KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

توقف تولید 8 مدل خودرو از شهریورماه

با مصوبه روز گذشته شورای سیاستگذاری خودرو در خصوص ممنوعیت تولید خودروهای فاقد استانداردهای55 گانه از ابتدای شهریورماه، ادامه تولید خودروهایی همچون سایپا 141، پراید صبا، وانت مزدای تک کابین، موسو چهار سیلندر، سمند سورن، پژو روآ، پژو 405، پیکاپ تک و دو کابین در محاق قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، حدود20 روز پیش نظام‌الدین برزگری - رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران - در یک نشست خبری اعلام کرد که این خودروها فاقد استانداردهای55 گانه هستند.

بنابراین با مصوبه روز گذشته شورای سیاستگذاری خودرو در خصوص ممنوعیت تولید خودروهای فاقد استنداردهای55 گانه از شهریورماه، می‌توان گفت که ادامه تولید این خودروها با اما و اگرهایی مواجه شده و ممکن است متوقف شود.

* * ایران خودرو در صدر غیر استانداردها

اما به گفته برزگری، در گروه خودروسازی ایران خودرو، پژو روآ و پژو 405 فاقد استانداردهای55 گانه هستند؛ ضمن‌ آن‌که سمند سورن و پژو405 معیار مصرف سوخت خودرو را نیز رعایت نکرده‌اند؛ به طوری که مصرف سوخت هر دو خودرو باید 6.9 لیتر در هر 100کیلومتر باشد، اما سورن 8.80 و پژو 405 معادل 8.92 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین می‌سوزانند. با این حال پس از سخنان برزگری، ایران خودرو اعلام کرد که با اقدامات انجام شده، مصرف سوخت سورن در حد استانداردهای مربوطه است. پس از آن برزگری نیز در خصوص این اعلام نظر ایران خودرو اظهار کرد که ممکن است ایران خودرو با اقدامات انجام شده مصرف سوخت سورن را به حد استاندارد رسانده باشد؛ با این حال باید گزاش اقدامات انجام شده به استاندارد ارائه و تائید شود.

* * سایپا دومین تولیدکننده غیراستاندارد

رئیس موسسه استاندارد، سایپا 141 و پراید صبا از گروه خودروسازی سایپا را نیز فاقد استنداردهای55 گانه اعلام کرد.

* * پارس خودرو

از پارس خودرو نیز مصرف سوخت پیکاپ تک‌کابین و دوکابین بیش از حد استاندارد اعلام شد؛ به گونه‌ای که مصرف سوخت این خودرو به جای 9.24 در هر 100 کیلومتر 11.84 لیتر است.

* * گروه بهمن

به گفته برزگری، در گروه خودروسازی بهمن نیز وانت مزدای تک‌کابین به جای مصرف سوخت 7.88 لیتر در هر 100 کیلومتر معادل 10.5 لیتر مصرف سوخت دارد و مصرف آن بیش از حد استاندارد است.

* * گروه مرتب

خودرو موسو 4 سیلندر تولید شرکت مرتب نیز به جای 8.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، 11.36 لیتر بنزین می‌سوزاند و مصرف سوخت آن غیر استاندارد است.

* * خودروهایی که به برزخ می‌روند

به هر حال با کنار هم قرار دادن اظهارات رئیس سازمان استاندارد در خصوص اعلام اسامی خودروهای فاقد استانداردهای 55 گانه و مصوبه روز گذشته شورای سیاستگذاری خودرو در خصوص ممنوعیت تولید خودروهای فاقد استانداردهای55 گانه از شهریور ماه، به نظر می‌رسد که تولید هشت مدل خودرو نام برده شده از شهریورماه به محاق توقیف خواهد رفت؛ البته اگر وزارت صنایع و معادن بر اجرای مصوبات خود مصر بوده و پافشاری کند!

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا قهرمانی چهارشنبه 5 خرداد 1389 ساعت 00:04

امیدوارم نسل همه این ماشینهای قدیمی مخصوصا روآ و پراید نابود بشه ! آخه روآ هم شد ماشین ؟
ممنون

محسن چهارشنبه 5 خرداد 1389 ساعت 00:07

ممنون

محسن چهارشنبه 5 خرداد 1389 ساعت 15:00

هه جک گفتین تا وقتی رهبری از تو ش میخوره عمرا . حالا به بین کی گفتم اینارو .اینارومیگن که منو تو خر شیم د بریم ماشینای آشغال دهه 70 بخریم ولی سگ ماشینای اون موقع می ارزه به الان.
لعنت خدا بر سران ایران خودرو ولعنت خدا بر سرا سایپا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد