KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حمایت همه جانبه آمریکایی ها از سیل زدگان پاکستانی (!)





در حملات هواپیماهای آمریکایی به مناطق پاکستان در 24  ساعت گذشته، دست کم 26 نفر کشته شدند.

در آخرین این حملات، هواپیمای بدون خلبان آمریکایی به منطقه ای قبیله ای در شمال غربی پاکستان حمله کردند و دست کم 11 نفر را کشتند.

این حمله در روستای درگاه ماندی در حومه میرانشاه شهر اصلی منطقه قبیله ای آشوب زده وزیرستان شمالی صورت گرفت و هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی چند موشک به ساختمان هایی در این روستا شلیک کرد.

منابع امنیتی پاکستان تائید کردند در این حمله دست کم 11 نفر کشته شدند.

مقامات امنیتی پاکستان دیروز هم اعلام کردند: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، خودروی سواری را در قطب خیل در نزدیکی شهر میران شاه مرکز وزیرستان شمالی پاکستان هدف دو موشک هدایت شونده قرار داد که دست کم 4 تن از سرنشینان آن کشته شدند .

صبح دیروز نیز 11 تن در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به وزیرستان شمالی کشته شدند .

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در دو هفته گذشته دوازده بار به منطقه وزیرستان شمالی پاکستان حمله موشکی کرده اند.

در این حملات 70 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

مقامات نظامی و امنیتی آمریکایی ادعا می کنند که طالبان و القاعده را هدف قرار می دهد اما مقامات محلی در مناطق قبایلی پاکستان می گویند که بیشتر، غیرنظامیان در این حملات قربانی می شوند . 

این در حالی است که اوضاع کشور سیلزده پاکستان همچنان وخیم گزارش می شود.

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی، وضع بهداشتی و غذایی کودکان مناطق سیل زده بسیار نامطلوب است و احتمال شیوع بیماری های واگیر باعث شده است سازمان های بین المللی امدادی ضمن هشدار درباره آینده این کودکان، بر رسیدگی
بیشتر به آنها تاکید کنند.

سازمان ملل متحد دیروز در گزارشی به وضع نابسامان کودکان پاکستانی در مناطق سیل زده و احتمال مرگ آنها بر اثر
سوء تغذیه و بیماری های گوناگون اشاره و تاکید کرد ده ها هزار تن از کودکان مناطق جنوبی این کشور در معرض مرگ ناشی از سوء تغذیه و بیماری های گوناگون قرار دارند .

سیل پاکستان که از نظر میزان خسارت و تعداد افراد تحت تاثیر بدترین فاجعه انسانی در طول تاریخ این کشور بوده است، شش میلیون نفر را آواره کرده است که از این تعداد یک میلیون نفر آنها در روزهای اخیر آواره شده اند.

منابع بیمارستانی پاکستان هم اعلام کرده اند بسیاری از نوزادان در اردوگاه های سیل زدگان در اوضاع نامناسب و بدون وجود امکانات بهداشتی و درمانی در چادرها به دنیا می آیند و از سوی دیگر شماری از کودکان زیر پنج سال نیز به سبب عواقب ناشی از سیل به خصوص بیماری های مختلف و سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند.

سیل اخیر در پاکستان یک پنجم خاک این کشور را زیر آب برده و به کشته شدن بیش از هزار و هفتصد تن و خسارت دیدن حدود بیست میلیون نفر منجر شده است .

کمبود غذا، آب و سرپناه و همچنین شیوع بیماری های مختلف از مهم ترین مشکلات سیل زدگان پاکستان است .

براساس آمار سازمان ملل متحد، حداقل پنجاه و هشت درصد از کسانی که در مناطق سیل زده شاغل بوده اند، هم اکنون در فقر مطلق به سر می برند .



منبع

نظرات 15 + ارسال نظر
جواد ارجمند_mba چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 18:15

با سلام
من یک چیز نمی دونم ، اونم اینه که شما ها چرا یه دعوا رو از وسطش تعریف می کنید؟؟؟؟
کل داستان بزار من برات تعریف کنم، بعدش تو خودت آنقدر شعور و عقل داری که تجزیه و تحلیل کنی موضوع، نیازی نبست که من خبر رو سانسور کنم
طالبان اعلام کرده بود در صورتی که گروه های انسان دوستانه مانند صلیب سرخ و هالا احمر و یا یونیسف وارد خاک پاکستان بشوند برای کمک من این گروه ها رو مورد حمله قرار می دهم
طالبان 6 روز پیش یک عملیات انتهاری در یکی از شهر های پاکستان(الان اسمش یادم نیست) انجام می ده و 3 نفر از گروه های جمعیت صلیب سرخ را مجروح می کنه
بعدش این نامردا میرن در وزیرستان خودشون در میان خانواده ها و روستاییان مخفی می کنند.
و در جنگی که بین افراد طالبان و آمریکایی ها در وزیرستان شکل می گیره تعداد زیادی افراد بیگناه کشته می شوند( شاید هم با گناه ، از افراد طالبان باشند،من نمی دونم)
در اصل اکثر این کشته های غیر نظامی به همین شکل بودن،
مثلا" در جنگ 33 روزه اسرائیل با حزب الله لبنان نیز همین طور بود که افراد حزب الله در خانه ها مخفی می شدند و عملیات می کردند.
خدایی نکرده اگر آمریکا به ایران حمله کنه در کشور ما نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد
یا حق

به هر حال این تعداد آدم بی گناه رو کشتند . . .

و هیچ حقی ندارند به کشور دیگه حمله کنند

جواد ارجمند_mba چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 20:50

من تشکر می کنم از این منطق قوی که شما دارید و واقعا" لذت بردم
واقعا" به من هم میگن دانشجو

عذر میخوام به کشورتون توهین کردم

نفیسه چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 22:42

اخی..امریکاییهای طفلکی..پس اون بنده خداهام گناهی نداشتن..می خواستن مردمو از شر طالبان نجات بدن ناچارا یه صد نفری از مردم پاکستانم کشتن...تازه معلوم نیست..اصلا شاید کشته شده ها از افراد طالبان بودن
درست گفتم اقای ارجمند؟؟؟
انگار حضور و حمله امریکا یه چیز عادی شده که باید دنبال مقصر واسه دلیل حمله شون بگردیم!!!!

جواد ارجمند_mba چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 23:00

با سلام
توجه کنید نفیسه خانم
حضور آمریکای ها در منطقه ، درست و غلطش و اینکه چرا هستن و آیا باید باشن یا نه و... این ها همگی یک مبحث برای بحث هست و اینکه چرا یک کشور به یک کشور دیگه حمله می کنه، چه تعدادی از مردم مردن و چرا مردن ، و اصلا" کی اونا را کوشته یک مبحث دیگه است نفیسه خانم،
اولا" اینکه شما این دو رو با هم قاطی نکنید در ثانی واضح صحبت کنید، من اصلا" نفهمیدم شما چی گفتید، اگه براتون ممکن به ظور واضح سوالاتون مطرح کنید
با تشکر

نفیسه پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 11:11

سلام
اولا همه این مسائلی که گفتیدبه هم مربوطه.حضور امریکا در منطقه٬حمله امریکا به کشور های منطقه٬از آب گل الود ماهی گرفتن امریکا همگی به وخیم تر شدن اوضاع مردم پاکستان ربط داره
ثانیا قسمت اول نظرم تکرار صحبت های شما بود..کمرنگ کردن شدت ظلم امریکا به مردم مظلوم پاکستان با تاکید روی مسائل جانبی ٬اونم در شرایطی که به خودی خود زندگی برای پاکستانی ها دشوار هست

جواد ارجمند_mba پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 13:12

سلامی دیگر
اولا" اینکه هیچ ربطی نداره ، مثلا" اگر ایران و یا هر کشور دیگری ناو و یا کشتی خود را در آبهای آزاد اقیانوس آرام قرار دهد اشکالی دارد؟؟ و آیا کسی حق دارد به یک ناو حمله کند در دریای آزاد حمله کند؟؟؟
شما مثل اینکه یادتون رفته اول به کشور آمریکا حمله شد در 11 سپتامبر و بعد آمریکا بهانه ای در دست گرفت و به عراق و افغانستان حمله کرد. شمایی که اهل سیاست نیستید و سیاستمدار نیستید چرا بهانه دست ابر قدرت ها می دید؟؟
یک سوال برای من جالب و می خوام از شما بپرسم آیا شما می دونید این گروه طالبان این همه اسلحه و موشک از کجا و از کی می خره؟؟
آیا شما می دونستید خواهر و پسر بن لادن یک ماه پیش در ایران بودن و الان دیگه نیستند و از ایران رفتند؟
آیا می دونستی که دختر بن لادن حدود یک سال پیش به سفارت عربستان در ایران پناهنده شد و جلب اینکه آقای متکی وزیر امور خارجه در یک مصاحبه تلویزیونی از اینکه دختر بن لادن در ایران بود اظهار بی اطلاعی کرد!!!
الان شما ( دولت ایران) از آمریکا که بقل گوش شما نشسته می ترسید، وگرنه دلتون برای مردم پاکستان و عراق و افغانستان نمی سوزه که. همه این پوشک ها و تسلیحات نظامی طالبان و حزب الله لبنان را ایران تامین می کنه
اگه شما دلتون برای مسلمون ها می سوزه چرا حدود 2 سال پیش که مسلمون های چین به خاک و خون کشیدن شما ساکت نشستید؟؟؟
یک مقداری سیاست بازی و کثافت کاری های دولت جمهوری اسلامی را در استدلال های خودتون دخیل بدونید نفیسه خانم
نمی دونم شاید شما دارید از دولت جهموری اسلامی پول می گیرید و یا اینکه شما و یا خانوادتون هم یکی از دولتی ها هستید ، آخه من دوست از این قبیل زیاد دارم
این داستان حکایتی دراز دارد نفیسه خانم

ببخشید که وارد چتتون میشم

حتما شما هم از آمریکایی ها پول میگیرید که این طور سینه چاکانه طرفشون رو میگیرید

جواد ارجمند پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 18:25

من که خیلی پول می گیرم،
فقط نمی دونم این آمریکایی های کثافت چرا به من ویزا نمی دند

نفیسه جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 03:04

سلام
جرم امریکا صرف قرار دادن کشتی یا ناو در آبهای آزاد نیست
قضیه 11سپتامبر یک صحنه ساختگی بود برای ایجاد بهانه ای برای حمله به افغانستان.شما یک نگاهی بکنید،ببینید در اکثر نقطه نظراتتون حرف و گفته کسی که بیشتر از همه قبول دارید آمریکاست.این دلیلش چیه؟در دولت آمریکا و سیاست هاش چه نکته مثبتی می بینید که اینطور حرفش برای شما حجته.این ساده انگاری شما در قبال دولتی که ذره ای انسانیت نداره برای چیه. حرفی که با قطعیت ازش دم می زنید همون حرف های آمریکا و صهیونیسمه.به ظالم بودن دولت آمریکا و صهیونیسم شک دارید؟متوجه هستید سنگ دولتی رو به سینه می زنید که تعداد بی شماری مردم بی گناه رو در سراسر دنیا کشته؟
آمریکا دنبال بهانه است برای حمله به کشورهای خاورمیانه.این بهانه رو هم خودش خوب بلده درست کنه.سر قضیه حمله به عراق؛به دفاع از کویت،حمله صدام به کویت رو بهانه قرار داد برای حمله به عراق.دلش به حال مردم کویت سوخت؟یا ناگهان یاد انسانیت و حقوق بشر افتاد؟تا قبلش که صدام به حمایت و پشتیبانی خود آمریکا مردم بی گناه ایران رو می کشت، پس چرا خبری از انسانیت وحقوق بشر نبود؟موضوع اینه که تاریخ مصرف صدام برای سو استفاده های آمریکا تموم شده بود.باید یه جوری از صحنه حذفش می کردند.وقتی صدام تو جنگ با ایران به منافعی که می خواست نرسید، آمریکا با طرح ونقشه، پشتش رو خالی کرد، اونم برای جبران خسارت ها به کویت حمله کرد و بعد آمریکا بازی حمایت از کویت رو راه انداخت.
طالبان هم مثل صدام از عاملان آمریکاست که الان دیگه چند وقته تاریخ مصرفش برای آمریکا تموم شده.بایدبه هر ترفندی هست رسوایش کنند تا از صحنه روزگار حذف بشه.
شما یه طرف ایستادید،امریکا هم اتفاقا همون طرفای شماست . بعد هر کسی مخالف شماست،همه رو توی یک بسته می گید مخالف.این می شه که هم کمک به حزب الله لبنان رو به ایران نسبت می دید هم کمک به طالبان رو.
شاید از نظر شما هدف،وسیله و مسیر رو توجیه کنه که به نظرتون غیر منطقی نمیاد آمریکا برای جنگ با گروه طالبان عده ای مردم مظلوم رو بکشه؛ولی از نظر من هدف مقدس با وسیله نامقدس سازگاری نداره.نابودی دولت مستکبر آمریکا به وسیله امکانات دادن به گروه متحجر شیطانی طالبان!
در مورد اقوام بن لادن مطالبی گفتید که حتما توقع ندارید بدون مدرک پذیرفتنی باشه.مدرک برای صحت این موضوع و اینکه از راه قانونی به ایران امده اند.
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند-این فرمایش امام(ره) هست که نشات گرفته از آیات قرآن کریم هست.ما،مسلمان ها معتقدیم«لاحول ولا قوه الا بالله ».اگر خداوند نخواهد ضرری به هیچ کس نخواهد رسید حتی اگر این ظلم و ضرر از جانب وحشی ترین دولت ها باشه.نهایت جنگ با آمریکا از دست دادن جانمان است که مرگ در راه خدا و مبارزه با دشمن خدا برای هر مسلمان مومنی از عسل شیرین تره.مسئله،حفظ اسلام است.
«و اعدو لهم مااستطعتم من قوه »در مقابل دشمنان خدا و اسلام از هیچ گونه تلاش و هزینه و تجهیزاتی نباید دریغ کرد.اگر راه برای آمریکا و صهیونیست باز بود ،فکر نکنید به ظلم و کشتار در قبال چندتا کشور بسنده می کردند.پیش می رفتند تا رسیدن به قدرت واحد آمریکا و صهیونیسم(منجیان بشریت!!!)در جهان.که البته خلاف وعده الهی است(و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون) . و چنین فاجعه ای؛به واسطه مومنان خدا در زمین،هرگز به وقوع نخواهد پیوست.
امروز حزب الله شده سدی در مقابل صهیونیسم.اگر کمک ایران به حزب الله باشد (که امیدوارم باشد) اولا مصداق کمک به مظلوم است که امام(ره) اسلام ناب را حامی مظلوم و در مبارزه با ظالم معرفی کرد.ثانیا مصداق آیه «و اعدولهم مااستطعتم من قوه»است.البته اگر معتقد نباشید به اینکه تا دشمن خانه هایمان را ویران نکرده و فقط نشانه رفته ،حق دفاع نداریم!
در مورد مسلمانان مظلوم چین سکوت نشد.البته موضع کمرنگ بعضی مسئولین ناراحت کننده است که با تذکر مراجع مواجه شد
(http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=55385)
با اینکه به نظام جمهوری اسلامی دلبسته ام ولی در یک وبلاگ دانشجویی به عنوان یک دانشجو نظرات شخصی خودم را مطرح می کنم
سیاست های ساخته ذهن شما را نه؛ولی سیاست های واقعی جمهوری اسلامی ایران را اگر صحیح بدانم از آن دفاع و اگر ناصحیح به آن انتقاد می کنم.
در مورد تهمت آخر نظرتون:اگر قضاوتتون در مورد دوستانتون اشتباه نباشه،براشون متاسفم که با حمایت از نوع غلط باعث بدبینی شما نسبت به دولت شدند.بنده خیر ؛دولتی نیستیم و اگرهم بودیم باز فکر و اعتقادم برام تصمیم می گرفت نه شکمم.اثباتش ان شا الله برای اون دنیا

جواد ارجمند جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 16:33

با سلام
چقدر مطلب نوشتید نفیسه خانم، به خدا چون من درس می خونم وقت ندارم این همه مطلب بخونم و جواب بدم.
اگر میشه خلاصه مطالبتون بگید من هم جوابم می دم،
باتشکر

نفیسه شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 02:29

سلام
ادعا و تهمت یه خطی میشه ولی شرح و توضیح عقیده ادم با یه خط جواب نمی ده
مطمئن باشید فکر کردن و نوشتن این مطلب برای من بیشتر از خوندن شما وقت گیر بوده
در ضمن ادم همیشه مجبور نیست جواب بده گاهی می تونه فقط فکر کنه
با تشکر

جواد ارجمند_mba شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 05:30

با سلام
آدم اول باید وقت کنه بخونه و بعدش شروع به فکر کردن بکنه( ما که اینطوری هستیم ولی شما رو نمی دونم)
در ضمن شما(حامیان نظام) همیشه می تونید حرف بزنید و تریبون ها همیشه برای شما آمادهست و هیچگاه سایت های شما فیلتر نمیشه ، شما اصولا" عادت دارید ناطق و سخنگو باشید تا شنونده
من تا اونجایی که یادم می یاد و خدا بالا سرم شاهده ، تا سن 20 سالگی فقط داشتم از این نظام حرف می شنیدم، یا پای منبر بودم یا پای تلویزیون های نظام جمهوری اسلامی ، بابا حالا داریم می گیم برا یچند سالی هم شما بشنوید، فقط لازمه این کار سکوت و فقط بشنوید و فکر کنید، نمی خواد به ما و امثال ما جواب بدید، فقط تورو به خدا فکر کنید و وجدان خودتون قاضی کنید
والسلام

مینا شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 21:18

ای بابا حمله‌ امریکا واسه عراق و افغانستان که بد نشد...

یکی ندونه فکر می کنه قبل از حمله آمریکا، عراق و افغانستان بهشت بود این آمریکائیها اومدن جهنمش کردن؟؟

یه ذره عقل هم خوب چیزیه‌ها؟؟؟

قبل از امریکا طالبان و صدام مردمشون رو می‌کشتن ... چرا صدای یکدومتون در نمی‌اومد؟؟؟

وضع الان افغانستان و عراق به مراتب خیلی بهتر از قبل از حمله آمریکاست ... همین‌که پاتون باز شده می‌رید زیارت امام حسین مگه بده؟؟؟ همین که تو افغانستان مدرسه و دانشگاه باز شده و رای‌گیری میشه مگه بده؟؟؟ اگه افغانستان و عراق روی آرامش نمی‌بینه به خاطر دولت‌های قبلیشه ... مثل ایران که اگه امریکا بهش حمله کنه بیشتر مردم رو همین خود حکومت با بمب‌گذاری خواهد کشت ... مثل اینکه مسلمان‌ها و تعصباتشون رو نمی‌شناسید ... از خر شیطون که پیاده نمی‌شن ...

راستی منم از امریکا پول می‌گیرم ... ویزامم تو راهه همین روزا سیتی‌زن هم می‌شم ... تا بترکه چشم بسیجی‌ها زحمتتون کم شد واسه وصله چسبوندن چون خودم به خودم چسبوندم ... شما زحمت نکشید.

" یه ذره عقل هم خوب چیزیه‌ها؟؟؟ "

واقعا

مینا شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 21:20

در ضمن آقای باقری ایران خودمون بدون سیل و زلزله ابنقدر از این عکس‌ها داره تا دلت بخواد...

نفیسه شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 22:33

سلام
من نوشته های شما رو با دقت تمام خوندم٬رو مسائلی که مطرح کردید فکر کردم و با اینکه عقایدم در اینگونه مسائل با شما نقطه اشتراکی نداره ولی فکر می کنم خوندن یا شنیدن عقاید مخالفم می تونه به بارور تر شدن فکرم کمک کنه٬در ضمن اینکه می فهمم یه قشری از جامعه در مورد مسائل چه طور فکر می کنن و این مسئله برام مهمه(هر چند این قشر در اکثریت نباشند)
در ازای هر یک خط نوشته شما من تقریبا دو خط نوشتم
مسئله زیاد بودن نوشته نیست
مسئله احساس بی نیازی از خوندن عقاید مخالفه
«به خدا چون من درس می خونم وقت ندارم این همه مطلب بخونم و جواب بدم.»
اشتیاقتون برای جواب دادن به وضوح از با خبر شدن از عقاید دیگران بیشتره
می شد بحث خوبی باشه ولی...
موفق باشید
والسلام

بهناز سه‌شنبه 30 شهریور 1389 ساعت 18:55

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد