KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

همکلاسی ها مطالعه بفرمایند!

 

آبی سرد بر آتش شعله ور همکلاسی

لطفا پس از خواندن کل نوشته، نظر بدهید تا سوء تفاهمی ایجاد نشود.

 

این روزها فضای همکلاسی، پر از نزاع هایی است که خیلی ها در به وجود آمدن آن سهیم اند. پست های دوستان، تذکرات بنده،منطق ما و شما، نظرات دوستان، همه و همه فضای همکلاسی را منتهی به این جا کرده است. یادم می آید چند ماه پیش که در حافظه خیلی از دوستان می گذرد، شخصی نسبت به آقای مهندس موسوی کاریکاتوری را منتشر کرد و بسیاری نسبت به قانون شکنی او واکنش نشان دادند، بعضی خواستار حذف پست بودند. تا اینکه به نتیجه رسید و از نظر من هم این مسئله به حق بود. اما امروز، بعضی از دوستان، رویکردی متفاوت دارند؛ توهین نبود، تمسخر بود! خب توهین نباشد، تمسخر مجاز است؟ تمسخر نباشد، گناه دیگر مجاز است؟ به خاطر این که بند عدم تمسخر در قوانین مصرحه همکلاسی نیست، می توان دست به انتشار پست های تمسخر آمیز زد؟ آخر این چه منطقی است؟ چرا از خودتان این سئوال را نمی پرسید؟ 

چیزی که لازم بود در پست قبلیم با عنوان "به جای عذر خواهی..." می نوشتم اینجا می نویسم. باید از حذف تصویر مورد نظر، از آقا شایان تشکر می کردم و به همین دلیل، رابطه ما و ایشان شکرآب شده است. کلامی که در جای خود گفته نشود این عواقب را دارد. و فکر می کنم رویه ای که قبلا بنده در پیش گرفته بودند و رویه حال حاضر آقای شایان، به صلاح حال و روز همکلاسی نیست و باعث قلم زدن افراد غیر، نسبت به این مسئله می شود و این شکاف، بزرگ تر و بزرگ تر. 

و در آخر نیز، خودم و همه را به همگرایی بیشتر و قلم زدن در راستان اصلاح عیوب یکدیگر توصیه می کنم. شاید بعدها هم در این مورد نوشته ای بدهم. فعلا سرم شلوغ است. 

 

به امید دیدن روزی که در همکلاسی، حداقل اتحاد را داشته باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید توکلی پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 16:23

محمدرضا جان!
دوست عزیزم!

در کاریکاتور مذکور آقای موسوی درون یک سطل زباله بود و میگفت ما بیشمار هستیم!
برداشت واضح از کاریکاتور این بود که آقای موسوی و طرفداران ایشان آشغال هستند بنابراین آنجا بنده عرض کردم که متن توهین آمیز است و باید حذف شود!

اما تصویر دکتر احمدی نژاد در متن دوست خوبمان شایان شهسواری، تصویری بود که در آن چشمان دکتر احمدی نژاد با برنامه های گرافیکی دستکاری شده و مثل کسانی شده بودند که از لحاظ چشمی بیمار هستند یا شاید بتوان اینطور برداشت کرد که منظور طراح این بوده که ایشان سردرگم شده اند!
اما تبعا منظور آن نبوده که ایشان .... هستند!

اگر قرار باشد که تمسخر ممنوع باشد خیلی از متن ها را باید حذف نمود، بسیاری از کاریکاتورهایی که در مورد سیاستمداران منتشر می شود را می توان تمسخرآمیز فرض نمود!

درواقع ممنوع کردن تمسخر شاید نهایتا موجب ممنوعیت متن های طنز گردد!

بنده موافق آن نیستم که با چهره ی دیگران شوخی کرده و آنها را مورد تمسخر قرار دهیم، احمدی نژاد رئیس جمهور است و کارهای او در حوره ریاست جمهوری باید مورد نقد قرار بگیرد، اما اینکه چهره اش چگونه است، زندگی شخصی اش چطور است و امثال آن، مربوط به ملت ایران نمی شود!
البته قرار نیست هر متنی که بنده یا تو دوست گرامی با انتشار آن مخالف هستیم، به بهانه ی توهین آمیز بودن حذف شود!

بهتر است برای روشن تر شدن موضوع به متن های زیر نگاهی بیاندازی:
http://blog.kntoosi.net/1388/04/31/post-11060/

http://blog.kntoosi.net/1388/05/11/post-11110/

http://blog.kntoosi.net/1388/04/05/post-10443/

ممنون از متن!
پیروز و پایدار باشی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد