KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سراج : امروزه فضا برای برگزاری کنسرت پاپ بازتر از سنتی است




«عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست. نباید طیف عظیمی از مردم ایران به خاطر رای دادن به کسی که رئیس جمهور نشد سرکوب شوند.»

لباس شخصی‌ها مانع از برگزاری کنسرت حسام‌الدین سراج و گروه بیدل در کرمانشاه شدند. سراج در واکنش به این اقدام لباس شخصی‌ها گفته که چنین برخوردی به اسم «مذهب» توهین به مردم و هنرمندان است.

این کنسرت خیریه قرار بود در روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در کرمانشاه برگزار شود.

شامگاه جمعه ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، نیروهای لباس شخصی با قفل و زنجیر کردن درهای ورودی سالن، مانع ورود اعضای ارکستر و تماشاچیان به سالن شدند.

این گروه که تحت عنوان «انصار حزب‌الله» اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به برگزاری این کنسرت کرده بودند، با آوردن سیستم‌های صوتی اقدام به پخش نوحه‌خوانی و تهدید حضار کردند.

صادق اشک تلخ رئیس انصار حزب‌الله کرمانشاه در سخنانی که مقابل محل برگزاری سالن انجام شد گفت: «از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ کنسرتی را به هر قیمتی که شده نخواهیم داد.»

حسام‌الدین سراج در واکنش به این مسئله به خبرگزاری ایسنا گفته که «عده‌ای با این کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهین کردند.»

به گفته آقای سراج «عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست. نباید طیف عظیمی از مردم ایران به خاطر رای دادن به کسی که رئیس جمهور نشد سرکوب شوند.»

سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: «به این فکر می‌کنم که در این فضا نمی‌توان فعالیت هنری داشت و باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم.»




نظرات 2 + ارسال نظر
احمد شنبه 19 تیر 1389 ساعت 15:40

تهدید و نوحه خوانی؟!!! واقعا چقدر مرتبط!
اینو بی خیال. کنسرت سراج چه ربطی به موسوی داره؟! نکنه میخواسته وسط ترانه ش یه دکلمه در مورد موسوی بگه؟!!!
خوبه که آدم هر حرفیو باور نکنه ...

مهرداد شنبه 19 تیر 1389 ساعت 17:21

like
--
dislike baraye comment e balai

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد