KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اگر لازمه اثبات دوستی، تقدیس نامقدسات است، نهی از منکر ارجح است!

چندی پیش پیامکی به دستم رسید؛ جمله ای بود به نقل از آیت الله نوری همدانی. برای اطمینان از صحت مطالب گفته شده در آن پیامک، با دفتر آقای نوری، تماس گرفتم و تاییدشو از دفتر ایشون گرفتم. به فراخور مطالب آقایان مقداد کریمی، حمید توکلی و دیگر اعضای وبلاگ همکلاسی، در تناسب این فضا دیدم که جمله ایشون رو بازنویسی کنم: 

" جایگاه رهبری، جایگاه امامت است. ما از اول اشتباه کردیم. باید از ابتدا مقام معظم رهبری را به عنوان امام معرفی می کردیم". 

 

والسلام

نظرات 5 + ارسال نظر
حمید توکلی سه‌شنبه 12 مرداد 1389 ساعت 00:57

ظاهرا جایگاه ایشان هم جایگاه خداست که امام معرفی می کنند!

ممنون از متن!
پیروز و پایدار باشی!

فکر می کنم متوجه منظورم شده اید. دیگه چرا بی ربط می گویید؟ به نظرم منظور ایشان طیف مجتهدین و فقهاست در قبال ولی فقیه.

هوافضایی سه‌شنبه 12 مرداد 1389 ساعت 12:58

آقای توکلی وقتی می گن جایگاه رهبری جایگاه امامته بالا بردن مقام شخص ایت الله خامنه ای نیست
نشون دهنده جایگاه رهبری امت اسلامیه
ضمنا قیاس این موضوع با امیرالمومنین خوندن معاویه که تو پستتون نوشته بودید قیاس به جایی نیست
رهبر امت اسلامی نایب امام زمان(عج)در زمان غیبته و به حکم خدا و خود امام معصوم(ع) تا وقتی در این منصب می مونه که در راه خدا و امام معصوم (ع)باشه در صورتیکه معاویه در زمانی که امام معصوم(ع) حاظر بود ادعای حکومت بر مردمو کرد اونم نه به عنوان جانشینی امام علی(ع) که ادم حاضر جانشین نمی خواد
اگه بنا به قیاس باشه بیشتر قابل قیاسه با اشخاصی مثل مالک اشتر که امام علی (ع)برای حکومت بخشی منصوب می کردن و به حکم امام (ع) اطاعتش بر مردم واجب بود
البته این قیاس هم کاملا منطبق نیست
نظر بالایی:حداقل به نمایندگی از همفکراتون کمی ادب رو رعایت کنید
توهین کردن مورد پسند هیچ مخالف و موافقی نیست

هوافضایی سه‌شنبه 12 مرداد 1389 ساعت 13:00

حاظر---->حاضر

می ناب سه‌شنبه 12 مرداد 1389 ساعت 13:38

به نظرم امام خواندن یا نخواندن آقای خامنه ای مسئله ای است که چندان اهمیتی ندارد.چه تفاوتی دارد که شما ایشان را امام مینامی و من نه؟همین که هر دو طرف قبول دارند که میتوان ایشان را به عنوان رهبر کنونی ایران نقد کرد کاقیست.چرا به جای بحث بر سر امام نامیدن ایشان ،بر سر عملکردشان با هم بحث نکنیم.ایشان چه امام باشند،چه هر نام دیگری ظاهرا از تصمیم گیران اصلی این مملکتند.تصمیماتی که عموما به طور ناگهانی و بدون هیچ نشانی از مشورت ،در سخنرانیها به گوش مردم میرسد.تصمیماتی که به مجلس (که قرار است در راس امور باشد)نیز تحمیل میشود(مثل انتخاب وزرا و بکن و نکنهایی که این روزها زیاد به این آن میگویند).در این شرایط است که دو روایت داریم! ما ایشان را به عنوان نهادی از حکومت که ناقض اصول دموکراسی است میشناسیم و شما به عنوان نعمتی از غیب (یا امام دیگری)که هر چه خطا در قوای دیگر است را شناسایی و فتنه ها را خنثی میکند!
بهتر است با این شرایط برای ما شرح دهید که چگونه این نظام را جمهوری مینامید؟اگر ایشان بر همه مفاهیم اشراف دارد دیگر چه نیازی به مجلس و دولت است؟مگر حکومت امامان دیگر مجلس و دولت داشت؟اگر ایشان میتواند گناه را تشخیص دهد و عداه ای را فتنه نامد و هر از گاهی عده ای را عفو کند چه نیازی به وکیل و دادستان است؟
به قول معروف نمیتوان هم خر را داشت هم خرما را!نمیتوان چنین شخصی را با اختیارات نامحدود در راس نظام قرار داد و از طرف دیگر ادعای دموکراسی و آزادی مطلق کرد!نمیتوان ایشان را امام نامید و شعار مجلس در راس امور است سر داد!
به نظرم اینجا باید گفت ایران سرزمین تناقضها.

تا حدودی پاراگراف اول بحثتان را قبول دارم. امام مهم، شناخت جایگاه ایشان است. اگر ایشان رئیس جمهور یا رئیس مجلس بود بسیار تفاوت می کرد. چون در منصب ولی فقیه است مسئله پیش از پیش تغییر می کند.

تئوریسین انقلاب، امام خمینی است، نظر و عقیده ایشان راجع به حکومت اسلامی و اصول سیاست خارجی و ولایت فقیه و صدها چیز دیگر در کتب تالیف ایشان موجود است. و در نگاه بنده و اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان ایران، امام خمینی بلندگوی اسلام است. لذا نظر ایشان در مورد بسیاری چیزها برای ما سند است. از جمله اختیارات ولی فقیه. مثلا در یک مورد، نظر امام خمینی آن است که ولی فقیه، متصدی قوه مجریه هم هست؛ و رئیس جمهور را که مردم او را انتخاب می کنند به وسیله رهبری حکم او تنفویذ می شود. یعنی سر آخر حکم ریاست جمهوری او را رهبری تایید می کند. در واقع مردم رئیس جمهور را به رهبری پیشنهاد می کنند.

سخنان امام باید درست تفسیر شوند. در راس امور بودن مجلس به معنای در حاشیه بودن ولی فقیه نیست. در اندیشه امام، اهمیت کمتر چیزی به اهمیت مسئله ولایت فقیه می رسد.

حمید توکلی سه‌شنبه 12 مرداد 1389 ساعت 21:45

محمدرضا جان!
طبق قوانین همکلاسی، توهین به دانشجویان و توهین به اشخاص هم در متون و هم در نظرات ممنوع است و وظیفه ی حذف نظرات توهین آمیز در درجه اول به عهده نویسنده ی مطلب است!

----------
خاک عالم تو سر تو و آیت الله ....
----------

در نظر مذکور به یک عالم عالیقدر دینی توهین شده که صرف نظر از جایگاهی که دارد، یک شخص محسوب شده و توهین به آن ممنوع است، ضمن آنکه در نظر مذکور به خودت نیز توهین شده است، یعنی 2 توهین در یک نظر ...

و تو دوست عزیز در واکنش به این نظر به جای عمل به قوانین و حذف نظر، به آن پاسخ داده ای!؟

لطفا در اولین فرصت مروری بر قوانین همکلاسی داشته باش، پیروز و پایدار باشی!

یس آف کورس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد