KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بازار گرم شایعات در مورد تعطیلات هفته آینده تهران

سلام

از آنجایی که کارهای هیئت دولت زیاد مشخص نیست! امروز یه چیز تصویب می کنند و فردا تکذیب می کنند بنده بی تقصیرم! دیگه معلوم نیست چی شایعه است و چی راسته حالا خودتون ادامشو بخونین و خودتونم قضاوت کنید.

ماجرا از آنجا آغاز شد که بخش های مختلف خبری صدا و سیما با استناد به اطلاعیه هیات وزیران، شنبه و یکشنبه آینده را تعطیل اعلام کردند. اما یکی دو روز بعد، یک مقام دون پایه دولت، این اخبار را تکذیب کرد.

محمد جعفر محمد زاده رییس دفتر معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه اجلاس وزرای خارجه کشور‌های عضو گروه جی 15 در روز‌های شنبه و یکشنبه آینده و اجلاس سران این گروه در روز دوشنبه در تهران برگزار خواهد شد، ستاد برگزاری این اجلاس در حال هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس شهر تهران است. در صورت نهایی شدن این امر توسط وزارت آموزش و پرورش رسماً اعلام خواهد شد.

اودلیل این تصمیم را رفاه حال شهروندان تهرانی اعلام کرد؛ بی آن که مشخص کند برگزاری یک اجلاس سیاسی و تعطیلی مدارس در شرایطی که والدین آنها باید در محل کار خود حاضر شوند، چه تاثیری بر رفاه حال شهروندان تهرانی دارد.

او افزود: اخبار منتشر شده درباره تعطیلی ادارات دولتی در روز‌های شنبه و یکشنبه کاملاً‌ نادرست است و شایعات مطرح شده کاملا کذب است .


تعطیلی آموزش

هر چند پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، تعطیلی مراکز دولتی را طبق مصوبه 19 اردیبهشت هیئت دولت تکذیب و تعطیلی مدارس شهر تهران را هم احتمالی دانست اما مرتضی تمدن، استاندار تهران از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های شهر تهران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش فارس، بر اساس مصوبه روز19 اردیبهشت، هیئت دولت، در روزهای شنبه 25 و یکشنبه 26 اردیبهشت ماه، مراکز دولتی و آموزشی را در تهران تعطیل اعلام کرد.

در نخستین واکنش ها به این تصمیم،  دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و هنر اعلام کردند که در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل نیستند.

همچنین سه دانشگاه سطح شهر تهران تصمیم در این زمینه را به هیئت رئیسه دانشگاهها واگذار کرده اند و سایر دانشگاهها بر عدم تعطیلی تاکید کردند.

در حال حاضر سه دانشگاه خواجه نصیر، تربیت مدرس و شهیدبهشتی هنوز اطلاعیه رسمی در مورد وضعیت تعطیلی یا عدم تعطیلی دانشگاه را در روزهای یادشده اعلام نکرده اند و تصمیم گیری در این زمینه را به تصمیم هیئت رئیسه واگذار کرده اند.

در همین زمینه دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرده است فعالیت های روزمره در بخش های اداری دانشگاه آزاد در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت ادامه دارد و کلاس ها نیز تنها در روز 25 اردیبهشت ماه به دلیل تقارن کلاس ها با حوزه امتحانی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برگزار نمی شود.

بخشهای اداری دانشگاههای علم و صنعت، الزهرا (س)، صنعتی امیرکبیر و امام صادق (ع) اعلام کرده اند که این دانشگاه ها تعطیل نیستند و فعالیت آموزشی ادامه دارد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز اعلام کرده است تا پایان امروز تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.


اعتراض در شورای شهردر جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، عمده اعضای آن نسبت به تصمیم در مورد تعطیلی مدارس تهران در فصل امتحانات آخر سال به‌شدت اعتراض کرند.

محمدعلی نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با طرح سئوالاتی از رئیس شورای شهر تهران جلسه را آغاز کرد.

او گفت: ظاهرا دولت آخر هفته را برای مدارس تعطیل اعلام کرده این در حالی است که اکثر مدارس به امتحانات میان‌ترم رسیده‌اند و روزهای پایان سال تحصیلی برایشان اهمیت زیادی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: امسال سال همت و کار مضاعف نامگذاری شده اما عجیب است که چرا دو روز برای مدارس تعطیل اعلام شود.

چمران رئیس شورای شهر نیز در پاسخ به نجفی گفت: هیچ خبری از تعطیلات ندارم اما ظاهرا در هیات دولت در این زمینه اختلاف‌نظر وجود داشت اما بعد از آن به این نتیجه رسیدند که تعطیلات تنها برای مراکز آموزشی باشد؛ این بحث، بحث سیاسی کشور است.

شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر نیز در مقام دفاع از دولت تصریح کرد: در گذشته نیز زمانی که سران کشورهای اسلامی قرار بوده به تهران بیایند یک هفته را به طور کامل تعطیل می‌کردند اما در حال حاضر دو روز را تعطیل اعلام کرده‌اند.

در مقابل او اما بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: مردم از ما که نماینده شورای شهر هستیم سئوال می‌کنند و باید پاسخی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران که در این زمان از اظهارات اعضای شورای شهر عصبانی شده بود گفت:‌ باید وارد دستور جلسه شویم و وقت شورای شهر را نگیریم. بهتر است پاسخ خود را از هیات دولت بگیرید.

بیادی در پاسخ گفت: چطور این حرف را می‌زنید بالاخره باید به مردم پاسخ دهیم یا خیر؟

رئیس شورای شهر تهران به بیادی اعلام کرد: ممکن است مردم از شما در مورد نحوه کشته شدن فرزندان حضرت آدم سئوال کنند آیا باز می‌خواهید به آنها جواب دهید؟

پروین احمدی‌نژاد عضو شورای شهر نیز گفت: دوستان شورای شهر دوست دارند در تمام مسائل دخالت کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا عظیمی سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 22:02

تورو خدا هرکی فهمید شنبه یکشنبه خواجه نصیر بازه یا بسته یه پست تپل بزنه.
من تو اون دو روز ۳تا میانترم دارم.همینجوریش هنگ بودم کودومو بخونم.الان کلا ولش کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد