KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

زلزله در استان سمنان

زلزله، همین کنار ماست! مرگ را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، طُرود یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در استان سمنان است و این روستای بیابانی مرکز دهستان طرود (بخش مرکزی شهرستان شاهرود) محسوب می شود و در دشت کویر جای دارد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا یک هزار و 901 نفر (۴۱۰ خانوار) بوده است. مرتضی علی آبادی، فرماندار دامغان لحظاتی پیش در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: زلزله ای به قدرت 5 و 9دهم در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر) ساعت 23 و 53 دقیقه و 50 ثانیه دشت کویر در جنوب دامغان واقع در استان سمنان را لرزاند. وی اظهار داشت: شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مشخصات این زمین لرزه را 35درجه و 49دقیقه عرض شمالی و 54 درجه و 47 دقیقه طول شرقی اعلام کردند. فرماندار شهرستان دامغان ادامه داد: مرکز این زلزله در 278 کیلومتری شرق تهران و 98 کیلومتری شرق سمنان در محلی موسوم به بارانداز میانه از توابع استان سمنان بوده است. 19 ایستگاه لرزه نگاری این زمین لرزه را ثبت کرده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
حوریه جعفری - کامپیوتر شنبه 6 شهریور 1389 ساعت 22:31

خیلی از ساختمان های تهران قدیمی و غیر استاندارد هستند و بسیاری از محله های تهران بافت فرسوده دارند! تصور شهر تهران بعد از یک زلزله قوی وحشتناکه!

در هر حال امیدوارم هیچکدوم از هموطنانمون در هیچ کجای کشور بخاطر ضعف در ایمنی ساختمان ها در بلایای طبیعی ای مثل زلزله جونشون رو از دست ندند!

مقابله با زلزله همت عمومی را می طلبد. از جمله اخراج آن دسته از ساختمان ساز هایی که به راحتی برای پولی کم با جان صاحب خانه ها بازی می کنند.

امین شنبه 6 شهریور 1389 ساعت 22:41

انسان از قدم بعدیش خبر نداره....

امید فرقدان شنبه 6 شهریور 1389 ساعت 23:33

تهرانی ها بخاطر اوار نمی میرند
اولین انفجار گاز شهری همه را خواهد کشت

خدا نکنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد