KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چرا جامعه مدرسین مرجعیت صانعی را تکذیب کرد (۱)

«وقتی می‌خواهم چیزی از کتاب و سنت در بیاورم توجه می‌کنم نوعی باشد که سهولت داشته باشد، ساده باشد و توده مردم بتوانند بپذیرند» (مصاحبه با روزنامه همشهری دی 84) «من معتقدم اگر این بحث‌ها مطرح شود از 7 میلیارد جمعیت که در دنیا هست 10 میلیارد آن مسلمان می‌شوند» (همان) وی در همین راستا می‌گوید: «استفتائات من تاریخ دارد یعنی معلوم می‌شود که از نظریه‌ام برگشته‌ام» (19/10/84 همشهری) اولین فتوای عوام‌پسند آقای صانعی بالا‌بردن سن بلوغ دختران به 13 سالگی بود تا بتواند از میان دختران تازه بالغ برای خود مقلدانی دست و پا کند و سپس فتاوای دیگری که غالب آن‌ها از مبانی دینی قابل استنباط نیست صادر کرد. عمده‌ترین مشکل آقای صانعی این است که وی اصول و قواعد اعلا‌میه حقوق بشر غربی را پذیرفته و همواره تلا‌ش کرده است این اصول را بر قرآن و روایات تحمیل کند و به عبارت دیگر با تأویلا‌تی قرآن و روایات را طوری تفسیر کند که بر مدعای وی که بر مبنای همان حقوق بشر غربی است مطابقت داشته باشد! وی با نادیده گرفتن قرآن می‌گوید: «مهم‌ترین چارچوبی که انسان‌ها تاکنون برای حفظ کرامت انسانی تدوین کرده‌اند اعلا‌میه جهانی حقوق بشر است» (انتخاب 27/05/84 به نقل از روزنامه شرق)

نظرات 6 + ارسال نظر
جاوید شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 14:04

چه جالبه
شما خودتون رو دز جایگاهی میدونین که در مورد مرجعیت نظر بدین
اگه همه خودشون رو صاحب نظر نمیدونستن الان وضعمون این نبود
البته میدونم که مثل همیشه تایید نمیکنین نظر منو

صبر کن جوجه رو آخر پاییز میشمرن
در اخر کل مطلب ونشانی نویسنده رو میذارم

سید حسین هاشمی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 17:22

آیت الله صانعی کسی ست که از سال 54 به تدریس خارج فقه اشتغال داشته و حضرت امام در بزرگی او سخنها گفته.

شما که مثلا! طلبه هستید باید بدانید که مقام فقهی با نظر این و آن به ثمر ننشسته که با نظر این و آن باز پس گرفته شود!

حرفهای جامعه ی مدرسین صرفا به علل سیاسی زده شد و بعد هم به قسمی ماست مالی شد.

حمید توکلی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 17:28

جامعه ی مدرسین در جایگاه تایئد و تکذیب مرجعیت قرار ندارد!

--------------------------------------------------

موضوع متن ارتباطی با "وبلاگ همکلاسی" ندارد، لطفا موضوع را عوض کنید، موضوع می تواند مذهبی یا فرهنگی باشد!

پیروز و پایدار باشید!

آقا حمید در جایگاه نظر دادن در مورد جامعه مدرسین نیست

حوریه جعفری-کامپیوتر شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 21:33

«مهم‌ترین چارچوبی که "انسان‌ها" تاکنون برای حفظ کرامت انسانی تدوین کرده‌اند اعلا‌میه جهانی حقوق بشر است»

مسلما معنی این جمله نادیده گرفتن قرآن نیست!!

حرام و باطل دانستن ازدواج مجدد

ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر اول خلا‌ف شرع، حرام و معصیت است. در صورتی که رضایت زن اول وجود نداشته باشد حتی اگر مرد تمکن مالی هم داشته باشد، ازدواج مجدد وی حرام است. (روزنامه اعتماد، 29/5/86، ص1) وی علا‌وه بر حرمت ازدواج معتقد است که این ازدواج هیچ اثر حقوقی بر آن بار نیست، یعنی عملا‌ً از هم ارث نمی‌برند و فرزندانشان نیز فرزند مشروع نیستند چون هیچ اثر حقوقی بر آن مترتب نیست. «ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول... از نظر شرعی جرم است و اگر زن اول بعد از عقد زن دوم رضایت ندهد این عقد اثر حقوقی ندارد.» (آفتاب یزد، 17/9/86، ص9)

علی یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:26

با سلام
جناب آقای احمدی اگر در حوزه دین و تقلید اینگونه مسائل وجود نداشته باشد دیگر نیازی نیست هر مرجعی رساله ای بنویسد و همه از یک رساله استفاده می کنند اگر شما به تاریخ مراجعه کنید و بحث فتاوای شاذ علما را ببینید آنقدر فتاوای متفاوتی وجود دارد که در صورت مشاهده آنان ممکن است از دین خدا برگردید و همه چیز را انکار کنید ولی علما و مراجع هرکدام با توجه به زمان و مکان اینگونه اجتهاد می کنند و این یکی از مزیت های اعلمیت و مرجعیت است مثلا همین سن بلوغ دختران را علامه طباطبائی نیز دارند و ایشان سن بلوغ را 10 سال می دانند و این چیز نویی در فقه شیعه نیست پس بهتر است بجای اظهار نظر کمی تحقیق کنیدو به هر سخنی از هر جایی اکتفا نکنید که فردای قیامت در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهید بود.
التماس دعا

قال مرجع تقلید بعضی ها
- به نظر من زن‌ها می‌توانند ولی فقیه باشند. همچنین زن‌ها می‌توانند امام جماعت بوده و مردها در نماز به آن‌ها اقتدا کنند. (مصاحبه با الشرق الا‌وسط، ش 10344)

احمد یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:31

خود جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز هیچ دلیل قانع کننده ای بر رد فتاوای آیت الله صانعی ندارند و حتی برخی به صورت شایعه آنها را خلاف نص صریح قرآن می دانند ولی حتی نمی توانند یک نمونه خلاف نص قرآن را برشمرند چرا که اگر اینگونه بود صدای مراجع تقلید بلند می شد مثل مغرب، همان غروب عرفى است که استتار قرص مى باشد و ذهاب حمره مشرقیه شرط نمى باشد را که فتوای جدید آیت الله صانعی است آیت الله بهجت نیز این نظر را دارند و یا عدم نجاست فضله پرندگان که فتوای دیگر ایشان است آیت الله مکارم نیز بر این نظر عقیده دارند و مثال های دیگر پس بهتر است کمی تحقیق کنید بعد اظهار نظر
خداوند به شما قدرت تحقیق در حوزه دین و فقه و فقاهت را فراهم سازد .
اجرکم عندالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد