KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اسرائیل بسیارکوچکتر از آن است که....

احمدی نژاد در گفت وگو با الجزیره: حمله به ایران ، بازی کامپیوتری نیست!

منبع : روزنامه صبح کیهان


رئیس جمهور با بی خاصیت خواندن ادعاهای مکرر رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به ایران تصریح کرد: حمله نظامی به ایران اسلامی شجاعت و شهامت می خواهد که این رژیم فاقد آن است.
احمدی نژاد که با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت وگو می کرد، در پاسخ به سؤالی درباره تهدیدهای اخیر جان بولتون و دیگر مقام های آمریکایی درباره حمله به ایران، گفت: حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران شجاعت و شهامت می خواهد که این رژیم فاقد آن است.
مجری الجزیره از رئیس جمهور پرسید: جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد آشکارا و به صراحت اسرائیل را برای حمله به نیروگاه اتمی بوشهر تحریک کرده است، بولتون چند روز پیش گفت اسرائیل برای حمله نظامی به نیروگاه اتمی بوشهر چند روز بیشتر فرصت ندارد، آیا احتمال می دهید که اسرائیل دست به چنین اقدامی بزند؟
احمدی نژاد گفت: معتقدم آقای جان بولتون شیفته بازی های رایانه ای است که تنها می نشیند و بازی جنگ را در ذهن خود تجسم می کند و آن را به تنهایی بازی می کند اما ما به نوبه خود چنین حمله ای را بعید می دانیم چون رژیم اسرائیل بسیارکوچکتر از آن است که جرأت رویارویی نظامی با ایران را پیدا کند.
مجری الجزیره پرسید: سؤالی که درباره این اشکال پرسیده می شود این است که اگر فرضاً اسرائیل بدون حمایت آشکار ایالات متحده آمریکا دست به چنین حمله ای بزند، آیا پاسخ ایران پایگاه های نظامی آمریکا در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را شامل خواهد شد؟
احمدی نژاد گفت: ما و کشورهای حوزه خلیج فارس برادر و دوست هستیم و برادران ما در این کشورها هرگز اجازه نخواهند داد که خاک آنها برای حمله به ایران بکار گرفته شود، رهبران این کشورها آگاه تر و هوشیارتر از آن هستند، اما رژیم صهیونیستی جسارت چنین کاری را ندارد، هدف از این تهدیدها این است که اذهان و افکار عمومی منطقه را از موضوعات اصلی منحرف کنند، این تهدیدها جدی نیست.
تنها بوشهر نیست 
20 نیروگاه دیگر راه اندازی می کنیم
خبرنگاری از راه اندازی نیروگاه بوشهر پرسید و گفت: آیا راه اندازی این نیروگاه با همکاری روسیه و تأمین سوخت مورد نیاز شما فرصتی برای عمومیت بخشیدن این گام در نیروگاه های دیگر و تجربه تأمین سوخت هسته ای مورد نیاز شما از خارج به شمار نمی رود؟
احمدی نژاد پاسخ داد: ممکن است باشد، اما در نهایت میان کسی که بتواند سوخت را تولید کند و کسی که آن را خریداری کند، تفاوت وجود دارد، اما تجربه ما نشان داده است که دستیابی به سوخت از خارج همواره تحت تأثیر ملاحظات سیاسی است، ما نیاز داریم اطمینان پیدا کنیم به اینکه نیروگاه های اتمی همواره فعال خواهد بود.
به اروپا اصلا اعتماد نداریم
اما با روسیه همکاری می کنیم
رئیس جمهور ادامه داد: امروز اروپا و آمریکا مانع صادرات بنزین به ایران می شوند، در حالی که این سوخت طبیعی است نه هسته ای، به صراحت می گویم که ما به اینها اعتماد نداریم اما رابطه ما با روسیه، رابطه خوب و حتی خیلی خوب است، بالاخره هر کسی نیازمند آن است تا نیازهایش را خودش تأمین کند.
خبرنگار الجزیره پرسید: آیا اطمینان دارید که روسیه همانگونه که در گذشته توافق شد، همچنان به تعهدات خود برای راه اندازی این نیروگاه پایبند باشد؟
رئیس جمهور گفت: ما امیدواریم این گونه باشد، قاعدتاً هر کس قراردادی با ما می بندد باید به این قرارداد پایبند باشد و انتظار داریم روسیه هم به قرارداد خود پایبند باشد.
احمدی نژاد تصریح کرد: ما هم اکنون نیروگاه های دیگری را در دست بررسی و ساخت داریم که مجری شبکه الجزیره پرسید حتی با اینکه روسیه به تحریم ها بر ضد ایران رای مثبت داد امروز شما حاضرید با روسیه در زمینه نیروگاه اتمی بوشهر تعامل داشته باشید؟ که احمدی نژاد در پاسخ تصریح کرد: ما می توانیم به طور طبیعی روابط خوبی با روسیه داشته باشیم، ما دو همسایه در یک منطقه هستیم ولی این دوستی معنایش این نیست که از مواضع روسیه انتقاد نکنیم، به آنها تذکر دادیم که در حق ما اشتباه کردند. از نظر ما اتفاقی که در شورای امنیت افتاد یک اقدام اشتباه بود، ما از دوستان و همسایگان خود انتظار نداریم در ائتلاف هایی که علیه ما است، مشارکت کنند، حتما رهبران روسیه از ما انتظار دارند چنین موضعی داشته باشیم، ما هیچ گاه در تجمعات مشکوک بر ضد یکی از همسایگان یا دوستانمان شرکت نکردیم بنابراین امیدوارم این اشتباه بزرگی که در حق ایران شد، جبران شود.
خود قطعنامه اهمیتی ندارد چه برسد به بقیه موارد
مجری الجزیره پرسید: ولی شما از خطا یا اشتباه روسیه در دادن رای مثبت به تحریم ها گذشت کردید؟
احمدی نژاد گفت: از نظر ما، قطعنامه اخیر تحریم ها ارزش حقوقی ندارد و همینطور هرگز قابلیت اجرایی ندارد، قطعنامه بیهوده ای بود جز اینکه آبروی شورای امنیت را برد و بی اعتمادی بین طرف ها را افزایش داد، ما نظر خودمان را به روسها گفتیم و در این زمینه به آنها تذکر دادیم و معتقدیم در همین حد کافی است و به اقداماتی بیشتر از این حد نیاز نیست.
این چه تحریمی است 
که خود اروپایی ها به دنبال رابطه با ما هستند
مجری شبکه تلویزیونی الجزیره در ادامه از رئیس جمهوری اسلامی ایران پرسید: درباره بسته چهارم تحریم ها گفته شده است که این دور تحریم ها بیشترین و شدیدترین تاثیر را بر اقتصاد ایران دارد، تکیه بر موضوع کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، خشکاندن منابع و حتی شرکت هایی که به طور غیرمستقیم با ایران همکاری می کنند، سفرهای مقامات آمریکایی به منطقه، تحریم های یکجانبه آمریکا و اروپا علاوه بر تحریم های شورای امنیت، در تنگنا قرار گرفتن کشورهایی که با ایران تعامل کنند، آیا این تحریم ها بر اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران تاثیری ندارد؟
احمدی نژاد گفت: بیش از 30 سال است که روابط اقتصادی ما با آمریکا قطع شده است و در این 31سال کل حجم مبادلات تجاری ما با اروپا به 23 میلیارد دلار می رسد، این اروپایی ها هستند که نیاز دارند کالاها و محصولاتشان را به ما بفروشند، آنها نگفته اند که روابط تجاری شان را با ما قطع خواهند کرد، آنها گفته اند کالاهای خاصی را کنترل می کنند، امروز اعلام می کنم حتی اگر روابط اقتصادی آنها هم با ما قطع شود، تاثیری بر اقتصادمان نخواهد داشت، چرا که به سرعت در داخل، توان برطرف کردن نیازهای اقتصادی خود را خواهیم داشت مانند بنزین.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما نه تنها می توانیم در داخل ایران بنزین را تولید کنیم بلکه حتی می توانیم به صادرکننده این ماده تبدیل شویم.
شما هرچه دلتان می خواهد بپرسید
خبرنگار الجزیره به احمدی نژاد گفت: پرونده های زیادی وجود دارد که وقت اجازه نمی دهد همه آنها را مطرح کنم و رئیس جمهور در پاسخ گفت: شما هرچه دلتان می خواهد بپرسید و از دوستان دفتر هم می خواهم که در این خصوص فشاری بر شما نباشد.
مجری الجزیره ضمن تشکر از رئیس جمهور پرسید، گفته می شود عقب نشینی بخشی از نظامیان آمریکایی از عراق، سبب انعطاف پذیری بیشتر نظامیان آمریکایی در صورت تمایل برای حمله به ایران می شود؟
احمدی نژاد گفت: متوجه نشدم یک بار دیگر سؤالتان را مطرح کنید؟
مجری الجزیره پرسید: گفته شده است که مساله عقب نشینی محدود نظامیان آمریکایی از عراق شاید به تلاشهای نظامی آمریکا بر ضد ایران در صورت حمله آینده کمک کند؟
رئیس جمهور گفت: آیا شما فکر می کنید ارتشی که به دست ارتشی کوچک شکست خورده، امروز می خواهد به خاطر وارد شدن به جنگ با ارتشی بزرگ و آموزش دیده ای همچون ارتش ایران از عراق عقب نشینی کند؟ فکر نمی کنم این گونه باشد، ایالات متحده قادر به باز کردن جبهه ای بر ضد ایران نیست، چرا؟ انگیزه های منطقی و دلایل مستقیم و واقعی برای این کار وجود ندارد.
احمدی نژاد افزود: تجربه می گوید دوستی با ایران بسیار بهتر از خصومت ورزی و دشمنی با آن است، هیچ کس از دشمنی با ایران سودی نمی برد، نگاه کنید صدام و رژیم وی کجا هستند؟ صدام می گفت می خواهد ایران را در مدت سه روز به اشغال خود درآورد ولی الان او کجاست؟ با این حال از همان ابتدا با اشغال عراق به مخالفت برخاستیم، فکر نمی کنم توجیهات منطقی برای اینکه آمریکا دست به چنین کاری بزند، وجود داشته باشد.
مجری الجزیره به عنوان سوال آخر، پرسید، بسیاری از اعراب از تاثیرگذاری شما در منطقه عربی یا دخالت های شما رضایت ندارند، چه پاسخی به این موضع گیریها یا ارزیابی های منفی از نقش ایران دارید؟
احمدی نژاد گفت: ایران روابط عمیقی با کشورهای منطقه دارد، ما از هزاران سال پیش در کنار یکدیگر زندگی کرده و می کنیم و روابط دوستانه ای با همه کشورها داریم، به عنوان مثال روابط دوستانه و منحصر به فردی با جناب امیر قطر دارم به حرف های همدیگر گوش می کنیم، در بسیاری اوقات او به آنچه می گویم متقاعد می شود و سخنان او نیز خیلی اوقات مرا متقاعد می کند، آیا این معنایش تاثیر منفی است، در حالی که این کار تبادل سازنده دیدگاه ها بوده که طبیعی و خوب است، وقتی دو تا برادر با هم صحبت می کنند از هم تاثیر می پذیرند، این طبیعی است ولی می خواهم به صراحت اعلام کنم که ایران در کنار هر کشوری در منطقه که در معرض فشار یا تهدید قرار گیرد، خواهد ایستاد و همواره در کنار کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی قرار خواهیم داشت، به خصوص در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد