KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پیشنهاد اصلاح قانون انتخابات، در مورد دانشجو بودن مدیر همکلاسی

سلام 

خوبید؟  

یک مدتی هست که در همکلاسی دوباره بحث انتخابات به راه افتاده و موضوع داغ کاندید شدن برای پست مدیریت همکلاسی 

وقتی قوانین همکلاسی رو برای کاندید شدن مدیر جدید می خوندم به یک مسئله ای برخورد کردم که خیلی ذهنم را به خودش مشغول کرده و یک کمی بهش نقد داشتم . حالا می خواستم نظر شما را بدونم ٬ شاید بشود این قانون را تغییر داد.

شرایط نامزدی برای انتخابات سرویس دهنده ی همکلاسی:

- سابقه ی حداقل یک ماه عضویت در همکلاسی و انتشار حداقل ده متن(این شرط برای شناخته شدن دیدگاهها و رویکرد نامزد در محیط رسانه ای لازمه، هرچند کافی نیست!) تا اینجاش که خوبه

- دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر بودن، رشته و مقطع تحصیلی فرقی نمی کند! من با این تیکش مشکل دارم 

من نظرم را میگم اگه اشتباه می کنم راهنماییم کنید  

به نظر من هر کسی که اینجا عضو همکلاسی هستش می تونه مدیر باشه هیچ فرقی هم بین دانشجو یا کارمند یا دانشجوی سابق وجود ندارد 

بیاید اینجوری به مسئله نگاه کنیم که وقتی که این وبلاگ افتتاح شده خیلی افرادی بودند که سال ها پیش از همکلاسی فارغ التحصیل شده بودند و شاید الان سن خیلی زیادی هم داشته باشند . آنها عضو همکلاسی هستند ٬ متن منتشر می کنند ٬ ولی نمی توتنند مدیر باشند؟ چرا چون دانشجو نیستند؟  

مدیریت همکلاسی درواقع هدایت همکلاسی به یک مسیری است که از قوانین خارج نشود و این قوانین کاملا مشخص و تبیین شده هستش و فرقی بین مدیر دانشجو یا غیر دانشجو برای اجرای آن نیستش٬ به نظر من حتی شاید در بعضی موارد یک فردی که دانشجو نیست بهتر و بی طرفانه تر بتواند مدیریت کند. 

شاید من اشتباه می کنم ولی این فقط یک پیشنهادی بود برای این قانون همکلاسی 

نظرات 13 + ارسال نظر
حمید توکلی جمعه 29 مرداد 1389 ساعت 22:49

قانونی که به آن انتقاد کرده اید، نگارش بنده بوده است اما حالا بعد از گذشت ماهها احساس میکنم که سخن شما صحیح تر است، شاید بهتر باشد حذف این بند از قوانین تا حق انتخاب رای دهندگان افزایش یافته و نامزدها متنوع تر گردند!

ممنونم از پیشنهاد شما!
پیروز و پایدار باشید!

رویا خدابخش جمعه 29 مرداد 1389 ساعت 23:29

منم فکر میکنم اینکه مدیر ِ مدیران ِ همکلاسی از بین مدیران انتخاب بشه، مسئله ی مهمتریه تا صرفا هنوز دانشجو بودن! مدیرانم که هم دانشجو ها هستن هم رفتنی ها هم کارمنداها!

سید مرتضی قاسم ‍پور جمعه 29 مرداد 1389 ساعت 23:33 http://blog.kntoosi.net

من هم با خانم احمدی موافقم، به نظرم این قانون شاید موقعی که آقای توکلی قرارش دادن به دلیل خاصی‌ کاربرد داشته ولی‌ حالا غیر ضروری بنظر میرسه همهٔ اعضائ همکلاسی باید فرصت کاندید شدن در انتخابات رو داشته باشند.

حوریه جعفری-کامپیوتر جمعه 29 مرداد 1389 ساعت 23:42

باهات موافقم!

همه کسانی که عضو همکلاسی هستند حق برابر باید داشته باشند!

تازه همکلاسی برای دانشگاه نیست که مدیرش (یا مدیرنش) باید دانشجو باشند! همکلاسی برای بچه هایی هست که یطوری مربوط میشند به دانشگاه!

ممنون از پیشنهادت حمیده جون!

حسین محمدی نصرآبادی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 00:32

بله
درسته
موافق هستم

حوریه جعفری-کامپیوتر شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 00:33

اونی که اون بالا تو پرانتز هست "مدیرانش" هست!

فاطمه رنگرز جدی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 00:47

من هم با این پیشنهاد کاملا موافق هستم.به دلایلی که دوستان هم ذکر کردند.

ممنون از پیشنهادت حمیده جان! ^^

من هم موافقم با این موضوع.

با صحبتهای خانم حوریه جعفری هم شدیدا موافقم.

موفق باشید.

سید حسین هاشمی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 07:17

اصلاح این قانون، به منظور عدم محدودیت در حضور دانشجویان امروز و گذشته، مناسب است،

شخصا معتقدم برای تصمیم گیری در مورد حضور کارمندان، باید بیشتر اندیشید.
بطور پیش فرض، این رو مغایر با دانشجویی بودن وبلاگ می دونم
شاید دچار اشتباه باشم البته!

امیدوارم محدودیت برای دانشجویان پیشین برداشته شود.

ممنون از پیشنهاد مناسب تون.

علیرضا قهرمانی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 09:21

تا جایی که به یاد دارم این قانون برای این منظور گذاشته شده بود که مدیر همکلاسی می بایست در جو دانشگاه قرار داشته باشه و مدیر یه وبلاگ دانشجویی طبعا باید دانشجوی اون دانشگاه باشه ، وگرنه حتی اسم وبلاگ دانشجویی چندان مناسب نام این وبلاگ نیست ، اما با توجه به اینکه سایر دوستان با این قانون موافق نیستند بنده هم با حذفش موافقم.

پرویزی IT شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 11:48

به نظرم این قانون به هماهنگی جو همکلاسی و دانشگاه کمک می کند . گرچه همین قانون هم می تواند اصلاح پذیر باشد .

سمانه یوسفی شنبه 30 مرداد 1389 ساعت 23:17

با حذف این قانون موافقم

3pehr یکشنبه 31 مرداد 1389 ساعت 10:27

با نظر شما موافقم
ولی من با نامزدی مسئولین کاملا مخالفم
و دلایلی هم برای این عرضم تقدیم میکنم:
1- یک مسئول دانشگاه سن و تجربه بیشتر دارد و یک دانشجو در حال کسب تجربه است چه بهتر که با این کار کمی آزموده شود .
2- یک مسئول بدلیل موقیت شغلی و غیر همنسل بودنش با اکثر اعضا همکلاسی ممکن است در تصمیم گیری ها درک بالا در رابطه با دغدغه های دانشجویان نداشته و ممکن است تضاد های موجود در ارزش های دو نسل بین این دو تنش ایجاد نماید.

این دودلیل محکم برای اینکه مسئولین باید از شرکت در انتخابات مستثنی باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد