KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

نسخه جدید مک مینی اپل راهی بازار شد

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مدل باریک‌تر شده با سیستم عامل اسنولئوپارد کار کرده و دو برابر مدل‌های قدیمی کارآمدی گرافیکی داردبر اساس گزارش بیزنیس ویک، این رایانه 7.7 اینچ مربعی بدون مونیتور، کی‌بورد یا موس فروخته می‌شود و تنها 1.4 اینچ ضخامت دارد.

جدیدترین محصول اپل در ردیف رایانه های قدرتمند با طراحی دوباره و با قابلیتهای بالای تکنولوزیکی  با قیمت حداقل  699 دلار عرضه شد. بر این اساس اپل با دو برابر کردن قدرت گرافیکی (نسبت به مدل پیشین) قدرت پردازش را نیزبالا برده ، بدون اینکه در قیمت تمام شده سیستم تاثیری گذارد. به جرات می توان گفت مک مینی جدید ارزانترین رایانه رومیزی با قدرت بالای گرافیکی است.

macmini6

 

این جعبه جادویی تنها 10 وات برق مصرف می کند و 19 سانتیمتر طول و 3.6 سانتیمتر قطر دارد. دارای دو پورت اچ.دی.ام.آی HDMI و کارت اس.دی SD CARD است. کارت گرافیک آن از نوع NVIDIA GeForce 320M با 256 مگ رم مستقل است و پردازشگر 2.4 گیگاهرتزی و یا 2.66 گیگاهرتزی (انتخابی از سوی کاربر) از نوع Core 2 Due با 3 مگ cache در خود جای داده است. 4 گیگ رم DDR3 داشته و البته تا 8 گیگ را می تواند جواب دهد. در نسخه 2.4 2 گیگ رم برای آن تعبیه شده است. هارد 320 گیگی با سرعت 5400 دور در دقیقه دارد و در مدل 2.66 هارد 500 گیگی با سرعت 7200 دور در دقیقه در خود جای داده است. دی.وی.دی رایتر با سرعت 8x با حمایت از انواع دیسکها دارد. بلوتوث، اترنت گیگابیت، 4 پورت یو اس بی و اسلات برای کارتهای اس.دی از دیگر ویژگی های مک مینی جدید اپل است. پورت فایروایرش 800 مگابیت بر ثانیه بوده و اچ.دی.ام.آی و مینی پورت برای مانیتور اکسترنال دارد. سیستم عامل نصب شده لئوپارد برفی است. مدل 2.4 گیگ 699 دلار و مدل 2.66 گیگ 999 دلار قیمت دارد. قسمت زیرین این جعبه جادویی با فشار دگمه باز شده و کاربر به سخت افزارهایی مانند رم و بی سیم و ... دسترسی پیدا می کند. 1.37 کیلو گرم هم وزن دارد.

10 ژانویه 2005 اولین نسل از مک مینی وارد بازار شد و در رنج دسکتاپهای قدرتمند اپل جای پایی برای خود باز نمود. هم به عنوان سرور و هم رایانه عادی می توان از آن بهره گرفت

منبع:zamannews.ir

macmini2

نظرات 1 + ارسال نظر
رویا خدابخش شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 13:24

چقدر خوشگله!!

بله.. سلیقه ی خوب داشتنم خودش یه حسنه! :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد