KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بنیامین - تایم دوم - آمریکا !


بنیامین را باید دشمن درجه یک خواننده های خارج از ایران دانست. بعد از انتشار آلبوم 85 او و همه گیر شدن آلبومش بسیاری از مردم رو به خواننده های داخل ایران ( زیرزمینی و مجاز ) آوردند و خواننده هایی مثل محسن یگانه جرات انتشار آلبوم به صورت رسمی پیدا کردند و کم کم خواننده های داخل ایران پرطرفدار شدند و خواننده های خارج از ایران گوشه نشین شدند. بازار خواننده های داخل ایران با موسیقی رپ هم داغ تر شد و در میان تعداد زیاد خواننده ها در ایران تعداد آلبوم های خارج از ایران کم تر هم شد.


بنیامین که باعث گوشه نشینی خواننده های خارج از ایران شده حالا با برگزاری کنسرت در قلب آن خواننده ها خطری جدید برای خواننده های خارج از ایران ایجاد کرده و به قول معروف آنها را به گوشه رینگ برده است.


اما خواننده های خارج از ایران هم برای اینکه از گوشه رینگ کنار بیایند با تلاش گسترده قصد دارند ادامه فعالیت خود را در ایران ادامه دهند.


در این بین گفته میشود به زودی آلبوم حبیب متاسفانه تا چند ماه آینده به صورت مجوز دار منتشر میشود و کنسرت او هم قرار است در ایران برگزار شود.


در این بین شهرام شب پره با حضور در یکی از شبکه های ماهواره ای به شدت از حضور بنیامین در آمریکا انتقاد کرد.


وی در مورد کنسرت بنیامین در لندن گفت : من در آن کنسرت حضور نداشتم ولی فیلم آن را دیدم . بنیامین از ۵۰ دقیقه برنامه در آن کنسرت  ۴۰ دقیقه را خارج خواند ! اگر من این کار را انجام می دادم ، مردم من را هو می کردند!


شهرام شب پره که به شدت از کنسرت های بنیامین در آمریکا عصبانی بود در این مورد اظهار نظر کرد : چون به ما هنرمندان خارج از کشور اجازه کنسرت در داخل ایران را نمی دهند، مردم نیز نباید از کنسرت های بنیامین و دیگر خوانندگان داخل ایران در خارج از کشور حمایت کنند !  من حاضرم به خاطر کنسرت در ایران حتی نوع شعر های آهنگ هایم را مطابق قوانین ایران عوض کنم!


قبل از اولین کنسرت بنیامین در لس آنجلس عده ای با آتش زدن روسری قصد کنسل کردن این کنسرت را با بهانه های سیاسی داشتند.  کلیک کنید.


این در حالی است که شهرام شب پره خود را مرد اول موسیقی پاپ ایران ، king of pop music و لقب هایی این چنینی معرفی می کند و بخش اعظمی از اثار جدید او به هیچ وجه محتوا ندارند و موسیقی بسیاری از موزیسین های پاپ داخل کشور بسیار بهتر از آثار وی می باشد.



بنیامین به علت اجرای جذابش در کنسرت ها بسیار پرطرفدارتر شده و تعداد کنسرت های او در حال افزایش است و به گفته مدیر شرکت ترانه شرقی دعوتنامه های بسیاری از شهرهای مختلف اروپا برای اجرای کنسرت بدستمان رسیده است.


اما در مصاحبه بنیامین و محسن رجب پور با رادیو جوان چه گذشت :


محسن رجب پور در گفت و گو با رادیو جوان آمریکا گفت : کنسرت بنیامین در آمریکا و استقبال گسترده در اینجا باعث دیده شدن بنیامین شده و علت دعوتنامه ها به این دلیل است.


وی در مورد اینکه چرا کنسرت لندن زودتر از آمریکا برگزار شد هم گفت : علاقه ای به این اتفاق نداشتم اما به دلیل اصرار طرف قرار داد مجبور به این کار شدم اما طرف مقابل متوجه ضرری که کرده شده است.



بنیامین هم در مورد آلبوم جدیدش گفت : تا قبل از سفر برای کنسرت به شدت روی آلبوم سوم کار میکردیم و در اینجا هم مدام با فرید احمدی در ارتباط هستم و روی آلبوم جدیدم کار میکنم و نمیخواهم وقفه طولانی بیفتد.


وی در مورد اسم آلبوم سوم خود گفت : در آلبوم 88 به دلیل اینکه کسی انتظار نداشت دوباره اسم سال را انتخاب کنیم انتخاب کردیم اما برای آلبوم سوم فکر اساسی میکنیم و نمیخواهیم دستمان از قبل خوانده شده باشد.


بنیامین در مورد آلبوم 88 هم گفت : برایم بسیار جالب است که بعد از گذشت 13 ماه همچنان این آلبوم به صورت ارجینال توسط ایرانی های آمریکا گوش میشود.

در ابتدا فقط آهنگ های ریتمیک آلبوم شنیده میشد اما خوشحال هستم آهنگ های احساسی کار ( مثل شومینه ) بعد از گذشت 13 ماه از انتشار آلبوم شنیده میشود.




در انتهای این مصاحبه محسن رجب پور در مورد سخت گیری های مجوز در ایران حرف های بسیار جالبی زد :


آمریکا فقط 300 سال از تشکیل اش میگذرد و ایران تمدنی 3000 ساله دارد. در ایران شاعرانی چون حافظ و سعدی وجود داشتند و علت سخت گیری ها به این دلیل است . بیشتر آلبوم هایی که برای مجوز رد میشوند هم ضعف فنی آلبوم ها یا نداشتن شعر محتوا دار است.

بسیاری از خواننده ها برای ضعف کاری خود بهانه میتراشند و میگویند به آلبوم ما به علل دیگر مجوز داده نمیشود و در این سال های آخر هم به راحتی آلبوم خود را در اینترنت پخش میکنند.




بنیامین تاکنون در لندن ، واشنگتن ، لس آنجلس ، نیویورک و سن خوزه کنسرت هایی داشته است . برای دانلود کلیپ های این کنسرت ها میتوانید به این دو سایت مراجعه کنید :



http://benyaminfanclub.blogspot.com


http://www.benyaminfans.ir




برای نمونه این کلیپ ها را دانلود کنید :


عاشق شدم ( سن خوزه )


لکنت ( سن خوزه )


شومینه ( لندن )

ارسال پرونده رییس ستاد موسوی به دادگاه
نظرات 6 + ارسال نظر
هوداد مسلمی نژاد دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 12:50

آلبوم 88 اصلا آلبوم خوبی نبود، حالا چجوری این آلبوم پرترفداره خدا میدونه

خب این نظر شماست دیگه

علیرضا قهرمانی دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 14:00

البته من از بنیامین خوشم نمیاد چون واقعا شعرای بی معنایی رو میخونه ! ولی به شهرام شب پره چه ربطی داشته که این حرفا رو زده ؟

شعرهای بنیامین بی معناست ؟

حسن دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 22:09

شهرام شب پره، سلطان 6و8 ! محمود به قربونش بره ایشالا

محمد شریفیان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 12:13

من اصلا نمی خوام راجع به کسی موضع بگیرم.ولی وارد بحث تخصصی موسیقی شدید.بهتره الان پاشید و به چند تا آموزشگاه معروف موسیقی برید و از اساتیدشون راجع به شهرام شب پره بپرسید تا شاید قانع بشید.شما سواد موسیقی داری که این حرف رو می زنی؟

این در حالی است که شهرام شب پره خود را مرد اول موسیقی پاپ ایران ، king of pop music و لقب هایی این چنینی معرفی می کند و بخش اعظمی از اثار جدید او به هیچ وجه محتوا ندارند و موسیقی بسیاری از موزیسین های پاپ داخل کشور بسیار بهتر از آثار وی می باشد.

شهرام شب پره واقعا یه اسطوره موسیقیایه و تو همین ایران خودمون که جمهوری اسلامیه و از بنیامین حمایت میشه شما اگه بری یه ساز رو یاد بگیری استاد ها صد در صد تو آهنگ هایی که باهاتون کار می کنن آهنگ های شهرام هم هست و کسی نمیاد بنیامینو تدریس کنه.یا اگه سری کتاب های 50 سال موسیقی پاپ رو بخرید که نت های آهنگ ها هست توش که نوازندگان می تونند ازش استفاده کنند حتما تعداد زیادی از آهنگ های شهرام رو میبینید.
در مورد محتوا هم خاصیت این سبکه.هیچ جای دنیا تو سبکی که برای رقص و شادیه نمیان از فلسفه سقراط حرف بزنن.
بهتره یه شعر بنیامین رو مرور کنیم تا از محتوای غنی اون آگاه بشیم:
ساعت دیوار چشمات قلبم آلبوم گریه نامه عاشق آینه گلدون شونه خونه نیمکت گیتار پاییز مهتاب نمیخوایییییی نمیایییییی عزیزم
شهرام شب پره هم تا آخرین آهنگش هیچ کدوم هجو نبوده و واقعا حس شادی رو منتقل می کنه.

محمد شریفیان سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 12:18

البته من از بنیامین خوشم نمیاد چون واقعا شعرای بی معنایی رو میخونه ! ولی به شهرام شب پره چه ربطی داشته که این حرفا رو زده ؟
---------------------------------------------------------
در جواب دوست عزیزمونم باید اول دید که واقعا بنیامین این همه فالش خونده یا نه.شگه شهرام شب پره درست گفته باشه پس 100 درصد وظیفه بزرگان موسیقیه که بیان و تذکر بدن.آبروی موسیقی رو اینجوری می برن.کسی که انقد خواننده معروفیه و کنسرتی به اون عظمت می ذاره نباید بیاد فالش بخونه و آبروی موسیقی پاپ ایران رو ببره.

در جواب شما همین قدر که حتما بنیامین خیلی از شهرام شب پره سرتره که این تعداد کنسرت توی آمریکا برگزار کرده

و اگه بنیامین نون اونو آجر نمیکرد این قدر عصبانی نمیشد

در مورد شعر هم مثال نقض رو خود شما آوردی دیگه

محمد شریفیان پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 22:55

محمدحسین باقری : در جواب شما همین قدر که حتما بنیامین خیلی از شهرام شب پره سرتره که این تعداد کنسرت توی آمریکا برگزار کرده
------------------------------------------------------------
پس از این حرف شما می تونیم نتیجه بگیریم ساسی مانکن از ایرج بسطامی خیلی سرتره.چون مخاطباش بیشتره
این خیلی سطحی نگریه که بهتر بودن یه خوانندرو از تعداد مخاطباش مشخص کنیم.
بنیامین اولین کنسرتش در خارج از کشوره.مسلمه که تعداد زیادی میرن.بعدش هم جفتشون موزیک های اکتیو و شادی هستن و برای رقص و شادیه.ولی چه خوبه آدم همون شادیو و اوقات تفریحشم با یه موزیک قوی سر کنه.
من که از اول بهت گفتم بهتره بری از 4 تا استاد موسیقی بپرسی کدوم یکی از اینا بهترن؟؟
خودت چه حسی میشی بهت بگن آر دی بهتره یا بی ام و؟؟؟

اولین کنسرت بنیامین بعد از آلبوم 85 در سوئد برگزار شد.

من اتفاقا با مقایسه ایرج بسطامی و ساسی مانکن کاملا موافق ام چون موسیقی پوچ گرایانه شهرام شب پره دقیقا عین ساسی مانکنه.

به هر حال موسیقی کاملا سلیقه ایه و اکثر مردم سلیقه شون طوریه که شهرام شب پره رو حساب نمیکنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد