KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چه رابطه ای بین نمره و حجاب است ؟



دانشجو نیوز: با خاتمه یافتن امتحانات پایان ترم دانشگاه خواجه نصیر در هفته گذشته عده ای از اساتید دانشکده های برق و مکانیک این دانشگاه به علت آنچه که "بد حجابی" و "بد پوششی" می خواندند از دادن نمره نهایی گروهی از دانشجویان خودداری کردند. به گزارش دانشجونیوز، این امر که با نصب بنرهایی در ورودی دانشکده ها، سخت گیری های شدید و بعضا توهین آمیز حراست دانشگاه در مورد نحوه پوشش و روابط دانشجویان همزمان می باشد مشکلات شدیدی در وضعیت آموزشی دانشجویان به وجود آورده است. در یک مورد یکی از اساتید دانشکده مکانیک که پست معاونتی را نیز در اختیار دارد، با قرار دادن خط تیره به جای نمره مقابل نام عده ای از دانشجویان (اعم از دختر و پسر) گرفتن نمره نهایی درس را مشروط به دادن تعهد نامه ای در مورد پوشش و روابط خود با دیگر دانشجویان کرده است. شایان ذکر است که طی ماه های اخیر به بهانه بد حجابی فشارهای فزاینده ای بر دانشجویان وازد آمده است
نظرات 17 + ارسال نظر
حمید توکلی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 14:45

کاش اساتید گرامی بدانند که دخالت در امور شخصی دانشجو در حوزه ی اختیاراتشان نیست و حق ندارند برای دادن نمره ای که حق دانشجو است، از او طلب بندگی و اطاعت کنند!

امیدوارم هیچ دانشجویی به خواسته ی آن استاد گرامی تن نداده و زمینه را برای تکرار مسائل مشابه مهیا نسازد!

=================================

عجز و ناتوانی مسئولین فرهنگی کشور در بحث مدیریت فرهنگ جنسی به جایی میکشید که برای تغییر ظاهری در امری ناچار به فشار آوردن به دانشگاهها می گردند!

آیا در آنچه اسمش را "فرهنگ سازی" گذاشته اند، عنصری جز اجبار موجود است؟

کدام یک از کارشناسانی که طراح ِ طرح های فرهنگ جنسی و یا توسعه ی حجابند یارای آن را دارند که به آمفی تئاتر مکانیک تشریف آورده و پاسخگوی سوالات دانشجویان پیرامون این طرح ها باشند!؟

ممنون از متن!
پیروز و پایدار باشی!

۱۱۸۱۱ شنبه 19 تیر 1389 ساعت 15:00

بازار شایعه هنوز سرد نشده !

احمد شنبه 19 تیر 1389 ساعت 15:33

بد حجابی یه فرهنگ غلطه که باید اصلاح بشه ولی کم کم و منطقی

حوریه جعفری - کامپیوتر شنبه 19 تیر 1389 ساعت 15:51

بد حجابی نباید باشد اصلا ، یا بی حجابی داریم یا با حجابی. بد حجابی ناشی از حجاب اجباری ست. چیزی که باید اصلاح شود تفکر اجبار است!

-------------------------

متاسفم برای افردی که برای به کرسی نشاندن و تحمیل اعتقادانشان از قدرت استفاده می کنند. و این البته ناشی از ضعف آنها است!

مهرداد شنبه 19 تیر 1389 ساعت 17:22

like baraye commente balai :D

نیما شنبه 19 تیر 1389 ساعت 18:42

شما بشین توی یه کشتی و زیر خودتو سوراخ بکن بعد بگو به بقیه چه ربطی داره ؟

علی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 19:15

لابد بعد از ازادی حجاب خواستار ازادی مشروبات الکلی هم می شوند
چه میشه کرد روشن فکرند دیگر!

mosalman شنبه 19 تیر 1389 ساعت 20:25

harkasi bayad in binesho dashte bashe ke bedoone too harkari dekhalat nakone. ostad karesh dar hiteye darse khodeshe. ghat'an be ye ostad hich marboot nist ke hejabe harkasi ya ravabetesh ba baghieye daneshjooaa chejoorie...
man manzoore in aghaye ali ro nafahmidam...keshti soorakh kardan che rabti dare be hejab ke ye amre shakhsie?
masalan kootah nazarie shoma ye amre ejtemayie. chon damane hamaro migire. vali badhejabi be shoma hich rabti nadare. shoma cheshato darvish kon.

علیرضا قهرمانی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 20:43

حجاب جزئی از حریم شخصی یک نفر محسوب میشه و به هیچ وجه ارتباطی با استاد دانشگاه و حتی در اغلب موارد با حراست دانشگاه هم نداره . اگه واقع بینانه به مسئله نگاه کنیم در این 4 سالی که در دانشگاه رفت و آمد می کردم واقعا به جز یکی دو مورد مشکل خاصی در رعایت حجاب از همکلاسی ها ندیدم. اون هم واقعا در حدی نبود که بخواد مشکلی بین دانشجو و حراست درست کنه

حمید توکلی شنبه 19 تیر 1389 ساعت 20:55

علی جان!
نظر شما ایده ای شد برای انتشار این متن:
http://blog.kntoosi.net/1389/04/19/post-16248
ممنونم از تو، پیروز و پایدار باشی!

ر.ب شنبه 19 تیر 1389 ساعت 21:18

بدترین مشکل جامعه ما اجراست خیلی از طرح ها خوب و مفیدن اما اجراشون و این که کی و کجا با چه عملکردی باشه همیشه با عدم موفقیت روبرواند این طرح هم جدا از بقیه نیست.

امیر یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 01:47

با سلام
به نظرم شایعه است، چون در هیچ سایتی نام این استاد به چشم نمی خورد.
با احترام

نادر یکشنبه 20 تیر 1389 ساعت 16:33

باید با بد حجابی به شدت بر خورد شود شهیدان ما خونشان را به خاطر این راه فدا کردند استقلال آزادی جمهوری اسلامی



هممون میــــمیــــریــــم

ش-شیمی دوشنبه 21 تیر 1389 ساعت 13:00

اقای نادر
لاک غلط گیرمون رو از کشوری مثل تایوان میاریم(استقلال)

مدل موهاتونو دیگران براتون تعیین میکنن(ازادی)

...(جمهوری)

خون بیگناه به ناحق...(اسلامی)

دختر ششم حمید توکلیjavascript:void(0); سه‌شنبه 22 تیر 1389 ساعت 12:20


در سالگرد جنایت رضاخان در مسجد گوهرشاد انجام شد
راهپیمایی بزرگ حجاب و عفاف در مشهد

هزاران نفر از بانوان مشهدی دیروز همزمان با روز ملی عفاف و حجاب با شرکت در یک راهپیمایی پرشور و گسترده، خواستار ترویج این فرهنگ ارزشمدار در جامعه شدند.
به گزارش ایرنا از مشهد بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی که حد فاصل میدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، با سر دادن شعارهای پیام هر مسلمان، نص صریح قرآن، فریاد آزادگان، فریاد هر با ایمان حجاب است حجاب است، مرگ بر آمریکا و اسرائیل، خون نبی(ص)، خون علی(ع) در رگ ما می جوشد بر ضد استکبار می خروشد، بر تبیین و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی با فریادهای چادر حجاب برتر، خشنودی پیامبر(ص)، لبیک امر رهبر، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با بی حجابی جدیت جدیت، قوه قضایی، نیروی انتظامی امنیت اجتماعی، امنیت اخلاقی، توجه جدی تر مسئولان و ارگانهای ذیربط به برخورد با مظاهر و مصادیق علنی بی حجابی و بدحجابی در جامعه را خواستار شدند.
بانوان شرکت کننده در راهپیمایی در پایان در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافتند و مداحی مداحان عصمت و طهارت(ع) با قرائت زیارتنامه حضرت ثامن الحجج(ع) و در زمینه اهمیت ترویج عفاف و حجاب از دیدگاه قرآن و سنت مداحی و اشعاری قرائت کردند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه ای در ارتباط با اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از ضروریات مهم جامعه اسلامی و لزوم توجه مسئولان ذیربط به نهادینه سازی این امر مهم و برخورد با بی حجابی قرائت شد.
در بخشی از این قطعنامه آمده است:
آنچه امروز در فضای جامعه اسلامی دیده می شود نشان از یک برنامه حساب شده و سازمان یافته از سوی دشمن برای تخریب باورهای دینی از طریق ابتذال فرهنگی، فکری، ترویج بدحجابی، تقدس زدایی و هنجارشکنی است و به موازات مطالبات و تامین خواسته های رهبری و مردم متدین تاکنون اقدامی با جدیت صورت نگرفته است به طوری که کار به جایی رسیده است که دشمن را برای رسیدن به اهدافش به طمع انداخته است.
بانوان شرکت کننده در این راهپیمایی پرشور همچنین از دولت خواستند اقدامات لازم را برای تقویت حجاب و عفاف در جامعه انجام دهد.
75 سال پیش در 21 تیرماه سال 1314 شمسی مزدوران رضاخان حدود 5 هزار نفر از مردم مشهد را که در اعتراض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) تجمع کرده بودند، به خاک و خون کشیدند و از چند سال پیش 21 تیرماه هر سال به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نام گذاری شده است.
وزیر ارشاد در همایش طلایه داران حجاب: غرب قصد دارد فرهنگ برهنگی را در فضای مجازی
ترویج دهد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غرب از گسترش گرایش به حجاب در جهان هراس دارد و قصد دارد فرهنگ برهنگی را در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ترویج دهد.
محمد حسینی در همایش طلایه داران حجاب و عفاف که صبح دوشنبه در مجتمع فرهنگی 5 آذر بسیج برگزار شد ، توجه و اهمیت دادن به مناسبت ها و تاریخ اسلام را با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بسیار مهم دانست و گفت: زنده نگه داشتن این روزها درس های فراوانی برای ما دارد چرا که دشمن از این کار ما عصبانی می شود و حفظ فرهنگ و تاریخ اسلامی، نقشه های آنان را نقش برآب می کند؛ همچنین آنها قصد دارند با به دست گرفتن افکار عمومی ملت ما، برنامه های خود را عملی سازند از این رو توجه به تاریخ می تواند روش ها و عامل موفقیت را با عبرت گیری از گذشتگان همراه داشته باشد. وی افزود: خوشبختانه اقدامات دشمنان همیشه با بصیرت مردم خنثی شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش زنان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: نقش زنان همیشه مشخص بوده است، در حوادث انقلاب اسلامی و از دوران حکومت رضاخان که کشور را به سمت و سوی دیگری برده بود مردم با بیداری توانستند خود را پیدا کنند و تحولات شگرفی را به وجود آوردند. وی حجاب را پایبندی به اعتقادات دینی و مذهبی دانست و افزود: غرب از این موضوع بسیار عصبی است و اجازه نمی دهد زنان در جوامع غربی با حجاب در اجتماع حضور پیدا کنند چرا که منافع خود را در خطر می بیند.
وی اضافه کرد: دشمنان امروز سعی بر این دارند افکار خانواده ها را با برنامه های ماهوار ه ای محصور کنند. همچنین با راه اندازی بیش از 100 شبکه تلویزیونی به 13 زبان می خواهند به جنگ علیه ما بپردازند و اینها همه بیانگر اهمیت مسئله برای آنها است؛ این جنگ آنها پایان ناپذیر است؛ آنها می خواهند آرام آرام فرهنگ و تمدن ما را از بین ببرند از این رو خود آمریکا میلیاردها دلار برای برنامه های شیطان پرستی و ایجاد فرقه ها و آیین های جدید صرف می کند.
حسینی تصریح کرد: طبق آمارها، کشور انگلیس حدود 700 فرقه و آیین دارد که دفتر مرکزی این فرق در آمریکا است چرا که آنان به این باور رسیده اند که افراد به معنویت گرایش بیشتری دارند و از این طریق می خواهند افکار انحرافی را در خصوص معنویت و راه رسیدن به کمال به کار ببرند و انسجام اسلامی را در جهان خدشه دار کنند. وی گفت: باید در بحث حجاب و عفاف سرمایه گذاری کلانی انجام دهیم در واقع با تقویت فضای مجازی که بیشترین تاثیر را دارد، می توان جوانانمان را به سمت و سوی درست استفاده کردن از این فضا سوق داد، در واقع از این رو هدفمان از برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال همین بوده است که افراد با اهمیت مسئله آشنا شوند چرا که غرب قصد دارد فرهنگ برهنگی را در فضای مجازی ترویج دهد از این رو ما باید چهره نورانی اسلامی را در مقابل جامعه غربی روشن سازیم.
وی به برنامه هایی که باید در زمینه حجاب و عفاف عملی شود اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که علیه ما تبلیغات گسترده ای می شود وظیفه تمام ما در دستگاه ها این است که با استناد به قرآن، فرهنگ حجاب را تقویت کنیم که نقش روحانیت در این زمینه بسیار مهم است.
حسینی خاطرنشان کرد: ما وظیفه و رسالت سنگینی در این خصوص داریم، با دستگاه های فرهنگی و مدیران مطبوعاتی تعاملاتی داشته ایم؛ از این رو باید دیگری را متهم کنیم که چرا برنامه های خود را انجام نداده است چرا که این امر ، یک عزم جدی را می طلبد و باید سعی شود با استفاده از هنرهای تجسمی و فیلم های سینمایی برای این مسئله به طور صحیح فرهنگ سازی کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد بحث ازدواج جوانان پرداخت وام مسکن را یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دانست و گفت: اگر ازدواج صورت گیرد از بسیاری انحرافات جلوگیری می کند

امیر سه‌شنبه 22 تیر 1389 ساعت 22:33

با سلام

باز هم معتقدم شایعه است. اگر واقعیت داشت، یک دانشجو از لیست مزبور عکس می گرفت و آن را در وب منتشر می کرد. پس حتماً دروغ است.
تازه، هیچ اسمی از استاد هم در هیچ کجا ذکر نشده، بجز آنکه وی یکی از اساتید دانشکده مکانیک است و پست معاونت دارد!
لذا بهتر است بحث درباره این موضوع سراسر کذب بسته شود.

با احترام

با احترام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد