KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چرا با خرافات شیعه را بدنام میکنید

  

 

امروز از چندین نفر یک سند تو آل گرفتم 

که واقعا افسوس خوردم که چرا باید اینقدر با ساده اندیشی شیعه را در نگاه دیگران پست کنیم 

خطابم به اونایی که در انتشار این مطالب همکاری میکنین 

به خدا گناهه 

و شما هم در اون سهیم هستید 

  

تکمیل شده

(bebakhshid vase s2a) toro emam zaman ghasam in pmo bekhoon..man 2khtarihastam az khoozestan ke pezeshkan az moalejeye man na omid shodand...shabi dar khab hazrate fateme ra didam dargalooyam ab rikht shafa peyda kardam az man khast in ro be 20 nafar begooyam in pm be daste karmandi oftad eteghad nadasht karesho az dast dad marde digari eteghad peyda kard va 20 miliyon bedast avard va kase digari etena nakard va pesaresho az dast dad...agar be bibi zeynab eteghad dari in pmo S2A kon 20 rooz dg montazere mojeze bash age naresid ba in shomare tamas begir 09163803915  

 

این متنش  

 

اینم تبدیل شده به فارسیش   

 

(ببخشید واسه س۲ا) تورو امام زمان قسم این پمو بخون..من ۲ختری هستم از خوزستان که پزشکان از معالجهٔ من نه امید شدند...شبی‌ در خواب حضرت فاطمه را دیدم درگلویم آب ریخت شفا پیدا کردم از من خواست این رو به ۲۰ نفر بگویم این پی‌ام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد مرد دیگری اعتقاد پیدا کرد و ۲۰ میلیون بدست آورد و کس دیگری اعتنا نکرد و پسرشو از دست داد...اگر به بیبی زینب اعتقاد داری این پمو س۲ا کن ۲۰ روز دیگه منتظر معجزه باش اگه نرسید با این شماره تماس بگیر ۰۹۱۶۳۸۰۳۹۱۵  

 

 

 

بر قسمت اولش هیچ شکی نمیشه گرد  

معجزه میشه باشه 

اونم از جانب معصومین که همه به اون ایمان داریم  

و بر منکرش لعنت 

 

ولی به خدا قسم 

قسمت دوم که اگه به این ندی اینجوری میشی اونجوری میشی 

شرکه

شان شیعه را پایین میاره  

باعث میشه افکار والای شیعه در نگاه دیگران با گفتن این مسائل به پایین ترین حد خود کشیده بشه 

و این گناهه 

و اگر کسی این مطالبو در انتشارش دستی داشته باشه 

او نیز در این گناه شریکه 

 

حالا بازم ازاین پیام های چرت بنویسید 

 

 

این هم نظرات برخی علما 

  

آقای مکارم شیرازی  

سؤال 1598ـ هر از گاهى ورقه اى به این مضمون پخش مى شود که:

«شیخ احمد نامى در مدینه، پیامبر(صلى الله علیه وآله) را خواب دیده، و ستاره اى در آسمان ظهور مى کند، و در توبه بسته مى شود، و... هر کس بنویسد این طور، و اگر ننویسد آن طور مى شود.» آیا این اوراق اعتبارى دارد، و باید به آنها توجّه کرد؟

جواب: این اوراق مجعول و بى اساس است، و سالهاست که به دست افراد مرموزى پخش مى شود. 

 

منبع: سایت آیت الله مکارم شیرازی 

 

  

 

آیت‏الله «محی‏الدین حائری شیرازی» بروز و ظهور خرافات در دین را به عنوان یکی از عواملی دانست که موجب روی گردانی افراد کم‏اطلاع از دین می‏شود.

 
آیت‏الله «محی‏الدین حائری شیرازی» در خطبه‏های این هفته نمازجمعه شیراز افزود: شیاطین، خرافات را از یک سو وارد دین کرده و از سوی دیگر عده‏ای را در پشت خرافات به تماشایی آن وا می‏دارند و در چنین شرایطی افرادی که کم اطلاع و کم سواد دینی باشند از آن روی برگردانده و در مقابلش نیزمی‏ایستند.
 
وی با اشاره به اینکه این افراد حتی ممکن است دوستدار دین نیز باشند، افزود: چنین افرادی ممکن است از نظر تحصیلاتی نیز باسواد بوده اما از نظر دینی آگاهی و سواد کمتری داشته باشند و در چنین شرایطی با سوادان کم اطلاع از دین در مقابل آن می‏ایستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جریان کشته شدن عثمان بیان کرد: عثمان را عده‏ای از دوستان بدون آگاهی از دین کشتند و خون عثمان بهانه‏ای شد برای اینکه حضرت علی(ع) و دوستانش را به ریخته شدن این خون نسبت دهند و از این طریق جمعیت زیادی را علیه ایشان تحریک کردند.
 
آیت‏الله حائری با اشاره به اینکه شیاطین لباس باطل را بر حق و لباس حق را بر باطل می‏پوشانند، عنوان کرد: در چنین شرایطی حق با چنین لباسی منزوی شده و باطل با لباس حق، حق به جانب می‏شود و افراد کم اطلاع نیز خیال می‏کنند در جبهه حق عیله باطل می‏جنگند در صورتیکه جریان خلاف این موضوع بوده و در حال جنگیدن علیه واقعیت هستند.
 
وی با بیان اینکه این مسائل همان فتنه است، افزود: شیاطین نیز در این وضعیت نان خود را در تنور فتنه می‏پزند و هرچه در طرفین این نبرد کشته شوند به سود فتنه است.
 
امام جمعه شیراز گفت: امام حسین(ع) با جریان عاشورا این فتنه را حل کرد و در عاشورا هم حق و هم باطل آشکار شد و می‏توان گفت این واقعه نوروز و تجدید حیات اسلام به شمار می‏رود.
 
آیت‏الله حائری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بشر در چند مقوله نمی‏تواند امور خود را با علم انجام دهد بلکه این مسائل با دین حل می‏شود، افزود: امنیت، عدل، بانکداری و... از جمله مسائلی بوده که بشر فقط می‏تواند با روش دین در این بخشها وارد شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هرچه علم بشر بیشتر شود سلاح‏های او نیز پیشرفته و بیشتر می‏شود تا جایی که دیگر کشورها نیز از ترس حمله چنین کشوری خود را مجهزتر می‏کنند و درنتیجه نا امنی بشر را فرا می‏گیرد در این وضعیت علم بشر فقط به ایجاد این ناامنی کمک کرده است.
 
وی تصریح کرد: بانکداری با روش علمی نیز جز ربا نتیجه دیگری نخواهد داشت و قوانین این حوزه نیز با عدل مطابق نخواهد بود و در چنین وضعیتی با قوانین ظالمانه و مخالف با عدل مواجه می‏شویم.
 
امام جمعه شیراز در ادامه خطبه‏های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در مدارس باید شرایط تربیت صحیح دانش آموزان فراهم شود، افزود: مدیران مدارس برای فرهنگسازی مناسب و تربیت صحیح دانش آموزان، باید در ساعات خارج از درس برای آنها کلاسهای بدون حضور و غیاب و نمره دائر کنند و در این کلاسها از افراد دلسوخته برای پاسخ دادن به سئوالات استفاده شود.
 
آیت‏الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نیز اظهار داشت: برای شکوفا شدن اقتصاد کشور باید به سه عامل کاهش مصرف، افزایش تولید و توسعه فضای سبز توجه شود.
 
وی عنوان کرد: ائمه(ع) نیز به این سه راس مثلث توجه جدی داشته و از ما نیز چنین توقعی دارند که در عین کم مصرف کردن به افزایش تولید نیز توجه کنیم. 
 
 

 بحث اخلاقى و اجتماعى (درباره رابطه عقاید و علوم باعمل و مسئله خرافه گرایى ) ► 

 

الا اینکه عواطف درونى و احساسات باطنى او که بیشتر و عمده اش خوف و رجاء است همواره خیال او را تحریک مى کند باینکه تاءثیر پاره اى خرافات را بپذیرد، این عواطف اعتقاد به خرافات را به گردنش میگذارد، چون قوه خیال در ذهن او صورتهائى هول انگیز و یا امیدوار کننده ترسیم میکند و حس خوف و رجاء هم آن صورتها را حفظ میکند و نمیگذارد از خزانه نفس غائب شود.
همچنانکه وقتى آدمى در بیابانى وسیع و بى کرانه قرار بگیرد - و در آنجا مونسى نداشته باشد و شب ظلمانى فرا رسد که دیگر چشم جائى را نبیند-، در چنین وضعى هیچ مایه دلگرمى که او را ایمنى ببخشد و مخاطر را از غیر مخاطر برایش جدا سازد وجود ندارد، نه نورى و نه چراغى و نه هیچ ایمنى بخش دیگرى هست .
در چنین وضعى چه بسا مى شود که خیال او صورت هائى در ذهنش تصویر کند، از قبیل حرکات و رفت و آمدها و صعود به آسمان و نزول به زمین و یا اشکال و تمثالهائى برایش تصویر مى کند و لایزال این تصاویر را در نظرش تکرار مى کند، تا در ذهنش نقش ببندد بطورى که اگر در وقتى دیگر و جائى دیگر، دچار وحشت شد، آن صحنه هاى خیالى دوباره بیادش مى آید و اى بسا آن صحنه ها را براى دیگران نقل میکند و در دیگران نیز همان ترس و دلهره را ایجاد میکند و دیگران نیز به دیگران میگویند تا آنکه منتشر میشود، در حالیکه اصل آن خرافات بود و جز به یک خیال واهى منتهى نمیشد.
و چه بسا مى شود که خیال ، حس دفاع آدمى را تحریک میکند، که براى دفع شر این موجود موهوم چاره اى بیندیشد و حتى دیگران را هم وادار میکند که براى ایمنى از شرى که او گرفتار شده چاره اندیشى کنند، و همین باعث میشود که رفته رفته قضیه بصورت یک خرافه رائج گردد.
و بشر از قدیمى ترین اعصار، لایزال گرفتار این گونه آراء خرافى بوده و تا امروز نیز هست و آنطور که بعضى گمان کرده اند،
خرافه پرستى از خصائص شرقى ها نیست ، بلکه همانقدر که در شرقى ها هست ، در غربى ها هم هست ، اگر نگوئیم غربى ها حریص تر بر اعتقاد به خرافات از شرقى ها هستند.
و از سوى دیگر همواره خواص بشر یعنى علماء و روشنفکران در پى نابودسازى این خرافات ، چاره اندیشى کرده و مى کنند، بلکه اعتقاد به آنها را از دلهاى مردم زایل سازند، چه لطائف الحیل بکار بردند، باشد که عوام بدان وسیله متنبه شده ، از غفلت بیدار گردند، ولى معالجات این طبیبان مؤ ثر واقع نشد و انسان ها همچنان گرفتار خرافات هستند علتش هم این است که انسان هیچوقت از تقلید در آراء نظرى و حقایق اعتقادى خالى نیست ، این از یکسو و از سوى دیگر از احساسات و عواطف نفسانى هم خالى نیست و بهترین دلیلش هم همین است که مى بینیم معالجات اطباء روحى بشر تا به امروز اثر نکرده است .  

 

ترجمه تفسیر المیزان ج01علت گرایش به خرافات 

 

منبع :  گرایش به خرافه

 

نظرات 23 + ارسال نظر
محمد رشیدی - فناوری بی اطلاعات! جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 21:23 http://www.ksna.ir

این تنها یکی از برگ زرین های خرافه پرستیست مهندس.

بله واقعا جای تاسف داره

در ادامه این مطلب نظربرخی علما و قسمتی از تفسیر سوره المیزان رو هم گزاشتم

رضا سلطانی - com 88 جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 21:28

جای تاسف داره

بله واقعا جای تاسف داره

رویا خدابخش جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 21:42

کاملا موافقم! ولی غیر از شیعه و مذهب، کلاً این ایمیل ها و سندتوآل هایی که میگه: اگه نفرستی اینجور و اونجور میشی، هم با عقل جور در نمیاد و خرافات محضه، هم یه مزاحمته زنجیره ایه!

یه سندتوآل بود یه دختری میگفت مادرش مریضه، آخرش کلی نفرین داشت که اگه نفرستی ... !!
اینو اولین بار دبیرستان بودم خوندم، جالبه هنوز هم می چرخه و چند وقت یه بار می بینمش باز!
بعد از این همه مدت مادرشون یا شفا پیدا کردن یا خدای نکرده نه! ولی خرافه و ترس از این پیغام تاریخ گذشته، انگار شفا پیدا کردنی نیست که نیست!

ترویج خرافه گری نتیجه سطح فهم پایین افراد در یک جامعه است

حمید توکلی جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 21:43

فکر میکنم صحیح تر باشه اگه بگیم شرک هست!
----------------------------------------------------
امثال این خرافات زیاده، یادمه وقتی بچه بودم(دوران راهنمایی) یکی از همینا به صورت کاغذ به دستم رسید، اول خواستم بسم الله بالای کاغذ رو خط بزنم و بعد کاغذ رو بسوزونم، ولی بعد فکر کردم و دیدم بسم الله ی که به قصد انحراف نگاشته شده باشه، سوزاندنش مانعی نداره، بنابراین به همون شکلی که بود سوزوندمش، تهدیدش هم این بود که 3 روز دیگه میمیری و الان چند تا سه سال گذشته و من هنوز زنده ام!
------------------------------------
در صورت امکان متن فینگلیش رو با فونت فارسی تایپ کن، از تبدیل کننده ی قسمت نظرات هم میتونی بهره ببری! :دی

پیروز و پایدار باشی!

در مورد بسم الله
فراموش نکنین
ژیامبر بعد از ۳ سال که از محاسره اقتصادی بیرون آمدند
موریانه تمام قسمت های عهدنامه رو خورده بود
الا بسم الله

بله شرک است

متن فارسیشم گزاشتم حمید جان

سابین جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 22:14

همیشه واسه من یه مارالی میومد که مادرش مریضه و یه همچین چیزایی توش بود!! هیچوقت واسه کسی نفرستادم ..
این می شه گدایی محبت و سو استفاده از احساسات کسانی که با این چیزا تحت تاثیر قرار می گیرن..
مسخره س ...

بله واقعا جای تاسف داره

احمد جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 22:26

ضمن تایید حرفهای دوستان ،
آقای توکلی یه مساله ای براشون مشتبه شده و آن هم اینکه :چه کسی گفته با خط زدن بسم الله میشه اونو سوزوند یا...
و از اون بدتر چه کسی گفته در نوشتن بسم الله اگه مقصود دیگه ای جز خود بسم الله باشه انسان مجوز از بین بردن اون رو داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بله
در جوابشون تذکری رو یاد آور شدم
ولی بحث چیز دیگری است

™ ⑤Д¥ДƝ}{$⑤ جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 22:38

حالا اینا هم اصل موضوع رو ول کردن چسبیدن به بسم الله ! جای خدا تصمیم میگیرین؟؟ این که دیگه حق مردم نیست، حق خودشه، دلش بخواد مجازات می کنه اگرم نخواد نمی کنه که چون بخشندس از حق خودش می گذره. غیر اینه؟؟؟ شما چیکار دارین؟!! چرا بحث الکی راه می ندازین؟؟

بله واقعا جای تاسف داره

رویا خدابخش جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 22:46

کاملا موافقم با آقای شایان! !!

مقداد جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 23:08 http://mosalmaneaghlgara.blogsky.com/

اول اینکه به نظر من در مورد خرافات جمله ای است کافکایی از یکی از دوستان: خرافات خرافاته!

من هیچ چیز را خرافات نمی دونم
==
اما چنین مسائلی اقتضای تشیع است
ایام فاطمیه بود برنامه ای با حضور روحانی که اسمش را نمی دانم از شبکه سوم می دیدم مسائلی که مطرح میشد ناگهان مرا به وحشت انداخت
لحظه ای احساس کردم در دوران قرون وسطی به سر می برم
==
تشیع همین ها را به وجود می آورد و بس

چه کسی میگه تشیع یعنی قرون وسطا؟

چرا قبل از اینکه در مورد تشیع صحبت کنید در موردش تحقیق نمیکنید؟
چرا نمیرید به حدیث پیامبر که گفت بعد از من امت من به 72 فرقه تبدیل میشوند رجوع کنی؟؟
و ببینی تنها گروهی که راه درست را بین این 72 فرقه رفتند کدام گروهند

شما حق ندرید شیعه
تشیع را بکوبید
شما مسلمان عقلگرا هستید؟؟؟
از نظر شما اسلام چیست؟

احمد جمعه 31 اردیبهشت 1389 ساعت 23:44

آقای "™ ⑤Д¥ДƝ}{$⑤"
میخواید یه دفعه نمازم نخونید ،نمازی که ستون دین است/ آخه حق الله هست و حق الله هم به خدا ربط داره و ...
من برای شما متاسف ترم!!!

™ ⑤Д¥ДƝ}{$⑤ شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 00:06

آررررررررررره دیگه! اونم به شما ارتباطی نداره ! بخوام می خونم نخوام نمی خونم آخرشم با خدا طرفم، خودشم می دونه چیکارم کنه! شما چی میگی این وسط ؟؟
اصلا تو فکر کن من دین ندارم، ولی خدا رو قبول دارم. کاراییو هم که لازم باشه انجام میدم. از نظر تو شاید تاسف برانگیز باشه ولی خدا ممکنه بیشتر از تو و نماز خوندنت قبولم داشته باشه!

جای خدا قضاوت نکن

تو تنت پیش خدا روز و شبان خم شد و راست
من خدا گفتم و او گفت بیا رفتم و شد

سینا عظیمی شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 00:31

به من هم رسیده بود چند وقت پیش.
البته نه پی امش. پرینتش بود گفته بود باید ۲۰ تا کپی بگیرمو به ۲۰ نفر بدم وگرنه میرم زیر کشتی یا با هواپیما تصادف میکنم!!!
پارش کردم ریختم تو سطل کلاس ۱۰۳ عمران!!!
قضیه مال سه چهار ماه پیش میشه.هنوز شکر خدا زندم

محمدحسین باقری شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 02:05

باید دید کسی که دست به این کار میزنه خودش شیعه هست یا . . .

احمد شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 08:34

باشه...
من تنم پیش خدا روز و شبان خم شد و راست
تو خدا گفتی و او گفت بیا رفتی و شد
اما چه کنم ترسم از آنکه به نهایت
سوزد آن جان و تنت <و همین >مایه پند دگران شد

™ ⑤Д¥ДƝ}{$⑤ شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 11:33

تو نمی خواد جای من بترسی ! واسه کارای خودت بترس!

این پست با تلخی و با شیرینی
با آن همه شک و شبهه و بدبینی
یک روز تمام می شود احمد جان!
اما تو سزای کار خود میبینی!

به آخرت خودت فکر کن نه دیگران

هوداد مسلمی نژاد - کام 88 شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 13:12

تو که ز گناهان من ناله گویی، خود چه کردی برای خود؟

سروش شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 18:26

صد دانه یاقوت دسته به دسته
با نظم ترتیب یک جا نشسته

فکر نکنین ما بلت نیستیم

احمد شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 20:20

من و تو با هم اینجا در نهایت
بود کل جهان هر دم فدایت
چرا هر حرف بیهوده تو گویی
مگر نشکست الان قلبهایت

حمید توکلی شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 21:11

امیر جان!
عهدنامه ای که اهل قریش برای تحریم مسلمانان نوشتند، یک تفاوت عمده داشت با پخش این خرافات!
و آن این است که در عهد نامه روشن بود که قریش می خواهد اقداماتی بر علیه اسلام انجام دهد، همانطور که مطلع هستی یکی از بندهای عهدنامه آن بود که بزرگان قریش در همه ی پیش آمدها با دشمنان اسلام هم دست شوند!
بنابراین در عهدنامه کسی برای پوشاندن ِ‌ جلوه ی حق به روی باطل، تلاشی نکرده بود، و آنها طبق عرف خود از واژه ی "بسمک اللهم" در ابتدای عهد نامه بهره بردند در حالی که اگر قصدشان ایجاد انحراف بود عینا از "بسم الله" بهره می بردند تا خود را پیروی دین خدا جلوه دهند!

اما در پخش اینگونه خرافات از "بسم الله" از آن جهت استفاده می شود که روی باطل را با نمادهای حق بپوشانند!

درست مانند همان حرکتی که در جنگ صفین، زمینه ساز انحراف خوارج و انسانهای عابدی چون ابن ملجم مرادی شد، منظورم به حادثه ی تاریخی قرآن بر سر نیزه کردن هاست،‌ آن قرآن ها هم باید سوزانده می شد،‌ نه الزاما با آتش بلکه با بی اهمیتی پیروان علی(ع) به این حیله، اما اینطور نشد و اتفاقاتی افتاد که خودت میدانی!


=================================


احمد جان!
اگر اشتباه نکرده باشم در مورد نحوه ی از بین بردن اوراقی که در آن از نام خدا استفاده شده، در جلد چهارم اصول کافی، به نقل از شیخ کلینی دستورالعمل هایی آمده است!

پیروز و پایدار باشید!

احمد شنبه 1 خرداد 1389 ساعت 22:44

فکر میکنم در جملات اولتون منظور آقای رباط رو اشتباه گرفته باشید...
بسم الله ، بسم الله هست/ آیه قرآن/ با آیه قرآن نباید چنین کاری کرد...
اگه شما زحمت بکشید نقل کنید ممنون میشیم!

محمد رودسرابی یکشنبه 2 خرداد 1389 ساعت 07:24

استفتاازحضرت آیت الله دستغیب سه‌شنبه 4 خرداد 1389 ساعت 05:10 http://DASTGHEIB.IR

استفتاازحضرت آیت الله دستغیب





این که می‌گویند فلان مقدار کاغذ یا SMS(دعا یا ...) را بین مردم پخش کنید تا حاجت شما برآورده شود، و گرنه با مصیبتی مواجه می‌شوید، صحیح است؟

این کارها خرافات است و جنبه‌ی شرعی ندارد.

نقل از این آدرس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد