KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تولد فکری

سلام؛من مقداد کریمی یک فکرم، هر چند من دیگه اون آدم قبلی نیستم.


من مقداد کریمی برگشته ام.بگذارید از این یک ماه دوریم بگویم.


هر کس به میزان شناختی که از من دارد می داند که من چقدر تمایل به گفتگو در مورد بنیان های فکری ام را دارم ولی متاسفانه معمولا کسی را پیدا نمی کردم و این دور ماندن از دیگران باعث به بیراهه رفتن من میشد


 گمان کنم تقریبا سه هفته پیش بود که فردی به من میل داد و در مورد مطالبم در همکلاسی گفت.گفت که مباحثه علاقه مند است.گفتم چه قدر خوب.گفت که دانشجوست و وب نویسی می کند.گفتم مثل من.گفت تمام مطالبت را خوانده ام.گفتم من هم می خواهم مطالبت را بخوانم.گفت دوست داری همدیگر را ملاقات کنیم؟ گفتم آماده تبادل افکارم.گفت شرط دارد.گفتم باید منطقی باشد.گفت اول اینکه بدون غرض ورزی و برای رسیدن به حقیقت بحث کنیم و دوم اینکه هر که دیگری را قانع کرد نباید عقیده اش را پنهان کند و باید علنی در وب دیدگاه های جدیدش را منتشر کند.گفتم چشم.گفت یا علی.


از آن روز چندین بار همدیگر را دیده ایم.اوایل فقط من می گفتم و او می شنید با قیافه ای حق به جانب و بعد او گفت.چقدر دقیق.ندیدم حتی لحظه ای از جاده منطق و حقیقت دور شود و من در مقابلش حرفی برای گفتن نداشتم.جز خجالت از حماقت بی حد خودم.جز سرخوردگی از روزهایی که در همکلاسی نوشتم.هر جا خواستم از مطالب دفاع کنم مجبور می شدم از جاده انصاف خارج شوم.تا تسلیم شدم.پذیرفتم بخش وسیعی از مطالبم چرندیاتی بیش نبوده است.


فقط اخر کار دستی به شانه ام زد و گفت قولت یادت نرود.ماندن سر قولم همانا و شکستن غرورم همانا.ولی لبیک گفتم و شکستمش.


ما همچنان با هم دوستیم و دور تازه ای از گفتگو ها را آغاز کرده ایم.این بار مقداد کریمی طوری می نویسد که بتواند در برابر دوستش از مطالبش دفاع منطقی کند و دیگر نمی خواهد در برابرش سرافکنده باشد



پ.ن: در ادامه مطلب هایم خواهم گفت کجاها به خطاها رفته ام و دلیل آنها چه بوده است.همچنین باید از محمد جوان اخوان بابت لطفش به من سپاسگذاری کنم



نظرات 4 + ارسال نظر
جاوید پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 13:32

تولدتون از پاک کردن نظر من مشخص هست نیازی به گذاشتن پست نبود

نظر شما طبق قوانین پاک شده
تقصیر من نبود

حمید توکلی پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 16:18

محمد جواد اخوان از دوستان خوب بسیج دانشجویی است که بعد از وحید پاچیده گرامی، در آبانماه 86 عضو همکلاسی شد!

از آن جهت که اهل گفتگو بود به عنوان یکی از دانشجویان اصولگرا برای سخنرانی در همایش مربوط به وبلاگ همکلاسی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال دعوت به سخنرانی شد، طرف مقابلش دوست خوبم میلاد اسدی نیز سخنرانی خوبی ارائه داد...

------------------------------------

نمی دانم تغییر تو به کدام سمت بوده است، مهم نیست، مهم آن است که با فاصله گرفتن از تحجرگرایی، قابلیت تغییر و میل به اصلاح را در خود زنده نگاه داشته ای!

به امید آنکه همه ی ما در مقابل آنچه تصور می کنیم، حق است، متواضع و خاشع باشیم....

پیروز و پایدار باشی!

تشکر

حسنی فر پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 20:19

با اینکه مطمئن نیستم چقدر از افکار جدید شما با من منطبق است اما احساس یک راستایی با شما دارم و از جایی آن را می گویم که نوشته های قبلیتان را می شناسم و برگشتن از آن به معنای نزدیک شدن ماست.

خوش آمدی آقا مقداد.

خواهش

مقداد کریمی-عمران دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 23:34

:]سلام.من هم مقداد کریمی هستم البته با یک پسوند اضافی.برام جالب بود که شخص دیگری نیر با همین نام وجود دارد--من متولد ۱۳۵۹-مهندس عمران و ساکن تهران هستم.لطفا کمی از خودتان بگویید:]تاریخ 18-02-1389

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد