KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ضربان قلب کلید جدید باز کردن محصولات اپل

بر اساس طرح‌های افشا شده از سوی اپل، ضربان قلب بزودی می‌تواند برای باز کردن قفل تلفن‌های همراه مانند آیفون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا یک تقاضای ثبت امتیاز انحصاری تنظیم شده از سوی اپل نشان داد، این سازنده رایانه در حال طراحی حسگرهای ضربان قلب برای به‌کارگیری آنها در دستگاه‌های الکترونیکی مانند آیفون است.

این فناوری در یک آیفون ممکن است تنها برای مونیتور ضربان قلب افرادی مانند بیماران قلبی مورد استفاده قرار بگیرد اما در تقاضای این امتیاز تأکید شده که ممکن است استفاده‌های گسترده‌تری داشته باشد که به دارندگان دستگاه امکان می‌دهد تلفن را از حالت قفل باز کنند یا مبادلات مالی را تأیید کنند.
اپل مدعی است قرار دادن دستگاه در جیب لباس ممکن است آن را قادر سازد الگوی الکتریکی منحصر ایجاد شده توسط قلب کاربر را تشخیص دهد.
همچنین می‌تواند برای اندازه‌گیری نبض انگشت کاربری که در حال کار با صفحه لمسی گوشی است، مورد استفاده قرار بگیرد.
تفاوت‌های ظریف مربوط به اندازه قلب، میزان ضربان و قدرت ماهیچه آن می‌تواند الگوهای الکتریکی منحصری ایجاد کند که افراد را از همدیگر متمایز می‌سازد.
در این تقاضای امتیاز انحصاری ادعا شده که این امواج الکتریکی منحصر می‌توانند با تطبیق داده شدن با یک ضربان قلب از پیش ضبط شده در حافظه تلفن، هویت کاربران را تأیید کنند و این امکان می‌تواند برای دسترسی به برخی از برنامه‌ها و اطلاعات در تلفن مانند اطلاعات شخصی یا دسترسی به ایمیل مورد استفاده قرار بگیرد.
سازنده آیفون پیش از این تقاضاهای امتیاز انحصاری متعددی را به ثبت رسانده که نشان از تمایل اپل برای تبدیل آیفون به نوعی کیف الکترونیکی دارد که می‌تواند همانند کارت اعتباری بدون تماس در خریدها مورد استفاده قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش، این امتیاز مدعی است این فناوری به همراه مونیتور قلب می‌تواند به‌عنوان راهی برای امنیت افزوده، مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع : شرکت مخابرات استان تهران

نظرات 2 + ارسال نظر
حمیده احمدی چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 05:26

[ بدون نام ] شنبه 29 خرداد 1389 ساعت 13:24

)X~

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد