KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مسلمانان٬ مسلمانان؛ مسلمانی ز سر گیرید...

متأسفانه حکومتی که حیات خویش را در ایجاد بحران‌ها یابد٬ خود را تشنه‌ی چنین حوادثی یافته تا بحرانی سازد و حیاتش را ادامه دهد٬ اصل دینی ممنوعیت تشییع فاحشه (شایع کردن زشتی‌ها) ما را باز می‌دارد تا زشتی‌ها را بگسترانیم. « إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْ‏آخِرَهِ » (نور/ 19) کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است.

اگر امر خطایی رخ داده٬ همه آن را محکوم کرده و فاعل نیز به انجامش نرسانده به راستی هدف از بسط و گسترشش توسط دولتی که حیاتش وابسته به بحران است چیست؟! پس این امر را لااقل دینی جلوه ندهید که قرآن نیز خود بسطش را توسط شما بازداشته و قداسشتش را بیش از این پایمال نکنید! 

اما به راستی راه صحیح مقابله با اینگونه خبط و خطاها چیست؟ آیا تنها با فتوا و تظاهرات و مقابله به مثل می‌توان پیشگیری و اعتراض بدان داشت و یا با ایجاد فرهنگ صلح...؟!

به راستی کیست که باید از اسلام رحمانی دفاع کند؟! 

اگر نماینده‌ی اسلام فاشیستی طالبان است و استبدادش را در حکومتی می‌توان یافت و ... نماینده‌ی اسلام رحمانی کیست؟! 

متأسفانه کیش‌داران ما به اندازه‌ی دالایلاما در تبت هم تأثیر نداشته منادی رحمانیت و صلح نمی‌باشند! 

فرهنگ صلح ساختاری است که باید از پس سال‌ها بنیانش نهادینه گشته و استوار گردد٬ و با فتوایی چند و تظاهراتی پراکنده و مقابله به مثل حاصلی پدید نمی‌آید جز آنچه خشونت گرایان گویند و متهم شوند و بس...!

نظرات 14 + ارسال نظر
tnx چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 12:30

به تو هم میگن دانشجو؟؟؟ چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 12:39

اشدا علی الکفار رحما بینهم چی می شه
پیامبر چند تا جنگ انجام داد ؟
این چرندیات شما از حلقوم متعفن سروش بیرون میاد وخدا نکند کار شما هم به عاقبت سلمان رشدی منجر بشه
معنی غیرت دینی وغیرت هم در مخ شما معادل ویا مفهوم دارد ؟؟؟

خشنوت مقدس هم داریم یا نداریم

کار امام حسین(ع) از نظر شما چه حکمی دارد که با یک جمعیت کم در مقابل یزیدیان لشکر کشی کرد؟؟/

پیامبر زمانی جنگ می‌نمود که با مصالحه و آرامش و دعوت به نیک کار صورت نمی‌پذیرفت و در مقابل شمشیر کشیده و مجبور بدین امر می‌گشت! و نه آنکه در اوضاعی که همه امری ناصواب را تقبیح کرده و خود آن فرد نیز از انجامش بازداشته شده باز ما این ناصوابی را در جامعه بسط گسترش داده و موجب تقدس زدایی بیشتر آن گردیم...!
پس قرائت رحمانی و صلح طلبانه‌ی قرآن را در نهایت که حامی است؟!

به تو هم میگن دانشجو؟؟؟ چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 14:04

یریدون ان یطفئوا نورالله بافواههم و یابی الله الا ان یتم نوره و لو کره الکافرون (کافران می خواهند که نور خدا را به نفس تیره خود خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند، هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند.)

« إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْ‏آخِرَهِ » (نور/ 19) کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است.

به تو هم میگن دانشجو؟؟؟ چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 14:09

اگر دولت های اسلامی و مردم مسلمان جهان در قضیه توهین سلمان رشدی به پیامبر اکرم و یا قضیه کاریکاتوریست دانمارکی به وظیفه خود عمل می کردند و ملاحظه کاری نمی شد و توهین کنندگان به سزای خیانت خود می رسیدند امروز شاهد فاجعه به آتش کشیدن قرآن توسط صهیونیست ها نبودیم.

اگر فرهنگ‌سازی صحیح درباره‌ی اسلام رحمانی و صلح‌طلبی قرآن و اسلام صورت گرفته و کیش‌داران ما دارای حداقل اثرگزاری همچون کمترینش دالایلاما و ... داشتند٬ اکنون در صلح‌طلبی آن شکی نبوده و جهان خود همچون حال که آن را طرد نمود٬ بیشتر طرد نموده و هرگز کسی به خود اجازه‌ی چنین اهانت‌هایی نمی‌داد٬ و نه با خشم و نفرتی که کاشته و اینگونه باید برداشتش نمود...!

بهت زده نشی ؟؟ چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 14:13

إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَهُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْ‏آخِرَهِ » (نور/ 19)

شنیدی یخ می خورن اما نشنیدی چه وخت می خورن

از دیگاه های خوارج گونه شما تعجبی نیست
لاحکم الا الله در مفابل قران ناطق

دست از مغلطه برداشته و بگسترانید چنین زشتی‌ها و بیشتر قداستش را پایمال کنید٬ که همانا سیاستی باشد از برای بحران‌سازی و ادامه‌ی حیاتی که تنها بدان وابسته بوده و بس و از دام کردن دین هم هیچ واهمه‌اییتان نیست٬ چه رسد به پایمالی قداستش و ...

فینال چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 14:49

حضرت مغلطه جواب سوالات منو ندادی؟

معنی غیرت دینی وغیرت هم در مخ شما معادل ویا مفهوم دارد ؟؟؟

خشنوت مقدس هم داریم یا نداریم

کار امام حسین(ع) از نظر شما چه حکمی دارد که با یک جمعیت کم در مقابل یزیدیان لشکر کشی کرد؟؟/

گفت: پویا به اطرافیان خود گفته است، چند ماه بعد از انتخابات متوجه شدم که حرکت ما به جایی نمی رسد.
گفتم: پس چرا تا آخر خط با فتنه گران و عوامل سازمان های جاسوسی بیگانه همراهی و همکاری کرد؟!
گفت: پاسخی به این سؤال نداده است.
گفتم: چرا به طور آشکار و علنی به جرمی که مرتکب شده و پشیمانی خود از همراهی و همکاری با دشمنان مردم اعتراف نمی کند؟

گفت: چه عرض کنم؟! هنوز هم با فتنه گران فالوده می خورد و زلفش را به بیگانگان گره زده است.

گفتم: یارو به دکتر مراجعه کرد و گفت؛ آقای دکتر! چند ماه است که هر شب خواب می بینم دارم با گاوها فوتبال بازی می کنم! دکتر گفت؛ امشب این قرص ها را بخور دیگر از آن خواب ها نمی بینی. یارو گفت؛ آقای دکتر اگر اجازه بدهید قرص ها را از فردا شب بخورم. دکتر با تعجب پرسید؛ چرا از همین امشب نمی خوری؟ و یارو در جواب گفت؛ آخه آقای دکتر، امشب مسابقه فیناله!

گویا کمترین دقتی هم در خواندن پرسش‌ها نداشته و البته چاره‌ای هم نمی‌بابید جز فرار بدینسان!
بنده بارها عرض کردم که امامان در چه مواقع و شرایطی بدین امور پرداختند٬ نه در این شرایطی که همه این عمل را تقبیح نموده و خود فاعل نیز از انجامش بازداشته!
اگر اینگونه باشد که شما می‌گویید پس به راستی حرف آن سوزاننده را هرچه صریح‌تر صحه گذاشته و اثبات خشونت‌بار بودن اسلام را و تهی بودنش جز خشونت را اثبات می‌نمایید که آنان فریاد زدند و بس!
بل به جای این امر باید اسلام رحمانی را اثبات نمود و صلح و آرامش طلبیش و آنچه حضرت علی (ع) به مدارا جهت نیل به اعداف رهنمون نمودند.!
مرا به یاد مکالمه‌ی حاج فتاح در فیلم آواز قو انداختی که می‌گفت: اگر حضرت علی (ع) را به ۱۰۰۰ قسمت تقسیم کنی٬ یکی جنگ است و باقی صلح است و مدارا...
دیگر از قصه پردازی‌های واهی و خیالی چون شما هم پرهیز کرده و به همان ارجاعتان می‌دهم...

به تو هم میگن دانشجو؟؟؟ چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 14:54

حقیقت آن است که غرب دیگر تاب سکوت در مقابل گسترش و نفوذ اسلام را ندارد و با رفتارهای وقیحانه ای چون اهانت به قرآن کریم اوج عجز و ناتوانی- و البته نگرانی و هراس- خود را فریاد می زند. این اقدامات مذبوحانه، نشانه های روشنی از فروپاشی غرب سلطه طلب است که در برابر منطق و جذابیت های اسلام و تفکر نورانی قرآن، مستأصل شده و در مقابل خود چاره ای جز اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان نمی بیند. به یقین اسلام ستیزی آمریکا آن هم با نمایش پاره کردن صفحات و یا آتش زدن قرآن، دستاوردی جز افزایش نفرت جهانی نسبت به آنان، آن هم از سوی 5/1 میلیارد مسلمان و موحدان و خداپرستان بی شمار دنیا، نخواهد داشت.

اگر به واقع اینگونه است و اسلام در حال اینگونه گسترشی است از سوی مدعوین شما پس این همه جار و جنجال دیگر چیست...؟!
اسلام که با اشاعه‌ی شما به چنین جایگاه رفیعی رسیده و دیگر جایگاه پایینی ندارد٬ آن فرد هم که دارای طرفداران اندکی بوده و با بازداشتن دولت آمریکا و تمامی معترضان از عملش جلوگیری نموده٬ پس دیگر باکتان چیست؟!
شما که مدعی منطق اسلام هستید این همه آتش افروزی پرچم یک ملت و توهین و اهانتتان چیست؟!
چرا با منطق ناب خود رحمانیت و صلح‌طلبتان را به اثبات نمی‌رسانید تا دیگر حرفی نماند برای این اندک یاوه گویان؟!
دیگر چرا با ادامه‌ی این زشتی قداست قرآن را بدینسان هجوم می‌برید؟!
بس است این رنگ بازی‌ها که همه چیز بس عیان است و آشکار...

جواد ارجمند_mba چهارشنبه 24 شهریور 1389 ساعت 16:32

سلام پویا جان
نمی دونم من میشناسی آقا پویا یا نه؟؟؟ مهم نیست
فقط می خواستم چند تا نکته رو بهت بگم که توی نوشته هات دقت کنی
1-همیشه آدم ها همه حقیقت نباید بگن چون امکان داره طرف مقابلشون قدرت تجزیه و تحلیل نداشته باشه، مثلا" تو اگر بخواهی برای یک بچه 5 ساله درس انتگرال بدی ، اون بچه فکر می کنه که تو دیونه ای
2- تو اگر قصد اصلاح این جماعت داری نباید به تندی و خشونت باهاشون بحث کنی چون اون ها مطمئنا" گارد می گیرند و حرف تو هرچند که راست و درست باشه قبول نمی کنند،
3- دقیقا" باید فکر کنی که با یک بچه 5 ساله داری صحبت می کنی ، اگر به این بچه بگی به چیزی دست نزن ، این بچه کنجکاو میشه و می خواد حتما" دست بزنه به اون وسیله
4- مرد مومن تو داری مثلا" امر به معروف و نهی از منکر می کنی، کجای قرآن گفتن امر به معروف و نهی از منکر این طوری باشه. نکنه تو هم می خوای مثل این چماق به دست های نظام امر به معروف و نهی از منکر کنی، من شرط می بندم اگه هر کدام از این کسایی که در بالا نظر گذاشتن جلوی دستت بودن حتما" کتک خورده بودن
5- مطلبت خیلی جالب بود ، در حد دانشگاه شریف بود پسر

درود بر جواد ارجمند عزیز
مگر می‌شود دوست عزیز دانشکده علوم و جهاد دانشگاهیمان را از یاد ببرم؟! بسی دلتنگیم رفیق...
ممنون از یادآوری نکات کاملا به جای تو دوست عزیزم٬ خصوصا در باب لحنم اگر کمی تند و خشونت درونش احساس می‌شود٬ اما به واقع نه خشمی از این دوستان دارم و نه غضبی و ... و تنها سعی می‌کنم تا آنچه حق و حقیقت به نظرم می‌آید را با تمام وجود فریاد بزنم٬ همین و بس!
امید به آنکه دوستان منتقد هم از لحن من دلگیر نشده و این نقد را بر یکدیگر عرضه داریم تا رشد یابد اندیشه و تفکر همه‌ی ما زین بحث و گفتارها...
باری دیگر سپاس از یادآوری نکات به جای تو دوست عزیزم و سپاسی دیگر از لطف و تمجید تو دوست عزیزم و به امید ادامه‌ی اینگونه مباحث و گفتارهای سازنده...

نفیسه پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 11:58

ما صبر می کنیم وقتی دشمنان اسلام شمشیر کشیدن برامون به مراجع می گیم لطف کنن فتوا بدن٬ما هم می ریزیم تو خیابون تظاهرات.. تازه محکومشونم می کنیم
تا قبل از اونم کاری نمی کنیم چون خدای نکرده چهره اسلام رو در اذهان عمومی خراب می کنیم

اسلام دین رحمانیت هست اما دین ساده لوحی نیست.
«اگر»امر خطایی رخ داده؟؟؟؟واقعا چنین فاجعه ای نیاز به قید شرط داره!!!!
منظورتون از کسایی که این فاجعه رو محکوم کردن همونایی هستن که از سلمان رشدی و اون کاریکاتوریست دانمارکی تقدیر می کنن!!
«این سلسله‌ کینه‌توزی‌ها با اسلام و مسلمین ناشی از آن است که از چند دهه پیش تاکنون نور اسلام از همیشه تابنده‌تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتی غرب از همیشه بیشتر شده است ناشی از آن است که امت اسلام از همیشه بیدارتر شده و ملت‌های مسلمان اراده کرده‌اند زنجیره‌های دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند»
می شه لطفا توضیح بدید از نظر شما چه اتفاقی بیفته ما مجاز می شیم «اشدا علی الکفار» باشیم؟؟!!
یادتون نرفته حکم ارتداد سلمان رشدی رو که!

نکته:با محکوم کردن عمل زشت٬ زشتی ها در میان مردم باایمان شیوع می یابد
نکته۲:با دشمنان قسم خورده اسلام و قران راه صلح در پیش گیرید تا چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهید
نتیجه:پس از چندی نهادینه کردن ساختارفرهنگ صلح٬به ناگاه دشمنان قسم خورده اسلام تحولی شگرف یافته٬از مخالفت و دشمنی با اسلام و مسلمین دست بر می دارند

درود بر شما!
خوشنودم از باز شرکت شما در این مباحثه
دوست گرامی٬ تمام سخن من این بود: زمانی که فاعلی تنها تهدید به عملی کرده (توجه فرمایید تنها تهدید صورت گرفته و از انجامش خود داری نموده!) همه‌ی جانبانش هم آن را محکوم کرده‌اند٬ و در نهایت از درجه‌ی انجام ساقط شده دیگر دلیل اینهمه هیاهو چیست...؟!
آیا جز ایجاد بحرانی و سوار شدن بر این موج و اینگونه موج سواری‌ها...؟!
اگر به واقع کیش‌داران اسلام چنین دینی است پس چرا نتوانسته‌اند جلوی این اعمال را با نور تابنده‌ی خویش بگیرد؟!
بله٬ زمانی که واقعه‌ای زشت مکررا در جامعه ذکر رود٬ دیگر قبح آن از بین رفته و گویی این مسأله‌ای است ساده و عادی که بدینسان از آن یاد رفته و تکرار می‌شود!
من هرگز نگفتم با دشمنان صلح کنید! دقت کنید که عرض کردم فرهنگ صلح اسلامی باید طی سالیان نهادینه گردد تا چنین گفتمان‌های در بدو ورود خاموش گشته و باطل بودنشان اثبات گردد!
و اگر چنین گردد همانطور که در بالا نیز ذکر شد در بدو ظهور چنین اعمالی همه‌ی جهانیان دانسته اسلام دین صلح است و رحمانیت و با گفته‌ی آن یاوه‌گویان تناسبی نداشته و خود رانده خواهند شد٬ به مانند دیگر رویدادها که بارها رخ داده ولی از دیده‌ی نظر خارج باشند...

جواد ارجمند_mba پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 13:33

با سلام
مثل اینکه قصه من و نفیسه خانم سر دراز داره
نفیسه خانم اوصلا" دین شما( ونه ما) این طوری که هیچ کاری نباید بکنید تا اینکه مراجع امر و نهی کنند.
شماها هیچ اختیاری از خودتون ندارید ، همان حرفی که آقای آقاجری در دانشگاه همدان گفتند. پس واقعا" باید صبر کنید تا مراجع فتوا بدهند، اینکه چیز بدی نیست به اون اعتراض می کنید
شما گفته بودید که نور اسلام تابنده تر شده و اسلم همه جا فراگیر شده؟؟؟!!!
نکنه منظورتون ایران، شما فکر می کنم کسایی که به زور روسری سرشون می کنند و یا به دلیل اینکه شغلشون رو از دست ندن چادر سرشون می کنند و یا همین بچه های همکلاسی رو مسلمان شیعه و اون هم از نوع اسلام خودتون می دونید و یا اینکه گروه طالبان و بن لادن باعث ترویج اسلام شدن؟؟؟
نفیسه خانم شماها همیشه مصداق اشذ علی الکفار بودید، ما رحمت و مهربانیی از "شما" شیعیان و گروه طالبان و وهابی ها ندیدیم.
یک مثال می زنم براتون: اگر من صورت خودم بپوشونم و انجیل را آتش بزنم و این فیلمش در کل دنیا پخش پشه، شما فکر می کنید کل مسیحیان دنیا هموم کاری را می کنند که شما چند روز پیش انجام دادید؟؟
نیازی نیست فکر کنید یه سری به youtube بزنید گونه های مختلفی از توهین به مسیحیت رو می بینید
بی خیال، این قصه سر دراز دارد

درود بر جواد عزیز و نقد و پاسخ به نقدی که عرصه را هرچه بیشتر می‌گشاید برای تراوش افکار و روشنی اذهان...

حامد ؛ نرم افزار پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 20:04

"نفیسه خانم اوصلا" دین شما( ونه ما) این طوری که هیچ کاری نباید بکنید تا اینکه مراجع امر و نهی کنند."
"شماها هیچ اختیاری از خودتون ندارید ، همان حرفی که آقای آقاجری در دانشگاه همدان گفتند. پس واقعا" باید صبر کنید تا مراجع فتوا بدهند، اینکه چیز بدی نیست به اون اعتراض می کنید"

اولا این جمله در حد یک تهمت است و تنها در مورد کار های اصلی که سرنوشت دین به آن وابسته است از مراجع سوال میشود
و دیگر آنکه این جمله ها نشان از خود برتر بینی عمیقی است که در شما وجود داردو البته خود را برتر میبینید .امیدوارم ما نیز روزی چون شما شویم .
از خانم نقیسه هم متشکرم و تقریبا با ایشان موافق هستم
تنها یک پیشنهاد به خانم نفیسه دارم
سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که ابهام کمتری داشته باشند تا زمینه سو استفاده روشن فکرانی از این دست فراهم نباشد
جناب توکلی دیگه وقت نشد به شما برسم !
مخلصیم !

به گمانم در دنیای پست مدرن امروزین ما انسان‌ها دارای معیارهای بسیاری می‌باشیم که با توجه به آن‌ها اندیشیده و اتخاذ عمل و نظر می‌نماییم٬ و دیگر در قرون وسطی نیستیم که کشیشی کوپرنیکی را پدید آورد و تا پای گیوتین پیش برد گالیله‌ها را٬ و ما انسان‌ها دارای عقل و شعور٬ شواهد و قرائن و حس و درک و بسیاری پارامترها می‌باشیم که به ما ابعاد گوناگونی داده و پیش می‌برد در این جهان پسامدرنی...
حال شما می‌توانید همچنان تک بعدی مانده و عقل و شعور خویش و بسیاری از دیگر پارامترها همچنان دست نخورده باقی گزارده و استفاده‌ای ننهید٬ ولی من ترجیحم آن است تا از همه‌ی داشته‌هان استفاده کرده و عملم را از برآیند آن‌ها بیرون نهم...

جواد ارجمند پنج‌شنبه 25 شهریور 1389 ساعت 23:12

با سلام
آقا حامد شما اختیارات مرجع تقلید و مخصوصا" ولی فقیه نمی دانید در جمهوری اسلامی در چه حدی تعریف و مشخص شده است. تا این حد بدانید اختیار جان و مال و ناموس شما در اختیار ولی فقیه شما و مرجع تقلید شما می باشد.
درثانی ، من به هیچ وجه خودم را برتر از شما نمی دونم به خدا، من همیشه خودم را یک خواجه نصیری تمام عیار می دونم. و این بارها تکرار کردم.

سپاس از روشنی حدود و ثغور این جماعت بر همه چیز حاکم...

حامد ؛ نرم افزار جمعه 26 شهریور 1389 ساعت 02:15

"حال شما می‌توانید همچنان تک بعدی مانده و عقل و شعور خویش و بسیاری از دیگر پارامترها همچنان دست نخورده باقی گزارده و استفاده‌ای ننهید"
این برداشت اشتباه از دیگران و نتیجه گرفتن از این فرض اشتباه از نگرانی های دیگر بنده است متاسفانه مشکل دقیقا همینجاست .
این فرض اشتباه از دلایل خود برتر بینی است .


از آقای ارجمند هم ممنونم که بحث را روشن کردند

ممنون می‌شوم تا اشتباه بودن و خود برتربینی استفاده از عقل و شعوری که خداوند به ما داده و استفاده از این عقل و شعور در تشخیص و مقایسته‌ی افکار خود و دیگران را برای ما نیز روشن فرمایید.

حامد ؛ نرم افزار شنبه 27 شهریور 1389 ساعت 22:39

"ممنون می‌شوم تا"
خواهشم میکنم . این لطف رو در حقتون میکنیم . به خاطر این لطف خوشحال باشید و لبخند بزنید (; !

" اشتباه بودن و خود برتربینی استفاده از عقل و شعوری که خداوند به ما داده و استفاده از این عقل و شعور در تشخیص و مقایسته‌ی افکار خود و دیگران را برای ما نیز روشن فرمایید. "

عرض کردم "اشتباه در برداشت از دیگران "
نه "استفاده از ظرفیت شعوری که خداوند داده "
جملات من ساده و روشن بود .

موفق باشی دوست عزیز

به گمانم مسأله بر سر مراجع بود و تقلید و ...!
ارتباطش را متوجه نشدم!
خوشحال می‌شوم تا لبخندم را تکمیل فرمایید!;)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد