KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

هدیه به تمام دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر

+پی‌نوشت:‌ یاداوری: فقط ۴ روز دیگر باقی است!!


هدیه من به تمام همکلاسی های خواجه نصیری

25 مگابایت فضای رایگان جهت راه اندازی وبسایت
با تمام امکانات


از امروز تا پایان خرداد ماه می توانید با مراجعه به این آدرس با عضویت و ارسال اسکن دو روی کارت دانشجویی خود از ۲۵ مگابایت فضای رایگان با ترافیک نامحدود برای راه اندازی وب سایت شخصی خود استفاده کنید.


اعضای وبلاگ گروهی همکلاسی که از شهریور سال ۸۸ تا کنون عضو همکلاسی شده اند و اسکن کارت خود را ارسال کرده اند نیاز به ارسال مجدد کارت ندارند.




توجه داشته باشید که برای استفاده از این سرویس باید یک عدد دامنه اینترنتی داشته باشید.

چنانچه دامنه ی خود را ثبت کرده اید میتوانید آن را به این سرویس انتقال دهید٬ در غیر اینصورت می توانید از قسمت ثبت دامنه٬ یک دامنه ی جدید برای خود سفارش دهید یا از سایت هایی که دامنه رایگان با قابلیت مدیریت DNS در اختیار شما قرار میدهند، استفاده کنید.


در صورت نیاز به فضای بیشتر جهت پروژه های علمی، فنی مهندسی و هنری مربوط به دانشگاه ، فضای بیشتر با تخفیف در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


برای اطلاعات بیشتر با ایمیل sales@webworld.ir تماس حاصل نمایید.

نظرات 13 + ارسال نظر

قابل تقدیره


مرسی مهندس.

برات ارزوی موفقیت روزافزون میکنم.

خواهش میکنم

درضمن، مهندس آینده اگر خدا بخواهد.

حسین رنجبر دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 17:46

سلام آقای قاسم پور دوست عزیزم امیدوارم حالت خوب باشه.

این خودشیرینی ها زیادیش خوب نیست.
بهتره یکم بیشتر روی محتوای مطالب نظارت داشته باشید.
متأسفانه وقتی همه چیز رو به مسخره می گیرید و برای خودشیرینی یکی دوتا پست منتشر می کنید از شما بیشتر از این انتظار نمیره.

درسته که همه ی ما مدیران وبلاگ گروهی هستیم ولی قباحتم حدی داره.
همه ی ما برای این وبلاگ زحمت کشیدیم ، تایپ کردیم تا به این جا رسیده محتوای بعضی مطالب واقعاً باعث تاسفه.
در نامه ای که به رییس دانشگاه نوشتم اول از همه شما رو مسئول دونستم هر چند بارها گفتی که همه مسئولن ولی شما کنترل پنل همه دوستان رو در اختیار داری.
امیدوارم رییس دانشگاه هر چه زودتر پیگیری کنه تا شاهد این بی تربیتی ها بی اخلاقی ها و ... لاابالی ها نباشیم.

در ضمن از هدیه ات هم تشکر می کنم.

سلام دوست من

این پست از جانب شخص سید مرتضی قاسم پور نوشته شده و ربطی همکلاسی و مدیریت اون نداره.

اگر در این وبلاگ جایی نداشتم هم این متن را منتشر می کردم
منظور شما را از خود شیرینی متوجه نمی شوم.
نظر شما ربطی به این موضوع ندارد ولی پاسخ کوتاهی به آنچه عرض کرده اید خواهم داد.

من چیزی رو به سخره نگرفتم و هرگز نخواهم گرفت. اگر پستی در وبلاگ منتشر شده که از نظر شما نامناسب است همانطور که بارها توضیح دادم هرکس مسئول متنی است که منتشر می کند و من مسئولیت تمام مطالبی که خودم منتشر کردم را به طور کامل برعهده می گیرم. اما در قبال مطالب سایر دوستان مسئولیتی نمی پذیرم.

دوست من٬ شما تعدادی از مطالب را ناپسند می دانی و مرا به دلیل وجود آنها در وبلاگ سرزنش می کنی٬‌ حق داری جز من چه کسی سزاوار سرزنش؟ دوستان دیگر شما هم مرا سرزنش می کنند، بله هر گروهی از گروه مقابل خود دلخور است و مرا سرزنش می کند. شده بارها که دو شخص به دلیل پست های یکدیگر مرا سرزنش می کردند!
و هردو توقع دارند که من به آنها حق دهم و طرف مقابل هیچ حقی نداشده باشد!

ولی یادتان باشد که همیشه گروهی بودن و نظر جمع تقدم دارد. من به تنهایی مدیر این وبلاگ نیستم و ما مدیران هستیم که قوانینی که خودتان برای وبلاگ تایید کرده اید را اجرا می کنیم. اگر تخطی از قوانین مشاهده کردید به ما اعلام کنید همانطور که بارها و بارها اعلام شده و کاربرانی به دلیل نقض قوانین لغو عضویت شده یا مطالب آنها خذف شده است٬ هنوز هم قوانین در این وبلاگ جریان دارند.

اگر متن دوست عزیزی را مناسب این وبلاگ نمیبینی وظیفه داری به عنوان یکی از اعضای این وبلاگ به او گوشزد کنی و او دلایل قانع کننده یا نکننده خود را ارائه کند، یا اگر نکرد باز هم می توانی به سراغ تیم مدیریتی بروی و با آنها مطرح کنی!

آیا شده در این مدت یک ایمیل به شخص من ارسال کنید که من وضعیت همکلاسی را مناسب نمی بینم؟ ظاهرا به جای این کارها مستقیما به سمت ریاست محترم دانشگاه رفته ای و با ایشان مطرح کرده ای!

من بسیار خوشحال خواهم شد اگر با ریاست محترم دانشگاه راجع به وبلاگ همکلاسی صحبت کنم و طرح های زیادی دارم که مشتاقم روزی به عرض ایشان برسانم

خواهش می کنم دوست من، این هدیه قابل هیچ کدام از دانشجویان عزیز و زحمت کش ایران را ندارد و لایق خیلی بیشتر از اینها هستند. اگر وسعم میرسید، هدایای خیلی بزرگتر از اینها برایشان داشتم که امیدم در این مورد به دانشگاه است.

موفق و پیروز باشی

حسین رنجبر دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 18:04

قبلاض هم گفته به کار بردن واژه مهندس ممنوع شده ، وقتی هنوز ورودی های 86 ، 4سالششون تموم نشده ، خدا ر وخشو نمیاد الکی الکی به هم بگید مهندس.

آقای رشیدی خودش داره ترویج بی فرهنگی می کنه در این وبلاگ بعد به فکر برپایی همایش و سمینار هم هست.

لااقل اول متن اون سمیناری رو که می خواید برگزار کنید زحمت بکشید روی نت پخش کنید اگر مفید بود ، سمینار هم برگزار بشه.

پانوشت :

محمد رشیدی از بهترین دوست های تمام دوران تحصیل منه ولی فرهنگ و هنر و اشاعش در هر جاییبرای من از هر چیزی بیشتر ارزش داره.
برای روحیه دان خوب هست.
مهندس ، سراغ داریم الان مهندسه ولی افسرد هشده کارهای روزانه اش رو هم زورکی انجام میدهند.

امام علی (ع) میگه روزی که مرتکب گناه نشوید ، اون روزعید شماست.
باز هم در روایت حدیث داریم که می فرمایند :
با دوست خود جدال مکن ، شوخی مکن و هرگز وعده ای مده که خلاف آن عمل کنی.
دلی را نشکن شاید خانه خدا باشد.
کسی را تحقیر نکن شاید محبوب خدا باشد.
ز کمکی دریغ نکن شاید کلید بهشت باشد.

بعد از نماز بزرگترین پاداش از آن کسانیست که دل مومنان را شاد کنند و هر کسی هم که بخنده ثناگوی خداست.ولی طنز مفهوم داره ، اگر هر کسی بخواهد به خودش اینم اختیار رو بده که بگوید من نویسنده طنزپردازم که سنگ روی سنگ بنده نمیشه عزیز من.

این همه کلاس طنزنویسی داریم ، آموزش طنزنویسی داریم ، کدمشون رو این نویسندگان طی کرده اند. متاسفانه فقط یاد گرفتند یک واج رو با هم جابه جا می کنند و می گویند ما طنز نوشتیم.

بیشتر از این وقتت رو نمی گیریم چون درس و مشغله دارم همین ها رو هم که نوشتم به خاطر روی گل همکلاسی است و پیشرفت محتوایی اش.

این همه متن آموزشی در دینا وجود داره این همه سبک.ایتن همه مقاله.

هیچ کس نباید به خودش جرات بدهد و بگوید من نویسنده ام.
استاد 45 ساله سراغ دارم که می فرمایند من اصلاض‌نمی نویسم چون هنوز به اون حد نرسیدم هنوز آموزشهای کامل رو ندیدم. بعد این ها یک پاراگراف دو پاراگراف می نویسند اسمش رو می گذارند متن.

قبلاً هم گفتم ها کسی گوش نمیده.
این جا فقط به یک سری اسم های خاص توجه میشه .همون باندی که خودتون درست کردید.


متاسفانه اگر به خواد این جوری پیش بره محتوای وبلاگ باید یک عده ای محروم بشن شما هم که بی خیال تشریف دراید. به مدیران بلاگ اسکای هم منتقل می کنم .
حدود 10 ماه پیش ما برای این وبلاگ جشن نگرفتیم که هر کسی این اجازه رو به خودش بده که در یک پست به امام زمان (عج) توهین بکند. اسم سربازان گمنام امام زمان رو با مضمون طنز در نوشته هاش به کار ببره.
هنوز اون مسخره بازی بچه گانه مربوط به ایشون ( جناب سید حسین هاشمی) و آقای امیر رباط رو فراموش نکردیم ..

یکم از صادق عباسی یاد بگیرید.

فکر می کنم همان جوابی که کامنت بالایی دادم برای این نیز صدق می کند

هرکسی به اندازه ی درک خود می نویسد و هرکسی به اندازه فهم خود می فهمد.

شاید من هنوز به این درک و فهم نرسیده ام که شما رسیده ای.
شاید من مناسب این جایگاه نیستم، آری شاید انتخاب من هم اشتباه بود. شاید اتخاب آقای رباط و هاشمی اشتباه بود
دوست من چرا شما کاندید نشدی؟ چرا وقتی به شخصی نیاز داشتم تا مرا در کنترل وبلاگ یاری کند هیچ کس جز این چند نفر حاضر به یاری نشدند؟ نه تحدید است نه تمسخر نه شوخی! این سوال کاملا جدیست.

آیا همکلاسی آن وبلاگی نبود که خیلی ها پارسال به دلایل مختلف ان را کنار گذاشتند و ترد کردند؟ شما که برای این وبلاگ زحمت می کشیده ای، ایشکاش بیشتر درکنار ما بودی.

(انتظار نداشتم فضای نظرات این پست جای بحث و گفت و گو شود!)

رضا خیاط دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 18:43

خیلی ممنون !
عالی بود مهندس ( بعد از این ) عزیز :دی
داشتن فضا در دنیای مجازی چیزیه که فکر کنم به زودی از داشتن فضا (خونه) تو دنیای واقعی مهم تر میشه :دی
هر چند تو 25 مگابایت یه خواب و یه حموم نوالت بیشتر نمیشه در اورد ولی همینشم غنیمته
راستی این واسه همیشه هس یا باید سر سال قرارداد و تمدید کنیم ؟ :دی :-""

خواهش می کنم دوست من
حقیقتا همینطوره و روزی می رسه که هر کسی چندین سایت داشته باشد، کما اینکه همن الان هم این افراد کم نیستند.
فضا در دنیای اینترنتی خیلی ارزان تر و رغابتی تر از دنیای واقعی است، ایکاش روزی می رسید که فروشندگان زمین نیز باهم رغابت می کردند تا هرکدام زمین بهتر و ارزانتری بفروشند!! چه آرزوی محالی!...

25 مگ هدیه ای است برای شروع داشتن یک وبسایت، برای آنها که از هزینه ی شروع و از ندانستن و تجربه نداشتن می ترسند.
می توانند این فضا را در اختیار داشته باشند و تا می توانند با آن کار کنند تا یک وبمستر ماهر شوند.
انشالله که وبمستری ماهر خواهند شد و سایت های فوق العاده ای از آنها خواهیم دید، که حتما در اینصورت فضای بیشتری نیاز دارند و حقیقتا کرایه سرور و نگه داری و حق لایسنس آن خرج بزرگی دارد که این هزینه ها باید از منابعی تامین شود، اگر دوستان سرویسی را خریداری کنند به بقای سرور و سایت خود و به توسعه آن کمک کرده اند و تمام سود آن صرف خودشان خواهد شد.

هاست یکساله ارائه شده و در این یک سال شما مهمان من هستید. اگر راضی بودید می توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی سرویس خود را ارتقاء دهید.
فرصت دریافت آن هم تا پایان خرداد ماه است. پس به دوستانتان خود خبر دهید.

حسین رنجبر دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 18:56

انتخاب شغل از میان بهترین‌های دنیای فناوری اطلاعات (بخش نخست)
همکار شدن با بزرگان
موضوع صحبت ما همچنان شغل‌های فناوری اطلاعات است. نکته مهم این است که اگر وارد این فضا شدیم و بنا به هر دلیلی در موقعیت انتخاب قرار گرفتیم چه شغلی را انتخاب کنیم؟

مشاغل فناوری اطلاعات به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: شغل‌هایی که پایه فناوری اطلاعات هستند و شغل‌هایی که مربوط به فناوری اطلاعات هستند اما در این رشته نقش اصلی و اساسی ندارند.با نگاهی به تمام جوانب زندگی نوین درخواهیم یافت که انتخاب شغل در این حوزه کار آسانی نیست و از طرفی گزینه‌های پیش‌رو بسیار است. از رشته‌های کاملا نظری گرفته تا رشته‌های کاملا عملی، از موضوعات پایه و تحلیلی تا موضوعات بازاری و فروشگاهی. خلاصه آن‌که می‌توانید موضوعات زیادی را بررسی کنید که از طرفی به شما قدرت و تخصص می‌دهد و از طرف دیگر شما را نیازمند آموزش می‌کند.

برای تمام رشته‌ها و کارها باید نوعی تخصص و آمادگی ذهنی داشته باشید. استعداد هم مثل همیشه نقش اصلی را بازی می‌کند. هرچند می‌توانید با کسب تخصص‌های لازم در هر زمینه به موفقیت‌هایی دست یابید.

آغاز کار

نخستین تخصصی که برای ورود به این مشاغل و حتی رشته‌های دانشگاهی لازم دارید، دانستن زبان بین‌المللی است. در حال حاضر زبان بین‌المللی انگلیسی است که هر چه آن‌را بهتر بدانید، از انبوه کتاب‌ها، مقاله‌ها و وب‌سایت‌هایی که به این زبان نوشته شده است، استفاده بیشتری می‌برید. تخصص‌های پایه بعدی، ریاضی، آمار و الکترونیک است که دانستن آنها برای هر شغلی تا اندازه‌ای لازم است.

همان‌طور که گفتیم مشاغل این گروه بسیارند، از طرفی تنوع سلیقه‌ها و همچنین استعدادهای پیدا و پنهان شما، مانع از این خواهد بود که بخواهیم رشته یا شغل خاصی را معرفی کنیم. اما برای داشتن ذهنیتی از مشاغل این حوزه، 10شغل برتر این رشته را که در سال گذشته میلادی یعنی سال 2009 بنابه یک نظر‌سنجی و تحقیق توسط موسسه مطالعاتی گارتنر ارائه شده، با هم مرور می‌کنیم.

بهترین جا کجاست؟

موقعیت‌های شغلی دو نوع هستند:

الف) شغل‌هایی که بر اساس کارآفرینی خودتان ایجاد می‌شوند.

ب) مشاغلی که برای آنها استخدام می‌شوید.

مشاغل نوع اول تابع استعداد و توانایی فنی و ارتباطی شما هستند و مشاغل نوع دوم بستگی به وضعیت مالی و سیاست‌ شرکت‌ها دارند. بحران مالی سال 2009 موجی از کاهش شغل را در پی داشت که به‌دنبال آن بسیاری از شرکت‌ها با کم‌کردن نیروی انسانی و تعداد پروژه‌ها و به تعویق انداختن پروژه‌ها دست به اقداماتی برای گریز از بحران زدند.

نکته: در دنیای فناوری اطلاعات اگر بهترین نباشید هیچ قانون کاری نمی‌تواند آینده شما را تضمین کند.

برخی عقیده دارند که امروزه شغل‌های این رشته‌ بیشتر شده، اما باید توجه کرد که شغل‌ها کم‌کم به ماشین سپرده می‌شوند، بنابراین باید به سمت شغل‌هایی رفت که ماشین قادر به انجام آنها نباشد.

مارک مک‌دونالد، مدیر گروه مطالعاتی مرکز تحقیقات برنامه‌های اجرایی گارتنر، در این خصوص این‌گونه توضیح می‌دهد: «جریان اشتغال‌زایی در صنعت فناوری اطلاعات در سال 2009 میلادی با مشکلات زیادی مواجه شد. در سال 2002 نیز وضعیت کار در حوزه فناوری با مشکلات فراوانی مواجه شده بود که در آن سال پس از پایان بحران اقتصادی، از هر 10نفری که در این زمینه بیکار شده بودند، یک نفر به کار خود بازگشت. اما اکنون احتمال می‌رود که این روند به این خوبی دنبال نشود و بیکاران صنعت فناوری اطلاعات نتوانند به‌راحتی شغل جدیدی پیدا کنند. با این وجود باید این نکته را به خاطر داشت که برخی مهارت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات همچنان محبوب هستند و سازمان‌های مختلف تمایل فراوانی به جذب آنها دارند.»

موسسه گارتنر در این تحقیق و نظرسنجی 10شغل برتر حوزه فناوری اطلاعات را معرفی کرده است که آنها را به‌طور گذرا مرور می‌کنیم.

1. مدیریت سیستم‌های مجازی

واژه مجازی‌سازی1 دارای چند کارکرد است. یکی از آنها سیستم‌های مجازی رایانه‌ای است که کارهای واقعی را به شکل مجازی بازسازی می‌کند.

از طرفی به سازمان‌هایی مجازی گویند که برای هدفی خاص در مدتی محدود از دل یک سازمان دیگر بیرون می‌آیند و بعد از اتمام کار، در خود سازمان حل می‌شوند. مانند تیم برگزارکننده یک نمایشگاه در یک سازمان. متاسفانه به‌دلیل دیدگاه نرم‌افزاری به فناوری اطلاعات، بیشتر مراجع و استادان دانشگاه‌ها نیز معنای مجازی‌سازی را همان نرم‌افزارها می‌دانند.

اندی مان، از پژوهشگران انجمن مدیریت سازمانی، در این باره می‌گوید: «مجازی‌سازی و فناوری‌های خودکارسازی سازمانی از جمله قابلیت‌های اینترنتی به‌شمار می‌آیند که اهمیت آن‌ها کم‌کم بر سازمان‌ها و شرکت‌ها نمایان می‌شود. سرورهای مجازی در شبکه‌های رایانه‌ای و سیستم‌های خودکارسازی هم‌اکنون می‌توانند مانیتورینگ، مدیریت سازمانی، امنیت شبکه و یکپارچه‌سازی سیستم‌های سازمانی که کاربران فراوانی دارند و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند را برعهده بگیرند.»

مجازی‌سازی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاخه جدا محسوب نمی‌شود، ولی نوآوری‌های فراوانی در این زمینه صورت می‌گیرد.

کارشناسان بر این باورند که شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری این روزها متخصصان مجازی‌سازی را به‌صورت گسترده جذب می‌کنند و در تلاشند دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. این فرصت‌ها باعث شده تا فعالان در این زمینه، بتوانند بهتر از دیگر متخصصان فناوری جذب مشاغل جدید شوند.

مشاغلی که مربوط به حوزه معماری سازمانی و سازمان مجازی می‌شوند نیز اهمیت خاصی پیدا کرده‌اند، چرا که در تولید و توزیع کالا نقش کاهنده هزینه و افزاینده کیفیت را دارند.

مواردی که شاغلین این حوزه با آن سروکار دارند و باید با آن آشنا باشند شامل سه‌بعدی‌سازی، شبیه‌سازی، بازی‌سازی، مدل‌سازی و واقعیت مجازی است.

2. کارشناسان سیستم‌های منبع‌باز

نرم‌افزارهای متن‌باز (منبع‌باز2) با این‌که ذهنیت رایگان بودن را برای همه ایجاد کرده‌اند؛ اما لزوما رایگان نیستند و مزیت آنها این است که متخصصان و توسعه‌دهندگان می‌توانند با دست‌یابی به منبع و ساختار این نرم‌افزارها و بر پایه آنها، سایر بخش‌ها را نیز تولید کرده یا بهبود بخشند.

بر این اساس طراحان، توسعه‌دهندگان و مدیران بیشتر می‌توانند به چیزی که می‌خواهند نزدیک شوند. به‌دنبال این مزیت دنیای فناوری اطلاعات نیازمند تخصص‌هایی شده که این قابلیت‌ها را برای مدیران عملی کند. برای برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها در اختیار داشتن نرم‌افزار و استخدام پشتیبان و توسعه‌دهنده آن، مقرون به‌صرفه‌تر از خرید نرم‌افزارهای آماده است. این امر می‌تواند به امنیت و دقت بیشتر محصول نیز ختم شود، لذا مشاغلی که در این حوزه هستند روز‌به‌روز در حال افزایش‌اند.

مایکل کرون از موسسان مرکز ارائه اطلاعات فناوری Bluewolf ، اظهار داشته: «ما هم‌اکنون شاهد افزایش نیاز بازار به سیستم‌های متن‌باز هستیم و این امر نشان‌دهنده افزایش نیاز بازار به متخصصان متن‌باز است. نرم‌افزارهای متن‌باز این روزها محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند و به‌صورت گسترده‌تری به فروش می‌رسند.»

نکته: نرم‌افزار آزاد با نرم‌افزار رایگان متفاوت است، هرچند هردوی آنهاfree software خوانده می‌شوند. اما نرم‌افزار آزاد نرم‌افزاری است که یک برنامه‌نویس می‌تواند به‌صورت قانونی کد منبع یا همان سورس را در اختیار داشته باشد و همچنین با ایجاد تغییر در آن، نوع عملکرد نرم‌افزار را بنا به خواسته خود تغییر دهد، مانند توزیع‌هایی از لینوکس یا فایرفاکس و افزونه‌های آن. اما نرم‌افزار رایگان صرفا نرم‌افزاری است که برای استفاده نامحدود از آن نیازی برای خرید لایسنس نیست و این نرم‌افزار به‌صورت رایگان توزیع می‌شود. در ضمن نرم‌افزار رایگان می‌تواند منبع‌باز نباشد؛ مانند: آکروبات‌ریدر یا فلش‌پلیر.

سعید نوری آزاد

منابع

http://www.gartner.com/technology/research.jsp

http://www.bluewolf.com/

http://www.electronicmarkets.org/issues

پی‌نوشت

1. Virtualization

2. Open Source


------------------

به بهانه برگزاری دومین جشنواره ارزیابی وبگاه‌های دولتی و عمومی
بوروکراسی در وب
داشتن یا نداشتن وب، اطلاعات کاربردی و مفید در پورتال، بازدیدکننده‌ راضی و وفادار، یکپارچگی در ارائه خدمات اداری در کنار فهرستی بلند بالا از داشته‌ها و نداشته‌ها، هر کدام گوشه‌ای از مسائل مدیران مسوول یک دستگاه دولتی یا بنگاه خصوصی هستند.

در واقع مساله تنها این نیست؛ گاه صورت مساله را گم می‌کنیم. شاید هدف از راه‌اندازی یک پورتال را سبک کردن حجم فعالیت‌های اداری فیزیکی، کاهش تعداد سفرهای مردم برای انجام امور اداری و شفاف‌شدن و تمرکز فعالیت‌ها تعریف کنیم. اما آیا پس از راه‌اندازی سنجه‌ای داریم تا به ما بگوید پورتال دایر، همان کاری را می‌کند که قرار بوده انجام دهد؟ آیا به‌جای بازدیدکننده و ارباب‌رجوع فرضی می‌نشینیم و از منظر او کارآمدی وب خود را ارزیابی می‌کنیم؟

با مرور بسیاری از وب‌سایت‌های معمول دستگاه‌های دولتی، می‌توان چند یافته داشت. بیشتر آنها، اولویت اولشان را به خبر و عکس و سخنرانی مدیران ارشد خود اختصاص داده‌اند. دسترسی به بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و روال‌های اجرایی، یکی دیگر از بخش‌های این خانواده از وب‌سایت‌ها است.

از منظر یک کاربر که گذارش به وزارتخانه و دستگاه فرضی افتاده، ماجرا را مرور می‌کنیم. آیا نمود یافتن اطلاعات و تمرکز چشم و دسترسی ما به محتوای وب به همان ترتیبی است که ما نیاز داریم؟ آیا برای ما اهمیتی دارد بدانیم که در آخرین سخنرانی چه‌ها گفته شده؟ آیا نیازمند دانستن ساختار سازمانی و آشنایی با مدیران هستیم؟ آیا به خواسته‌های خود به‌سادگی دسترسی پیدا می‌کنیم یا با پیچیدگی و حدس و گمان، نیازمان را از وب آن سازمان برآورده می‌سازیم؟

البته نمونه‌های مثبتی هم وجود دارد. در نمونه‌ای مانند پورتال وزارت بازرگانی www.moc.gov.ir چیدمان محتوای وب متفاوت از دیگر نمونه‌های مشابه است. اینجا به‌جای به رخ کشیدن اطلاعات سازمانی این دستگاه و اشتباه گرفتن وب با بروشور، چیدمان اطلاعات و دسترسی‌ها بر مبنای نیاز مشتری است. شاید مدیران آن، «تریبون مدیران ارشد خود بودن» را به برآوردن نیازهای بازدیدکننده مقدم ندانسته‌اند. گرچه این رویکرد هنوز در همه زیرمجموعه‌های همین وزارتخانه دیده نمی‌شود، اما می‌توان امید داشت که بهبود از سرچشمه آغاز شده است. نمونه خوب دیگر پورتال شهرداری تهران www.tehran.ir است که برگزیده شاخص اولین جشنواره ارزیابی وبگاه‌ها دولتی و عمومی نیز بوده.

این روزها که دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی از برگزاری دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی و عمومی (جایزه بزرگ وب دولتی) خبر می‌دهد. خوب است دستگاه‌های دولتی و عمومی، نیازهای بازدیدکنندگان خود را با دقت بیشتری بازنگری و رصد کنند.

بهانه اصلی این یادداشت، یادآوری نکته‌ای ساده است: مراجعه به وب یک دستگاه دولتی یعنی گریز از بوروکراسی اداری و از این اتاق به آن اتاق رفتن برای دیدن این و آن و در نتیجه کسب اطلاعات مرتبط با یک نیاز. یعنی داشتن انتظار انجام همان کار و طی شدن همان فرایندی که با حضور در آن سازمان به نتیجه می‌رسد. یعنی پی‌گیری کردن و دیدن مسیر شفاف انجام شدن یک کار، بدون حواله‌شدن به روزهای آینده و مراجعه‌های بعدی. یعنی دسترسی به اطلاعات موثق و به‌روز در زمینه کاری صاحبان آن پایگاه اینترنتی. یعنی ...

آیا این خواسته‌های مخاطب، توسط طراحان و مدیران وب‌هایی که بدان‌ها مراجعه می‌کنیم پاسخ داده می‌شود یا همان بوروکراسی اداری نکوهش‌شده در وب نیز اتفاق می‌افتد؟ آیا همان نگاه اداری رایج که گاه از دست و پاگیری آن به ستوه می‌آییم، در فضای وب هم پیش روی ما قرار می‌گیرد؟ آیا دسترسی به اطلاعات و نیازهای خود را باید مثل یادگیری مسیر پستوها و اتاق‌های ته راهرو، در پورتال‌ها نیز تجربه کنیم؟

امیدواریم تصور دولت الکترونیکی با تصویر پیش روی ما از وب‌های دولتی و عمومی سازگاری بیشتری یابند. شاید باید تا معرفی برگزیدگان جشنواره دوم منتظر بمانیم.

محمود کریمی


------------------------

ظرفیت زیرساخت بیشتر می‌شود
تحقق اهداف‌ تا پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران گفت: «اهداف پیش‌بینی شده زیرساختی کشور در برنامه چهارم توسعه تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.» به‌گزارش ایلنا، محمود خسروی مدیرعامل شرکت زیرساخت ایران در نخستین نشست مطبوعاتی خود ضمن تشریح عملکرد این شرکت افزود: «شرکت ارتباطات زیرساخت به‌دنبال ابلاغ سیاست‌های خصوصی‌سازی که با هدف حاکمیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تشکیل شده‌ است، چرا که ایجاد زیر ساخت‌های ارتباطی و اعمال حاکمیت از وظایف این شرکت پس از خصوصی‌سازی مخابرات به‌حساب می‌آید.»

وی با بیان این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است وظیفه زیرساختی خود را برای حرکت به‌سمت دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی و سایر موارد مشابه فراهم کند، افزود: «براساس برنامه پنجم توسعه این شرکت باید همه نیازهای زیرساختی شرکت‌های دولتی و غیر دولتی را به‌صورت امن و پایدار فراهم کند.

خسروی در توضیح برنامه سال جاری این شرکت گفت: «توسعه حدود 50درصد شبکه زیرساخت کشور به‌پایان رسیده و این شرکت توسعه بقیه شبکه را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.» وی افزود: «در زمینه پروژه IDC اقداماتی انجام شده و امیدواریم این پروژه روند اجرایی خود را شروع کند تا به این شکل میزبانی بسیاری از سایت‌های شرکت‌های دولتی را در مرکزIDC ملی داشته باشیم.»

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور از تمدید قرارداد این شرکت با سه پیمانکار VOIP (تلفن اینترنتی) تا یک سال آینده خبر داد و گفت: «جلسات و توافق نهایی درباره قرارداد شرکت ارتباطات زیرساخت کشور با 3پیمانکار VOIP انجام شده و ظرف یک هفته تا 10روز آینده، قرارداد مربوطه تا یک سال آینده تمدید خواهد شد.»

خسروی در پایان گفت: «اکنون تعداد 137 خط
STM1 در کشور وجود دارد که در آینده نزدیک 30 خط STM1 دیگر به این تعداد افزوده می‌شود و در مجموع 167 خط STM1 خواهیم داشت.»

-----------------------------------------

موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با محدودیت سرعت اینترنت
128 کافی است؟!
سرعت فعلی اینترنت برای بسیاری از کاربران خانگی پاسخگو است و زمانی که کاربرد‌های جدید دیگری از طرف نهادهای فرهنگی تعریف شود، ما به تناسب آن از نظر زیرساخت‌های فنی این آمادگی را داریم که ارتقا دهیم.

به‌گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب، درباره افزایش سرعت اینترنت افزود: «ما در حال توسعه ظرفیت بین‌المللی اینترنت هستیم و ظرف ماه گذشته این ظرفیت به 2برابر رسیده و ظرفیت داخلی هم به‌تدریج در استان‌ها یکی بعد از دیگری توسعه پیدا می‌کند.»

وی ادامه داد: «می‌توان گفت ما امروز در بعضی از استان‌ها مشکل ظرفیت و به‌تبع آن مشکل سرعت نیز نداریم و امیدواریم همان‌طور که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی می‌کردیم، تا سه سال آینده این ظرفیت‌ها را در همه استان‌ها به‌صورت کامل و برای همه خدمات دولت الکترونیکی در اختیار همه کاربران و متقاضیان قرار دهیم.»

وی همچنین درباره حذف محدودیت سرعت 128کیلوبایت اینترنت و این‌که آیا برنامه‌ای برای حذف این محدودیت وجود دارد گفت: «ما این محدودیت را همین الان هم در بسیاری از جاها مثل مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری، بانک‌ها و جاهایی شبیه به این نداریم. آن چیزی که نهادهای فرهنگی مقرر کردند این سرعت در حال حاضر پاسخگوست.»

او تاکید کرد: «طبیعتا این سرعت برای بسیاری از کاربران خانگی پاسخگو است و زمانی که کاربرد‌های جدید دیگری از طرف نهادهای فرهنگی تعریف شود، ما به تناسب آن از نظر زیرساخت‌های فنی این آمادگی را داریم که ارتقا دهیم.»


---------------------------

وجود یک باگ در ویندوز 7
هشدار مایکروسافت
مایکروسافت در حال توسعه یک وصله جدید برای ویندوز 7 نگارش 64 بیتی است. این اقدام به‌دنبال یافتن باگ جدیدی در ویندوز7 رخ داده است که مولفه نمایش گرافیکی این سیستم‌عامل از کار افتاده یا سیستم را می‌توان از راه دور کنترل کرد.

به‌گزارش بتانیوز این باگ، ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 را آسیب‌پذیر می‌کند. ریشه اصلی این مشکل در درایور کانونیکال است. این درایور وظیفه نمایش گرافیک و متون را در پرینتر و نمایشگر به‌ عهده دارد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت به‌‌محض این‌که توسعه این وصله پایان بیابد، برای دانلود آماده خواهد شد. تا آن زمان کاربران این سیستم‌های‌عامل می‌توانند برای این‌که مرور امنی داشته باشند، Aero ویندوز را خاموش کنند که به‌‌جز نگارش Starter باقی نگارش‌های ویندوز7قادر به‌انجام این‌کار خواهند بود.

این مشاور همچنین اعلام کرد: «در این باگ، امکان اجرای کد به‌صورت ناخواسته نیز وجود دارد. از آنجا که دسترسی به‌ حافظه بعد از رخ‌دادن این باگ به‌صورت تصادفی انجام می‌پذیرد، از این‌رو امکان اجرای کد با نتایج ناخوشایند وجود خواهد داشت و سیستم پس از مدتی دوباره راه‌اندازی می‌شود.» وی تاکید کرد: «هنوز گزارش حمله‌ از راه دوری به‌ما نرسیده است.»

این شرکت همچنین اعلام کرد در صورتی که نرم‌افزارها از APIهای GDI برای برنامه‌نویسی خود استفاده کرده باشند، اجرای برخی نرم‌افزارهای نمایش عکس نیز ممکن است با این باگ دچار مشکل شود. حمله‌کننده می‌تواند تنها با یک فایل JPG آلوده سیستم کاربر را از کار بیندازد.

-----------------------------
شتاب دیجیتالی ایران نسبت به کشورهای هم‌رتبه کند است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: «براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، شتاب دیجیتالی ایران 10 سال عقب‌تر از کشورهای پیشرفته است.»

به گزارش ایرنا، صابر فیضی در آیین بهره‌برداری از 242 طرح مخابراتی در آذربایجان شرقی افزود: «ایران از نظر امکانات مخابراتی دارای زیرساخت‌های مناسبی است که طبق بررسی اتحادیه جهانی مخابرات تنها 18 ماه از نظر امکانات جهانی عقب هستیم.»

وی اظهارداشت: «شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات با اهداف دولت در سال جاری متناسب و تلاش‌ها برای ایجاد تغییر شرایط است.» مدیرعامل مخابرات ایران گفت: «متاسفانه در ایجاد فرهنگ سازمانی ضعیف عمل شده که نیازمند توجه بیشتری از سوی دستگاه‌های اجرایی است.»

فیضی افزود: «در زمینه بسترهای سازمانی نیز از برنامه چهارم توسعه عقب هستیم و تنها در زمینه تلفن‌های همگانی موفق به تحقق 25درصدی بیش از برنامه‌ایم.»

وی همچنین اظهارداشت: «کاربران سیستم‌های مخابراتی در کشورمان هنوز در سطح ابتدایی هستند؛ به‌نحوی که در بحث پرداخت الکترونیکی بهای بنزین به‌رغم تبلیغات گسترده بانک تجارت تاکنون تنها 10درصد دارندگان کارت سوخت پیگیر این مساله شده‌اند.»

فیضی در پایان گفت: «امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات و فناوری 3هزار پروژه با 2هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در کشور افتتاح می‌شود.»

-------------------
وجود یک باگ در ویندوز 7
هشدار مایکروسافت
مایکروسافت در حال توسعه یک وصله جدید برای ویندوز 7 نگارش 64 بیتی است. این اقدام به‌دنبال یافتن باگ جدیدی در ویندوز7 رخ داده است که مولفه نمایش گرافیکی این سیستم‌عامل از کار افتاده یا سیستم را می‌توان از راه دور کنترل کرد.

به‌گزارش بتانیوز این باگ، ویندوز7 و ویندوز سرور 2008 را آسیب‌پذیر می‌کند. ریشه اصلی این مشکل در درایور کانونیکال است. این درایور وظیفه نمایش گرافیک و متون را در پرینتر و نمایشگر به‌ عهده دارد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت به‌‌محض این‌که توسعه این وصله پایان بیابد، برای دانلود آماده خواهد شد. تا آن زمان کاربران این سیستم‌های‌عامل می‌توانند برای این‌که مرور امنی داشته باشند، Aero ویندوز را خاموش کنند که به‌‌جز نگارش Starter باقی نگارش‌های ویندوز7قادر به‌انجام این‌کار خواهند بود.

این مشاور همچنین اعلام کرد: «در این باگ، امکان اجرای کد به‌صورت ناخواسته نیز وجود دارد. از آنجا که دسترسی به‌ حافظه بعد از رخ‌دادن این باگ به‌صورت تصادفی انجام می‌پذیرد، از این‌رو امکان اجرای کد با نتایج ناخوشایند وجود خواهد داشت و سیستم پس از مدتی دوباره راه‌اندازی می‌شود.» وی تاکید کرد: «هنوز گزارش حمله‌ از راه دوری به‌ما نرسیده است.»

این شرکت همچنین اعلام کرد در صورتی که نرم‌افزارها از APIهای GDI برای برنامه‌نویسی خود استفاده کرده باشند، اجرای برخی نرم‌افزارهای نمایش عکس نیز ممکن است با این باگ دچار مشکل شود. حمله‌کننده می‌تواند تنها با یک فایل JPG آلوده سیستم کاربر را از کار بیندازد.

------------------------

مقایسه فناوری VoIP و تلفن ثابت
ارزان‌تر، سریع‌تر با امکانات بیشتر
امروزه بسیار صحبت از فناوری VoIP 1 می‌شود. از ارزانی آن در تماس‌های راه دور گرفته تا سادگی استفاده آن برای همه. با توجه به‌نرم‌افزارهای آن، حتی قابلیت استفاده روی شبکه‌های موبایل هم ممکن است. یکی از ویژگی‌های ویپ این است که معمولا رایگان است و می‌توان روی زیرساخت فعلی شبکه آن را پیاده‌سازی کرد بدون آنکه هزینه‌ اضافه‌ای در بر داشته باشد.

به‌طور کلی ویپ صدا را براساس پروتکل IP بر زیرساخت شبکه منتقل می‌کند. بدین ترتیب می‌توان بدون پرداخت هزینه، به برقراری ارتباط پرداخت. در میان این سرویس‌ها اسکایپ معروف‌ترین مثالی است که می‌توان به‌صورت رایگان از طریق آن با تمام دنیا تماس صوتی گرفت. البته تعداد سرویس‌های کامپیوتر به کامپیوتر ویپ زیاد هستند. اما سرویس‌هایی که بشود از طریق تلفن‌های معمولی از آن‌ها استفاده کرد کمی هزینه دارند. چرا که شبکه‌های تلفن ثابت بر پایه PSTN 2 هستند و این یعنی اندکی هزینه همواره وجود دارد. تفاوت تماس ویپ با تماس از طریق PSTN در ارتباط‌های بین‌المللی مشخص می‌شود. به‌لطف ویپ هزینه ارتباطات بین‌الملل تا 90 درصد کاهش یافته است.

همچنین در مقایسه با سرویس‌های تلفنی معمولی، با ویپ می‌توان به‌سادگی تماس‌هایی ایجاد کرد که بیش از دو نفر در آن حضور دارند. در ویپ داده‌ها به‌صورت فشرده شده روی شبکه ارسال می‌شوند و همین باعث می‌شود داده‌های بیشتری روی شبکه منتقل شوند. در نتیجه با یک خط می‌توان بیش از یک تماس را مدیریت کرد. به‌علاوه این که برای استفاده از ویپ به‌جز کامپیوتر، تنها سخت‌افزارهای لازم کارت صدا، بلندگو و میکروفن است که هر سه این‌ها بسیار ارزان هستند. بیش از 50 درصد مکالمات صوتی با سکوت همراه است. در سیستم‌های تلفنی سنتی، ارتباط به‌هرحال برقرار شده است و چه دو طرف همزمان آغاز به صحبت کنند و چه یکی از دو طرف صحبت کند، خط اشغال شده است. در صورتی که در ویپ زمانی داده منتقل می‌شود که صدایی وجود داشته باشد. بدین ترتیب استفاده از ویپ با صرفه‌جویی نیز همراه خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های ویپ می‌توان به عدم نیاز به ساختار شبکه‌بندی خاص اشاره کرد. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که اتصال میان دو گره در شبکه از طریق بی‌سیم یا اترنت برقرار شده باشد.

در سیستم‌های تلفنی، سرعت تبادل داده‌ها پایین است و نمی‌توان همزمان هم به ارسال داده پرداخت و هم تماس تلفنی داشت. اما از سوی دیگر، از آنجا که ویپ صدا را به‌صورت بسته‌های اطلاعاتی منتقل می‌کند، این امر با صرفه‌جویی بالایی همراه است. بنابراین می‌توان همزمان با برقراری ارتباط ویپ با شخص دیگر، به ارسال فایل و تبادل داده نیز پرداخت و البته همه این‌ها بدون هزینه انجام می‌شود. همین مشکل در فکس نیز وجود دارد. سرویس‌های سنتی به‌دلیل آنالوگ بودن، زمان و هزینه بالا برای دسترسی به نقاط راه دور و همچنین عدم اطمینان کافی به انتقال درست فکس، ضعیف هستند در حالی که ویپ با فراهم کردن یک رابط فکس، می‌تواند داده‌ها را به‌روش مطمئن‌تری منتقل کند.

اما از طرف دیگر ویپ معایبی نیز به‌دنبال دارد، شاید مهم‌ترین و واضح‌ترین آن، تفاوت QoS (سطح کیفیت خدمات3) در نقاط مختلف باشد. از این‌رو ممکن است گاهی اوقات صدایی که از طریق ویپ منتقل می‌شود، با نویز، تاخیر، پژواک و صداهای عجیب‌وغریب همراه باشد. سطح کیفیت خدمات در ویپ به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند اتصال اینترنت پرسرعت، سخت‌افزار، سرویس‌دهنده، فاصله با مخاطب. در مقایسه با کیفیت خوب صدا در سیستم تلفن سنتی، کمترین مشکل، از جمله تاخیر، باعث می‌شود امتیاز منفی محسوب شود. وقتی صحبت از پهنای باند می‌شود، باید در نظر داشت که مهم‌ترین عامل برای برقراری تماس ویپ، پهنای باند است. در صورت کافی نبودن پهنای باند، ایجاد مشترکین زیاد روی یک خط، قطعی اینترنت و خلاصه هر عامل دیگری که سرعت بالای اینترنت را از میان ببرد، تماس ویپ هم همراه آن از بین خواهد رفت. به‌علاوه آن که تماس با ویپ نیاز به اتصال مودم، تجهیزات شبکه و... به جریان برق دارد، در حالی‌که خطوط تلفن نیازی به برق برای برقراری تماس ندارند. همچنین این‌که امکان برقراری تماس اضطراری (پلیس، آتش‌نشانی و...) از طریق سرویس‌های ویپ هنوز وجود ندارد بنابراین نمی‌توان خانه را کاملا دیجیتالی کرد. یکی از مشکلاتی که در سرویس‌های ویپ کمتر به آن توجه شده است،‌ بحث امنیت در برقراری تماس‌ها است. این سرویس‌ها هم از حملات ویروس‌ها، اسپم‌ها، دزدی اطلاعات و هویت و شنود مصون نیستند.

میلاد پیکانی

منابع

http://www.iec.org

http://www.ilocus.com

پی‌نوشت

1. Voice over IP

2. Public Switched Telephone Network

3. Quality of Service

-------------------



ممنون از مطلبی که کپی پیست کردی!
ربطش رو به موضوع متوجه نمی شم.

مرتضی و حسین ، دوستانه خوب و محترمه من.

لطفا این نظره من رو بخونید.

-------------------------------
من وقتی پست مهندس قاسم پور رو خوندم ، در نگاه اول واقعا از این پست تبلیغاتی ناراحت شدم. یعنی حس کردم مرتضی داره تبلیغات کارش رو اینجا میکنه.

خلاصه خیلی ناراحت شدم!


اما بعد یکم که فکر کردم ، دیدم درسته تبلیغاتیه ، اما کاره خوبیه!

چون با این اندک فضایی که داره در اختیار علاقه مندها میذاره ، بهشون یک فرصت میده که حضوری جدیتر رو توی این محیط سایبر تجربه کنند.

این خودش شروع یک فرهنگ سازیه

و به این فکر فرو رفتم که ای کاش ، همچین امکانی در سطح گسترده تر و بهترش ارائه بشه.

البته قدم اولش بحث وبلاگه.


مرتضی با این پستش باعث شد که من یک پرونده جدید توی بخش تحقیقاتم باز کنم و به همین موضوع اختصاص بدم.

ممنونم مرتضی


و ممنونم از حسین رنجبر که در خصوص همکلاسی ابراز نگرانی میکنه.


اگر منظور شما اینه که من با گفتن " مهندس قاسم پور " دارم بی فرهنگی رو ترویج میکنم، باید بگم این نظر شماست و نظر من عکسه اینه!

چون من همیشه ، سعی میکنم دوستان و اطرافیانم رو هنگام خطاب کردن ، کمی بالاتر از سطح فعلیشون ببینم.


مثلا به شما میگم مهندس رنجبر ، یا به مرتضی جان میگم ، مهندس قاسم پور!

حالا بماند که این حرفه من چه تأثیراته مثبت و شاید هم منفی داره.

توی یاهو مسنجر ، تا مدتی قبل ، اسم خودم رو نوشته بودم " دکتر محمد رشیدی" !

خوب خیلی ها میگفتن خیلی به خودت مینازی و خودت رو بزرگ میبین و توی خیالاتی و .....


اما نه!

من اونجا نوشتم "دکتر محمد رشیدی " که هر روز که میام و به هایوو سر میزنم ، ببینم اون بالا چی نوشته و به سختی های زندگیم بگم ، " هدف من اینه! پس هنوز راه سختی در پیشه و باید بیش از این تلاش کرد"


البته باز هم بعضی ها که کنجکاو شدند و پرسیدند و جواب گرفتند میگن که را هدفات رو پله پلهدر نظر نمیگیری و ....


باز این هم به عقیده شخصیه من برمیگرده و من اهدافم دسته بندی داره ، کوتاه مدت و بلند مدت.



اوه چقدر حرف زدمها!

برا هردوتون آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم.

یا حق!

محمد رودسرابی دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 21:47 http://omid20.in

آقای قاسم پور نحوه جواب دادن شما به آقای رنجبر قابل تقدیره
شما اسوه اخلاق نیک هستید
خداییش اگه من بودم از کوره در میرفتم
همیشه نیک بمانید
با احترام - محمد رودسرابی

سید حسین هاشمی سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 05:28

پارسالم کیارش دم امتحانا پیشنهاد داد ،
امسالم همون حول و حوش شما این پیشنهادو می دی :دی
بعدشم که آدم یادش می ره
:دی

ایشالله فرصت بشه حتما
ممنون از مرتضای عزیز

دوست86 پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 08:50

فعلا بیاید یک فکری برای دامین های هم کلاسی بکنید که هم کیفیت ندارند و هم همشون فیلتر شدن فضا پیش کش

merc - meghci-thank you- نشکرنا- پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 12:20

in ke pooli
5000 toman piyademoon mikhad bokone. boro baba

دوست عزیز، همانطور که قبلا هم گفتم، خدمات هاست رایگان ارائه می شود، در صورتی که دامنه ای از قبل ثبت کرده دارید می توانید از آن استفاده کنید، در صورتی که دامنه جدید سفارش دهید باید هزینه ی آن را پرداخت کنید.
می توانید از سایت هاییی مانند www.co.cc که دامنه با پسوند co.cc را به صورت رایگان ارائه می دهند استفاده کنید.

5000 تومان هزینه ی دامنه ها هم واقعا مبلغ زیادی نیست و سودی برای من نیز نخواهد داشت ولی از آنجا که ثبت دامنه های بین المللی هزینه بر است، اگر شما هزینه ی آن را پرداخت نکنید شخص دیگری باید پرداخت کند!

محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات! پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 16:09 http://www.ksna.ir

خدائی ، خودمونیما ، کسی هم نیست ، خودت بگو ، با 25 مگابایت میشه نفس کشید؟


الان من وردپرس نصب کردم ، چیزی هم توش نریختم! یه کشه کوچولو کردیمامروز ، شد 21 مگابایت

خوب خودت دیگه قضاوت کن!


البته همینم غنیمته ها

مرسی داری مهندس!

خداییش میشه! همه که مثل شما حرفه ای نیستند که برن سراغ وردپرس٬ همین الانم بین چند نفر از بچه ها که هاست گرفتند صفحات استاتیک قرار دادند که خیلی سنگین شده باشند ۷ مگ!

شما اگر کاربرد حرفه ای تر داری یا نیاز به دیتابیس حجیم و فضای بالا داری می تونی از پلن های بالاتر استفاده کنی که نسبت به خیلی جاها ارزون تر هستند و سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا به صورت رایگان براتون نصب و تنظیم میشه.

صالح پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 16:47

ممنون مرتضی جان . لطف کردی اون برو بابا هم شوخی کردم با شما نبودم که بر ای این ثبت دامنه بود
من که ثبت نام کردم

حوریه جعفری - کامپیوتر پنج‌شنبه 27 خرداد 1389 ساعت 20:25

ممنون از شما!

با توجه به افتضاحی که با فیلتر ورد پرس بوجود اومد نیاز دارم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد