KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پانزده تابلوی نقاشی از واسیلی کاندینسکی


















































































توضیحی از همکلاسی گرامی، سمانه کاظمی(IT-88) پیرامون نقاشی ها:
این نقاشی ها اثر واسیلی کاندینسکی است که به سبک آبستره کشیده شده.
هنر  «آبستره» به آن‌گونه آثاری گفته می‌شود که بسیار مجهول و نامحسوس و غیر قابل پیش‌بینی و به‌دور از انتظار مخاطبان است هنرمندان این‌گونه آثار بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه قصد و موردی به خلق آن دست می‌زنند به همین دلیل آثار آبستره هرگز مشمول نقد منطقی نمی‌شوند، چون از یک ذهن و فکر منطقی تراوش نکرده‌اند که انتظار چنین نقدی از آنان برود.
در این نقاشی ها تنها رنگ ها و فرم ها حائز اهمیت است و بدون آنکه موضوع یا شیء را به نمایش در آورند، حالات عاطفی خاصی را برای بیننده ایجاد می‌کنند. چنانچه مثلاً رنگ قرمز و نارنجی می‌توانند برای انسان حالات هیجان و شور و التهاب ایجاد کنند و برعکس، رنگ‌های سبز و آبی آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده هستند، فرم‌ها نیز به نوبهٔ خود چنین حالات روانی ایجاد می‌کنند.


منبع: آت.کام

نظرات 10 + ارسال نظر
حمید توکلی پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 16:54

دلم برای تماشای نقاشی تنگ شده بود...

sama.kzm پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 17:27

ممنون عالی بود مخصوصا سومی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 18:02

ادم سرگیجه میگیره من خیلی نمیفهمم اینا چی هستن

نسرین-کام پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 18:39

دقت کردم تو همشون خورشید و ماه هست خیلی زیبا بودند. سپاس از شما
من که روحم تازه شد.

تل پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 18:47

این ها همه اش مال کاندینسکی هست

حوریه جعفری - کامپیوتر پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 18:56

خیلی قشنگ بودن همشون!

من از اولی ، دوازدهمی ، و آخری بیشتر خوشم اومد!

توی نقاشیاشون از زنگ های گرم خیلی استفاده شده ، رنگ ها هم با هم متناسب هستند!

ممنون!

ایمان زندیه پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 19:14 http://www.siteshoma.ir

جالب بود واسم.یاد دوران ابتدایی افتادم !
چه روزگاری بود یادش بخیر.
مامان نقاشی ۲۰ شدم امروز !
این جمله ایه که همه ما گفتیم !
----------------
یاد باد یاد گذشته شاد باد !
ممنون از پستت حمید جان.
راستی من از آخریه خیلی خوشم اومده !

sama.kzm پنج‌شنبه 31 تیر 1389 ساعت 20:00

دوست دارم یه توضیحی درباره این نقاشی ها بدم شاید برای دوستان جالب باشه!
این نقاشی ها اثر واسیلی کاندینسکی است که به سبک آبستره کشیده شده.
هنر «آبستره» به آن‌گونه آثاری گفته می‌شود که بسیار مجهول و نامحسوس و غیر قابل پیش‌بینی و به‌دور از انتظار مخاطبان است هنرمندان این‌گونه آثار بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه قصد و موردی به خلق آن دست می‌زنند به همین دلیل آثار آبستره هرگز مشمول نقد منطقی نمی‌شوند، چون از یک ذهن و فکر منطقی تراوش نکرده‌اند که انتظار چنین نقدی از آنان برود.
در این نقاشی ها تنها رنگ ها و فرم ها حائز اهمیت است و بدون آنکه موضوع یا شیء را به نمایش در آورند، حالات عاطفی خاصی را برای بیننده ایجاد می‌کنند. چنانچه مثلاً رنگ قرمز و نارنجی می‌توانند برای انسان حالات هیجان و شور و التهاب ایجاد کنند و برعکس، رنگ‌های سبز و آبی آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده هستند، فرم‌ها نیز به نوبهٔ خود چنین حالات روانی ایجاد می‌کنند.

ممنونم، نظرت به متن اضافه شد!
پیروز و پایدار باشی!

sama.kzm جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 12:52

همه من و با آقای کاظمی اشتباه می گیرند!!
من سمانه کاظمی/it/88 هستم.

عذر میخوام، متن رو اصلاح کردم!
تازه مریم کاظمی هم داریم!

sama.kzm جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 12:55

ممنونم ازتون بابت اضافه کردن توضیحات به متن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد