KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

متن سنگ قبر مشاهیر

متن سنگ قبر پروین اعتصامی
آنکه خاک سیه اش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه تلخی از ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است


متن سنگ قبر فروغ فرخزاد

من از نهایت شب حرف میزنم
من از نهایت تاریکی
واز نهایت شب حرف می زنم
اگر به خانه من آمدی برای من
ای مهربان چراغ بیارو یک دریچه
که از آن به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم 



متن سنگ قبر فریدون مشیری

سفر تن را تا خاک تماشا کردی
سفر جان را از خاک به افلاک ببین
گر مرا می جویی
سبزه ها را دریاب با درختان بنشین 



متن سنگ قبر کوروش کبیر

ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی
میدانم خواهی آمد
من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم
بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر



متن سنگ قبر بابک بیات

سکوت سرشار از ناگفته هاست



متن سنگ قبر خسرو شکیبایی
در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد
عشق پیدا شدوآتش به همه عالم زد 



متن سنگ قبر حافظ
بر سر تربت ما چون گذری همتی خواه
که زیارتگه رندان جهان خواهد بود



متن سنگ قبر شاپور
قلبم پر جمعیت ترین شهر دنیاست...... 



متن سنگ قبر سهراب سپهری

به سراغ من اگر می آیید
نرم وآهسته بیایید
مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من



متن سنگ قبر شهریار
به خاک من گذری کن چو گل گریبان چاک
که من چو لاله به داغ تو خفته ام در خاک
چو لاله در چمن آمد به پرچمی خونین
شهید عشق چرا خود کفن نسازد چاک
سری به خاک فرو برده ام به داغ جگر
بدان امید که آلاله بردمم از خاک
چو خط به خون شبابت نوشت چین جبین
چو پیریت به سرآرند حاکمی سفاک
بگیر چنگی و راهم بزن به ماهوری
که ساز من همه راه عراق میزد و راک
به ساقیان طرب گو که خواجه فرماید
اگر شراب خوری جرعه ای فشان بر خاک
ببوس دفتر شعری که دلنشین یابی
که آن دل از پی بوسیدن تو بود هلاک
تو شهریار به راحت برو به خواب ابد
که پاکباخته از رهزنان ندارد باک



متن سنگ قبر منوچهر نوذری
زحق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی
چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی 



متن سنگ قبر وینستون چرچیل
من برای ملاقات با خالقم آماده ام
اما اینکه خالقم برای عذاب دردناک ملاقات با من آماده باشد چیز دیگریست 



متن سنگ قبر اسکندر مقدونی

اکنون گور او را بس است

آنکه جهان اورا کافی نبود 



متن سنگ قبر نیوتن
ظبیعت وقوانین طبیعت در تاریکی نهان بود
خدا گفت بگذار تا نیوتن بیاید.....
وهمه روشن شد



متن سنگ قبر لودولف کولن(ریاضی دان)
3.141562353589793238462633862279088



متن سنگ قبر فرانک سیناترا(بازیگر و خواننده)
بهترین ها هنوز در راهند....
انسانهای بزرگ واقعا" بزرگند 



متن سنگ قبر ویرجینیا وولف(نویسنده)
در برابرت خود را پر میکنم از فرار نکردن، ای مرگ

نظرات 7 + ارسال نظر
مصطفی کاظمی یکشنبه 22 فروردین 1389 ساعت 18:35

آنکه خاک سیه اش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه تلخی از ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است

فوق العاده است!! روحش شاد.

{اسمایل}

⑤Д¥ДƝ}{$⑤ یکشنبه 22 فروردین 1389 ساعت 19:02

استاد شهریار:

به خاک من گذری کن چو گل گریبان چاک
که من چو لاله به داغ تو خفته ام در خاک
چو لاله در چمن آمد به پرچمی خونین
شهید عشق چرا خود کفن نسازد چاک
سری به خاک فرو برده ام به داغ جگر
بدان امید که آلاله بردمم از خاک
چو خط به خون شبابت نوشت چین جبین
چو پیریت به سرآرند حاکمی سفاک
بگیر چنگی و راهم بزن به ماهوری
که ساز من همه راه عراق میزد و راک
به ساقیان طرب گو که خواجه فرماید
اگر شراب خوری جرعه ای فشان بر خاک
ببوس دفتر شعری که دلنشین یابی
که آن دل از پی بوسیدن تو بود هلاک
تو شهریار به راحت برو به خواب ابد
که پاکباخته از رهزنان ندارد باک

ممنون قشنگ بود
اضافه شد

رویا خدابخش یکشنبه 22 فروردین 1389 ساعت 19:34

خیلی قشنگ بود! مرسی!!

"بهترین ها هنوز در راهند....
انسانهای بزرگ واقعا" بزرگند! "

خواهش می کنم
منم از ای جمله خیلی خوشم اومد

زهرا.ع یکشنبه 22 فروردین 1389 ساعت 19:59

فوق العاده بود٬تشکر ٬بابت این مطلب زیبا

خواهش می کنم

پرویزی IT یکشنبه 22 فروردین 1389 ساعت 21:50

{وینک اند اسمایل توگدر}

محمد رضا کمالی فرد دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 04:40

کار و پسندیده ای بود انتشار این مطلب
آفرین

خواهش دارم

سید حسین هاشمی دوشنبه 23 فروردین 1389 ساعت 05:30

اگر درست یادم باشه متنی که برای سنگ قبر کوروش درج کردید در گوشه ی درب ورودی آرامگاهش درج شده ، و شنیدم که اسکندر بعد از حمله به ایران با دیدن این نبشته به آرامگاهش هتک حرمت نکرد و درب ورودی را باز نکرد

و البته شنیدم که بعد از ورود اعراب به ایران ...

ممنون
متن فوق العاده ای بود!

یاد منوچهر نوذری و خسرو شکیبایی گرامی باد...

http://reformer.persiangig.com/image/new_folder/Foroogh.JPG

ممنون از نظرتون و عکسی که درج کردید
اضافه شد
یادشان گرامی باد
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد