KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

آمریکا کار سه سوته!!...

  سپاه پاسداران ایران می تواند تلفاتی به نیروهای نظامی آمریکا وارد کند که از زمان جنگ جهانی دوم به این سو سابقه نداشته باشد
روزنامه هافینگتون پست٬ این تحلیل را در ارزیابی تبعات درگیری نظامی آمریکا با ایران عنوان کرد.  
آنچه پیش بینی آن دشوارتر است واکنش نیروی قدس سپاه پاسداران است که احتمالاً در خط مقدم حمله متقابل سپاه قرار خواهد داشت. واکنش احتمالی نیروی قدس حمله ای تماشائی به صورت چریکی علیه پایگاههای اطلاعاتی و سرمایه های آمریکا در کل منطقه خواهد بود که به نظر می رسد سپاه پاسداران این مناطق را از قبل شناسائی نموده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، سپاه پاسداران می تواند تاکتیک «حمله و گریز» را علیه کشتی های تجاری و نظامی در خلیج فارس به کارگیرد و با استفاده از موشکهای بالستیک برد متوسط علیه پایگاههای آمریکا در منطقه و علیه اسرائیل دست به حمله بزند. و یا اینکه به طور مستقیم علیه نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان دست به حمله بزند. کلیه این گزینه ها را ایران می تواند ظرف 48 ساعت از زمان آغاز درگیریها به اجرا درآورد.  

 حملات ایران به صورت مخلوطی از جنگهای نامتقارن و موشکها و نیروی زمینی متعارف علیه پایگاههای آمریکا می تواند منجر به کشته شدن هزاران هزار سرباز آمریکایی ظرف چند هفته شود.  
 

از سوی دیگر روزنامه کریستین ساینس مانیتور هم ضمن گزارشی نوشت: هرگونه درگیری نظامی با ایران می تواند پیامدهای وخیمی برای منطقه و حتی جهان داشته باشد و هزینه های بسیار سنگین بر دوش اسرائیل و آمریکا تحمیل کند. واکنش شدید ایران، امری حتمی و قطعی است. خطای اسرائیل با موشکباران از سوی حزب الله مواجه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد