KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خلق ایده های ژرف ..

ایسایا برلین در رساله معروف خود به نام « خارپشت و روباه » جهان را به دو گروه خارپشت ها و روباه ها تقسیم می کند. این اصطلاح برگرفته از ضرب المثل یونانی قدیمی است که می گوید:  

« روباه خیلی چیزها می داند، اما خارپشت فقط یک چیز خیلی مهم را می داند» ...
 

 

ماروین برسلر، استاد دانشگاه پرینستون، در یکی از گفتگوهای طولانی که با وی انجام گرفت به نیروی خارپشت اشاره کرد: « شما می خواهید بدانید، کدام دسته از افراد می توانند، بر کسانی که به اندازه خود آنان با هوشند، بیشترین تاثیر را بگذارند؟ آنها خارپشت ها هستند.» 

 فروید و ضمیر ناخودآگاه.  

داروین و انتخاب طبیعی،  

مارکس و اختلاف طبقاتی،  

انیشتین و نظریه نسبیت، 

 آدام اسمیت و صنف کارگر  

همه آنها خارپشت بودند.« کسانی که بزرگ ترین رد پاها را بر جای نهادند.» هزاران نفر به آنها گفتند: « عجب ایده خوبی، اما خیلی ژرف بین هستید! »... 


به عبارت دقیق تر، مفهوم خارپشتی، مفهومی ساده و شفاف، ناشی از درک عمیق فصل مشترک سه محور فکری زیر است: 

 

1.شما به چه کاری علاقه مند هستید ؟   


2.شما در چه زمینه ای می توانید بهترین عملکرد را درجهان داشته باشید( و در چه زمینه ای نمی توانید در دنیا بهترین باشید).  


3.عامل حرکت موتور اقتصادی شما چست؟ 



اکنون این سه معیار را برای زندگی کاری خود در نظر بگیرید .. پیش بروید و شاهد موفقیت خود باشید ..

 

نظرات 7 + ارسال نظر
حمید توکلی یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 17:50

باید با شناخت نسبت به خویشتن پیش رفت، ممنون از متن!
پیروز و پایدار باشی!

شناخت دقیق خویشتن باعث دگرگونی عجیبی در زندگیمان خواهد شد ..

ممنون از نظرت حمید جان

محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 18:47 http://www.ksna.ir

برای خیلی از دوستانم عجیبه که من اینقدر به فناوری اطلاعات علاقه مندم و شب و روز در حال فراگیریه اون هستم.
همیشه در پاسخ به دوستانم میگم که من خودم رو خیلی وقته شناختم. و بعد هم فناوری اطلاعات رو!

به این نتیجه رسیدم که این من ، این محمد ، میتونه در فناوری اطلاعات به جای خیلی خوبی برسه! یعنی میتونه بهترین باشه!

در واقع نظر شخصی من اینه که من توی کاری میتونم موفق باشم که بتونم درونش از قدرت تفکرم استفاده کنم! پیشرفتم نیاز به خلاقیت داشته باشه! نه اینکه فقط بودن در یک چارچوبه مشخص و از پیش تعیین شده!

من خلاقیت و تفکر رو عامل موفقیت میدونم. هرکس در زندگیش از این دو غافل باشه ، زندگی رو باخته!

من به دو سوال اول تونستم پاسخ کاملی بدم. اما به سومی نه! احساس کردم موضوعیه که کمتر بهش توجه کردم. انگار یه تابلو دیدم که برام نامفهومه!
خیلی دوست دارم این موضوع بازتر بشه تا بیشتر بفهممش.


ممنونم از متنت. فوقالعاده بود.
پیروز باشی مهندس موفق!

تفکرت رو واقعا تحسین میکنم محمد جان ..
مطمئن باش که جزء معدود افرادی هستی که این تفکر رو سرلوحه کارشون قرار دادن .. به جرات میتونم بگم که دلیل موفقیتهای بزرگت همین بینشته ..
تو حق داری که به مورد سوم کمتر توجه کرده باشی ، چون اینقدر غرق تفکرات مثبت در زمینه علمی زندگیت بودی و این تفکرات و موفقیتها اینقدر برات شیرین بوده که دیگه زیاد به مسائل مادی توجهی نکردی ..
این هم خوبه هم بد !
خوب از این نظر که تو پیشرفت علمی فوق العاده ای در زمینه مورد علاقت خواهی داشت و بد از این نظر که تو خودت رو وقف اون علم میکنی و ممکنه زندگیت اونطوری که در نظرت بوده پیش نره !
پس بهترین حالت اینه که بتونی نظریاتت رو به مرحله عملیاتی و اجرا برسونی تا جنبه مادی زندگی هم شکل تازه ای به خودش بگیره و این عامل خودش باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد میشه ..
امیدوارم این برداشت رو نداشته باشی که جنبه مادی مهمتره ! ولی میدونم که اینو متوجه هستی که وقتی بتونی تفکراتت رو در قالب طرحهای قابل اعمال برای رفع مشکلات موجود تبدیل کنی ،اون جنبه مادی خود به خود تامین میشه .. ولی این اشتباهه اگر من فقط بشینم و ایده بدم ولی قادر به عملیاتی کردن و درآمدزایی از اون ایده نباشم ..

یکم که پیش بریم حتما به این مبحث هم نگاهی میندازیم ..
نگرشت برام خیلی جذابه .. ممنونم از همراهی صمیمانت ..
شاد باشی

رضا خیاط یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 19:41

عالی بود
ممنون
:)

امیدوارم بتونه تاثیر مثبتی در زندگیت داشته باشه رضا جان ..
ممنون از نظرت

محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات یکشنبه 14 شهریور 1389 ساعت 19:42 http://www.ksna.ir

ممنونم ازت مهندس.
شما همیشه نسبت به بنده لطف داشتی و داری.

درسته ، حق با شماست.
در حال حاضر همین موضوعی که اشاره کردی داره من رو آزار میده.

در واقع چندیست که من دارم به طرح ها و ایده هام به گونه ای نگاه میکنم که در قبال زحمتی که میخوام بکشم و 100% عملیاتیش کنم ، نیازهای مالی من و پروژه نیز برطرف بشه. در واقع میشه بگم به دنبال بوجود آوردن "طرح تجاری" برای ایده هام هستم.

اتفاقا این روزها شدیدا درگیر طرح جامع "مجله علمی کائسنا" هستم. طرحی که نیاز به سرمایه بالائی داره و باید بتونه در قبال صرف این همه سرمایه فکری ، مالی و .... که از همه مهمتر زمان هست ، بازگشت سرمایه داشته باشه.

باعث افتخارم خواهد بود اگر اجازه بدی از دانشت در زمینه کسب و کار ، اونهم در محیط سایبر استفاده ببرم.

پیروز باشی مهندس.

حق کاملا با تو هستش رفیق ..
این مسئله میتونه فکر رو خیلی درگیر کنه درحالی که با یک برنامه ریزی صحیح و شناخت بازار هدف برای تولید نهایی ، معرفی صحیح طرح و بازاریابی ، به راحتی میتونی طرحت رو عملی کنی ..
خوشحال میشم بیشتر راجع به طرحت بدونم، ولی نکاتی که در مورد کار تو به ذهنم میرسه اینه که شما اول از همه احتیاج داری برای طرحت سرمایه گذار جذب کنی ، مسلما" این طرحت باید اونقدر جذاب باشه که همونطور که گفتی ارزش سرمایه گذاری داشته باشه ..
حالا جذب این سرمایه میتونه به روشهای مختلفی انجام بشه که بسته به شرایط و مرحله فعلی طرح ، متفاوته .. ولی حتما با موفقیت همراهه ..

خوشحال میشم اگه کمکی از دستم بر بیاد .. مطمئن باش کوتاهی نمیکنم چون به طرحهات ایمان دارم
در مورد طرحت برام بیشتر بگو تا به یه جایی برسونیمش ، میتونیم با ایمیل در تماس باشیم .

به امید روزهای روشن تر ..

حوریه جعفری - کامپیوتر دوشنبه 15 شهریور 1389 ساعت 20:34

ممنون!

وقتی آدم مدام از خودش سوال کنه و دنبال جواب باشه بیشتر می تونه خودش رو بشناسه و در زمینه هایی که دوست داره و توانایی داره موفق بشه!

۱۰۰٪ همینطوره .. شناخت خویشتن سرآغاز شروع موفقیتهاست !
ممنون از نظرتون

میرزاهاشمی - IT دوشنبه 15 شهریور 1389 ساعت 22:42

bahbah... taghire fazaye hamkelasi oonam ba in postaye mofide shoma... dastetoon dard nakone aghaye shahsavandi

movaffagh bashid

امیدوارم بتونم تغییر مثبتی در زندگی دوستان ایجاد کنم ..
ممنون از نظرتون

یادآوری مرجع سه‌شنبه 16 شهریور 1389 ساعت 12:34

سایت مفید!
http://mashayekh.persianblog.ir/

ممنون از شما

از شما کمال تشکر رو دارم که یکی از صدها مرجع مفید این موضوع و موضوعات مرتبط رو معرفی کردید.

مرجع اصلی این متن ، نوشته های "ایسایا برلین" هست که میتونیم به فهرست نوشته های ایشان نگاهی بیندازیم : http://berlin.wolf.ox.ac.uk/index.html

موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد