KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ادبیات رایج

با توجه به اینکه محمود احمدی نژاد گفته:  +

« ادبیات گاوچرانی در ایران جایی ندارد »

این حرکت را چه می نامید؟


گزینه‌ی ۱- رواج دادن ادبیات خاله بازی

گزینه‌ی ۲- تشویش اذهان عمومی

گزینه‌ی ۳- فرا فکنی و خالی بندی

گزینه‌ی ۴- یه شوخی کوچولو

گزینه‌ی ۵- اعتراف به عملکرد اشتباه

گزینه‌ی ۶-خود زنی موضعی


_________

پ ن: نامبرده خود را رئیس جمهور ایران می داند

نظرات 7 + ارسال نظر
احمد جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 00:17

از سوال جالبتون که بگذریم
فکر میکنم جمله آخرتون یه کوچولو مشکل داشته باشه/نامبرده خود را رئیس جمهور ایران می داند
/ درستش اینه که -حتی اگه فقط اوناییو که به ایشون رای دادن رو هم حساب کنیم ۶۳ -درصد از ملت فهیم ما ایشون رو رئیس جمهور ایران می دانند

مرتضی جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 02:41

گزینه ۶ فکر کنم درست باشه...

[ بدون نام ] جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 18:50

جالب بود!
این آقا مشکلشون به نظر من تلفیقی از چند تا از این گزینه هاست

2- آسیب تلاش‌های فرهنگی بدون نظارت اسلام شناس
افرادی در مملکت خیلی زحمت می‌کشند، خیلی خودکشی می‌کنند، روزی شانزده ساعت، هفده ساعت، کمتر و بیشتر کار می‌کنند. قطعاً اینها جهنّمی هستند. بعضی‌هایشان! من روزی شانزده ساعت کار کنم در جهنم بروم؟ بله قرآن گفته است. قرآن گفته اگر یک کاری بکنید که استاندارد نباشد، جهنم دارد. «عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ» (غاشیه/3) «تَصْلىَ‏ نَارًا حَامِیَةً» (غاشیه/4) «عَامِلَةٌ» یعنی عمل کرده، بیکار نبوده است. خیلی جان کنده است. «نَّاصِبَةٌ» نَصَبَ یعنی خودش را به تَعَب انداخته است. «فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ» (شرح/7) «نَّاصِبَةٌ» خودش را به تَعَب انداخته است. هم کار کرده است، هم جان کنده است، اما نتیجه «تَصْلىَ‏ نَارًا حَامِیَةً» است. قیامت جهنم می‌رود. چرا؟ برای اینکه کار او روی فرم نبوده است. مثل کسی که ساختمان می‌سازد، کلی پول کارگر و بنا را می‌دهد، اما شهرداری می‌آید خراب می‌کند. می‌گوید: اینجا مسیر سیل است. اینجا شما حق ساختمان نداری. اگر صدها میلیون هم خرج کنی که این ساختمان استاندارد نباشد، شهرداری خراب می‌کند. «عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ تَصْلىَ‏ نَارًا حَامِیَةً» خیلی‌ها در قرآن کار می‌کنند اما جای آنها جهنّم است. برای اینکه دور از چشم اسلام‌شناس هستند. یک نمونه بگویم. به مناسبت بحث...
من وارد یک جایی شدم، دیدم جمعی دارند روی قرآن کار می‌کنند. گفتم: شما اسلام شناس هم دارید. گفتند: نه ما دانشگاهی هستیم. فوق لیسانس ادبیات عرب! و نیاز به آخوند نداریم. گفتم: خوب! طبق ادبیات عرب این آیه را معنا کن. «لا یُسْرِف‏» (اسرا/33) یعنی اسراف نکن. «فِی الْقَتْلِ» در قتل یعنی در آدم‌کشی. اسراف نکنید. این آیه یعنی چه؟ یعنی یک نفر را می‌شود کشت؟ چون نگفته که نکش. گفته در کشتن اسراف نکن. افراط نکنید. بحث ما افراط و تفریط است. طبق ادبیات عرب این آیه یعنی چه؟ یعنی اسراف نکن. پس یکی را می‌شود ترور کرد. مگر با ادبیات عرب می‌شود قرآن تفسیر کرد؟ این آیه یک چیزی می‌خواهد بگوید. قرآن مثل چشم است. شما چشمت را با چاقو در بیاوری در نعلبکی بگذاری، نمی‌بیند. این چشم وقتی اینجاست می‌بیند. باید مویرگ‌ها و رگ‌موها وصل باشد، تا ببینیم. چشم به تنهایی نمی‌بیند. این آیه به تنهایی چه می‌شود؟ گفتم: قصه این است.
دو قبیله بودند، قبیله‌ی (الف) یک نفر از قبیله‌ی (ب) را کشت. آنها گفتند: حالا که یکی از ما را کشتی، ما ده نفر از شما می‌کشیم. یا ما چند نفر از شما را می‌کشیم. آیه آمد یکی به یکی... این یکی به یکی، یعنی در قصاص اسراف نکن. یعنی در کشتن قصاصی، نه کشتن همینطوری! فهم دین مهم است.

--------------------------------------------------

شما مفاتیح را باز می‌کنی، من این را به نظرم گفتم. احتمال دارد تکراری باشد. احتمال هم دارد جای دیگر گفتم. این را یادم است گفتم. منتهی یادم نیست در تلویزیون گفتم یا در سخنرانی‌های دیگر... شما اول مفاتیح را نگاه کنید. نوشته دعای ساعت اول روز، دعای ساعت دوم، دعای ساعت سوم، دعای ساعت چهارم، دعای ساعت پنجم، می‌خندد. می‌گوید: مردم به فضا رفتند، آخوندها نوشتند دائم بنشین دعا بخوان. این دین است؟ این دین است. مردم اف 16 ساختند، تکنولوژی همه‌ی دنیا را گرفت. شما آخوندها می‌گویید: دعای ساعت اول، دعای ساعت دوم! خوب ببین این فهم می‌خواهد. فهمش این است اگر شما رفتی ترمینال، پایانه دیدی مثلاً نوشته تهران- اصفهان ساعت 7، تهران- اصفهان ساعت 8، تهران- اصفهان ساعت 9، معنایش چیست؟ یعنی دائم برو اصفهان و برگرد؟ یا اینکه هر ساعتی خواستی بروی، ماشین هست؟ اگر نوشته داروخانه‌ی شبانه روزی، معنایش این نیست که شبانه روز دارو بخر. معنایش این نیست که شبانه‌روز دارو بخور. یعنی هر ساعتی بیمار داشتی، دارو هست.
خوب فهم دین، «فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْل‏» یعنی چه؟ فهم می‌خواهد. یک کسی در خیابان راه می‌رفت، نگاهش به شکمش بود. گفتند: چرا چنین راه می‌روی؟ گفت: دکتر گفته: مواظب شکمت باش. (خنده حضار) خوب این مواظب شکمت باش، فهمیدن می‌خواهد. این نفهمید یعنی چه. حالا اگر اسلام‌شناس نبود، از فیلم‌های نوارها استفاده کنیم. از روی یک کتاب مفید بخوانیم. بسیاری از قصه‌ها دروغ است. بسیاری از حدیث‌ها جعلی است، دروغ است. بسیاری از شعر شعرای درجه یک دروغ است. قرآن می‌گوید: اگر یک خبری شنیدید، حق ندارید تا این خبر را شنیدید، پخش کنید. این خبر را به خبرشناس بدهید. «لَعَلِمَهُ الَّذینَ یَسْتَنْبِطُونَهُ» (نسا/83) آنهایی که اهل استنباط هستند. تحلیل گر دقیق و امینی هستند، تحلیل‌گران دقیق و امین تحلیل کنند بعد به شما بگویند.

موفق باشید.

پرویزی IT شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 00:22 http://sedayerasa.ir

خود این جمله مصداق بارز "ادبیات گاو چرانی" ست . در عجبم از قدرت برخی افراد در خلق پارادوکس !

می شناسی شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 21:53

خودزنی موضعی

لایک واسه پینوشت

حسنی فر یکشنبه 3 مرداد 1389 ساعت 22:09

گزینه هفتم: ریزه خوری بعضی ها با دادن پست هایی مثل این. تخطئه کردن مخالفین به هر بهانه و دلیل؛ خرده گیری برای این که بگویند مام هستیم؛ اشکال تراشی در حد بنز و مقایسه تک بعدی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد