KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ایران؛ سرزمین تعارض ها!

در سریال دیدنی "فاصله ها "، رابطه دوست پسر دوست دختری تقبیح می شود و آن را حاوی معایب و اشکالات برجسته ای می داند. اما کمی آن طرف تر در سینمای کشور، فیلمی با عنوان "پسر آدم، دختر حوا" اکران می شود (که با عرض پوزش از محضر شریف)، فرهنگ لاس زدن با جنس مخالف را به طور عینی روی پرده می برد، گویی کار سعید و بیتا در سریال فاصله ها کاری زشت و ناگوار است؛ اما شوخی های فرهود و مینا که در طول فیلم "پسر آدم، دختر حوا" نسبت به هم هنوز حلال نیستند و ازدواجی در کار نیست، کاری کاملا طبیعی و بهنجار است! طنزی در تعارض آشکار با رویکردهای دینی.

 

اینجا ایران است؛ سرزمین تعارض ها 

 

و در برآیندی احمقانه از قشر جوان امروز جامعه مان می خواهیم این گونه روابط دختر و پسری را که در سینما به طرز آشکاری عادی سازی می شود و همه چیز و همه کس را خوش و خرم نشان می دهد و فرهود و مینا را به راحتی به هم می رساند، به دست فراموشی بسپارند. 

و در کمال ناباوری این فیلم، مجوز اکران را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران اخذ می کند و به عنوان یک الگو به ذهن جوانان ما تزریق می کند. 

  

البته نام بردن از فیلم "پسر آدم، دختر حوا" به معنی آن نیست که این فیلم بدترین فیلم موجود در ویدئو کلیپ های ایران است، اما اکران این گونه فیلم ها با توجه به تکیه دولت دهم با داشتن راستای اصولگرایی بر مسند قوه مجریه کاری بعید و دور از انتظار بود. 

 

راستی! سینمای ما چرا جای حزب اللهی ها نیست؟ چرا سینما ا.ا. شبیه پاتوق بدکاره هاست؟ وزارت فرهنگ! معاونت سینمایی رئیس جمهور! آقای شمقدری! آقای حسینی وزیر فرهنگ! شماها چکار می کنید؟ کجای سینما اسلامی است؟ جنگ نرم علیه ما مدت هاست آغاز شده؛ منتها برای مقابله با این جنگ اول باید سرباز های خودمان را بیدار کنیم. آقای احمدی نژاد! از شما انتظار دخالت مستقیم را داریم. مگر نگفتید اول باید کار فرهنگی کرد؟ 

 

آقای رئیس جمهور! کار فرهنگی با فیلم هایی از قبیل "پسر تهرونی" و "پسر آدم، دختر حوا" یعنی کشک و دوغ!

نظرات 8 + ارسال نظر
جاوید پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 12:53

اگر مشکل فقط سینما بود میشد حل کرد
متاسفانه همه چیزمان شده پشم

م پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 13:13

فکر میکنید با نشان دادن چند فیلم به قول شما ارزشی، اوضاع تغییری خواهد کرد؟یک دست سازی مملکت شدنی نیست.نمتوانیم همه مثل شما و الگوهایتان باشیم.
باید برای نظرات مختلف و عقاید گونان فضا باشد.مطمئن باشید این تحمیل نظرات و عقاید نتیجه ای جز پشم نخواهد داشت.جمهوری اسلامی هر کار که میشد و به عقلش رسید کرد و به این پشم رسید!

آری، تغییر خواهد کرد!

مینا پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 17:49

دلیلش اینه که فیلم فاصله‌ها داره از رسانه‌ی دروغ پخش میشه پس باید همه چیزش به همه چیزش بیاد ولی در سینما واقعیت‌ها به نمایش در می‌آد.


این همون تعارضیه که میگی ... یعنی در این حکومت همیشه داریم واقعیت‌ها رو پنهان می‌کنیم و به جاش عقاید سازی می‌کنیم تا شاید راه به جایی ببریم غافل از اینکه اگر قرار بود فرجی بشه حتماْ تو این ۳۰ سال می‌شد.

پس بهتره دیگه از خواب سنت بیدار بشویم و دنیای واقعی امروز رو بهتر ببینیم.

رسانه دروغ توهم ذهنی ما نیست!

هوافضایی پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 18:42

وقتی دکتر احمدی نژاد تو مصاحبه ای که از رسانه ملی پخش می شه بی حجابی رو یه امر نه چندان مهم جلوه میده که مثلا اون دختر بد حجاب یا حواسش نبوده یا بالاخره یه خطایی کرده
و وقتی حرف از کار فرهنگی میزنه هیچ انتقادی از صدا و سیما نمی کنه طبیعتا وضع سینمامونم بهتر از این نیست
آقای احمدی نژاد با همه جرات و شهامتی که تو سیاست خارجی داره تو این قبیل مسائل زیاد اصولگرا عمل نمی کنه

ب.ت پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 19:27

تا کی مردم ما میخاند این سریال های چرت و پرت و بی معنی را نگاه کنند؟

کدوم سریال ها؟ شخمیا یا درست حسابی ها؟

محمد رودسرابی پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 20:33

سلام
دوست عزیز یه وقت برنخوره بهتون ولی اون کلمه پشم که آخرین کلمه پستتون هست معنای زشتی داره و شما که به فرهنگ اهمیت می دید لطفا" دراین محیط از این عبارات استفاده نکنید.
البته شاید هم سهوا" ایت عبارت رو به کار بردید.
اگر معناش رو نمی دونید از دوستاتون بپرسید.
با آرزوی موفقیت برای شما

فکر نمی کنم معنای خیلی بد داشته باشه. اما اگر اشتباهی متوجه شدم به صندوق پستی من بفرستید( معنیشو میگم!)

می ناب پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 23:45

کدام سرزمین را میشناسی که تعارض در آن نباشد؟حکومت ایران هم هر چه با سانسور و فیلتر و طراحی مو و لباس و ...تلاش کرد یک جامعه یک دست درست کند و عقاید (به تفکر خودش)درست را به مردم تحمیل کند نتوانست.


---
شوخی های فرهود و مینا را ندیدم(سعی میکنم بر خلاف ذائقه ام این فیلم را ببینم)ولی دیالوگهای سریالهای تلویزیون که نتیجه تلاش رسانه حکومتی است را دیده ام و همیشه فکر کرده ام که کدام خانواده ،کدام دو نفر چنین لوس و کلیشه ای با هم صحبت میکنند!؟چند درصد این روابط و مکالمات بازتاب زندگی حقیقی ماست؟

ما انسانیم و تعارض و تکثر عقاید از ویژگیهای ماست.نمیتوانیم همگی از یک تجربه خاص لذت ببریم و با تجربه ای دیگر غمگین شویم.نمیتوانیم همه با هم به یک چیز بخندیم و همگی به یک چیز گریه کنیم.نمیتوانیم همگی یک شکل فیلم بسازیم ،شعر بگوییم یا حتی به یک شکل با خدا راز و نیاز کنیم.به نظرم باید قبوا کرد عقاید گوناگون را.باید احترام گذاشت به عقیده ای که ما را محترم میشمارد.به نظرم باید احتمال بدهی که ممکن است اشتباه کنی،بگذاری صدای دیگران بیاید و حق انتخاب را از خود و کسی نگیری.

فرض کنیم همه حرف های شما قبول. از فروع می توان عدول کرد اما از اصول ...

در دایره فرعیات تکثر و تعارض می توانم قبول کنم اما در دایره اصول خیر. خطوط قرمز ما مرز حلال و حرام است. یعنی آنچه به پسند خداست. نه پسند ما.

سینمای اسلامی یعنی فیلم هایی با ذائقه های مختلف اما در چارچوب شرع و اخلاق. سینمای اسلامی که فقط "آژانس شیشه ای" و "لیلی با من است" که نیست.

احمد جمعه 8 مرداد 1389 ساعت 00:19

آقای حسنی فر ،این ادبیات از شما بعیده...

آخرین کلمه رو میگی؟ بابا مگه ما دل نداریم؟

ولی اصلاحش می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد