KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

زندگی که تمرین نیست!

نگذارید ترس رویاهایتان را لگد مال کندهمیشه از متن های طولانی متنفر بودم ! 

هیچ وقت متون طولانی رو هر چه قدر هم که خوب نمی خوندم . اما این متن رو نه تنها خوندم بلکه تایپ کردمش که بقیه هم بتونن بخونن .








نگذارید ترس رویاهایتان را لگد مال کند.

نگرش شما روی عملتان تاثیر می گذارد که آن هم روی دستاورد های شما اثر خواهد گذاشت. تقریبا غیر ممکن است که ذهن آدم منفی باشد و هم زمان پیشرفت هم بکند . ترس، ویرانگر و ناتوان کننده است . ترس ، مانع میشود. که گوشی تلفن را برداشته و تماس بگیریم یا فرصت طلایی صحبت کردن درباره کار با فلانی را غنیمت بشماریم یا مرتب به مشتری خود خدمات بدهیم  (اگر بگویند خوشمان نمی آید چه ؟ ) اگر حس میکنید فرد موفقی نیستید احتمالا می توانید یکی از شخصیت های زیر را در خود پیدا کنید :

من نه!

"من نه" ها معتقدند که افراد موفق ، یک جورهایی با آن ها فرق میکنند و ویژگی ها یا حقوق یا مزیت های خاصی دارند که آنها ندارند. اگر شما از این دسته هستید ، حرفه خوبی شروع کرده اید . برخی ستارگان بزرگ این صنعت کارشان را شک و تردید زیاد شروع کرده اند. اغلب بارها شک و تردید را تجربه کرده ایم . ولی برداشت ما از شرایط لزوماً واقعیت ندارد. اتفاقا خیلی وقت ها برداشت ما خیالی است . نباید خود را منفی کنید . یاد بگیرید که شکست را از بالا نگاه کنید و مسائل را از شخصیت خود جدا نمایید. با خود فکر کنید " این یک ناکامی است " نه اینکه " من ناکام هستم ."

همه سهم مساوی برای موفق شدن دارند. گیریم که بخت با بعضی ها یار است . که چی؟ مهم این است که شما با آن چه دارید کار خود را به نحو احسن انجام دهید.

برچسبی ها

" خیلی جوانم ..... خیلی پیرم ..... اعتماد به نفس کافی ندارم .....خیلی گرفتارم ....خجالت میکشم.... از بقیه خیلی عقبم...... "

این برچسب ها به نظر من یعنی بهانه . فکر منفی باعث عدم فعالیت می شود. بجنبید! زندگی که تمرین نیست. فقط یک بار فرصت زندگی کردن داریم و نباید خرابش کنیم. شما هرگز برای کار کردن روی رویاهایتان زیاد جوان یا پیر نیستید.

شاید قبلا تلاش هایی کرده اید که به جایی نرسیده اند. به گذشته نگاه کردن ارزشی ندارد. گذشته دود شده و به هوا رفته است . آینده ، نور روشنی است که در پیش رو دارید . این برچسب های منفی را از خود کنده و به پیش بروید.

اگر چی ها

بعضی می گویند " اگر ... شد چی؟ " آیا توجه کرده اید که ما معمولا هرچه توقع داشته باشیم، در زندگی به دست می آوریم؟ با انجام کار نادرست نمی توان جلوی اشتباه را گرفت. احمقانه ترین راه گذراندن وقت ، نگرانی برای آینده است . شوخی مارتین تواین را به یاد بیاورید که گفت " لحظات وحشتناکی را در ذهنم داشتم که بعضی از آن ها واقعا در زندگی ام اتفاق افتادند." آیا این جمله شما را به یاد چیزی انداخت؟ ما نیز به برخی رویداد های بد فکر می کنیم که بعداً واقعا اتفاق می افتند. تمرکز روی بد ترین نتایجی که موجب شکست می شوند ، نه تنها سازنده نیست ، بلکه اتلاف کامل وقت و انرژی است، 100 درصد توپ هایی که شوت نکرده اید ، هرگز گل نشده اند. توپ که شوت نشود، گلی هم به ثمر نخواهد رسید . پس نگران باخت چه چیزی هستید؟ منتظر چه هستید؟ به سراغ رویاهای خود بروید تا موفقیت را تجربه کنید.

دلواپس ها

"دلواپس ها" همیشه نگران حرف مردم هستند. به قول یکی از دوستانم "اگر می دانستم دیگران چه کارهایی کرده اند، کمتر نگران حرف آنها می شدم" گیریم که دیگران به شما شک دارند یا منتظر شکست شما هستند ، که چی؟ بیشتر آنها گرفتار تردید به خود و کمبودهایشان هستند. محلشان نگذارید و حتی بهتر، با نتایج کار خود به آنها ثابت کنید که اشتباه می کنند.

همه مردم همیشه به شما پاسخ مثبت نخواهند داد. شنیدن پاسخ منفی بخشی از روند غربال کردن همکاران احتمالی است تا بتوانید آنهایی را که مثبت و با انگیزه تر هستند ، پیدا کنید. ذهن خود را از نظرات و حرف های مردم آزاد کنید تا خروشان به پیش بروید.

الآن نه ها

بدترین کلمه فرهنگ لغات کدام است ؟ به نظر من "وقتی" است. فرصت موفقیت خود را با تعلل به تعویق نیندازید. "وقتی بچه ها بزرگ شوند و به مدرسه بروند..... وقتی همسرم شغلش را عوض کند ..... وقتی لاغر بشوم.... وقتی اسباب کشی کنیم..... وقتی درسم تمام شود...... وقتی پول به دستم برسد..."

هرگز وقت مناسبی برای پیگیری رویاهایتان پیدا نخواهد شد . اگر به دنبال بهانه باشید، همیشه می توانید بهانه ای پیدا کنید که چرا الآن زمان مناسبی برای شروع نیست .

آیا مجبور شده اید که با چالش ها دستو پنجه نرم کنید؟ خب اینجا سیاره واقعیات است و زندگی یعنی همین. البته گزینه دیگری هم پیش رو داریم می توانید دست از رویاهای خود کشیده و فرصت داشتن یک زندگی عالی را نابود کنید!

تنها ترسی که ارزش فکر کردن دارد ، ترس از پشیمانی است. پشیمانی در زمانی که به گذشته نگاه می کنید و فرصت هایی را می بینید که از دست رفته اند، آن هم به این دلیل که گذاشتید ترس شما را از حرکت باز دارد. افراد موفق، باوجود ترس ها وشکست های خود به راه خود ادامه می دهند. آن ها درگیر شکست های خود نمی شوند . آنها خود را از بند نا امیدی آزاد کرده و نمی گذارند که شک و تردید رویاهایشان را نابود نماید.

شوخ طبعی سالم مفید است. همچنین آینده نگری. شما فرصتی دارید که بهترین رویا های خود را به دست بیاورید . شما همه منابع لازم را در اختیار دارید و باید روزی به تمام رویاهایتان برسید حالا دوباره بگویید . نگران چه هستید ؟

فقط یک بار زندگی میکنیم! زندگه که تمرین نیست!

برگرفته از کتاب سوپر استار

اثر مری کریستین سن

ترجمه نیما عربشاهی



پ.ن1 : حالا با توجه به این متن نمیدونم چه بهانه دیگه ای به جای "از این شنبه دیگه شروع میکنم به درس خوندن " پیدا کنم :((


پ.ن 2 : من این متن رو تو کتاب اصلی نخوندم توی یه مجله خوندم هر گونه دست کاری توی متن کار سردبیر نامردِ مجله بوده و بنده هیچ گونه دخالتی در دست بردن توی نوشته ندارم :-" :-"


پ.ن3 : دیگه بسه پاشو برو درستو بخون کم زل بزن به این صفحه مانیتور  [دو نقطه لاین دبلیو]


پ.ن 4 : دِ پاشو دیگه هنوزم که نشستی داری برو بر مانیتورو نیگا میکنی :دی


آها خوب شد یادم اومد غلط املایی به احتمال زیاد توی متن زیاده دیگه به بزرگی خودتون ببخشید

نظرات 4 + ارسال نظر
سیما شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 19:09

درس؟
چی هست؟
کجا هست؟
کجا مفت میدن؟
بگو برم بگیرم
بیخیال بابا خدا شب امتحانو واسمون حفظ کنه

:دی
ما که قرصشو خوردیم دیگه همون شب امتحانشم لازم نیست بخونیم [سوت] :دی

امیر پورنصرت شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 20:54

خیلی زیبا بود رضا جان.
ممنون

ممنون امیر جان
به پای متن ها شما که هرگز نمیرسه

sara شنبه 15 خرداد 1389 ساعت 23:39

جالب بود ممنون
میشه بگید از کجا میخرید منم برم بخرم (قرصو میگم)

ممنون
اون قرص ها تولید خودمونه :دی خونه لابراتوار زدیم تولید میکنیم :دی
شما میخوای باید یه مبلغ هنگفتی به حساب من بریزی بعد قرصا با پست میاد در خونتون :دی
(اسمایلی مافیا) (اسمایلی یک کلاهبردار)

شقایق - جابرانصاری یکشنبه 16 خرداد 1389 ساعت 20:45



ممنون !

ممنون از شما که وقت گذاشتید و خوندید :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد