حساب کنید حکم با وضو دست زدن به قران و جلوگیری از نامطهر شدن و احترام قران که امامان معصوم تاکید کرده اند نیز رد میشود
بهتره به جای فرافکنی ها و تحلیل کردن موضوع تا جایی که خود موضوع بی اهمیت می شود دست برداریم!

دوست عزیزم!

عرض نکرده ام که قرآن ورق است، سوال کرده ام که هست یا نیست!؟
علت بیان این پرسش هم آن بوده که نوع ِ دفاع از قرآن طوری است که گویی قرآن فقط چند برگ کاغذ است، چراکه دفاع کردن از قرآن اگر چنانچه فرای ظاهر ورق گونه اش باشد، بسیار سخت تر و پیچیده تر است!

بنده نیز بدون وضو به قرآن دست نمی زنم و البته با همان وضو کارهایی میکنم که از سوزاندن قرآن کمتر نیست، یکی از آن کارها، سکوت های نا به جاست!

ممنونم از نظر خوبت!
پیروز و پایدار باشی!

پویا صفری پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 17:33

فوق‌العاده بود٬ همچون باقی نوشتارهایت...
امید به آنکه قرآن را تنها دست‌آوزیزی جهت مشروعیت و موج‌سواری خود نکرده و عمل واقعی مدعیان همچون قرآنی باشد با مضمون راستین و نه آنچه خود بدان نسبت داده و دام کردندش...

ش-شیمی پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 18:28

::اما من چیکاره ی قرآنم که صدام دربیاد؟::
جمله ی جالبی بود

حامد ؛ نرم افزار پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 19:22

"اما من چیکاره ی قرآنم که صدام دربیاد"
مشکلی نیست بعضی دوست دارند اعتراض کنند و بعضی دیگران دوست دارند اعتراض نکنند . در این موضوع آزادی است .
شما اعتراض نکن

"به جای خروشیدن واسه چهار تا مدعی ِ کفر، به وضع اسف بار منافقین ِ قرآن به دست ِ مملکت خودشون برسن"
هرچی به جاش

حمید توکلی پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 20:33

حقیقت قرآن در سرزمینم می سوزد و دودش به چشم من نمی رود اما ظاهر قرآن در دورترین نقطه ی زمین می سوزد و دودش موجب آزار من است!

محمدحسین باقری پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 21:30

اگه ورق بود نمی سوزوندنش به خاطر اعمالش می سوزونن


شهید مطهری : علت اینکه دولتهای‏ بزرگ جهان چندان درباره سرنوشت ما نمی‏اندیشند ، این است که معتقدند مسلمان غیرت ندارد . آمریکا را فقط همین یکی جری کرده است . می‏گوید مسلمان جماعت غیرت ندارد

موافقم با گفته ی تو دوست عزیز و گفته ی استاد مطهری!
مسلمان باید غیرت داشته باشد، این غیرت هم در واکنش به سوزاندن ِ قرآن باشد و هم برای حفظ پیام قرآن و در واکنش به سوء استفاده از قرآن!

ممنونم از نظر خوبت!
پیروز و پایدار باشی!

مهرداد پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 23:55

بزار اینطوری نگاه کنیم که یه کشیشی برای معروف کردن کلیسا و خودش و فروش کتاب های تحلیل-مسیحیش یسری حرف ها بزنه و از سالگرد بزرگترین واقعه سو استفاده کنه....
از اول هم معلوم بود کاری که ده بار جار زد رو نمی خواست انجام بده! اینقدر گفت تا اوباما هم صداش در بیاد! اینجا بود که دیگه شهرت به حد بین الملل و حتی به کشور هایی که نه مسیحی هستند نه مسلمون برسه! الان تو کلی معروف شدی! الان که کلی کتاب ازت بخرن......
حالا میای میگی که اون کار رو نمی کنی و تموم میشه و میره...

حالا اینور
یه عهده که فقط دنباله بهانه برای آتش افروزی هستند وقتی حرف های اون کشیش رو شنیدن نشستن و کلی سناریو و متن سخنرانی و بیانیه آماده کردن و خلاصه کلی طرح ریختن...!
حسابی آماده شدن که آتیش بندازن به بدنیا... کلی سینه ها برای سینه زدن آماده کردن و نقشه ها کشیدن!
اما زد و اوباما بدجوری جواب داد و کشیش هم دید حتی بیشتر از خواستش معروف شده بیخیال شد (از اول هم نمیخواست اون کاری که *هی* میگفت رو انجام بده! پس فرقی هم نمیکرد.)
آقا اون بیخیال شد! اما آقایون از نقشه هاشون بیخیال نشدن که هیچ هرکی ندونه و این بیانیه های از پیش آماده شده رو بخونه انگار کشیشه قرآن ها رو سوزونده!!!

بابا بیخیال! یکی از شما دلقک ها سو استفاده کرد کلی معروف شد تو امریکا ولی شما هنوز دارید به دلقک بازی و کاسه داغ تر از آش شدن ادامه میدید!
می دونی؟ تو نقششون یادشون رفته بود حساب اینو کنن اگه طرف نسوزوند چی!؟
ترجیح دادن نقشه رو دست نخورده ادامه بدن

---

ممنون از متنت حمید جان
موفق باشی

حوریه جعفری - کامپیوتر جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 00:17

من فکر می کنم جامعه ما جامعه نمادهاست ؛ و چیزی که بیشتر از هر چیز برای مردم اهمیت دارد نگه داشتن همین نمادها و ارزش دادن به آنهاست.

قرآن هم در جامعه ما بیشتر از یک نماد نیست. قرآن نماد دین است! نماد خداست .
ما هر روز و هر ساعت دین را عملا زیر سوال می بریم. دروغ می گوییم، تهمت می زنیم، کم فروشی می کنیم، غیبت می کنیم. در تمام روز کاری را می کنیم که در قرآن قید شده نکن! همان را می گوییم که در آیه های آن تاکید شده نگو! جالب اینجاست که می آییم و دوباره همین آیات را می خوانیم (متن عربی اش را روخوانی میکنیم) گاهی حتی میدانیم چه نوشته (معانی) ، گاهی حتی حفظیم آیاتش را. ولی....

کسی نمی گوید در مقابل این حرکت نباید عکس العمل نشان داد! ولی این ما نیستیم که باید از کلام پرودگار دفاع کنیم. مایی که هر روز همین قرآن را به تمسخر می گیریم ، مایی که هر روز نه کاغذها را که حرف ها را به آتش میکشیم!

نه ! ما کسانی نیستیم که باید دفاع کند از کلام پرودگار!

م ن جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 02:10

به نظرم بد نبود از داستان سلمان رشدی درس بگیریم.کسی که مردم نه خودش را میشناختند و نه کتابش را!امروز ولی بسیاری از ما کتابش را خوانده ایم و او هم در سایه محافظانش گذر عمر میکند و اراجیف بیشتر مینویسد.
آخر این قایله هم کشیشی که دیوانه میخواندنش به واسطه خشم و شلوغ کاری ما برای خود اسمی و محافظانی دست و پا میکند و به ریشمان میخندد!

سخت است میبینم حکومتی داریم که عاشق این بازیها و پایدار به بازیچه شدن ماست.

غریبه شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 12:41

اگر بردبار نیستی ،خود را بردبار نشان ده ،زیرا اندک است کسی که خود را همانند مردمی کند و از جمله آنان به حساب نیاید...(حکمت 207نهج البلاغه)
لابد از فردا هم میگیم می لایق صحبت با خدا نیستیم و نماز خوندن واسه آدمای خویه و...
نه این ادعا کذب است ،اینها تنها ادعای روشنفکری است و صحت ندارد .
انسان راه زیاد دارد برای بهانه جویی
این طریق صحبت شما فتنه انگیز است
باید شما را بیشتر قبول داشته باشیم یا فقهایمان را که کار ما را تائید کرده اند؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد