KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تعریف جهان سوم از قول دکتر حسابی!

از قول ایشان (دکتر حسابی) نقل شده است : روزی در آخر ساعت درس، یکی از دانشجویانم که دانشجوی دوره دکترا و اهل نروژ بود از من پرسید : استاد! شما که از جهان سوم می آیید، جهان سوم کجاست؟


فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود.
من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می کنم.
به آن دانشجو گفتم جهان سوم جایی است که:

هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند، خانه اش خراب می شود

و هر کس که بخواهد خانه اش آباد باشد، باید در تخریب مملکتش بکوشد!

نظرات 8 + ارسال نظر
نسرین-کام پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 12:15

خیلی قشنگ تعریف کردن. عین واقعیته...
سپاس از شما

منمنون از توجه شما

سمانه پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 12:37

درود بر روح پاکش...

درود

حوریه جعفری - کامپیوتر پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 18:57

اتفاقا گاهی وقتی بعضی رفتارها رو می بینم به یاد این جمله میافتم!

بهتره بجای گاهی بگیم بیشتر وقتها

حسنی فر پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 20:12

خیلی جالب بود.

این اولین پست من تو همکلاسی بود.
خدا کمک کنه بتونم مطالب مفیدتری در اختیارتون قرار بدم

حمید توکلی جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 11:08

ورودت فرخنده علی جان!
پیروز و پایدار باشی!

نوشته ات پر از انرژی بود.
ممنون

الیار عاصمی زاده شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 01:28

جهان سوم جایی است که “ مزد گورکن از بهای آزادی انسان بیشتر است ”

جهان سوم به روایت شاملو
جمله زیبایی بود

مینا/صنایع شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 16:47

اولین پستتون رو تبریک می گم شروع خوبی بود.. موفق باشین

ممنون

سید حسین هاشمی شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 18:52

انتشار اولین متن تون رو تبریک می گم

سلامت و پایدار باشید

خدا کمک کنه روز به روز بهتر بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد