KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

می چرخد این چرخ ...

لازم می بینم صحنه‌ای از تاریخ اسلام و سخنی از پروردگار را یادآوری ‌کنم.


حکایت‌ طلحه و زبیر، بر کسی پوشیده‌نیست.

اما آقایان!


خاطرتان هست چرا حسین (ع) را کشتند ؟

چرا با کشته شدنش هلهله‌ی شادی سر دادند ؟

جز این بود که قاتلینش می گفتند نواده ی پیغمبر از دین جد خود برگشته‌ست؟

جز این بود که می گفتند با جانشین پیغمبرش بیعت نمی کند ؟!

جز با شعار لا اله الا الله و الله اکبر بود؟


خاطرتان هست سپاهیان عمر سعد در روز‌ عاشورا با ایجاد هیاهو و صدا
مانع سخن گفتن نواده ی پیغمبر شدند ؟!



پروردگار در سوره ی آل عمران ، آیه ی 26 می فرمایند: +



اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ

تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَاء

وَ تَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَاء

وَتُعِزُّ مَن تَشَاء

وَ تُذِلُّ مَن تَشَاء

بِیَدِکَ الْخَیْرُ

إِنَّکَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ


بار الها، تویى که فرمانفرمایى

هر آن کس را که خواهى فرمانروایى بخشى

و از هر که خواهى فرمانروایى را باز ستانى

و هر که را خواهى عزت بخشى

و هر که را خواهى خوار گردانى

همه خوبیها به دست توست

و تو بر هر چیز توانایى





ــــــــــــــــــــــــــ

پ ن: هدف از این متن به مقایسه برآمدن نبود ؛

بلکه تنها تذکری بود جهت تقبیح این عمل بر کسانی که عادت به منطبق دانستن عمل خود بر عمل بزرگان دارند.


___________

پس از نگارش:

لطفا مصادیق را به مثل بازنگردانید.

که در این میان ، نه حسین می یابید و نه یزید


نظرات 9 + ارسال نظر
سید صدرا مهدوی دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 12:22

عالی بود آقا!
هم متن ، هم انتخاب آیه عالی بود.

sahar IT دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 12:35

ممنون واقعا عالی بود.

مقداد دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 12:46

اه
کامنتی طولانی نوشته بودم
که ارسال نشد.
حوصله دوباره نوشتن ندارم.
بی خیال دوباره کوتاه تر می نویسم
گفته بودم:
از این مقایسه ها سردرنمی آورم.دوران بربریت را مگر می توان با دوران مدرن مقایسه کرد.قصد آقا از آورن نام طلحه و زبیر بی معنی کردن محاکمه اسیت.چون طلحه و زبیر حتما خیانتکارند .پس نیازی به محاکمه ندارند .اعدامشان کنید.وگرنه می آمدند و می گفتند اقا میرحسین این اشتباهات را کرده و به این اتهام باید محاکمه شود.همچنین گفته بودن این اسلام هر سوراخی که بخواهی دارد .یکی می گوید میر طلحه است.یکی دیگر می گوید نه مثل امام حسین است.یکی می گوید.جانشینی اقا به جای امام مثل جانشینی است عمر است بعد از پیامبر.آن یکی می گوید نه علی است و ...
و هر اتفاقی می افتد سریع دنبال مشابهش در تاریخ می رویم .چرا خود اتفاق را تحلیل نمی کنیم
چنین تمثیل هایی بیهودگی مسخره ای دارند که فقط برای مخالفان ما با سطح درک پایینشان مناسب است.
شخصا در این موضوع بی خیال دین و تاریخ اسلامم.کسی اتهامی دارد مطرح کنیم.دنبال افسانه پردازی نباشیم
==
ولی انصافا این قیاس ها ذهن دقیق می خواهد که پیدایش کند.و شما خوب این کار را کرده اید.متنتان عالی است.ولی خوب من چنین سبکی را نمی پسندم.
==
راستی شما قرآن را عین سخن خداوند می دانید که فرموده اید پروردگار می فرماید؟
اصلا پروردگار می تواند بفرماید؟

این نوشته صرفا تذکری بود بر کسانی که عادت کرده اند حکایات تاریخی را با طبع خود، تفسیر در روز کنند و شخصیت بخشی کنند و بازی خیر و شر به مردم بنمایانند.
و طبعا خودشان را در نقش خیر داستان عرضه کنند.

صرفا یادآوری ئی بر این موضوع بود که چسباند خود به تاریخ و مصادیقش، مانند یک شمشیر دو لبه است.

مصادیق را به مثل بازنگردانید.
نه در این متن ، و نه در متن پیشین
_________

بله عین کلام پروردگار می دانم

ــــــــــــــــــ
اگر از موزیلا استفاده می کنید، با زدن دکمه ی بک، می توانید نظر خود را دوباره ارسال کنید.
این از معایب اینترنت اکسپلورر است.

امیررضا صفایی IT دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 13:27

خیلی عالی بود.خوشحالم که شما هستین و جواب پست های بعضی از دوستان رو می دین

محمدحسین باقری دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 17:58

آیا امام حسین رو به خاطر اینکه نوه پیامبر بوده کشتند ؟

خیر

me سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 01:17

افسانه . م سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 08:59

فوق العاده هست آقای هاشمی
البته اینجا نه صرفا امام حسین داریم، و نه صرفا یزید و شمر
ولی خیلی از تصاویری رو که در کتابهای اسلامی خوندیم، این آقایون برای ما بازسازی کردند
مثل عبور دادن خودرو بر پیکر شهدامون
ممنون از شما

بله
هم در پانوشت ،و هم در پاسخ به نظر آقای کریمی توضیح دادم ، و هم در بخش نظرات پست خانم فتاحیان!

لطف دارید!

افسانه . م سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 09:05

پاسخ شما رو در موردی که گفتم به آقای کریمی رو ندیده بودم
بله حق با شماست.
«مصادیق را به مثل باز نگردانید»
==
درضمن
آیه ی فوق العاده ای رو انتخاب کردید.
==
ممنون از این پست خوبتون
سبز باشید و بمانید.

IT سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 21:53

چرا از طلحه ها و زبیر ها هیچ حرفی نزدی؟
من طرفدار کسی نیستم ولی تعصب عقل تو را کور کرده به امید خردورزی بیشتر

به قدر کافی از این شخصها حرف به میان بوده و شنیده اید!

به امید یافتن شجاعت ذکر نام برای افراد به اصطلاح بی طرف
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد