KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بر اساس پیشنهاد احمدی نژاد دانشگاه خواجه نصیر به مراغه منتقل می شود

این طرح بر مبنای تفکر عدالت محور بوده و انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به شهرستان مراغه فرصت مناسبی برای این استان محسوب شده و باید زمینه را برای این تصمیم گیری فراهم کرد.

جزییات خبر در مهر نیوز

نظرات 17 + ارسال نظر
محمد رودسرابی شنبه 5 تیر 1389 ساعت 11:33

بچه ها من بهتون توصیه می کنم برین زبون ترکی یاد بگیرید
مراغه باشید و ترکی بلد نباشید کلکتون کندسا!!!

حمید توکلی شنبه 5 تیر 1389 ساعت 11:48

این خبر تا حد زیادی شوکه کننده است!

......................................

دکتر بازارگان، استاد دانشکده مکانیک، زمانی که معاون دانشجویی خواجه نصیر بود یکبار توضیح میدادند که از جمله دلایل رشد واحد های دانشگاه آزاد اسلامی که در تهران قرار دارند، مجاورت این واحد ها با دانشگاههای دولتی بوده است، اساتید دانشگاههای برجسته ی دولتی ساعاتی از هفته را نیز به دانشگاه آزاد اختصاص دادند تا این دانشگاهها نیز رشد نمودند!

فکر میکنم مهمترین سوالی که در مواجهه با چنین خبری ایجاد می شود آن است که آیا اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیر که مهمترین سرمایه ی پایدار این دانشگاه به شمار می روند حاضر به سکونت و زندگی در مراغه هستند یا خیر و آیا امکانات خاص رفاهی برای جذب آنها به یک شهر دور از تهران در نظر گرفته شده است؟

...........................

اینطور که پیداست استاندار آذربایجان شرقی خوشحال به نظر می رسد و با توجه به پایین بودن قیمت زمین آنجا نسبت به تهران به نظر می رسد برنامه ی وسیعی برای پرداخت به ساختمان دانشگاه طرح خواهد کرد، شاید این مساله یعنی تجمیع دانشکده های دانشگاه که سالهاست آروزی مسئولین، اساتید و دانشجویان این دانشگاه بوده و ضررهای زیادی از پراکندگی دیده اند،‌ مهمترین مزیت این انتقال باشد!

نهایتا تصور میکنم این انتقال با مخالفت مسئولین دانشگاه به خصوص دانشجویان مواجه شود!

پیروز و پایدار باشی!

مقدم شنبه 5 تیر 1389 ساعت 12:20

همیشه خبرایی که ادم از احمدی نژاد م شنوه به مدت ۲۴ ساعت این حالت در میاد!!!!! واقعا کار فکر در عقل سلیم راه پیدا می کنه!! کسایی که توی این دانشگاه صرفا به خاطر این که به محل سکونتشون نزدیکه به تحصیل مشغول شدن وخانواده اجازه تحصیل در شهرهای دور رو نمی ده بایدچه... به سرشون بریزن؟ به جای این کار واقعا راحت تر و آسون تروبهتر نیست که به تاسیس یک دانشگاه تو این شهر بپردازه و سعی کنه که امکانات خوبی برای اون دانشگاه فراهم کنه؟
ما مگه بازیچه دست این آقاییم؟ گویی که هستم. واقعا از بین این همه دانشگاه توی تهران! جرا خواجه نصیر؟ چون.......
فکر کنم این احمدی ترشی زیاد می خوره چون واقعا یک چیزیش می شه!!!!

پویا کندری شنبه 5 تیر 1389 ساعت 12:28

دودش تو چشم همه می ره
حالا ببینین کی گفتم

plk شنبه 5 تیر 1389 ساعت 12:56

باید خودمون رو آماده اعتراض کنیم
اگر انتقال پیدا کنه باید برای ما مزیت هایی قائل بشن
شهریه کم کنند
خوابگاه بدهند
سلف بدهند
...

پویا صفری شنبه 5 تیر 1389 ساعت 13:03

به واقع که مهلک ترین خبر عمرم بود!!!
از عمق فاجعه به گمانم همه مطلع هستیم، اما مواردی که مهم است قرار داشتن این امر در مراحل اولیه اش می باشد که به گمانم بسیار قابل اجتناب می نماید! بدین لحاظ که اولا چه از لحاظ ساختار هیأیت علمی دانشگاه و دیگر ارکان گرفته تا دانشجویان، که دوما را شامل می شود که از لحاظ حقوقی نیز ما دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی واقع در شهر تهران و نه حتی حوالی آن! ثبت نام نموده و وارد شده ایم و حق انتقال آن به دیگر شهرستان ها، چه رسد به مراغه! که گویی استاندار و دیگر مسئولینش را جشنی است مفصل را نداشته و نخواهند داشت!
بنابراین دوستان با واقف بودن بر این امور از حواشی و دیگر امور آگاهی لازم را داشته باشند که جز این حقوقمان را همچون دیگر امور پایمال کرده و از ما خواهد بود بر ما...

علیرضا قهرمانی شنبه 5 تیر 1389 ساعت 13:03

اگه انتقالی هم صورت بگیره حداقل 4-5 سال آینده خواهد بود و دانشگاه توی این 4 سال احتمالا نباید دانشجو بگیره

محمد کلانتری شنبه 5 تیر 1389 ساعت 13:37

این بنده خدا خیلی داره شورشو در میاره ....

انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه جدی است/ اساتید مانع انتقال دانشگاه به مراغه


نماینده مردم تبریز درباره خبری که از سوی استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه اعلام شد، گفت: سیاست تمرکز زدایی از پایتخت یا انتقال برخی دانشگاهها به خارج از تهران باعث تقویت انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه می شود.

محمد حسین فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: موضوع انتقال دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از تهران به شهرستان مراغه دارای منطقی قوی است چون اوج فعالیت های علمی خواجه نصیر در شهر مراغه بوده و چنین منطقی توجیه می کند که این دانشگاه در شهر مراغه باشد.

وی با اشاره به سیاست دولت برای بررسی انتقال برخی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به خارج از تهران گفت: سیاست تمرکز زدایی یا انتقال برخی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به خارج از تهران مطرح است و این سیاست باعث تقویت ایده انتقال دانشگاه خواجه نصیر به خارج از تهران می شود البته هر کاری از این قبیل با مشکلات و موانع جدی خود روبرو است که باید با بحث های کارشناسی مرتفع شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به برخی از موانع گفت: طبیعی است افرادی که در مرکز کشور هستند تمایل چندانی برای انتقال به خارج از تهران ندارند اعضای هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر نیز می توانند از این دست باشند اما با تامین برخی مقدمات و امکانات مورد نیاز می توان انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه را محقق ساخت.

محمد حسین فرهنگی که در جلسه مطرح شدن موضوع انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه حضور داشته است، درباره کیفیت یا جزئیات این جابجایی گفت: موضوع در حال حاضر در حد طرح مسئله است و پیشرفتی نداشته است.

http://mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1107025

حمایت از انتقال دانشگاه خواجه نصیر به مراغه/ یک راهکار برای مشکل اساتید


نماینده مردم تبریز با حمایت از انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه درباره سرنوشت اساتیدی که امکان نقل مکان به مراغه را ندارند گفت: اگر نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.

اگر نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.

اگر نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.

اگر نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.

اگر نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.

اگر نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.


رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: شهرستان مراغه و به طور کلی استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی برای انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه را دارد. از اعضای هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر استقبال می کنیم و آمادگی اختصاص زمین برای احداث پردیسی عظیم برای این دانشگاه در مراغه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به اینکه اگر عده ای از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به هر دلیلی آمادگی نقل مکان از تهران به استان آذربایجان شرقی را نداشته باشند سرنوشت این اعضای هیئت علمی یا سرنوشت انتقال این دانشگاه از تهران به مراغه چه می شود گفت: دانشگاه خواجه نصیر می تواند یک پردیس در تهران یا یک پردیس در مراغه داشته باشد و یا اگر این اعضای هیئت علمی نمی توانند به مراغه بیایند در دانشگاههای دیگر تهران جذب شوند.

وی انتقال دانشگاه خواجه نصیر از تهران به مراغه یک حرکت مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به قدمت تاریخی رصدخانه و کتابخانه بزرگ خواجه نصیر در مراغه به مهر گفت: احیا و رونق مجدد رصدخانه مراغه امری جدی و مهم است لذا همه باید حمایت کنند و هر فعالیتی بویژه علمی اگر به آن منطقه بیاید به دلیل اینکه پشتوانه تاریخی درخشانی دارد می تواند در دنیا مورد توجه قرار گیرد.
http://mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1107057

م.ح. فیزیک شنبه 5 تیر 1389 ساعت 14:56

خواجه نصیر همینجوریش بسیار مزخرف است (البته اکثرا)، چه رسد به اینکه ...

پرویزی IT شنبه 5 تیر 1389 ساعت 14:58

یکی اینو از برق بکشه !

امیر دانش شهرکی شنبه 5 تیر 1389 ساعت 16:23

این آقایان خیلی رویایی فکر میکنن و انگار نمیخوان از توهم بیرون بیان. ما خودمون میدونیم که رقابت کنکور برای دانشگاهای تهران هست اگر بقیه دانشگاه ها در تهران بمونن.. با رفتن دانشگاه خواجه نصیر این دانشگاه با افت شدید آموزشی مواجه و دیگر یک دانشگاه شهرشتانی حساب میشه و این کار صرفا به دلیل عدم موفقت دولت بر انتقال جمعیت از تهران هست که دیواری کوتاه تر از ما دانشجوها پیدا نکردن و آقای رحمانی اگر شما نگران رصد خانه مراغه هستید باید بفهمید که رونق آن با حمایت دولت و تبدیل آن به مرکز تحقیقاتی حل میشود و نه با انتقال دانشگاه به آن . و آقای احمدی نژاد شما رییس این دولتی باید فضای ارامش کشور را حفظ کنی آخر ساختار شکنی تا کی؟!  ومن آخر این سوال را دارم که چرا درباره دانشگاه خودشون یعنی علم و صنعت ابن بحثا نیست!؟ و در آخر از دادن این خبر تکان دهنده و ناگوار در ایام امتحانات دانشجویان و دادن روحیه و ندادن وقت اعتراض و نزدیکی تعطیلی دانشگاه را از طرف دولت خدمتگذار به دانشجویان خواجه نصیری را قدر دانی می کنبم

((= شنبه 5 تیر 1389 ساعت 16:32

یکی اینو از برق بکشه! باز شروع کرد! جوگیر شده رفته اونجا گفته: میخواین اصلا خواجه نصیرو بیارم اینجا؟
بچه ها اینقدر مهرو محبتمون و توو همکلاسی به این بنده خدا نشون دادیم از بین این همه دانشگاه گیر داده به دانشگاه ما!
تازه این اولشه! کم کم حرفای عجیب تر از این می زنه...

خبر فوری(چند سال آینده) شنبه 5 تیر 1389 ساعت 21:19

در طی دیداری که ریس جمهور از جزیره تنب بزرگ و کوچک داشت فرماندار جزیره خبر انتقال دانشگاه تهران را به این جزیره اعلام کرد. طرح انتقال این دانشگاه به این جزیره به این صورت است که دانشجویان فنی و پزشکی بدلیل حجم بالای کار و همچنین لزوم داشتن آزمایشگاه و پژوهشگاه در تنب بزرگ و دانشجویان علوم انسانی و رشتهای وابسته در تنب کوچک مسقر میشوند. همچین بر اساس گزارش های ارسالی قسمت اداری دانشگاه به جزیره خارک منتقل میگردد. این طرح که بر اساس طرح عدالت ورزی و توزیع علم در کشور می باشد به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.در این طرح بنیادی دانشگاه علمو صنعت به نقطه صفر مرزی در شرق کشور انتقال میابد . این طرح که بر اسا س امضای توافق نامه ای بین وزارت علوم ایران و همچین پاکستان و افغانستان صورت پذیرفت. از این پس تبادل دانشجو بین افغانستان بویژه طلاب طالبان و دانشجوی ایران در قند هار افغانسان صورت می پذیرد. و در آخرین اخبار رسیده از منبعی موثق طرح انتقال دانشگاه صنعتی شریف به خارج از کشور را تایید مینماید.

خبر فوری(چند سال بعد) شنبه 5 تیر 1389 ساعت 21:23

یادم رفت منبع خبر بگم.
منبع(اتاق فکر مموتی(محمودی) ودوستان)

برق دوشنبه 28 تیر 1389 ساعت 09:25

من یه دکتر خوب میشناسم..فکر کنم ایشون یه سری به این دکتر بزنه..خیلی خوبه..ادامه زندگیم براش راحت تر میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد