KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سلامت معلم

                            

 

 سلام ؛روز معلمه پس فردا ؛ من که خیلی وقته با ماژیک و گچ و تخته سیاه سر و  کار ندارم دلم براش تنگ شده یاده اون روزا به خیر که با ماژیک و گچ می نوشتیم .عوامل فیزیکی محیط کار  

جزو مهم ترین عواملی هستند که سلامت معلمان را تهدید می کنند.کار کردن با گچ و تخته 

 سیاه از عواملی است که نه تنها مشکلات پوستی را ایجاد می کند بلکه می تواند ناراحتی 

 های تنفسی را نیز به دنبال داشته باشد. با توجه به اینکه ماژیک از مواد شیمیایی تهیه می شود ، مسایل خاص خود را به دنبال دارد.ضمن اینکه استفاده از وایت بورد به دلیل بازتاب نور 

 دراز مدت سبب بروز ناراحتی های چشمی می شود.بیشتر صاحبان این حرفه با رسیدن به 

 دوران میانسالی با مشکلات زانو و بیماری هایی مانند واریس مواجه می شوند ، ضمن اینکه صحبت کردن های متوالی در ساعات گوناگون روز به دلیل ارائه مطالب آموزشی مشکلات حنجره را نیز به دنبال خواهد داشت. بهبود شرایط محیط کار از مهم ترین برنامه هایی است که برای حفظ و ارتقای سلامت معلمان باید جدی گرفته شود.  یکی از گفتگوهای مرحومه حمیده خیرآبادی با مجله اطلاعات هفتگی رو پیدا کردم گذاشتم ، خواستید بخونید.مربوط به سال 1356‌

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سال 1303 در شهرستان رشت دختری به دنیا آمد که بعدها تبدیل

به یکی از اساطیر دنیای بازیگری ایران شد.حمیده خیرآبادی در مدت

فعالیتش در بیش از 150 فیلم سینمایی و تعدادی مجموعه مقابل دوربین رفت.

« مادر سینمای ایران » سرانجام ساعت 2 بامداد 31 فروردین درگذشت.

پیکر خیرآبادی در همان روز 31 فروردین ماه در بهشت زهرا (س) و در قطعه

خانوادگی اش به خاک سپرده شد.

حمیده خیرآبادی قرار بود ازششم اردیبهشت ماه در کار جدید ابوالحسن داوودی

در نقش خودش به ایفای نقش بپردازد.مجله اطلاعات هفتگی درگذشت این

مرحومه را به خانواده ی وی و جامعه هنر ایران تسلیت عرض می نماید.

 

گفتگوی حمیده خیرآبادی با مجله اطلاعات هفتگی در سال 1356

 

* چند سال داری؟

** من در مورد سن و سالم با هر کسی حرف

می زنم آنچه را که می گویم باور نمیکند. خیلی ها فکر می کنند

حداکثر سنی که داشته باشم 35 تا 40 سال

باشد. در صورتیکه من 50 سال دارم.

* پس بی جهت نیست که در گروه فیلمبرداری

آنطور که من شاهد بودم همه با دیدن شما سعی

دارند آنها اول سلام کنند! حالا از وضع خانوادگی تان

بگویید؟

**من در 13 سالگی ازدواج کردم و 20 سال پیش

در حالیکه یک دختر داشتم با همسرم متارکه کردم.

* چطور شد به کار سینما و اصولاً هنرپیشگی

علاقمند شدید؟

** دقیقاً خاطرم نیست چه موقع ، ولی سالها پیش

یک کارگردان که از اقوام من بود از من خواهش کرد

در فیلمش نقش یک مادر را بازی کنم ومنم قبول

کردم و از آن پس اینکار شد حرفه من و جالب اینکه

ازسالها پیش که خیلی جوان بودم تا حالا من در اکثر

فیلمهایم نقش مادر را بازی می کردم و هنوز هم این

وضع ادامه دارد من بدون استثنا در فیلمهای مختلف

مادر همه هنرپیشه های معروف و مشهوری که مردم

می شناسند بوده ام.

* وزن تان چقدر است؟

**96 کیلو

هیچ وقت رژیم گرفته اید؟

** نه ، هیچ وقت این کار را نکرده ام ، چون معتقدم

آدم همیشه باید خودش باشد و سعی در عوض کردن

اندام خودش آنهم به اجبار نداشته باشد و از طرفی

اندام و هیکل من همیشه به نقش هایی که داشته ام

می خورده است.

 

حتماً خبر دارید که این روزها کار شما در این

برنامه جدید گل کرده است.عکس العمل مردم با

دیدن شما چیست؟ بخصوص دو سه هفته قبل که شما

در یک قسمت از برنامه رژیم لاغری گرفته بودید؟

* راستش طرفداران من بیشتر خانمها بوده اند.

در کوچه و خیابان بیشتر خانمها با دیدن من بطرفم

می آیند و مر ا می بوسند و وقتی برنامه ای را که شما

می گویید ، پخش شد، از فردای آن روز هر زنی به

من می رسید می گفتاز رژیمی که گرفته اید نتیجه

گرفتید یا نه!

* نظر دخترتان ، ثریا قاسمی در مورد شما و

کارتان چیست؟

** خیلی خوب . من و دخترم بیشتر از هر کس

همدیگر را دوست دارم.

* نوه هم دارید؟

** بله ، دو نوه دارم که یکی دختر است و دیگری

پسر به ترتیب 4 سال و 7سال دارند. 

 

حضور مصطفی زمانی در برنامه 7 شبکه سه امشب با اجرای فریدون جیرانی

هم جالب بود.دیدمش. ‌

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا شنبه 11 اردیبهشت 1389 ساعت 02:08 http://forum.webafrooz.com/index.php

دوست عزیز شما به انجمن تخصصی کامپیوتر، اینترنت و شبکه وب افروز دعوت شده اید امید وارم حضور فعالی در این انجمن داشته باشید.
ضمناً شما می توانید در بخش تبلیغات و معرفی سایت، سایت و یا وبلاگ خود را به تعداد زیادی از کاربران معرفی کنید.

وب افروز webafrooz

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد