KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رییس دانشگاه خواجه نصیر:ازانتقال دانشگاه به مراغه بی‌اطلاع هستیم

به گزارش ایسنا:

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به شایعاتی مبنی بر انتقال این دانشگاه به مراغه، گفت: بحث انتقال دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به محدوده تهران مطرح بوده است و خود ما از انتقال این دانشگاه به مراغه بی‌اطلاع هستیم.


دکتر بطحایی بیان این مطلب، یادآورشد: در طرح تجمیع دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ما به دنبال مکان مناسب در محدوده تهران هستیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه این دانشگاه با رصدخانه مراغه، عنوان کرد: به علت اینکه موسس رصدخانه مراغه، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است، در پی انعقاد تفاهمنامه بنده با رییس رصدخانه، دانشگاه از دوره‌های دکتری رصدخانه حمایت می‌کند.

رییس دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه رصدخانه مراغه تحت نظر این دانشگاه در رشته‌های اختر فیزیک و نجوم پذیرش دانشجو دارد، اظهارکرد: ما تنها حامی رصدخانه مراغه هستیم و قصد انتقال دانشگاه به مراغه را نداریم.

نظرات 2 + ارسال نظر
mom دوشنبه 7 تیر 1389 ساعت 22:55

در طی دیداری که ریس جمهور از جزیره تنب بزرگ و کوچک داشت فرماندار جزیره خبر انتقال دانشگاه تهران را به این جزیره اعلام کرد. طرح انتقال این دانشگاه به این جزیره به این صورت است که دانشجویان فنی و پزشکی بدلیل حجم بالای کار و همچنین لزوم داشتن آزمایشگاه و پژوهشگاه در تنب بزرگ و دانشجویان علوم انسانی و رشتهای وابسته در تنب کوچک مسقر میشوند. همچین بر اساس گزارش های ارسالی قسمت اداری دانشگاه به جزیره خارک منتقل میگردد. این طرح که بر اساس طرح عدالت ورزی و توزیع علم در کشور می باشد به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.در این طرح بنیادی دانشگاه علمو صنعت به نقطه صفر مرزی در شرق کشور انتقال میابد . این طرح که بر اسا س امضای توافق نامه ای بین وزارت علوم ایران و همچین پاکستان و افغانستان صورت پذیرفت. از این پس تبادل دانشجو بین افغانستان بویژه طلاب طالبان و دانشجوی ایران در قند هار افغانسان صورت می پذیرد. و در آخرین اخبار رسیده از منبعی موثق طرح انتقال دانشگاه صنعتی شریف به خارج از کشور را تایید مینماید

تتت سه‌شنبه 8 تیر 1389 ساعت 11:39


انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه
به نظرمون با این کار فقط یک اسم از دانشگاه خواجه نصیر باقی خواهد ماند. آمار بالای خروج دانشجویان از کشور برای ادامه تحصیل گویای کمبود امکانات و ظرفیت های موجوده.
بیان شده که "تحقق این پیشنهاد منشا خیر و برکت بزرگی برای شهروندان مراغه شده و باعث رشد و شکوفایی آن منطقه می شود". آیا مشکلات شهری که حتی از ساده ترین امکانات حمل و نقل هم محروم هستش با انتقال یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور باید حل بشه؟. واقعاً داریم به چه سمتی پیش می ریم؟. اگه شهر مراغه واقعاً مشکلاتش با دانشگاه حل می شه خوب یه دانشگاه به اسم دانشگاه خواجه نصیر اونجا تأسیس کنن و سعی بشه اونقدر پیشرفت کنه که از دانشگاه خواجه نصیر تهران هم بهتر بشه. نه اینکه امکانات و ظرفیت های موجود رو هم از بین ببریم و دانشجو ها رو روز به روز به ادامه تحصیل در داخل کشور نا امید تر کنیم. بسیاری از دانشکده ها و گروه های علمی دانشگاه خواجه نصیر جزو قطب های علمی کشور هستند. دانشکده نقشه برداری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، تنها دانشکده نقشه برداری در بین تمام دانشگاه های کشور هستش. افتخارات این دانشگاه و زیر ساخت های علمی اون، توسط اساتید و دانشجوهای رتبه های خوب کنکوره که شکل گرفته. وگرنه دانشگاه با یه اسم خالی و حتی امکانات و فضای آموزشی به تنهایی آیا واقعاً مفهومی داره؟ حتی اگه در بهترین شرایط درصد خیلی کمی از اساتید این دانشگاه قرار باشه که از این دانشگاه جدا بشن، دانشگاه کلاً از هم خواهد پاشید. چون تعداد زیادی از اساتید واقعاً وزنه های دانشگاه هستن و عملاً بدون حضور اونها خیلی از گروه های آموزشی ماهیت خودشون رو از دست خواهند داد. دانشجوهای کارشناسی ارشد و دکتری خیلی خوب می تونن این قضیه رو درک کنن.
این جور تصمیم های انقلابی با اهداف خاص که کمترین دردسر و زودترین نتیجه رو داشته باشه، عملاً پاک کردن صورت مسئله است. این قضیه که همه کشور باید از امکانات مناسب یکسان برخوردار باشه یک قضیه اثبات شده است. ولی اینکه قوی ترین ساختار هایی رو که پایه و اساس علمی کشور رو دارن تشکیل میدن و برای سطوح پایین تر مولد هستند رو، خراب کنیم و یا ضعیفشون کنیم که بخواهیم یک منطقه دیگری از کشور رو رونق بدیم، واقعاً غیر منطقی هستش. در کنار یکسان سازی شرایط در کل کشور، مسئله اصلی اینه که از علم روز دنیا عقب نمونیم و این موضوع درصد قابل توجهی به خصوص به طور انحصاری در برخی از رشته ها بر عهده دانشگاه خواجه نصیر هستش. به نظرم دانشگاه خواجه نصیر یه نقش خیلی مهم کشوری داره و یک وزنه علمی مهم در ساختار علمی کشور هستش که به هیچ وجه نمیشه با دید محلی و به این شکل ساده به قضیه نگاه کرد. اینکه بگیم "تهران این همه دانشگاه رو می خواد چی کار کنه"، عملاً هسته علمی کشور رو نشانه رفتیم که تمام زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی، آبادی، ساخت و ساز و ... روی این هسته علمی شکل گرفته. هسته ای پیشرو در آبادانی بخشهای مختلف کشور که باید روز به روز فاصله اش رو با علم و تکنولوژی روز دنیا کمتر کنه، نه اینکه با دید یک ابزار برای رسیدن به هدفهای جزئی بخواهیم به اون نگاه بکنیم. مقالات ISI بین المللی که از دانشگاه خواجه نصیر داره به اسم این کشور و به عنوان اعتبار علمی و تولید علم برای ایران منتشر میشه، توسط دانشجوها و اساتیدش هست که داره تولید و چاپ میشه، نه ساختمان و فضای آموزشی و محل دانشگاه! خیلی از این اساتید و دانشجو ها همینجوریش تو ذهنشون یه علامت سوال جلوی ادامه حضورشون توی ایران هست. حالا بیاییم این ها رو از ساده ترین امکانات زندگی هم محروم کنیم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد